Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mistä se johtuu, että kun minä ihastun, minuun ei ihastuta?

Vierailija
20.02.2020 |

Onko tälle jokin järkeenkäypä selitys? Olen elämässäni ollut varmaan kaksi kertaa sellaisessa suhteessa, jossa molemmat olisivat olleet toisiinsa ihastuneita. Muissa suhteissa minä en ollut. On myös eräs kaverisuhde, jossa olemme olleet toisiimme ihastuneita, mutta emme koskaan samaan aikaan. Tapailut tuntuvat tyssäävän aina siihen, kun minä ihastun mieheen.

Mistä tämä johtuu?

Kommentit (130)

Vierailija
41/130 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En kyllä usko tähän tasoasiaan lainkaan tässä. Olen itse saanut pakkeja jos jonkinmoisilta hiihtäjiltä ja antanut pakkeja heitä "tasokkaammille" miehille. Samoin ystäväpiirissäni olen nähnyt, kuinka ihania ja kauniita naisia kohdellaan deittimarkkinoilla erittäin kurjasti.

Kysyt mutta et usko kaikkein ilmeisintä selitystä? Älä kysy jos et halua kuulla vastausta. Naisten käsitys siitä mitkä naiset ovat ihania ja kauniita ei vastaa miesten käsitystä.

Aivan kuten miesten käsitys siitä millainen on ihana ja komea mies ei vastaa naisten käsitystä.

Tuossa jo joku ehtikin sekoittaa tapin vaginassa kun puhutaan ihastuksesta eli taitaa joidenkin miesten käsitys myös naisten (ja miesten) tunne-elämästä olla aika kaukana siitä mitä se on.

Kyllä se tappi pillussakin hyvältä tuntuu. Ei pelkästään siinä tapissa.

Ei muuten aina tunnu eikä ainakaan sellaisen tappi jota ei itse pidä viehättävänä. Mutta mitö turhaa sitä sinulle kertomaan jonka tunne-elämä on vain ja ainostaan se mitä tappisi tuntee. Rakkaus tarkoittaa sinulle varmaan hyvää fläsäriä jossa on tarpeeksi liukkaria.

Vierailija
42/130 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli alat vain katselemaan vähän rumempia miehiä. Samalata se tappi siellä vaginassa tuntuu vaikka naama olisikin vähän vaatimattomampi.

Miten tämä viesti liittyy aloitukseen?

Etkö tosiaan ymmärrä?

Selitä miten jos kerta jotenkin näet sen liittyvän.

Liittyy noihin tasoihin ja tasoeroihin mistä tässä on keskusteltu. Et ole tainnut viitsiä lukea? Tai jos lukemisen jälkeenkään henkiset kykysi ei riitä asiaa ymmärtämään niin sitten en voi auttaa.

Huoh kysyin miten liittyy aloitukseen.

Kysyn selkeämmin jos vaikka ymmärrät. Miten tuo liittyy mitenkään siihen mitä ap kirjoitti?

Niin ja joku sen sinulle tuossa varsin selkeästi selitti mutta aivan turha on selittää kun et vaan ymmärrä. Huoh...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/130 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En kyllä usko tähän tasoasiaan lainkaan tässä. Olen itse saanut pakkeja jos jonkinmoisilta hiihtäjiltä ja antanut pakkeja heitä "tasokkaammille" miehille. Samoin ystäväpiirissäni olen nähnyt, kuinka ihania ja kauniita naisia kohdellaan deittimarkkinoilla erittäin kurjasti.

Kysyt mutta et usko kaikkein ilmeisintä selitystä? Älä kysy jos et halua kuulla vastausta. Naisten käsitys siitä mitkä naiset ovat ihania ja kauniita ei vastaa miesten käsitystä.

Aivan kuten miesten käsitys siitä millainen on ihana ja komea mies ei vastaa naisten käsitystä.

Tuossa jo joku ehtikin sekoittaa tapin vaginassa kun puhutaan ihastuksesta eli taitaa joidenkin miesten käsitys myös naisten (ja miesten) tunne-elämästä olla aika kaukana siitä mitä se on.

