Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies taantui teiniksi vauvan syntymän jälkeen

Vierailija
20.02.2020 |

Mikähän tähän auttaisi? Ennen ihan tavallisen fiksu ja vastuullinen mies taantui teiniksi vauvamme syntymän jälkeen. Kiukuttelee koko ajan jostain, haluaa huudattaa yöllä tvtä vaikka vauva nukkuu (joten vauva sitten herää), kun pyydän laittamaan hiljaiselle niin suuttuu ja puhuu kuin minä hänen kiusaksi keksisin rajoituksia, loukkaantuu koko ajan ja mököttää, tekee kyllä yhä osuutensa kotitöistä mutta nykyään marttyyrin elkein jne. Lapsi täytti nyt vuoden eli tätä on jatkunut noin vuoden. En tunne enää olevani parisuhteessa aikuisen kanssa. Onko tämä tavallista ja mikä auttaa?

Kommentit (263)

Vierailija
201/263 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä mies on sanonut, kun olette keskustelleet kuulokkeiden käytöstä yöllä?

Toki tähänkin tulee joku provon selitys asiaan. 

Että hän yrittää muistaa käyttää kuulokkeita. Lopputulos on, että muistaa osalla kerroista. Häntä selvästi ärsyttää, että vaadin niitä kuulokkeita. Ap

Monestiko olette asiasta keskustelleet? Ja ihan ilman mitään VAATIMISIA.

Sinä siis raivoat miehelle, kun hän katsoo televisioita, etkä osaa puhua asiasta asiallisesti.

Tämä kertoo jo kaiken asenteestasi miestäsi kohtaan. 

Ja palstan naisten miehen haukkuminen porukalla auttaa tilanteeseen millä tapaa?

Kerro ihmeessä. -eri 

En ole raivonnut. En ole paiskonut ovia. Olen rauhallisella äänellä pyytänyt, sitten rauhallisella äänellä vaatinut kun pyytäminen ei mennyt perille. 

Ap

Miksi sitten lapsi herää riitelyynne? 

Tämä on viimeinen kerta kun vastaan sinulle. Vauva on herännyt tv:n kovaan ääneen, ei riitelyymme. En koskaan huuda. Ap

Vauva herää siis kovaan ääneesi teeveestä vaikka et huuda. Selvä. En halua tietää mitä vauvalle käy jos alat huutamaan mielestäsi. 

En ole aloittaja, mutta vastaan sinulle silti. Aloittaja on kertonut, että vauva ei herää keskustelun ääniin vaan ääniin, jotka ovat lähtöisin televisiosta. Televion äänet ovat siis niin kovalla, että vauva herää niihin. Vauva herää niihin ääniin silloinkin kun aloittaja itse makaa hiljaa sängyssä. Aloittaja ei siis herätä vauvaa, vaan se televisio. Ymmärrätkö?

Ei se ymmärrä. Käskee ap:n mennä terapiaan, vaikka pelistä löytyy se kenen sinne pitäisi mennä.

Vierailija
202/263 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä mies on sanonut, kun olette keskustelleet kuulokkeiden käytöstä yöllä?

Toki tähänkin tulee joku provon selitys asiaan. 

Että hän yrittää muistaa käyttää kuulokkeita. Lopputulos on, että muistaa osalla kerroista. Häntä selvästi ärsyttää, että vaadin niitä kuulokkeita. Ap

Monestiko olette asiasta keskustelleet? Ja ihan ilman mitään VAATIMISIA.

Sinä siis raivoat miehelle, kun hän katsoo televisioita, etkä osaa puhua asiasta asiallisesti.

Tämä kertoo jo kaiken asenteestasi miestäsi kohtaan. 

En ole raivonnut. En ole paiskonut ovia. Olen rauhallisella äänellä pyytänyt, sitten rauhallisella äänellä vaatinut kun pyytäminen ei mennyt perille. 

Ap

Miksi sitten lapsi herää riitelyynne? 

Tämä on viimeinen kerta kun vastaan sinulle. Vauva on herännyt tv:n kovaan ääneen, ei riitelyymme. En koskaan huuda. Ap

Vauva herää siis kovaan ääneesi teeveestä vaikka et huuda. Selvä. En halua tietää mitä vauvalle käy jos alat huutamaan mielestäsi. 

En ole aloittaja, mutta vastaan sinulle silti. Aloittaja on kertonut, että vauva ei herää keskustelun ääniin vaan ääniin, jotka ovat lähtöisin televisiosta. Televion äänet ovat siis niin kovalla, että vauva herää niihin. Vauva herää niihin ääniin silloinkin kun aloittaja itse makaa hiljaa sängyssä. Aloittaja ei siis herätä vauvaa, vaan se televisio. Ymmärrätkö?

