Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koiran haukkuminen ja naapuri

Vierailija
21.02.2020 |

Asun 1950-luvulla rakennetussa kerrostalossa, jossa äänieristystä ei ole olemassakaan - naapureiden puhe joskus kuuluu seinien läpi ja varsinkin rappukäytävän äänet kuuluvat sisälle.

Koirani ei muuten hauku muuten, kun rappukäytävästä kuuluu ääniä. Niinpä se haukahtaa muutaman kerran (3-4 kertaa) ja on sen jälkeen taas hiljaa.

Vastapäätä asuva naapurini on valittanut muutaman kerran koiran haukkumisesta. Tänään naapuri kuitenkin jutteli pidempään rappukäytävässä ja koira haukkui pidempään, jonka jälkeen tuli lappu, jossa luki, että ”koira räksyttää jatkuvasti”. Näin ei kuitenkaan ole - koira ei hauku esim. yksin ollessaan. Vain silloin, kun rapusta kuuluu ääntä. Eli ehkä viitisen kertaa päivässä.

Lapussa sanottiin, että jos haukkuminen ei lopu, viedään asia taloyhtiön käsittelyyn. Mutta voiko oikeasti satunnainen haukahtelu johtaa johonkin suurempaan rumbaan? Tämä kyseinen naapuri on ainoa, joka on asiasta valittanut ja muutenkin valittelee esim. naapurin vauvan itkusta...

Mitä asialle voi tehdä? Naapurin valittaminen ja kyttäily (tulee esim. ovesta samaan aikaan vain valittaakseen) ahdistaa. Tietenkään en halua ketään häiritä, mutta tämä on ensimmäinen kerta, kun kukaan valittaa - koskaan ennen ei kukaan ole valittanut ja koira on jo 10-vuotias. Pitääkö ostaa joku nauhuri, että saa todistettua, ettei koira aiheuta jatkuvaa häiriötä? Vai onko rapusta kuuluville äänille haukkuminen jatkuvaksi häiriöksi laskettavaa?

Kiitos neuvoista.

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
21.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koiraihmiset on vaan niin perseestä! Tämäkin ensin itse kertoo kuinka talossa ei ole äänieristeitä ollenkaan ja perään ihmettelee kun koiran haukkuminen häiritsee naapuria.

Katsoin vielä ap:n viestiä. Sanoo, että naapurien PUHE kuuluu seinien läpi. Kuvittele sitten, kun koira metelöi lakkaamatta, se on moninkertaisesti äänekkäämpää kuin puhe.

Suututtaa ap:n kaltaiset tyhmät, itsekkäät perseilijät. Nytkään huoli ei ole, että miten voisi tilanteen korjata, vaan joutuuko hän vaikeuksiin. Toivottavasti joutuu, nopeasti.

Ap, metsä on sopiva asuinpaikka kaltaisellesi.

Osaatteko te lukea? Koira haukahtaa jokusen kerran päivässä, ap:n mukaan noin 20 kertaa koko päivän aikana. Se ei ole jatkuvasti metelöimistä. Ihmetyttää nämä ihmiset, joiden mielestä koiria ei saisi olla olemassakaan ja kommentointi on aina yhtä asiallista.

Vierailija
22/26 |
21.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koiraihmiset on vaan niin perseestä! Tämäkin ensin itse kertoo kuinka talossa ei ole äänieristeitä ollenkaan ja perään ihmettelee kun koiran haukkuminen häiritsee naapuria.

Kaikista mistä tulee kamalaa mlu saatetta oli se sitten koirat, kakarat tai aikuiset niin en jaksa kuunnella. Olen saanut uhkailuja kun olen puuttunut melu saasteeseen. Toiset ottavat oikeudekseen mekkaloida oikein olan takaa ja jos siihen puuttuu niin tulee tappo uhkauksia. En ihmettele jos kukaan tai harva ei uskalla. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
21.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katsoin vielä ap:n viestiä. Sanoo, että naapurien PUHE kuuluu seinien läpi. Kuvittele sitten, kun koira metelöi lakkaamatta, se on moninkertaisesti äänekkäämpää kuin puhe.

Suututtaa ap:n kaltaiset tyhmät, itsekkäät perseilijät. Nytkään huoli ei ole, että miten voisi tilanteen korjata, vaan joutuuko hän vaikeuksiin. Toivottavasti joutuu, nopeasti.

Ap, metsä on sopiva asuinpaikka kaltaisellesi.

Osaatteko te lukea? Koira haukahtaa jokusen kerran päivässä, ap:n mukaan noin 20 kertaa koko päivän aikana. Se ei ole jatkuvasti metelöimistä. Ihmetyttää nämä ihmiset, joiden mielestä koiria ei saisi olla olemassakaan ja kommentointi on aina yhtä asiallista.

Täälläpäin kakaroista on aiheutunut enemmän meluhaittaa kuin elämistä. 

Vierailija
24/26 |
21.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ne ovat valitettavasti ihmisiä joista on riesaa kaikkein eniten. 

Vierailija
25/26 |
21.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kyllä voi muutamasta haukahduksesta saada varoitusta.

Meillä kun asuttiin hetki rivarissa, niin naapuri tehtaili jatkuvia valituksia isännöitsijälle. Koirat haukahtivat aina kun joku tuli kotiin (max kaksi kertaa päivässä) ja se saatiin jatkuvaksi meluksi.

Olin tällöin vauvan kanssa kotona, enkä poistunut takapihaa kauemmas... Hmm.

Vierailija
26/26 |
21.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa ladata vaikka tablettiin joku sleep talk sovellus, niin saa tallennettua koiran ääntelyt, kun on yksin. Kyllä kerrostalossa asuessa täytyy satunnaisia ääniä kestää olipa niiden aiheuttaja eläin tai ihminen. Jatkuva haukkuminen on tietysti ongelma johon tulee puuttua omistajan toimesta, mutta muutama haukahdus/päivä ei kyllä kenenkään vannetta luulisi kiristävän, mutta näitä "valitan kaikesta" ihmisiä on etenkin kerrostaloihin pesiytynyt valitettavan paljon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä seitsemän