Ei muuten aina tunnu eikä ainakaan sellaisen tappi jota ei itse pidä viehättävänä. Mutta mitö turhaa sitä sinulle kertomaan jonka tunne-elämä on vain ja ainostaan se mitä tappisi tuntee. Rakkaus tarkoittaa sinulle varmaan hyvää fläsäriä jossa on tarpeeksi liukkaria.

Tai sitten vika on sinussa jos olet noin tunneköyhä.

Vierailija
44/130 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kyllä fäsäri korvaa p*llua mutta turha sitä sinulle on selittää. Sinun tuntemuksissa on selvästi jotain vialla.

Vierailija
45/130 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen ihastuu yleensä vain ylempitasoiseen ja muutenkin haluaa aina saada sitä mitä ei voi saada.

Vierailija
46/130 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on sama ongelma ja se alkoi jo nuorena. Nyt keski-ikäisenä tullut takaisin. Siinä välillä ehti nimittäin seurustella tovi ihan molemminpuolisessa tykkäyksessä. 

Yhdestä nuoruuden ihastuksesta voi kyllä ihan kiitollisena todeta, että hyvä ettei ollut minusta tarpeeksi kiinnostunut. Tapasimme jossain opiskelijabileissä kun molemmat olimme vielä pääskykokeisiin lukemassa. Arvaa vaan luinko ihan hulluna, että sais opiskelupaikan sen jälkeen.  No kun sitten opinnot alko ja HÄN oli sielä ja yritin moikata, se oli ihan että, kuka mulle puhuu?  No parin kk:n kuluttua bileessä puhuikin, mutta ei paljon muuta. Anyways, myöhemmin sain kuulla hänestä järkyttäviä tarinoita. Kuinka oli pettänyt ja kiusannut tyttöystäväänsä. Dokaamista, huumeita. Ja vielä myöhemmin sitten hämäräbisneksistä ja että meni rikkaan itseään lähes 10 v. vanhemman kanssa naimisiin (varmaan aitoa rakkautta).  Joten joskus on ihan hyvä ettei ihastus ole molemminpuolista. Kerran ihastuin myös homoon. Sitä vaan, että se ei ollut tullut vielä kaapista ulos ja esitti straghtia. ei ollut kivaa.  Ei kestäny onneks kauan.

Tää ala katsoa rumempia ja pienimunaisia miehiä ei kyllä minulla toiminut. Olin ollut sinkkuna ja ihastunut yhteen naimissisa olevaan, joka ei ollut ihastunut minuun vaan yhteen lähes 20 v tummaihoiseen. Ja tämä mies oli hyväkuntoinen, fiksu, siisti, mukava ,komea yliopisto-opettaja. Niin päätin, että nyt - tennissukkainen insinööri, kaljamaha, 50v naimaton - nyt kyllä tärppää. Ihan kiva tyyppi oli ja ihastuin, munan pienuus ja velttous ei haitannut tunteita. Vaan ei vastakaikua tullut, ei.

Tämä. Ei kyllä kannata tyytyminen.

Vierailija
47/130 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli alat vain katselemaan vähän rumempia miehiä. Samalata se tappi siellä vaginassa tuntuu vaikka naama olisikin vähän vaatimattomampi.

Miten tämä viesti liittyy aloitukseen?

Etkö tosiaan ymmärrä?

Selitä miten jos kerta jotenkin näet sen liittyvän.

Liittyy noihin tasoihin ja tasoeroihin mistä tässä on keskusteltu. Et ole tainnut viitsiä lukea? Tai jos lukemisen jälkeenkään henkiset kykysi ei riitä asiaa ymmärtämään niin sitten en voi auttaa.

Huoh kysyin miten liittyy aloitukseen.

Kysyn selkeämmin jos vaikka ymmärrät. Miten tuo liittyy mitenkään siihen mitä ap kirjoitti?

Niin ja joku sen sinulle tuossa varsin selkeästi selitti mutta aivan turha on selittää kun et vaan ymmärrä. Huoh...

Auta nyt. Miten ruman miehen tappi liittyy ihastumiseen? Toimiiko sama miehille jotka ei saa naista johon ihastuvat, ottavat ruman miehen tapin johonkin reikään niin ajaa saman asian?

