Mies ei tee MITÄÄN lomalla lasten kanssa, koska
hän ei niin välitä luistelusta / hiihdosta, pulkkamäestä / kirjastosta / uimahallista / mummolassa vierailusta jne ja ei myöskään keksi tai toteuta itse mitään muutakaan. Öööh.. en tajunnutkaan että taaperoa viedään puistoon tai pulkkamäkeen siksi että vanhempi on siitä niin innoissaan. Toisaalta mies ei myöskään vie lapsia esim kalastamaan tai ota mukaan muihin asioihin joita itse tykkää tehdä.
Mietin millainen on miehen kokemus ja muisto perhe-elämästä jälkikäteen, kun hän ulkoistaa itsensä kaikesta perheen yhteisestä toiminnasta. Koen oman roolini välillä rankkana kun kuitenkin haluan tarjota lapsille erilaisia kokemuksia (hoidan myös päävastuun kodista ja lapsiin liittyvästä metatyöstä). Samalla tämä on antoisaa elämää, sillä meillä on lasten kanssa paljon ihania yhteisiä muistoja ja kokemuksia.
Molemmat käydään kokopäivätyössä, sama ammatti vieläpä, joten lähtökohdat samanlaiset.
Miten muilla?
Kommentit (44)
Ehkä tää on niin yleistä 2020-luvun tasa-arvoisessa Suomessa, että ap:n avaus ei edes herätä keskustelua.
Vierailija kirjoitti:
Olkaa onnellisia te joilla on aktiiviset ja osallistuvat miehet!
Mun mies puuhaa kaikkea lasten kanssa
Onko miehesi kenties töissä vai lomalla?
Missäpäin Suomea on lunta niin paljon, että pääsee luistelemaan ja pulkkamäkeen?
Tiedäthän, että jos eroat, niin mies ei edelleenkään tee noita asioita?
Olen tänään jo johonkin ketjuun kertonut, että olen äitipuoli, jolla on tuollainen mies. Eksä tulee aina linjoja myöten, kun lapset ovat koko viikonlopun sisällä nenä ruudussa karkilla eläen.
(Ps. Meille ei tule yhteisiä lapsia. Ja ei, minä en ala niitä lapsia hoitamaan).
Itsekin olen eronnut ja minua suututtaa, kun hyvistä miehistä erotaan moisen pikkuasian takia. Ymmärrän kyllä, että isätyyppi olisi kivempi, mutta on väärin rikkoa lasten koti tämä vuoksi. Itse ongelma ei siinä korjaannu pätkääkään.
Mitä ap on tänään tehnyt lastensa kanssa?
Minkä takia lomalla pitäisi olla pää kolmantena jalkana juoksemassa paikasta toiseen?
Mies on juuri mummolassa 5 vee pojan kanssa. Päivittäin rakentelevat yhdessä techno-legoilla ja vuoroilloin luemme iltasatuja, kahdella eri kielellä. Käy pojan kanssa myös uimassa, hoplopeissa ym. Minä taas askartelen, musisoin ja leivon pojan kanssa. Hammaspesut ym hoituu puoliksi, ruokajutut enemmän mun vastuulla. Mies hoitaa päiväkotiin liittyvät asiat pääsääntöisesti. Parasta lapsissa on se että niiden kanssa voi touhuilla yhdessä kaikkea kivaa! Yökylässä lapsi ei ole ollut koskaan ja koska sisaruksia ei ole, vietämme hänen kanssaan hyvin paljon aktiivista ja läsnäolevaa aikaa. En osaa edes kuvitella etteikö mies tekisi näitä ihan yhtä lailla.
Samoin meillä. Mies ei tee asioita jotka ei ole hänestä kivoja tai ruokia mistä hän ei pidä. Minusta tämä on ihan käsittämätöntä. Hassua on se, että poikamme on kuitenkin sanonut, että sitten kun hän on isä, niin pitää sitten tehdä juttuja kotka ei itseä varsinaisesti kiinnosta, tai joissa on toisella taitotasolla. Eli tietää, miten hyvän isän kuuluisi toimia.
Vierailija kirjoitti:
Missäpäin Suomea on lunta niin paljon, että pääsee luistelemaan ja pulkkamäkeen?
