Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En kai ole ainoa, jonka vanhemmat on kertoneet useasti häpeävänsä minua?

Vierailija
19.02.2020 |

Aina jos teloin itseni johonkin, ja sitten herkkänä lapsena menin kyynel poskella pyytämään apua äidiltä, tuli vain vastaukseksi "hävettää ku oot tollanen itkupilli, älä ylireagoi tolla tavalla, pois siitä". Joskus olin myös koulusta pois kovan kuumeen takia koko viikon, ja joka päivä sain kuulla kuinka häntä niin hävettää soitella kouluun poissaoloistani. Hävetti alle 8 koenumerot, itkuni (julkisella paikalla varsinkin, mutta myös kotona), kaikki pikkumokat..

Oppihan siinä sitten todenteolla häpeämään itseään ja vielä koulukiusaaminen (josta en uskaltanut kertoa, koska hävetti ja pelotti äidin reaktio) kyllä sai mut häpeämään jokaista asiaa ulkonäössä ja käyttäytymisessä.

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tollasta oli 70-luvulla. Lapsi kun ei saanut kuulua/näkyä/olla vaivaksi.

Jos kaaduin ja satutin polven niin mulle karjuttiin ja läimäytettiin päähän. Koko ajan jankutettiin miten saa hävetä silmät päästä takiani (olin kiltti ja hyväkäytöksinen kympin tyttö). Huudettiin ja karjuttiin jos vaivasin jotenkin ja muutenkin haukuttiin ja alistettiin.

Piiskaa ja remmiä tuli jos vahingossa maitolasi kaatui. Yritin koko ajan ponnistella äärirajoilla ja miellyttää arvaamattomia vanhempia mutta ei auttanut, selkään sai silti.

Homma jatkui aikuisena, nyt vaan haukutaan koulutus, työpaikka, puoliso, lpset - ja yhä edelleen saa hävetä silmät päästä.

Joku normaali vanhempi olis musta ylpeä, olen ilman vanhempien tukea kouluttautunut pitkälle ja edennyt uralla - mutta mun hävanhmst ei sitä edes huomaa eivätkä muuta tee kuin hauku ja arvostele.

Tasan tarkkaan saavat olla paskavaipoissa vanhainkodissa, en käy katsomassa.

Hoitajien ei kannattaisi sääliä niitä yksinäisiä vanhuksia, niiden yksinäisyyteen on aina syy.

OK loser

Vierailija
22/31 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et ole ainoa. Ollessani teini-ikäinen äitini kehotti minua olemaan kuin en tuntisikaan häntä, jos kohtaamme julkisella paikalla. Ettei hänen tarvitse hävetä. Raju koulukiusaaminen oli hyvä asia ja oma syyni, koska olen tällainen. Kas siinäpä nyt muori, jota lapsi ei käy katsomassa vanhainkodissa eikä pidä muutenkaan yhteyttä.

OK loser

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun äitini aina kertoi kuinka olen vahinkolapsi. T. Ammattivalittaja

Ainakin 60-luvulla syntyneillä tuo oli ihan tavallista eikä vanhemmat sitä peitelleet lapsiltaan.

OK loser

Vierailija
24/31 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että tämmöttii stooreja tällä kertaa sääliöltä...............

Vierailija
25/31 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on frouvan "loma" menny taas ikäihmisistä satuja kertoillessa,

milloin minkäkinlaisia karkeruuden sävyttämiä kertomuksia tehtailee.

Eivätkö mamma ja pappa luovu mammonastaan, kun noin kiukuttaa.

Vierailija
26/31 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun äitini aina kertoi kuinka olen vahinkolapsi. T. Ammattivalittaja

Niin munkin äiti kertoi. Lisäksi pilasin hänen elämänsä syntymällä tähän maailmaan.

Siskoni on myös vahinko. Viimeksi juhannuksena äitimme oli kännissä rääkynyt, kuinka ei olisi halunnut meistä kumpaakaan.

Ollaan siskon kanssa jo viisikymppisiä. Äitiä vaan harmittaa olemassa olomme.

Vierailija
27/31 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taidat olla itse joku vanha katkera ämmä, joka on kohdellut omia lapsiaan kuin roskaa ja on nyt vihainen, kun eivät pidä yhteyttä.

Et voi olla kovin nuori jos käytät sanoja "frouva" ja "mammona".

Vierailija
28/31 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taidat olla itse joku vanha katkera ämmä, joka on kohdellut omia lapsiaan kuin roskaa ja on nyt vihainen, kun eivät pidä yhteyttä.

Vieläkinkö sinä täällä "lomailet", aamusta iltaan hokemassa mantraasi, kuinka on niin oikein, kun vanhukset ovat  yksinäisiä.

Sääliön sivistys puskee väkisinkin läpi, kun vähän rapsuttaa.

Vierailija
29/31 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vieläkinkö sinä täällä "lomailet", aamusta iltaan hokemassa mantraasi, kuinka on niin oikein, kun vanhukset ovat  yksinäisiä.

En ole AP, oli vaan pakko kommentoida kun käyttäydyt niin käsittämättömän huonosti. Ei noista jutuistasi ainakaan sivistystä löydy. Aihe vain osui ja upposi, koska olet itse huono äiti.

Kaikki sympatiat AP:lle, vanhempasi ovat olleet todella julmia sinua kohtaan. Häpeän kierrettä on vaikea murtaa, mutta toivottavasti olet onnistunut siinä jos sinulla on omia lapsia.

Vierailija
30/31 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole AP, oli vaan pakko kommentoida kun käyttäydyt niin käsittämättömän huonosti. Ei noista jutuistasi ainakaan sivistystä löydy. Aihe vain osui ja upposi, koska olet itse huono äiti.

Kaikki sympatiat AP:lle, vanhempasi ovat olleet todella julmia sinua kohtaan. Häpeän kierrettä on vaikea murtaa, mutta toivottavasti olet onnistunut siinä jos sinulla on omia lapsia.

OK loser

yrittää naamioitua

Vierailija
31/31 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää ”ok loser” riehuu joka ketjussa ja postaa vastsuksena tuon väärin ymmärtämänsä boomer-vitsin. Lääkkeet ei taida olla kunnossa nyt.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi yksi