Mistä saisi rahaa ku kela ei käsittele hakemuksia
Kestää ja kestää koht menee liittymä kiinni ku ei tuu myönteisiä päätöksiä vaikka kaikki oon tehny mitä ne pyytää on todistukset ja käyty hyppelemässä kuntouttavassa ei niin ei. Ihan perseen ärsyttävää
Kommentit (38)
Vierailija kirjoitti:
Mullakin on kuntoutusrahahakemus venynyt jo yli viiteen viikkoon, kun kelan sivuilla sanotaan että kahdessa viikossa päätös... Oli pakko hakea toimeentulotukea...
Kai olet kysynyt Kelasta miksi kestää noin kauan?
En tiedä asioitasi mutta toivon että saat jostain rahaa.
Jos oikeasti ei ole yhtään rahaa, mene kunnan sosiaalitoimeen juttelemaan ja hae toimeentulotukea. Toimeentulotuki päätös tulee kahdessa päivässä, kun soitat Kelaan ja pyydät käsittelemään sen nopeutetusti. Tämä tietysti edellyttää, että rahatilanteesi on oikeasti sellainen, että et saa edes ruokaa ostettua. Laskujen maksusta voi sopia laskuttajan kanssa. Ymmärtävät kyllä, kun selität, miksi et voi maksaa laskua ajoissa,
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ootko työnhakua miettinyt?
Mut ku ei nää vihreä tukkaiset pehmoleluja keräävät pullataikinat siihen pysty ku...
... ku mitä?
Kelan on silti maksettava korvaus työttömyysajalta vaikka menisi heti tänään töihin.
Vierailija kirjoitti:
Ootko työnhakua miettinyt?
Ihan on kuule viety miettimisestä tekemisen asteelle.
Vierailija kirjoitti:
Varmaan ihan työtä tekemällä saa rahaa eli palkan!
No palkkaa sitten ja lopeta sen halpatyövoiman roudaus muualta kiitos.
Jos nyt sulla tilanne ettet pääse jostain syystä töihin tai mikä nyt syysi onkaan että odotat kelan tukia, niin annan ihan asiallisen neuvon toisin kuin muut täällä jotka on heti hyökkäämässä päälle.
Myy kotoasi kaikki turha pois. Minä olen luullut ettei minulla ole ylimääräistä tavaraa mutta kappas kun tuli rahapula kun pesukone hajosi ja aloin etsimään KAIKKI kaapit läpi kunnolla niin tienasin 500e myymällä kirppiksellä ja nettikirppiksellä. Vieläkin löytyisi myytävää vaikkei minulla muka mitään ollut.
Vierailija kirjoitti:
Jos nyt sulla tilanne ettet pääse jostain syystä töihin tai mikä nyt syysi onkaan että odotat kelan tukia, niin annan ihan asiallisen neuvon toisin kuin muut täällä jotka on heti hyökkäämässä päälle.
Myy kotoasi kaikki turha pois. Minä olen luullut ettei minulla ole ylimääräistä tavaraa mutta kappas kun tuli rahapula kun pesukone hajosi ja aloin etsimään KAIKKI kaapit läpi kunnolla niin tienasin 500e myymällä kirppiksellä ja nettikirppiksellä. Vieläkin löytyisi myytävää vaikkei minulla muka mitään ollut.
Ja olen töissäkäyvä muttei silti ollut säästöjä millä ostaa pesukone...
Vierailija kirjoitti:
Liittymä ei sulkeudu ellei laskunmaksu ole viikkoja myöhässä.
Minulla ei ole hajuakaan ap:n tilanteesta, mutta itselläni on tällä hetkellä se tilanne, että ellen maksa puhelinlaskuani tismalleen eräpäivänä, niin mitä todennäköisimmin liittymä menee kiinni. Näin on ainakin operaattori minua informoinut.
Et varmaan osaa kuvitella, mikä sellainen tilanne voisi olla?
Ja mistä sinä tiedät, vaikka ap:llä olisi lasku jo viikkoja myöhässä?
Vierailija kirjoitti:
Mä oon viimeiset 20+ vuotta käyny töissä,suosittelen lämpimästi.
En tiedä milloin olet viimeksi hakenut työpaikkaa mutta nykyisin nuo ovat todella aikaa vieviä prosesseja. Monia haastattelukierroksia ja testejä ym. Siis olettaen että edes pääsee haastatteluun. Riippuu toki vähän työpaikasta.
Vierailija kirjoitti:
Varmaan ihan työtä tekemällä saa rahaa eli palkan!