Vierailija
48/130 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihminen ihastuu yleensä vain ylempitasoiseen ja muutenkin haluaa aina saada sitä mitä ei voi saada.

Näin se on. Ihmettelen, että ap:n pitää kysellä selvää asiaa.

Vierailija
49/130 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse en ole ollut yhdessäkään suhteessa, jossa molemmat olisivat olleet ihastuneita toisiinsa. Ensimmäisessä suhteessani mies oli minuun ihastunut mutta minä en häneen, seuraavassa suhteessa mies sanoi suoraan että on kanssani vain koska ei jaksa etsiä parempaa ja kolmannessa suhteessa mies rakasti vielä eksäänsä.

Suhteiden ulkopuolella moni mies on ollut minuun ihastunut, mutta itse en ole koskaan ollut heihin ihastunut. Vastaavasti olen ollut ihastunut moneen mieheen, mutta he eivät ole halunneet alkaa edes suhteeseen kanssani.

Tällaista se on, kun on hyvin vaatimattoman ja mitäänsanomattoman näköinen.

Tuo kuulostaa aika ankealta. En kyllä suostuisi tuohon.

Ehkä minusta tulee ihastuneena vähän intensiivinen. Silloin, kun en ole ihastunut, olen kyllä aika laissez-faire. Ehkä se sitten on se juttu. Pitää esittää frigidiä.

Laissez-faire ei nyt oikein sattunut tähän terminä.

Vierailija
50/130 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kyllä fäsäri korvaa p*llua mutta turha sitä sinulle on selittää. Sinun tuntemuksissa on selvästi jotain vialla.

Kuitenkin tarjotaan apn ongelmaan ratkaisuksi ottaa sellaisen pippeli sisäänsä joka ei itseä viehätä. Todennäköisyys että mies saa enemmän hyviä tuntemuksia siitä lelusta jota käyttää yksinään on suurempi kuin että nainen nauttii pippelistä sisällään jos se toinen ei viehätä.

Jos siis jonkun mielestä on ihan järkeen käyvä ohje (ei edes harrastaa seksiä vaan vain) ottaa tappi sisään kun ongelmana on ihastuminen niin samalla logiikalla se miehen runkkaaminen voi olla rakkautta.

Vierailija
51/130 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Silti monet ihmiset ovat suhteessa jossa on molemmin puolin tunteita toista kohtaan. Ei edes ole mitään syytä miksi kukaan alkaisi suhteeseen jossa ei näin ole.

Vierailija
52/130 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja onko se sitten myöskin niin, että jos mies kiinnostuu naisesta X, mutta nainen ei hänestä, nainen on automaattisesti tätä miestä korkeatasoisempi, koska naiset eivät kiinnostu alempitasoisista miehistä?

Kuka nämä tasot määrittää?

Kuten 121212 tuolla jo vihaisi niin naisten kohdalla sen määrittää miehet ja miesten kohdalla miehet. Sillä ei ole väliä mistä naiset kiinnostuvat koska jos nainen kiinnostuu "väärin" hän on arvoinut miehen tason pieleen.

Ei ole miesten syytä että naiset eivät osaa arvioida tasoja realistisesti:

https://pbs.twimg.com/media/Dp76ujlVAAAFDt6.jpg

Miehillä on huomattavasti realistisempi käsitys vastakkaisen sukupuolen tasoista, ja tästä johtuen myös oman sukupuolen edustajien tasoista. Miehet myös ymmärtävät universaalit tasot paremmin; mies ymmärtää että miesmallin näköinen mies on tasokas, vaikkei pukeutumistyyli edustaisi omaa genreä.

Mitä tulee pariutumiseen, kumpikaan sukupuoli ei voi yksin päättää tasoja. Tason kertoo molemmilla sukupuolilla parhaiten se millaisen miehen/naisen pystyy sitouttamaan parisuhteeseen. Kevytsuhteen saaminen on puolestaan miehelle vaikeaa ja naiselle lapsellisen helppoa.

ts. jos katsot olevasi ysin nainen esimerkiksi koska olet korkeakoulutettu ja sinulla on tasokas asunto, mutta et saa haluamaasi korkeakoulutettua ja menestyvää miestä, tasosi on alhaisempi. Jos taas mies käy salilla viisi kertaa viikossa mutta ei saa fitnessmissiä, hänen tasonsa on alhaisempi.

