Oletko koskaan vahingoniloinen jos ystävillesi sattuu jotain ikävää?
Esim.
- Ystäväsi tapailema ja kovasti hehkuttama komea, varakas ja fiksu uusi rakas paljastuukin jo alkumetreillä velkaantuneeksi ja laiskaksi.
- Ystäväsi lomamatkalla etelässä satoi melkein koko lomaviikon ajan.
- Muusikkoystäväpariskuntasi muuten fiksu ja nopeasti kehittynyt lapsi osoittautuu musikaalisesti täysin lahjattomaksi ja nuottikorvattomaksi.
- Huomaat, että ystäväsi iloisesti esittelemä uusi hiustyyli ei itse asiassa oikein sovi hänelle...
Oletko koskaan vahingoniloinen tällaisissä pikkujutuissa?
Kommentit (62)
En todellakaan. Tuntuu pahalta, jos ystävä ei onnistu. En tosin toivo vihamiehillekään epäonnistumista. En saa iloa toisen murheista.
En, en ole sosiopaatti. Oletko sinä?
Eivät naiset pysty tällaista suoraan myöntämään. Kyllä sä sen itsekin tiedät.
Kuinka moni voi sanoa, kun joku ajaa vaikka komediassa polkupyörällä pusikkoon, ettei yhtään
hymyilyttäisi ?
Zinc
Täytyy myöntää että kaikissa noissa tapauksissa taitaisin olla hieman vahingoniloinen hetkellisesti, silti myötätunto ystävää kohtaan ja hänen tukemisensa nousisi päällimmäiseksi ja pyrkisin olla näyttämättä vahingoniloani.
Olen vahingoniloinen silloin, kun saan usein valehtelevan ja kehuskelevan ystäväni kiinni valheista ja aiheettomasta itsensä kehumisesta.
Voi miten surullista ajatella, että olisi iloinen toisen (kenen tahansa) epäonnistumisesta. Todella huolestuttavaa. Mikä tätä maailmaa vaivaa?
Miten voi kutsua töistä ystäväksesi jos olet hänestä vahingoniloinen? Oikeat ystävät eivät ole vahingoniloisia vaan ovat surullisia toisen puolesta jos sattuu jotain ikävää.
En. Ystävyys on mulle ihan jotain muuta kuin vahingoniloa.
Vierailija kirjoitti:
Miten voi kutsua töistä ystäväksesi jos olet hänestä vahingoniloinen? Oikeat ystävät eivät ole vahingoniloisia vaan ovat surullisia toisen puolesta jos sattuu jotain ikävää.
Kirjoitusvirhe. Töistä=toista. 12/12
En tietenkään, jos kyseessä on ystävä.
Jos on joku kusipäinen tuttu, voin ollakin.
Vierailija kirjoitti:
Kuinka moni voi sanoa, kun joku ajaa vaikka komediassa polkupyörällä pusikkoon, ettei yhtään
hymyilyttäisi ?
Zinc
Tottakai ne on hauskoja. Nauran ystävienkin törppöilyille ja kommelluksille, mutta jos oikeasti tulee vahinkoa niin en tietenkään silloin.
Taitaa ap olla todella sairas persoona JOS olet oikeasti vahingoniloinen siitä että jonkun matka on mennyt pilalle kus koko viikon on satanut. Tai olipa syy mikä tahansa, mutta tuo on jo todella pahansuompaa ajattelua.
En voisi kuvitella että olen vahingoniloinen jollekin joka tykkää omasta uudesta hiustyylistä mutta joka ei nt ihan miellytä minun silmää.
Ihan älyttömiä esimerkkejä ap. Taidat olla tosi ilkeä persoona.
Ystäväni lapsi kuoli
Nauroin ääneen
Ap:lla ei taida olla yhden yhtä ystävää, joten esimerkit ovat hyvin hatusta vedettyjä.
Ap on kiusaaja.
En ole vahingoniloinen kellekään. Sairastin vakavan masennuksen, josta kukaan ei tiennyt. Silloinkaan en ollut muille katketa, vaan toivoin hyvää, että muilla elämä kantaisi.
Pelottavaa kuinka osa on todella pahansuopia.
Olen. Mulla on yks kaveri, joka on ollut lapsuudesta saakka vahingoniloinen muille.
Jos se vaikka kaatuu portaissa, niin nauraa rekotan päälle aivan estoitta.
Zinc