Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hirveä iho, mikä siihen auttaa? Vinkkejä ainoastaan muilta hirviöiltä, kiitos!

Vierailija
19.02.2020 |

Tuntuu että olen kokeillut jo lähes kaiken halvoista aina sinne sadan euron tuotteisiin. Mikään ei ole vielä tehnyt ihostani parempaa. Osa tuotteista on mennyt vähän ajan päästä roskiin, koska ovat pahentaneet ihoa entisestään. Kalliita apteekin tuotteita roskiin, ei siihen olisi varaa. Mutta toisaalta maksaisin mitä vaan hyvästä ihosta. Se taitaa jäädä kuitenkin vain unelmaksi.

Ihoni on tulipunainen, aknea vaihtelevasti, samoin ihottumaa, pintakuivuutta... Ärtyy hikoilusta ja ulkoilusta, jopa pesuista, kutiaa... En kehtaa näyttäytyä kenenkään edessä ilman meikkiä, hyvä että edes oman perheen kesken hetkellisesti aamuisin. Lapsi totesikin kerran että äiti näyttää hirviöltä.

Uusin ostokseni on joku kehuttu teepuusaippua, kokeilen sitä tänään. Taas kerran jaksan toivoa. Mitä te muut hirviöt olette tehneet naamanne kanssa? Kaikki muu tuntuu olevan hyväksyttävää, mutta ei pska iho aikuisella.

Kommentit (106)

Vierailija
21/106 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Käy ihotautilääkärillä yksityisellä, saat luultavasti reseptilääkkeet ja hoito-ohjeet ihollesi

2. Älä läträä monia tuotteita meikkien poistossa, kasvosaippua ja sen jälkeen tarvittaessa kosteusvoide (hajusteeton) riittää.

3. Ruokavaliio kuntoon, limsat sokerit ym pois (mun iholle esim kokis on myrkkyä)

4. Käytä kasvopyyhettä, pyyhi kädet ym toiseen pyyhkeeseen.

5. Vaihda tyynyliina usein.

6. Jos on hormonaalinen ehkäisy niin vaihda toiseen ehkäisymuotoon.

Vierailija
22/106 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni helpotti, kun heitin ihoa ärsyttävät ja kuivattavat, epäpuhtaalle iholle suunnatut tuotteet veke. Kävi ilmi, että ne epäpuhtaudet olivat lähinnä ärtyneen ihon oire. Iho oli yhtäaikaa rasvoittuva ja kiristi. Kunnollinen kosteutus ja säännöllinen, hellävarainen kemikaalinen kuorinta auttoivat valtavasti.

Mutta nämähän ovat aina tapauskohtaisia juttuja ikävä kyllä, hankala sanoa mikä toimisi juuri sinun kohdallasi. Voihan se olla täysin hormoniperäistäkin, jolloin ulkoiset tropit eivät ratkaise ongelmaa ainakaan täysin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/106 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesen aamun illoin Lactacyd-pesunesteellä ihon ja laitan Humektan-rasvaa. Näitä saa apteekista.

Kannattaa mennä sinne Ihikselle, tulee kalliimmaksi kokeilla erilaisia tököttejä kuin mennö ihotautilääkärille.

Vierailija
24/106 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy ihotautilääkärillä ja vaihda hoitotuotteet mahdollisimman hellävaraisiin. Rasvaisen ihon tuotteita ei kannata käyttää, käytä mieluummin sekaiholle ja herkälle iholle tarkoitettuja tuotteita. 

Medik8-sarjan rosacea-iholle tarkoitetut tuotteet ovat hyviä, joskin kalliita. Silti suositeltava investointi.

Vierailija
25/106 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta apteekista meinebase-emäksistä suolaa, sillä kannattaa kuoria naaman.

