Onko rikkaissa mielestäsi jotain vastenmielistä?
En tarkoita ketään yksittäistä rikasta, vaan rikkaita ylipäätänsä.
Kommentit (77)
Tuntemissani rikkaissa on vastenmielistä lähinnä se, että vaikka tietävät omienkin kavereidensa kituuttavan pikkurahalla usein ilman omaa syytään, itse ostelevat suoraan sanottuna idioottimaista statuskrääsää miljoonalla. Koeta siinä ihastella kroisoksen timanttikelloa tai uusinta taideteosta kun itsellä ei ole varaa ostaa lapsille edes vaatteita.
Jos ei saa sanoa nimeltä niin eräs on idiootti joka puhuu hiekan kantamisesta jaloissaan konttoriin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rikkaus tutkitusti vähentää empatiaa. Siinä mielessä kyllä. Köyhillä on vähemmän tuomitseva asenne ja parempi ryhmähenki.
Tutkimuksia kiitos!
https://curiosity.com/topics/the-rich-are-less-empathetic-than-the-poor…
https://www.inc.com/jessica-stillman/the-science-of-scrooge-why-wealth-…
Ei ole mitään rikkaita vastaan, jos he ajattelevat muita ja ovat ystävällisiä sekä kunnioittavat myös köyhiä ja kodittomia. Harvemmin olen nähnyt ystävällisiä rikkaita. Ne jotka ovat olleet rikkaita, ovat ajatelleet ainoastaan itseään ja omia tarpeitaan.
Tässä ketjussa ystävällisiä rikkaita ei ole ainaskaan näkynyt. Sikäli nuo provotrollit nyt rikkaita ovat. Rikkaaksi on kovin vaikea tulla jollei ole valmiuksia hyväksikäyttää ja talloa alleen muita ihmisiä. Siksi ystävällisiä rikkaita on kovin vähän.
Usein rikkaita vihaavat eniten ihmiset, jotka eivät tunne yhtään rikasta. Kuten ulkomaalaisia vihaavat ihmiset, jotka eivät tunne ulkomaalaisia.
Monet on aika ylimielisiä mutta kyllä eniten raivostuttaa hyvätuloinen joka itkee omaa köyhyyttään. Miten elää kädestä suuhun vaikka tekee kevyttä työtä 30h/vk, reissaa ulkomailla 2-4 vuodessa, shoppailee kymppitonnin edestä vaatetta vuodessa jne. Tai toinen jolla kaksi asuntoa, kaksi yritystä, ja on melkein rutiköyhä, kun ei ole ruokaan rahaa jne. Tai vanhus joka on suurten ikäluokkien ihminen, on saanut tehdä aina töitä niin paljon kuin jaksaa ja edetty korkeallekin ilman koulutusta, on talot maksettu 10 vuodessa, kesämökit, yritykset, uudet autot, säästöjä kymmeniä tuhansia, mutta kun se eläke on niin pieni että sillä ei pärjää (2000€/kk). Moni ei saa palkkaa noin paljon vaikka tekee 40h/vk raskasta ruumiillista työtä. Ja vielä naimisissa olevat naiset jotka tekee osapäivätyötä kun enempää ei jaksa ja mies maksaa oikean elämisen, naisen palkka jää kaunistautumiseen. Siis köyhäksi tekeytyvät rikkaat on raivostuttavia kitisijöitä joille toivoo jotain epäonnea että tajuavat olevansa hyväosaisia. Senhän tajuaa vasta sitten kun sen menettää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rikkaus tutkitusti vähentää empatiaa. Siinä mielessä kyllä. Köyhillä on vähemmän tuomitseva asenne ja parempi ryhmähenki.
Tutkimuksia kiitos!
Ei ole mitään rikkaita vastaan, jos he ajattelevat muita ja ovat ystävällisiä sekä kunnioittavat myös köyhiä ja kodittomia. Harvemmin olen nähnyt ystävällisiä rikkaita. Ne jotka ovat olleet rikkaita, ovat ajatelleet ainoastaan itseään ja omia tarpeitaan.
Tässä ketjussa ystävällisiä rikkaita ei ole ainaskaan näkynyt. Sikäli nuo provotrollit nyt rikkaita ovat. Rikkaaksi on kovin vaikea tulla jollei ole valmiuksia hyväksikäyttää ja talloa alleen muita ihmisiä. Siksi ystävällisiä rikkaita on kovin vähän.
Tämän ketjun trollit eivät ole edes töissä, saati sitten rikkaita.