Ja miehen joukkolynkkaaminen ja haukkuminen netissä muuttaa miehen käytöstä, niinkö?

Haukutko sinäkin miestäsi ympäri nettiä?  -eri 

Näytätkö minulle kohdan, jossa olen sanonut noin? Älä laita sanoja suuhuni, kiitos vain.

Aloittajalla on varmaankin syynsä kirjoittaa tästä asiasta palstalle. Kenties hän kaipasi tukea ikävässä tilanteessa ja koki, että anonyymipalsta on paras ratkaisu. Tämähän on toki vain arvailua minun osaltani.

Ja ei, en hauku miestäni netissä enkä muuallakaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/263 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyypillinen suomalainen mies. Suomalaiset naiset taas ovat liiankin huolehtivaisia ja ymmärtäväisiä. Puhuvat kauniisti vielä silloinkin kun oikeasti pitäisi lyödä jo nyrkkiä pöytään ja lujaa. Että prkl, nyt se perseily saa loppua ja justiinsa sittenkin. Ei mitään lempeää lässytystä, vaan pitää puhua sellaista kieltä mitä toiset miehetkin käyttäisivät jos joku mies erehtyy äijäseurassa lapsellisesti kiukuttelemaan.

Nykyisessa kotimaassani miehelle on kunnia-asia pitää huolta vaimosta ja uudesta perheenjäsenestä ja käyttäytyä vastuullisesti niinkuin aikuisen miehen kuuluu. Lapset ovat heille tärkeitä. En minä eikä mieheni oikein kyllä ymmärrä joidenkin suomalaisten perheenisien aivoituksia.

Vierailija
204/263 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja pilkkaa kuulovammaista miestään, ja kaikki naiset taputtaa kiimassa miesvihan kostuttamia käsiään. Nytkö se vammaisten pilkkaaminen onkin ok? 

Vierailija
205/263 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyypillinen suomalainen mies. Suomalaiset naiset taas ovat liiankin huolehtivaisia ja ymmärtäväisiä. Puhuvat kauniisti vielä silloinkin kun oikeasti pitäisi lyödä jo nyrkkiä pöytään ja lujaa. Että prkl, nyt se perseily saa loppua ja justiinsa sittenkin. Ei mitään lempeää lässytystä, vaan pitää puhua sellaista kieltä mitä toiset miehetkin käyttäisivät jos joku mies erehtyy äijäseurassa lapsellisesti kiukuttelemaan.

Nykyisessa kotimaassani miehelle on kunnia-asia pitää huolta vaimosta ja uudesta perheenjäsenestä ja käyttäytyä vastuullisesti niinkuin aikuisen miehen kuuluu. Lapset ovat heille tärkeitä. En minä eikä mieheni oikein kyllä ymmärrä joidenkin suomalaisten perheenisien aivoituksia.

Aloittaja haukkuu KUULOVAMMAISTA miestään netissä. Oikein kaunista puhetta lapsensa isästä, aviopuolisosta ja "rakastetusta".

Ihanaa että sinäkin pääsit haukkumaan IHAN KAIKKI SUOMALAISET MIEHET.

Kyllä sinun kannattaa pysyä siellä ulkomaassa, jossa KAIKKI MIEHET ON NIIN IHANIA

Vierailija
206/263 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloittaja pilkkaa kuulovammaista miestään, ja kaikki naiset taputtaa kiimassa miesvihan kostuttamia käsiään. Nytkö se vammaisten pilkkaaminen onkin ok? 

Miten aloittaja on pilkannut miestään? Ja miksei se kuulovammainen mies voi käyttää kuulokkeita katsoessaan televisiota yöllä? Miksi miehen toiminnan kritisoiminen on mielestäsi miesvihaa?

Vierailija
207/263 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten aloittaja on pilkannut miestään? Ja miksei se kuulovammainen mies voi käyttää kuulokkeita katsoessaan televisiota yöllä? Miksi miehen toiminnan kritisoiminen on mielestäsi miesvihaa?

Sinäkö näet tämän ketjun miehen ja miesten ylistysketjuna? 

Lue se otsikko uudestaan. Sinäkin nimittelet ihmisiä päivittäin? 

Vierailija
208/263 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämmöisiä juttuja kun lukee jatkuvasti niin eipä niitä lapsia huvita alkaa tehtailemaan, siinäpä laskekoon syntyvyys ennestään.  Ei eläinmaailmassakaan uros huolehdi jälkeläisistään, kyllä se taitaa olla ihmisillä ihan sama, luonnotonta nuo kotileikit. 

Olisin halunnut lapsia oikeasti, en vaan uskalla luottaa että mieheni hoitaisi osansa. Yksinhuoltajaksi en missään nimessä halua jäädä.