Jonkin verran tasojen arviointia vaikeuttaa naisten yleistyvä "mieluummin yksin kuin huonossa suhteessa" (oman tasoisen miehen kanssa)-ajattelu, mutta sääntö on silti hyvä.

Vierailija
53/130 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Ei nyt sellaisia tunteita alkanut heräämään."

- Tindermies viikon tapailun jälkeen

Asiallinen tindermies, ei sen pidempään vedättänyt. Vastaavaa kuullut kuukausien jälkeen.

No eihän tuo vedättänyt ensinkään. Kyllä viikko on lyhyt aika tutustumiseen. Itse voisin katsella kauemminkin syttyykö tunteita alkukiinnostuksen jälkeen.

Vierailija
54/130 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

121212 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja onko se sitten myöskin niin, että jos mies kiinnostuu naisesta X, mutta nainen ei hänestä, nainen on automaattisesti tätä miestä korkeatasoisempi, koska naiset eivät kiinnostu alempitasoisista miehistä?

Kuten 121212 tuolla jo vihaisi niin naisten kohdalla sen määrittää miehet ja miesten kohdalla miehet. Sillä ei ole väliä mistä naiset kiinnostuvat koska jos nainen kiinnostuu "väärin" hän on arvoinut miehen tason pieleen.

Miehillä on huomattavasti realistisempi käsitys vastakkaisen sukupuolen tasoista, ja tästä johtuen myös oman sukupuolen edustajien tasoista. Miehet myös ymmärtävät universaalit tasot paremmin; mies ymmärtää että miesmallin näköinen mies on tasokas, vaikkei pukeutumistyyli edustaisi omaa genreä.

Mitä tulee pariutumiseen, kumpikaan sukupuoli ei voi yksin päättää tasoja. Tason kertoo molemmilla sukupuolilla parhaiten se millaisen miehen/naisen pystyy sitouttamaan parisuhteeseen. Kevytsuhteen saaminen on puolestaan miehelle vaikeaa ja naiselle lapsellisen helppoa.

ts. jos katsot olevasi ysin nainen esimerkiksi koska olet korkeakoulutettu ja sinulla on tasokas asunto, mutta et saa haluamaasi korkeakoulutettua ja menestyvää miestä, tasosi on alhaisempi. Jos taas mies käy salilla viisi kertaa viikossa mutta ei saa fitnessmissiä, hänen tasonsa on alhaisempi.

Jonkin verran tasojen arviointia vaikeuttaa naisten yleistyvä "mieluummin yksin kuin huonossa suhteessa" (oman tasoisen miehen kanssa)-ajattelu, mutta sääntö on silti hyvä.

Miten ne tasot nyt sitten menee? Onko se aina yksi ominaisuus jonka perustella se arvioidaan kuten tässä esimerkissäsi?

Ja siis kuten tuossa yllä jo joku sanoikin niin todellakin on niin että sillä mistä nainen kiinnostuu ei ole mitään merkitystä vaan hän silloin tekee arvioinnin vain väärin?

Vierailija
55/130 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

121212 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten ne tasot nyt sitten menee? Onko se aina yksi ominaisuus jonka perustella se arvioidaan kuten tässä esimerkissäsi?

Ja siis kuten tuossa yllä jo joku sanoikin niin todellakin on niin että sillä mistä nainen kiinnostuu ei ole mitään merkitystä vaan hän silloin tekee arvioinnin vain väärin?

Tasoon vaikuttaa monikin asia, joiden lisäksi tulee henkilökohtainen maku (sopivuus, arvot, ym).

Esimerkiksi miesten tasoon vaikuttaa:

- pituus

- raamikkuus

- miehekkäät kasvot

- matala ääni

- raha ja varallisuus

- koulutus, status

- ominaisuudet jotka ovat hyödyksi resurssien hankkimisessa kuten itsevarmuus, määrätietoisuus ja kunnianhimo

- seksuaalinen ja sosiaalinen dominanssi

Esimerkiksi naisten tasoon vaikuttaa:

- kauneus

- nuoruus

- timmi vartalo

- naisellisuus

- luotettavuus (ei paljoa entisiä seksikumppaneita)

"Ja siis kuten tuossa yllä jo joku sanoikin niin todellakin on niin että sillä mistä nainen kiinnostuu ei ole mitään merkitystä vaan hän silloin tekee arvioinnin vain väärin?"