Ota huomioon, että töihin jos nyt menee niin kestää kuukausi ennenkuin alkaa palkka juosta. Ite oon työttömyysetuudella sekä toimeentulotuella ja työt alkaa 2.3. Silti haen tietysti maaliskuulle tt-tuen, koska palkka tulee kuun viimeinen päivä. Ei siitä ole mitään hyötyä, kun vuokra pitää maksaa kuun eka päivä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla ei ole hajuakaan ap:n tilanteesta, mutta itselläni on tällä hetkellä se tilanne, että ellen maksa puhelinlaskuani tismalleen eräpäivänä, niin mitä todennäköisimmin liittymä menee kiinni. Näin on ainakin operaattori minua informoinut.
No sulle on annettu virheellistä tietoa. Olen ollut erään operaattorin laskutuksessa töissä ja satun tietämään, mitä ohjelmia siellä käytetään ja liittymä ei mene kiinni, jos ei laskua maksa eräpäivänä. Menee ensinnäkin 14 päivää ennenkuin ohjelma muodostaa edes viivästysmaksua asiakkaalle. Jotku hölmöt vielä soittelivat aspaan luullen, että siellä joku ihminen niitä laskuja tulostelee ja lähettää asiakkaalle ja sulkee liittymiä :D hyvät naurut sai kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aikuisella ihmisellä kuuluu olla vararahasto omasta takaa. Se on sitä aikuisuutta ja elämän hallintaa.
Entäs kun se vararahasto on jo käytetty?
Jopas on hakemus venyny sitten monta kuukautta-...
7 arkipäivän käsittelyaika lähtee uudelleen käyntiin siitä päivästä kun palautat liitteen (jos jtn lisäselvitystä on pitänyt pyytää). Ja taitaa olla niin että sitä ruuhkaa on niin paljon että päätökset viivästyvät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aikuisella ihmisellä kuuluu olla vararahasto omasta takaa. Se on sitä aikuisuutta ja elämän hallintaa.
Entäs kun se vararahasto on jo käytetty?
Jopas on hakemus venyny sitten monta kuukautta-...
No rautalangasta väännettynä: Esim. työttömyyttä jatkunut jo kolme vuotta ja se vararahasto on käytetty sen aikana pikkuhiljaa. Kun Kelan päätös viivästyy, ei ole enää vararahastoa mistä ottaa. Ymmärsitkö nyt?
Vierailija kirjoitti:
Jos oikeasti ei ole yhtään rahaa, mene kunnan sosiaalitoimeen juttelemaan ja hae toimeentulotukea. Toimeentulotuki päätös tulee kahdessa päivässä, kun soitat Kelaan ja pyydät käsittelemään sen nopeutetusti. Tämä tietysti edellyttää, että rahatilanteesi on oikeasti sellainen, että et saa edes ruokaa ostettua. Laskujen maksusta voi sopia laskuttajan kanssa. Ymmärtävät kyllä, kun selität, miksi et voi maksaa laskua ajoissa,
Muuten hyvä, mutta toimeentulotuki haetaan kelasta eikä sossusta. Käskevät sossusta vaan menemään kelaan papereita täyttelemään.
Laskujen maksustakin kannattaa tarkastaa paljonko on myöhästymismuistutuksen hinta ja paljonko eräpäivän siirto. Ainakin elisalla tuli jossainvaiheessa, varmaan tulee nykyäänkin, halvemmaksi ottaa se 5e muikkari kuin se 10e eräpäivän siirto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No sulle on annettu virheellistä tietoa. Olen ollut erään operaattorin laskutuksessa töissä ja satun tietämään, mitä ohjelmia siellä käytetään ja liittymä ei mene kiinni, jos ei laskua maksa eräpäivänä. Menee ensinnäkin 14 päivää ennenkuin ohjelma muodostaa edes viivästysmaksua asiakkaalle. Jotku hölmöt vielä soittelivat aspaan luullen, että siellä joku ihminen niitä laskuja tulostelee ja lähettää asiakkaalle ja sulkee liittymiä :D hyvät naurut sai kyllä.
Minulla on vanhoista puhelinlaskuista tehty maksusopimus, ja sitä tehtäessä sanottiin, että uudet laskut on aina maksettava eräpäivänä. Muuten sopimus purkautuu, ja liittymä menee todennäköisesti kiinni. Myös maksusopimuksesa lukee, että liittymä saatetaan sulkea.
En tiedä miten nopeasti käytännäössä sulkeutuu, koska olen aina maksanut laskut eräpäivänä.
Mulla sama ongelma. Sairaspäiväraha hakemus ei ole edes käsittelyssä. Ainoa tulo on tässä kuussa lapsilisä ja sekin tulee vasta ensi viikolla.