iten loistaa työhaastattelussa? Miten sinä sait paikan?
Ja mitä voisi sanoa heikkouksikseen, jos sellaisia ei oikeasti ole, jotka työhön liittyisivät mitenkään.
Kommentit (28)
Kävin juuri reilu kuukausi sitten työhaastattelussa. Tutustuin firmaan etukäteen, esim. tutkin nettisivut tarkkaan, googlasin firman nimen jne. Luin vielä kerran työpaikkailmoituksen sekä hakemukseni, mitä olinkaan siihen kirjoittanut. Mietin myös etukäteen mitä haastattelija voi kysyä ja mitä vastaisin. Lisäksi mietin mitä itse voisin kysyä yrityksestä ja työstä.
Haastatteluun menin sillä asenteella, että olen oma iloinen itseni ja jos se ei riitä, ei voi mitään. Sain työpaikan ja aloitan maaliskuun alussa 😊
Vierailija kirjoitti:
Kävin juuri reilu kuukausi sitten työhaastattelussa. Tutustuin firmaan etukäteen, esim. tutkin nettisivut tarkkaan, googlasin firman nimen jne. Luin vielä kerran työpaikkailmoituksen sekä hakemukseni, mitä olinkaan siihen kirjoittanut. Mietin myös etukäteen mitä haastattelija voi kysyä ja mitä vastaisin. Lisäksi mietin mitä itse voisin kysyä yrityksestä ja työstä.
Haastatteluun menin sillä asenteella, että olen oma iloinen itseni ja jos se ei riitä, ei voi mitään. Sain työpaikan ja aloitan maaliskuun alussa 😊
Paljon onnea! Teit oikein ja niin mäkin aion tehdä. Haastattelu tulossa viikon sisään ja oikeasti haluan tuon työpaikan ja tiedän, että osaan ne hommat. Olen kaiken mahdollisen opiskellut ja kavereiden apua jopa kysynyt tähän kysymykseen näistä heikkouksista, haha. Kukaan ei osaa sanoa mitään, enkä itsekään nyt keksi. ap.,
Tämä riippuu niin haastattelijasta. Olen tainnut saada jokaisen työpaikan, jossa haastattelija on ollut mies ja naishaastattelijoiden töistä olen saanut noin joka toisen työn. Naishaastattelijoissa minua eniten tuntuvat syrjivän sellaiset hoikat, pakkeloidut n.28-40-vuotiaat. Itse olen hoikka, urheilullinen nainen, mutta en meikkaa/ laittaudu paljoa.
Nuorempana tuli stressattua paljon haaastatteluja ja mietittyä mallivastauksia, mutta nykyään menen ilman kummempaa valmistautumista ja vastaan mitä mieleen juolahtaa. Toisaalta voin jo luottaa hyvään työhistoriaani ja suosittelijoiden määrään.
työnarkomaani3 kirjoitti:
Tämä riippuu niin haastattelijasta. Olen tainnut saada jokaisen työpaikan, jossa haastattelija on ollut mies ja naishaastattelijoiden töistä olen saanut noin joka toisen työn. Naishaastattelijoissa minua eniten tuntuvat syrjivän sellaiset hoikat, pakkeloidut n.28-40-vuotiaat. Itse olen hoikka, urheilullinen nainen, mutta en meikkaa/ laittaudu paljoa.
Nuorempana tuli stressattua paljon haaastatteluja ja mietittyä mallivastauksia, mutta nykyään menen ilman kummempaa valmistautumista ja vastaan mitä mieleen juolahtaa. Toisaalta voin jo luottaa hyvään työhistoriaani ja suosittelijoiden määrään.
Ja olet hakenut siivoojaksi/pikaruokaravintolaan? :D
Olisi varmaan pitänyt laittaa tähän aloitukseen, että hakijoita samaan työpaikkaan on ollut kymmeniä. Eri asia varmaan päteä sillä, että on ollut tyyliin ainut hakija tai yksi muutamasta ja työpaikkakin sellainen vähemmän haluttu. Niih. ap.
Vierailija kirjoitti:
työnarkomaani3 kirjoitti:
Ja olet hakenut siivoojaksi/pikaruokaravintolaan? :D
En ole ikinä työskennellyt siivoojana tai pikaruokaravintolassa, vaikka etenkin siivoojien työpanosta arvostankin. Oma palkkani vain on sen 4000-6000 e/kk, jota ei valitettavasti noissa töissä usein pääse tienaamaan.
Toivottavasti olet mies. En palkkaa naisia. Kokemus on osoittanut, että kanalaumassa ei saada tuloksia aikaan.
Niin tai voi olla ettei kumpikaan noista ole vaan se mitä oikeasti osaa tehdä. Käytännön työt esim.