En kai ole ainoa, jonka vanhemmat on kertoneet useasti häpeävänsä minua?
Aina jos teloin itseni johonkin, ja sitten herkkänä lapsena menin kyynel poskella pyytämään apua äidiltä, tuli vain vastaukseksi "hävettää ku oot tollanen itkupilli, älä ylireagoi tolla tavalla, pois siitä". Joskus olin myös koulusta pois kovan kuumeen takia koko viikon, ja joka päivä sain kuulla kuinka häntä niin hävettää soitella kouluun poissaoloistani. Hävetti alle 8 koenumerot, itkuni (julkisella paikalla varsinkin, mutta myös kotona), kaikki pikkumokat..
Oppihan siinä sitten todenteolla häpeämään itseään ja vielä koulukiusaaminen (josta en uskaltanut kertoa, koska hävetti ja pelotti äidin reaktio) kyllä sai mut häpeämään jokaista asiaa ulkonäössä ja käyttäytymisessä.
Kommentit (31)
Vierailija kirjoitti:
Et ole ainoa. Ollessani teini-ikäinen äitini kehotti minua olemaan kuin en tuntisikaan häntä, jos kohtaamme julkisella paikalla. Ettei hänen tarvitse hävetä. Raju koulukiusaaminen oli hyvä asia ja oma syyni, koska olen tällainen. Kas siinäpä nyt muori, jota lapsi ei käy katsomassa vanhainkodissa eikä pidä muutenkaan yhteyttä.
OK loser
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun äitini aina kertoi kuinka olen vahinkolapsi. T. Ammattivalittaja
Ainakin 60-luvulla syntyneillä tuo oli ihan tavallista eikä vanhemmat sitä peitelleet lapsiltaan.
OK loser
Että tämmöttii stooreja tällä kertaa sääliöltä...............
Se on frouvan "loma" menny taas ikäihmisistä satuja kertoillessa,
milloin minkäkinlaisia karkeruuden sävyttämiä kertomuksia tehtailee.
Eivätkö mamma ja pappa luovu mammonastaan, kun noin kiukuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Mun äitini aina kertoi kuinka olen vahinkolapsi. T. Ammattivalittaja
Niin munkin äiti kertoi. Lisäksi pilasin hänen elämänsä syntymällä tähän maailmaan.
Siskoni on myös vahinko. Viimeksi juhannuksena äitimme oli kännissä rääkynyt, kuinka ei olisi halunnut meistä kumpaakaan.
Ollaan siskon kanssa jo viisikymppisiä. Äitiä vaan harmittaa olemassa olomme.
Vierailija kirjoitti:
Taidat olla itse joku vanha katkera ämmä, joka on kohdellut omia lapsiaan kuin roskaa ja on nyt vihainen, kun eivät pidä yhteyttä.
Et voi olla kovin nuori jos käytät sanoja "frouva" ja "mammona".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taidat olla itse joku vanha katkera ämmä, joka on kohdellut omia lapsiaan kuin roskaa ja on nyt vihainen, kun eivät pidä yhteyttä.
Vieläkinkö sinä täällä "lomailet", aamusta iltaan hokemassa mantraasi, kuinka on niin oikein, kun vanhukset ovat yksinäisiä.
Sääliön sivistys puskee väkisinkin läpi, kun vähän rapsuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vieläkinkö sinä täällä "lomailet", aamusta iltaan hokemassa mantraasi, kuinka on niin oikein, kun vanhukset ovat yksinäisiä.
En ole AP, oli vaan pakko kommentoida kun käyttäydyt niin käsittämättömän huonosti. Ei noista jutuistasi ainakaan sivistystä löydy. Aihe vain osui ja upposi, koska olet itse huono äiti.
Kaikki sympatiat AP:lle, vanhempasi ovat olleet todella julmia sinua kohtaan. Häpeän kierrettä on vaikea murtaa, mutta toivottavasti olet onnistunut siinä jos sinulla on omia lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole AP, oli vaan pakko kommentoida kun käyttäydyt niin käsittämättömän huonosti. Ei noista jutuistasi ainakaan sivistystä löydy. Aihe vain osui ja upposi, koska olet itse huono äiti.
Kaikki sympatiat AP:lle, vanhempasi ovat olleet todella julmia sinua kohtaan. Häpeän kierrettä on vaikea murtaa, mutta toivottavasti olet onnistunut siinä jos sinulla on omia lapsia.
OK loser
yrittää naamioitua
Tää ”ok loser” riehuu joka ketjussa ja postaa vastsuksena tuon väärin ymmärtämänsä boomer-vitsin. Lääkkeet ei taida olla kunnossa nyt.
OK loser