Vierailija
26/106 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tunnen tuskasi. Rosacea, akne sekä atopia löytyy tästä ihosta. Lisäksi on kilpirauhasen vajaatoiminta, joka lisäksi tuo oman haasteen. Ja ei auta mikään: juo vettä. 😂 mä otan kohta Roacuttanin kolmannen kerran syöntiin. Mutta rosacean olen samut rauhoitettua osittain Paula’s Choisen Calm putsarilla ja rasvalla sekä käyn kolmen kuukauden välein kosmetologilla hydrafacial hoidossa. Iho ei kestä mitään hankaamista ja esim raapaisusta tulee näppyjä. Siksi en käytä itse yhtään kuorintoja tai mitään muuta kuin putsaria sekä rasvaa.

Meikissä en tiedä mitä teen. Ei kun pärstä noita kestä.

pintakuiva iho on pakko kuoria, siitä ei mene mikään aine läpi muuten. Happokuorinnat on oikeasti hellävaraisempia kuin ne missä on jotain kuorivia murusia.

Mikään kosmeettinen aine ei itseasiassa edes saisi mennä ihon läpi.

Jos on jo muutenkin vereslihalla oleva iho, sitö ei tosiaan kannata kuorimaan vielä ruveta.

Vierailija
27/106 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisäinen nesteytys eli vettä tai muuta tervettä juotavaa alkoholin ja kahvin sijaan.

Vaihda vuodelakanat.

Käy suihkussa.

Vähennä stressiä ja huolehdi unesta

Vierailija
28/106 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita hakuun....Ruokasoodalla ihottuma kuriin. Lue ja kokeile.

Aqvalan voide ja ruokasooda.

Vierailija
29/106 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Akne on sairaus ja siihen ei kosmetiikka auta. Mene ihotautilääkärille.

Vierailija
30/106 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äkkiseltään sanoisin, että mietoja aknetuotteita ja rasvattomia voiteita. Eli ei rasvaa vaan kosteutta. Veikkaan myös, että olet allergisoitunut jollekin tuotteelle esim. meikkivoiteelle tai tuotteelle, joka sisältää parabeeneja. Itselläni oli vastaavia oireita, ja ihotautilääkäri suositeli juuri parabeenittomia tuotteita ja myös pesuneste säilöntöaineeton aknetuote (Effaclar), joka ei kuivata liikaa ja lisäksi kosteutta sisältävä perusvoide. Joskus kokeilin happokuorintaa, ja siitä ihoni meni ihan appelsiinikuoren näköiseksi eli alkoi muutaman päivän kulutua paksuuntumaan. Mutta ehdottomasti sinun pitäisi käydä ihotautilääkärillä. On olemassa myös reseptilääkkeitä ja -voiteita iholle, eikä ne aina ole kalliitakaan. Sinulla voi olla ihollasi myös tulehdus tai ruusufinni, joihin on omat lääkkeensä.

Vierailija
31/106 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

The Ordinaryn tuotteet?

On varmaan parhaita, mitä mä olen käyttänyt. Ja vielä edullinen tai ainakin kohtuuhintainen.

Olen kokeillut sieltä useita tuotteita ja hyviä on olleet kaikki. Ostan ihan tuotekuvausten perusteella

Toimivat myös minulla paaaaljon paremmin kuin esim. Cliniquen kalliit tökötit. Kunpa olisin älynnyt testata näitä ensimmäisenä. 

Vierailija
32/106 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vichy Normaderm apteekista, jos et jo kokeillut.

Vierailija
33/106 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihotautilääkäri

Sokeriton ruokavalio

Mahdollisesti myös maidoton

Kosmetologi

Vierailija
34/106 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tunnen tuskasi. Rosacea, akne sekä atopia löytyy tästä ihosta. Lisäksi on kilpirauhasen vajaatoiminta, joka lisäksi tuo oman haasteen. Ja ei auta mikään: juo vettä. 😂 mä otan kohta Roacuttanin kolmannen kerran syöntiin. Mutta rosacean olen samut rauhoitettua osittain Paula’s Choisen Calm putsarilla ja rasvalla sekä käyn kolmen kuukauden välein kosmetologilla hydrafacial hoidossa. Iho ei kestä mitään hankaamista ja esim raapaisusta tulee näppyjä. Siksi en käytä itse yhtään kuorintoja tai mitään muuta kuin putsaria sekä rasvaa.