No, meillä on kolme lasta ja mies on kyllä aina hoitanut osansa ja ymmärtänyt ettei vauvan nukkuessa huudateta telkkaria tai mitään muutakaan. Ei taantunut missään vaiheessa. Eli on niitä helmiäkin miesten joukossa, ei kaikki ole tuollaisia idiootteja kuin ap:n mies. Voin sanoa, että kolme lasta parin vuoden välein ei ollut tässä perheessä mikään ongelma, kun kumpikin puhalsi aidosti samaan hiileen.

Vierailija
209/263 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tässä ketjussa tietenkään ylistetä aloittajan miestä, koska tämä käyttäytyy huonosti. Muihin miehiin tämä ketju ei liity mitenkään.

Otsikossa ei haukuta aloittajan miestä. Mies käyttäytyy kuin teini ja aloittaja tuo sen esille otsikossa.

Vierailija
210/263 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menehän ap kirjastoon ja ota psykologian joku opus sieltä luettavaksi. Luulisi Suomessa esim. muutosahdistuksen olevan nykyään niin yleinen käsite, että sen suht huomattava osa väestöstä tajuaisi. Ai niin mutta kun ei tajua. Kun ihmiset ei oikeasti sivistä itseään vaan hankkii sanoja/käsitteitä koristamaan itseään tajuamatta niiden sisällöstä yhtään mitään.

Vierailija
211/263 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun mies huudattaa telkkaria ja vauva herää, ap:n pitää tietenkin äkkiä vietellä mies jotta se ehkä laittaisi TV:n hiljemmalle ja vauva saisi nukuttua. Kas näin! Ongelma ratkaistu.

Vielä parempi, jos ap oppisi tarkkasilmäisesti ennakoimaan kaikki miehen harmitustilanteet ja antamaan sille, jotta harmitusta ja kiukuttelua ylipäätään tulisi vähemmän. Aikataulutus ja rutiinit auttavat tähän, joskus tietysti pitää spontaanistikin osata vastata yllättävämpi tilanteisiin. Vauva on vain hetken pieni, kyllä vaimo jaksaa pari vuotta tsempata ja huomioida sekä vauvan että miehen erityistoiveet jotta parisuhde säilyy.

Vierailija
212/263 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taantuu vielä taaperoikäiseksi, alkaa kutsua sinua äidiksi ja maitoa nunnuksi ja haluaa sitä mieluiten sinun rinnastasi.

Vierailija
213/263 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tässä ketjussa tietenkään ylistetä aloittajan miestä, koska tämä käyttäytyy huonosti. Muihin miehiin tämä ketju ei liity mitenkään.

Otsikossa ei haukuta aloittajan miestä. Mies käyttäytyy kuin teini ja aloittaja tuo sen esille otsikossa.

Miten tämä miehen teinimäisyys mielestäsi ilmenee? Siitä, että aloittaja ei osaa keskustella miehensä kanssa television katselusta itse miehensä kanssa, vaan kerää palstamammat haukkumaan miestään palstalla? Tämäkö on sinunkin tapasi hoitaa parisuhdettasi? 

Vierailija
214/263 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten tämä miehen teinimäisyys mielestäsi ilmenee? Siitä, että aloittaja ei osaa keskustella miehensä kanssa television katselusta itse miehensä kanssa, vaan kerää palstamammat haukkumaan miestään palstalla? Tämäkö on sinunkin tapasi hoitaa parisuhdettasi? 

Siten että mies katselee televisiota keskellä yötä pitäen äänenvoimakkuuden niin kovana, että vauva herää. Yökukkuminen ja pelkästään omien tarpeiden huomioon ottaminen ovat hyvin teinimäisiä asioita. Lisäksi mies kiukuttelee ja mököttää, kun aloittaja yrittää keskustella asioista. Eli aloittaja käyttäytyy kuten järkevä aikuinen ja mies kuin teini.

Minun parisuhteeni ei kuulu tähän keskusteluun lainkaan.

Vierailija
215/263 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmettä? Ei minun mies ole kuulovammainen. Mistä sellaista keksit? Hänellä on ihan normaali kuulo ja on muutenkin terve. Ap

Vierailija
216/263 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloittaja haukkuu KUULOVAMMAISTA miestään netissä. Oikein kaunista puhetta lapsensa isästä, aviopuolisosta ja "rakastetusta".

Ihanaa että sinäkin pääsit haukkumaan IHAN KAIKKI SUOMALAISET MIEHET.

Kyllä sinun kannattaa pysyä siellä ulkomaassa, jossa KAIKKI MIEHET ON NIIN IHANIA

Hah. Minulla on myös kuulonalenema, mutta ei se tee minuakaan vammaiseksi. Kyseessä on vain lievä haitta.

Vierailija
217/263 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

LoL..

Miehil menee heti tunteisiin kaikki. Tais johki osua tämä ja pahasti xD

Tämä on se oikea syy miksi lapsia ei enää kukaan uskalla tehdä. Toiseen ei voi luottaa.

