Onko täällä kukaan tehnyt valitusta kelan päätöksestä? Miten kävi?
Meni sosiaalilautakunnan kautta itsellä valitus käsittelyyn. Todella pitkän aikaa käsittelevät.
Miten kävi ja kauan kesti?
Kommentit (10)
Vierailija kirjoitti:
Joo. Ei auttanut mitään. Päätös ei muuttunut.
Menikö lautakunnan kautta ja kauan kesti päätöksen saaminen?
Joskus halusivat työttömyyskorvauksia takaisin 3 päivän ajalta, koska minulle oli lähetetty kirje joka palautunut lähettäjälle avaamattomana. En siis ollut saanut kirjettä ja vastannut siihen, karenssin olivat laittaneet. Valitus meni läpi ja sain pitää huimat 3 työttömyyspäivän rahat.
Koronasta saatavia korvauksia eivät suostuneet maksamaan, koska lääkärintodistuksesta puuttui joku tietty maininta että pitää olla eristyksissä. Pyysin uuden lääkärintodistuksen ja sillä sain valituksen läpi.
Muistaakseni molemmissa n. 4kk yhteensä papereita käsiteltiin ennen kuin rahat oli tilillä.
Olen tehnyt. Ei mitään vaikutusta. Sama päätös on ja pysyy. Minulle ei myönnetä mitään tukia, koska erehdyin olemaan yrittäjänä monta vuotta. Sillä ei ole mitään merkitystä onko minulla enää yhtään rahaa. Muistaakseni kesti muutaman kuukauden.
Vierailija kirjoitti:
Olen tehnyt. Ei mitään vaikutusta. Sama päätös on ja pysyy. Minulle ei myönnetä mitään tukia, koska erehdyin olemaan yrittäjänä monta vuotta. Sillä ei ole mitään merkitystä onko minulla enää yhtään rahaa. Muistaakseni kesti muutaman kuukauden.
Harmittaa ihan hirveästi yrittäjien puolesta. Miksi heitä kohdellaan niin epäinhimillisesti, en voi käsittää.
Itseoikaisuna olen saanut muutamaan päivärahapäätökseen muutoksen valituksella, mutta jos asia menee lautakuntaan niin sen tietää kyllä että hylkyä tulee.
Vierailija kirjoitti:
Itseoikaisuna olen saanut muutamaan päivärahapäätökseen muutoksen valituksella, mutta jos asia menee lautakuntaan niin sen tietää kyllä että hylkyä tulee.
Mistä sen tietää?
Minä sain puoltavan päätöksen lautakunnalta, vuoden kesti käsittely, on kuulemma ollut ruuhkaa.
Kelan päätöksistä voi valittaa, mutta on täysin turhaa.
Käytä mieluummin valitukseen käyttämäsi aika vaikka ulkoiluun.
Ei ole mennyt läpi. Kohtelee sairaita todella veemäisesti.
Joo. Ei auttanut mitään. Päätös ei muuttunut.