Parisuhde biseksuaalin miehen kanssa... Uhka vai mahdollisuus?
Selvennetään heti alkuun, että olen itse heteronainen. Tapailen miestä, joka on biseksuaali, mutta hän ei ole koskaan ollut toisen miehen kanssa parisuhteessa tai edes sängyssä.
Tapailu on muuttumassa vakavammaksi, mutta mietityttää, että pystyykö biseksuaali mies sitoutumaan koko loppuelämäkseen naiseen? Itselläni on kuitenkin haussa elämänkumppani (ja hänellä myös). Silti vaan kytee takaraivossa ajatus siitä, että entä jos mies jossain vaiheessa kokeekin haluavansa kokeilla seurustelua tai edes seksiä toisen miehen kanssa. Kuitenkin varsinkin seksi miehen vs. naisen kanssa taitaapi olla melko erilaista. Mies ei osaa tähän itse sanoa oikein mitään.
Onko kellään kokemuksia vastaavasta tilanteesta?
Kommentit (68)
Olen kyllä ymmärtänyt, että bit ovat lähtökohtaisesti uskollisia. Seurustelukumppani voi olla nainen tai mies, jompi kumpi mutta yksi kerrallaan.
Korjatkaa, jos olen väärässä, yämähän on vain minun vaatimaton mielipiteeni
Vierailija kirjoitti:
Kysy stubidon vaimolta!
Stubb ei oo bi. En tiedä lukeeko se bi juttu vielä Wikipediassa, mutta jos lähtee tutkimaan artikkelia ja lehteä johon Wikipediassa viitataan tän bi asian suhteen selviää, ettei kyseisessä lehdessä oo mitään mainintaa bi seksuaalisuudesta. Ylen toimittaja teki tästä jutun, kun kävi selvittämässä tän lähteen todenperäsyyttä.
Uhka. Suurin osa biseksuaaleista on todellisuudessa homoja ja lesboja. On vaan sosiaalisesti helpompaa sanoa, että molemmat kiinnostavat vaikka ei kiinnostaisikaan.
En heteronaisena voisi seurustella miehen kanssa joka pystyy olemaan seksisuhteessa miehen kanssa. Koska jo ajatus tuntuu pahalta. Olisi todella vaikeaa sen jälkeen jos mieheni, vaikka ollut siihen saakka uskollinen, kokeilisi jossain vaiheessa miesseksiä. Ja varsinkin jos ei kertoisi siitä heti ja olisi sitten myös harrastanut seksiä minunkin kanssani. Jos hän olisi ollut jo ennen minua miesten kanssa niin selkeä ei kiitos.
Olen vaniljaseksin kannattaja, en halua mitään erikoisuuksia seksin suhteen. Olen ihan tyytyväinen ilman kummallisia lisäkiksejä. Kolmen kimppa tai muut vastaavat jutut ei kiinnosta yhtään. Jos nyt jotkut älähtävät, että olen rajoittunut tai vanhanaikainen niin olkoon niin. Sitten olen. Sallittakoon ihmisille omat arvomaailmat ja valinnat niin seksin kuin parisuhteenkin kanssa. Minulle ne ovat nämä, joillekin jotain muuta.
Vierailija kirjoitti:
Olen kyllä ymmärtänyt, että bit ovat lähtökohtaisesti uskollisia. Seurustelukumppani voi olla nainen tai mies, jompi kumpi mutta yksi kerrallaan.
Korjatkaa, jos olen väärässä, yämähän on vain minun vaatimaton mielipiteeni
Ihan yksilökohtaista, kuten heteroissakin.
Kysy stubidon vaimolta!