Maailmassa on ihmisiä, jotka kuolevat köyhyyteen. Jokainen rikas on vastuussa näistä kuolemista ja palaa helvetissä, sillä jokainen kohtaamamme kanssaihminen on Kristus itse.
Vierailija kirjoitti:
Maailmassa on ihmisiä, jotka kuolevat köyhyyteen. Jokainen rikas on vastuussa näistä kuolemista ja palaa helvetissä, sillä jokainen kohtaamamme kanssaihminen on Kristus itse.
Ne oman maansa rikkaat voivat auttaa niitä OMAN maansa köyhiä.Siinä sulle purtavaa helpolla kaiken saanut.
Vierailija kirjoitti:
Millä tavalla he ovat vastuussa? Kristillinen armo huokuu viestistäsi...
Vierailija kirjoitti:
Usein rikkaita vihaavat eniten ihmiset, jotka eivät tunne yhtään rikasta. Kuten ulkomaalaisia vihaavat ihmiset, jotka eivät tunne ulkomaalaisia.
En mä vihaa. Mä en vaan pidä heistä kaikesta siitä johtuen mitä oon elämäni aikana heistä sekä heidän ajatuksistaan lukenut ja nähnyt tekevän ynnä toimivan tässä maailmassa. Tosin en kyllä tunne yhtäkään rikasta henkilökohtaisesti, mutta tunnen erään joka haluaa rikkaaksi ja luultavasti sellaiseksi tuleekin. Sitä kiusattiin koulussa. Sit se kiusas mua kotipihoilla muiden lasten kanssa, mut samalla väitti et oon sen ystävä. Kun aikuisina puhuttiin sano, et purki huonoa itsetuntoansa muhun ja lyöttäyty muiden mukaan mua kiusaamaan koska se oli helppoa. Siellä se kauppiksessa vetelee ja äänestää Kokoomusta. Ei olla enää missään tekemisissä. En tarvitse tuollaisia "ystäviä".
On. Itse olen köyhistä taustoista ponnistanut sinne n. 80000-90000eur/vuosi tuloluokkaan ja alalle, jolla työskentelee aika yleisesti hyvätuloisten perheiden vesoja. Ja ovat kyllä eri puusta veistettyjä. Joo, näön vuoksi voidaan ostaa vaatteet kirppikseltä ja käydä lomalla kehitysmaassa pesemässä sirkuksesta pelastettuja elefantteja jne, mutta joku sellainen pieni "nokka pystyssä" -juttu aina erottaa nämä taviksista. Jotkut sitten ovat ihan suoraan mulkkuja ja avoimesti halveksivat duunari-ammateissa toimivia tyyliin "se on joku v*tun peltiseppä, luuletko että se tajuaa?!" tai "lähihoitaja eli eiköhän se juo ja vedä jotain lääkkeitä, jos ei omia niin niitten mummojen".
Eli kyllä se valitettavasti näyttää ja kuulostaa siltä, että raha ei ihmistä kaunista vaan päinvastoin tekee ylimieliseksi. Ja juuri se näkemys, että köyhä = tyhmä ja laiska ja itse on säkenöivän älykäs ja upea valioyksilö vaikka se raha tulisi vanhemmilta jotka itseasiassa ovat myös maksaneet 15 tonnilla valmennuskursseja että kultapoju pääsee yliopistoon.
Kyllä täällä taas tuo "köyhien sympatia" niin huokuu.
Minä kuulun suomen 5% rikkaimmista ja en suhtaudu ollenkaan noin penseästi toisiin kuin köyhät täällä tuntuu suhtautuvan.
AP muistathan opettaa mustan asenteesi lapsillesikin. Ei tarvitse mitenkään varsinaisesti mitään opettaa. Muistat vain säännöllisesti haukkua ja parjata itseäsi varakkaampia ihmisiä. Toistelet vaan, miten huonoja, pahoja ja ahneita ne on.
Tällä tavoin pystyt hyvin varmistamaan, etteivät lapsesi pyri edes alimmalle kuusen oksalle
Vierailija kirjoitti:
AP muistathan opettaa mustan asenteesi lapsillesikin. Ei tarvitse mitenkään varsinaisesti mitään opettaa. Muistat vain säännöllisesti haukkua ja parjata itseäsi varakkaampia ihmisiä. Toistelet vaan, miten huonoja, pahoja ja ahneita ne on.
Tällä tavoin pystyt hyvin varmistamaan, etteivät lapsesi pyri edes alimmalle kuusen oksalle
Perusaivopesua! Noin pidetään kersat itsen kanssa samassa lokerossa.
Arvokkaampi kuin kalleinkaan timantti on rikkaalle köyhän toimeentulosta jollakin tavalla kiristetty lantti.