Et voi olla tosissasi... Kyllä on etelänvetelä niin luonnosta ja muusta maailmasta vieraantunut ettei taida olla tosikaan...
Vierailija kirjoitti:
Olen tänään jo johonkin ketjuun kertonut, että olen äitipuoli, jolla on tuollainen mies. Eksä tulee aina linjoja myöten, kun lapset ovat koko viikonlopun sisällä nenä ruudussa karkilla eläen.
(Ps. Meille ei tule yhteisiä lapsia. Ja ei, minä en ala niitä lapsia hoitamaan).Itsekin olen eronnut ja minua suututtaa, kun hyvistä miehistä erotaan moisen pikkuasian takia. Ymmärrän kyllä, että isätyyppi olisi kivempi, mutta on väärin rikkoa lasten koti tämä vuoksi. Itse ongelma ei siinä korjaannu pätkääkään.
Naiset haluavat määritellä miehen isyyden omista lähtökohdistaan. Siksi asiasta tulee riitaa ja eroja. Naisten pitäisi määritellä vain oma äitiytensä, ja valita isä jonka miehisyys ja isyys on äideille miluinen jo ENNEN kuin aletaan värkkäämään lapsia, pakottamaan isiä mieleisekseen, ja sitten hajoittamaan lasten perheet.
Vierailija kirjoitti:
öö, kysytkö oikeasti? Yli puolessa Suomenmaata. Katsoppa huviksesi säätiedotus netistä ja etsi lumen syvyys-kartta.
Oisko kannattanu puhua miehen kanssa näistä asioista ennen lasten hankkimista? Tai siitä halusiko mies edes lapsia? Koska kuulostaa paljon siltä ettei mies halunnut lapsia.
Olen sitten itsekin etelänvetelä, mutta täällä ainakin sataa ihan koko ajan ja ruoho vihertää.
Ulkona ei ole mitään tekemistä, uimahalli tai joku sisäpaikka pitää olla lasten kanssa.
Jos lapsi on jo kuitenkin muun kuin vauvaikäinen, niin miksi et ole miehellesi sanonut ja ohjeisranut, että pitää tehdä lapsen kanssa yhdessä jotain? Tai tehneet koko perheenä yhdessä.
On se vastuu hiukan sinunkin asiasi jos tilanne jo vuosia ollut tämä.
Miksi olet tyytynyt tilanteeseen.
Etukäteen ei voi aina tietää, millainen osä miehestä tulee. Tai miten itsekään äitinä jaksaa.
Pitäisi kuitenkin keskustella omasta lapsuudestaan ja omasta isämallista. Sieltä se malli tulee. Ja putäisi keskustella, miten haluaaitse toimia toisin.
Nyt jälkikäteen voi vain hyväksyä toisen sellaisena kuin on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
(Ps. Meille ei tule yhteisiä lapsia. Ja ei, minä en ala niitä lapsia hoitamaan).Itsekin olen eronnut ja minua suututtaa, kun hyvistä miehistä erotaan moisen pikkuasian takia. Ymmärrän kyllä, että isätyyppi olisi kivempi, mutta on väärin rikkoa lasten koti tämä vuoksi. Itse ongelma ei siinä korjaannu pätkääkään.
Naiset haluavat määritellä miehen isyyden omista lähtökohdistaan. Siksi asiasta tulee riitaa ja eroja. Naisten pitäisi määritellä vain oma äitiytensä, ja valita isä jonka miehisyys ja isyys on äideille miluinen jo ENNEN kuin aletaan värkkäämään lapsia, pakottamaan isiä mieleisekseen, ja sitten hajoittamaan lasten perheet.
No kyllä meidän _lasten_ mielestä hyvään isyyteen kuuluu se, että joskus tekee jotain lastensa kanssa.
T. 11
Mä veisin lapset kalastusreissulle ilman isää ja kattoisin miten mies reagoi.
Vierailija kirjoitti:
Oisko kannattanu puhua miehen kanssa näistä asioista ennen lasten hankkimista? Tai siitä halusiko mies edes lapsia? Koska kuulostaa paljon siltä ettei mies halunnut lapsia.
Todellisuus voi olla jotain ihan muuta vaikka olisi kuinka puhuttu.
Olkaa onnellisia te joilla on aktiiviset ja osallistuvat miehet!