Olen käynyt noin kymmenessä työhaastattelussa eikä minua ole otettu mihinkään
En kohta oikeasti enää jaksa. Hirveetä juoksutusta.
Kommentit (26)
Vierailija kirjoitti:
Minä olen lähettänyt useita satoja hakemuksia ja päässyt muutamaan haastatteluun, mutta työpaikkaa en ole saanut.
Ja pahinta on se kun ne esittävät niin toiveikasta ja että ilmoittavat haastattelun jälkeen melkeen heti mutta sitten mitään ei kuulu.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen lähettänyt useita satoja hakemuksia ja päässyt muutamaan haastatteluun, mutta työpaikkaa en ole saanut.
Ja pahinta on se kun ne esittävät niin toiveikasta ja että ilmoittavat haastattelun jälkeen melkeen heti mutta sitten mitään ei kuulu.
Ap
En tiedä, kumpi on pahempaa: se, että mitään ei kuulu, vai se, että sähköpostilla lähetetään viesti siitä, että Se-ja-se on valittu, kiitos kiinnostuksestasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
En tiedä, kumpi on pahempaa: se, että mitään ei kuulu, vai se, että sähköpostilla lähetetään viesti siitä, että Se-ja-se on valittu, kiitos kiinnostuksestasi.
No ainakin viestistä tietää lopputuloksen. Ärsyttää se valehtelu että ilmoitetaan samana tai seuraavana päivänä ja sitten ei ilmoitetakaan mitään.
Vierailija kirjoitti:
Sitten kun viikoksi heität 1000 hakemuksen jälkeen hakemusten tehtailun, sinut tuomitaan passiiviseksi, joka ei yritäkään työllistyä.
Kymmenen on vielä vähän. Semmoista se on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitten kun viikoksi heität 1000 hakemuksen jälkeen hakemusten tehtailun, sinut tuomitaan passiiviseksi, joka ei yritäkään työllistyä.
TE-virkailijani tietää oikein hyvin, miten ahkerasti haen työtä. Nyt kuitenkin joudun työllistymistä edistävään monialaiseen yhteispalveluun, koska kukaan ei palkkaa minua mihinkään. Virkailijan mielestä tosi moni on löytänyt tuollaisen toiminnan seurauksena työpaikan, mutta minä en jaksa uskoa sellaiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
TE-virkailijani tietää oikein hyvin, miten ahkerasti haen työtä. Nyt kuitenkin joudun työllistymistä edistävään monialaiseen yhteispalveluun, koska kukaan ei palkkaa minua mihinkään. Virkailijan mielestä tosi moni on löytänyt tuollaisen toiminnan seurauksena työpaikan, mutta minä en jaksa uskoa sellaiseen.
Itsekin olen nimenomaan hakenut myös sellaisiin joiden tarkoituksena on työllistää hankalasti työllistyvät, mutta eivätpä ole pyytäneet haastatteluun stna.
Ap
Mikä ala ja millaisiin työpaikkoihin olet hakenut?
Vierailija kirjoitti:
Mikä ala ja millaisiin työpaikkoihin olet hakenut?
Hotelli ja ravintola. Oon hakenut vähän kaikkialle mihin oon katsonut että vaatimukset täyttyy omalla kohdalla.
Taidan mennä kohta taas opiskelemaan en jaksa tätä. Tosin sitten ne ihmettelee miksi mulla on vaan tutkintoja mutta ei työkokemusta. No kun en näytä pääsevän töihin.
Ap
Aika hyvin jos olet sentään päässyt 10 haastatteluun.
Julkisella sektorilla paikat ovat usein sovittuja mutta muilla aloilla tuo on jo ehkä vähän oireellista. Oletko pohtinut, onko haastattelusuorituksessasi jokin ongelma? Voisitko soittaa perään ja kysyä, miksi valinta ei osunut sinuun. Ei siis valitusmielessä vaan kertoisit ihan suoraan, että tarvitset palautetta.
Vierailija kirjoitti:
Aika hyvin jos olet sentään päässyt 10 haastatteluun.
No joo verrattuna kun ennen mua ei edes pyydetty. Mutta joku vika taitaa sitten olla kun ei kuitenkaan oteta :’D Tuntuu että ne odottaa jotakuta joka on hirveän innoissaan ja haluaa omistaa koko loppuelämänsä samalle työpaikalle.
Ap
Haistattelijat tuomitsee yleensä 99% ulkonäön ja ensivaikutelman perusteella.
Jos ramppaa monessa työhaastattelussa saamatta töitä, on jossain vaiheessa ruvettava miettimään missä vika ja yleensä se on haastateltavassa. Kannattaa lukea vinkkejä, olla aktiivinen keskustelun osapuoli ja esittää kysymyksiä.
Vierailija kirjoitti:
Julkisella sektorilla paikat ovat usein sovittuja mutta muilla aloilla tuo on jo ehkä vähän oireellista. Oletko pohtinut, onko haastattelusuorituksessasi jokin ongelma? Voisitko soittaa perään ja kysyä, miksi valinta ei osunut sinuun. Ei siis valitusmielessä vaan kertoisit ihan suoraan, että tarvitset palautetta.
Yleisin on tuo että kun minulla ei ole oikein kokemusta varsinaisesta työelämästä.
Voi olla myös etten ehkä osaa myydä itseäni tarpeeksi vakuuttavasti vaikka työharjoitteluista olen saanut paljon kehuja niin näillä ei näytä jostain syystä olevan merkitystä heille. Tulee sellainen vaikutelma että he olettavat etten kuitenkaan osaa(?)
Tai sitten niinkuin sanoin aiemmassa kommentissa että odottavat jotain kenelle tämä on joku kutsumus ja loppuelämän työpaikka.
Ap
Hakenut n. 100 paikkaan viimeisen 6kk:n aikana ja päässyt 3 haastatteluun. Ei työpaikkaa.
Vierailija kirjoitti:
Haistattelijat tuomitsee yleensä 99% ulkonäön ja ensivaikutelman perusteella.
Niin, voivathan he ajatella että ei tuollainen nuori tytöntyllerö tee tai osaa mitään. Vaikka suosittelut ja työharjoittelutodistukset sanovat muuta... En tiedä.
Ap
Sitten kaiken muun lisäksi nämä te-toimiston pakkopullatyöpaikat, joita on haettava. Mistä ne oikein taikovat ne kaikkein epäsopivimmat? Ovatko ne niitä, joihin ei saada hakijoita, joten lähetetään työttömille haettaviksi? Itse sain osoituksen paikkaan, jossa vaaditaan kuorma-autokorttia, itselläni ei ole edes ajokorttia.
Vierailija kirjoitti:
Sitten kaiken muun lisäksi nämä te-toimiston pakkopullatyöpaikat, joita on haettava. Mistä ne oikein taikovat ne kaikkein epäsopivimmat? Ovatko ne niitä, joihin ei saada hakijoita, joten lähetetään työttömille haettaviksi? Itse sain osoituksen paikkaan, jossa vaaditaan kuorma-autokorttia, itselläni ei ole edes ajokorttia.
Voi ei, toivottavasti saan töitä ennenkuin minullekin tuputetaan tuollaisia.
Ap