Jos nainen kiinnostuu miehistä joita ei voi saada, se johtuu:

a) nainen on kiinnostunut itseään tasokkaammista miehistä

b) nainen on kiinnostunut väärän tyyppisistä miehistä (esim. vihervassari tavoittelee äärioikeistolaisia)

Vierailija
56/130 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen treffaillut miehiä, joissa ei ole kertakaikkiaan mitään vikaa. Pitkiä, komeita, menestyneitä, mukavia miehiä. Mutta silti he eivät ole herättäneet mussa mitään tunteita. Sitä vastoin olen ollut korviani myöten ihastunut mm. mieheen, joka oli tavatessamme työttömänä. Mulle nää asiat on ns. henkimaailman juttuja. Jotain primitiivistä siihen täytyy liittyä.

Vierailija
57/130 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

121212 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

121212 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tasoon vaikuttaa monikin asia, joiden lisäksi tulee henkilökohtainen maku (sopivuus, arvot, ym).

Esimerkiksi miesten tasoon vaikuttaa:

- pituus

- raamikkuus

- miehekkäät kasvot

- matala ääni

- raha ja varallisuus

- koulutus, status

- ominaisuudet jotka ovat hyödyksi resurssien hankkimisessa kuten itsevarmuus, määrätietoisuus ja kunnianhimo

- seksuaalinen ja sosiaalinen dominanssi

Esimerkiksi naisten tasoon vaikuttaa:

- kauneus

- nuoruus

- timmi vartalo

- naisellisuus

- luotettavuus (ei paljoa entisiä seksikumppaneita)

"Ja siis kuten tuossa yllä jo joku sanoikin niin todellakin on niin että sillä mistä nainen kiinnostuu ei ole mitään merkitystä vaan hän silloin tekee arvioinnin vain väärin?"

Jos nainen kiinnostuu miehistä joita ei voi saada, se johtuu:

a) nainen on kiinnostunut itseään tasokkaammista miehistä

b) nainen on kiinnostunut väärän tyyppisistä miehistä (esim. vihervassari tavoittelee äärioikeistolaisia)

Entä jos nainen ihastuu mieheen joka ei vastaa listaasi vaikka tarjolla olisi enemmän listan mukainen mies? Tai jos nainen kiinnotuu enemmän miehistä joilla on päin vastaisia ominaisuuksia kuin listallasi? Silloin nainen arvioi miesten tasot väärin?

Itse esim arvioin miehen tason ihan eri tavalla kuin sinä ja tuolla listalla on sellaisista mikä minulle on miinus niin minä siis teen arvion väärin eikä sillä mistä minä pidän ole mitään merkitystä.

Vierailija
58/130 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen treffaillut miehiä, joissa ei ole kertakaikkiaan mitään vikaa. Pitkiä, komeita, menestyneitä, mukavia miehiä. Mutta silti he eivät ole herättäneet mussa mitään tunteita. Sitä vastoin olen ollut korviani myöten ihastunut mm. mieheen, joka oli tavatessamme työttömänä. Mulle nää asiat on ns. henkimaailman juttuja. Jotain primitiivistä siihen täytyy liittyä.

Eli komeaan mieheen joka oli väliaikaisesti työttömänä.

Vierailija
59/130 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

121212 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten se ettei ihmiset ala suhtesiin sellaisten kanssa joiden kanssa eivät halua vaikeuttaa tasoja? Silloinhan ne tasot on juuri ne mitkä on, itsekin sanot että toteutuneilla sitoutumisilla se selviää.

Miesten taso on yleisesti heikko jos on paljon naisia jotka ei heihin halua sitoutua.

Vierailija
60/130 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli komeaan mieheen joka oli väliaikaisesti työttömänä.

Kuka ikinä ihastuisikaan mieheen joka ei ole omasta mielestä komea/kaunis? Sellaista vain ei tapahdu.