Siitähän tässä on kysymys.

Mä haukun mun miestä ihan kaikkialla. Se on on pilannut mun koko elämän ja mulla oikeus pilata sen. Potut pottuina. Ei AP.

🤣

Vierailija
218/263 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siten että mies katselee televisiota keskellä yötä pitäen äänenvoimakkuuden niin kovana, että vauva herää. Yökukkuminen ja pelkästään omien tarpeiden huomioon ottaminen ovat hyvin teinimäisiä asioita. Lisäksi mies kiukuttelee ja mököttää, kun aloittaja yrittää keskustella asioista. Eli aloittaja käyttäytyy kuten järkevä aikuinen ja mies kuin teini.

Minun parisuhteeni ei kuulu tähän keskusteluun lainkaan.

Ja aloittaja ei osaa keskustella miehensä kanssa. Sekö on aikuismaista käytöstä?

Vierailija
219/263 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on se että nainen unohtaa PARIsuhteen. Tuo tie on eron tie. Jos et anna samaa mahdollisutta miehelle oppia hoitamaan lasta YHDESSÄ, ei niin että sinä kerrot miten kaikki hoidetaan, niin tottakai mies ulkopuolisena kokee olevansa vain kolmas pyörä... 

Mitä tarkoitat käytännössä parisuhteen unohtamisella? Meidän vauvalla oli koliikki ja on allergioita, minkä vuoksi minun aika on mennyt vauvaan, kyllä. Mutta kuka vauvan olisi hoitanut, jos minä olisin ollut toisaalla keskittymässä mieheeni? Ap

Eli mies on jälleen kerran vain mahdollistaja, lompakko ja siittäjä.

Eipä yllätä. -eri

Voi herrantähden. Miksi se mies ei ole aktiivinen ja oma-aloitteinen osallistumisessaan vauvan kanssa, miksi ap:n pitäisi vielä revetä houkuttelemaan miestä osallistumaan? Kai miehet asaavat jotain aikaiseksi ilman naisen toimintaakin?

Siksi kun se toiminta ei tapahdu parina vaan naisen ehdoilla. Siitä puuttuu se yhdistävä tekijä jotta sitä voisi kutsua parisuhteeksi. PARIsuhdetta on ylläpidettävä tai se katoaa. Sen saa katoamaan kertomalla kokoajan mitä toinen tekee väärin niin ettei toinen lähde enää edes koettamaan.  

Sinä olet itse keksinyt että toiminta tapahtuu naisen ehdoilla. Tässähän aloittaja yrittää saada miestä osallistumaan.

Miksi tämä sitten on miehen vika sinusta, kun sinun on etsittävä syyllistä tähän miehestä? Mies on jätetty ulkopuoliseksi ja toiminta ihan avauksen mukaan on näin. Mies ei nukuta eikä ymärrä lasta, mies on erikseen olohuoneessa, kun vauva nukkuu tarkoittaa Suomeksi että mies on jätetty ulkopuoliseksi ja hänen mielipiteensä on merkityksetön ja lähtökohtaisesti väärä. Siksi osallistumista ei enää tapahdu vaikka mies on älykäs avaajan mukaan. PARIsuhde on kahden kauppa.

Kuka hi tto on niin ääliö, että huudattaa telkkaria, kun vauva nukkuu? Oli sitten laittanut sen vauvan nukkumaan tai ei. Sen mielipide, joka huudattaa telkkaria vauvan nukkuessa, on väärä mielipide, oli se huudattaja sitten isä, äiti tai vaikka kissa.

Mitähän tuo "huudattaminen" käytännössä tarkoittaa? Sitä että telkkari ylipäätään on päällä, vai jotain muuta? Ei nimittäin välttämättä ole fiksua vauvan loppuelämää ajatellen opettaa häntä nukkumaan vain täydellisessä hiljaisuudessa. Minut opetettiin ja kärsin siitä vieläkin, kun herään pienimpäänkin rasahdukseen. Siksi nukutin omat lapseni syntymästä lähtien taustahälyssä, ja nyt jo teini-ikäiset nukkuvat todistetusti IHAN missä vain. Kyky jota kadehdin suuresti 😄

Vierailija
220/263 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmettä? Ei minun mies ole kuulovammainen. Mistä sellaista keksit? Hänellä on ihan normaali kuulo ja on muutenkin terve. Ap

Miten parisuhteesi parani tästä ketjusta ja ketjun naisten vihasta miestäsi kohtaan?

Muuttuiko mies tästä haukkumisketjustasi?

Olet nyt maannut koko päivän palstalla, pitäisiköhän vauvasi hyvinvoinnista olla huolissaan?

Kai mies on edes tullut jo kotiin tienaamasta, että edes joku AIKUINEN on paikalla?