Meikissä en tiedä mitä teen. Ei kun pärstä noita kestä.

pintakuiva iho on pakko kuoria, siitä ei mene mikään aine läpi muuten. Happokuorinnat on oikeasti hellävaraisempia kuin ne missä on jotain kuorivia murusia.

Mikään kosmeettinen aine ei itseasiassa edes saisi mennä ihon läpi.

Jos on jo muutenkin vereslihalla oleva iho, sitö ei tosiaan kannata kuorimaan vielä ruveta.

Jos iho on pintakuiva, niin kyllä siihen pitäisi saada kosteuttavia aineita menemään.

Vierailija
35/106 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko käynyt ihotautilääkärillä? Ja joillekin tuotteille tulee antaa aikaa, että ne alkavat vaikuttaa. Esim. retinolia sisältävät tuotteet saattavat ensin huonontaa ihoa, ennen kuin ihon kunto alkaa parantua.

Vierailija
36/106 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äkkiseltään sanoisin, että mietoja aknetuotteita ja rasvattomia voiteita. Eli ei rasvaa vaan kosteutta. Veikkaan myös, että olet allergisoitunut jollekin tuotteelle esim. meikkivoiteelle tai tuotteelle, joka sisältää parabeeneja. Itselläni oli vastaavia oireita, ja ihotautilääkäri suositeli juuri parabeenittomia tuotteita ja myös pesuneste säilöntöaineeton aknetuote (Effaclar), joka ei kuivata liikaa ja lisäksi kosteutta sisältävä perusvoide. Joskus kokeilin happokuorintaa, ja siitä ihoni meni ihan appelsiinikuoren näköiseksi eli alkoi muutaman päivän kulutua paksuuntumaan. Mutta ehdottomasti sinun pitäisi käydä ihotautilääkärillä. On olemassa myös reseptilääkkeitä ja -voiteita iholle, eikä ne aina ole kalliitakaan. Sinulla voi olla ihollasi myös tulehdus tai ruusufinni, joihin on omat lääkkeensä.

Normaali reaktio tuo että iho hilseilee pari päivää happokuorinnan jälkeen. Se kuiva pintakerros irtoaa.

Vierailija
37/106 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli kans tunne että olin kokeillut jo kaiken, ja silti akne vaan jatkui ja jatkui. Ruokavalio vaikutti jonkin verran (esim. rasvaiset herkut ja maitotuotteet), mutta tiukkakaan ruokavalio ei poistanut aknea. Tajusin että yhtä juttua en ollut vielä kokeillut, siis sitä etten tee mitään. Lopetin naaman pesemisen ja puunaamisen ja tadaa- akne parani! Vaati aika paljon kanttia, kun on nuoresta asti kuullut että pitää pestä kahdesti päivässä ja läträtä voiteita ym. Lopetin siis kaikkien kasvoaineiden käytön (myös kosteusvoiteen!) enkä pessyt naamaa edes vedellä (jos olin hikoillut tosi paljon, ihan varovasti tuputin naamaa vähän kostealla). Muutama viikko meni, kunnes iho rauhoittui. Nykyisin kuorin välillä ja kosteutan silloin, kun iho tuntuu kuivalta. En edelleenkään pese päivittäin. Akne on pysynyt poissa (roskaruuasta voi edelleen tulla pari näppyä joten vältän sitä). Tätä elämäntapaa takana nyt kolme vuotta.

Vierailija
38/106 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Roaccutanille myös ääni täältä.

Vierailija
39/106 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla akneen auttaa vain isotretinoiini, ja sen aiheuttamaan kuivuuteen auttaa korealainen ihonhoitorutiini.

Vierailija
40/106 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Himalaya multi-purpose voide ja everyday mineralsin mineraalimeikit

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä yhdeksän