Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Parisuhde biseksuaalin miehen kanssa... Uhka vai mahdollisuus?

Vierailija
19.02.2020 |

Selvennetään heti alkuun, että olen itse heteronainen. Tapailen miestä, joka on biseksuaali, mutta hän ei ole koskaan ollut toisen miehen kanssa parisuhteessa tai edes sängyssä.

Tapailu on muuttumassa vakavammaksi, mutta mietityttää, että pystyykö biseksuaali mies sitoutumaan koko loppuelämäkseen naiseen? Itselläni on kuitenkin haussa elämänkumppani (ja hänellä myös). Silti vaan kytee takaraivossa ajatus siitä, että entä jos mies jossain vaiheessa kokeekin haluavansa kokeilla seurustelua tai edes seksiä toisen miehen kanssa. Kuitenkin varsinkin seksi miehen vs. naisen kanssa taitaapi olla melko erilaista. Mies ei osaa tähän itse sanoa oikein mitään.

Onko kellään kokemuksia vastaavasta tilanteesta?

Kommentit (68)

Vierailija
41/68 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja ei nyt ole tässä tarkoitus loukata ketään biseksuaalia jos joku tämän niin ajattelee. Pohdin vaan omasta kapeasta heteronäkökulmastani, valaiskaa minua jos ajatukseni ovat ihan hölmöjä. Ap

Omasta kapeasta heteronäkökulmastani en ymmärrä, miten tuo muka ei ole loukkaavaa. Epäilet, että toinen ihminen ei kykene sitoutumaan, vaikka hän ei ilmeisesti ole antanut mitään aihetta epäilykseen.

Vierailija
42/68 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä siinä suhde muuttuu aivan täysin, sen kun saat selville. Hetero on hetero.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/68 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä on mahdollisuus upeaan tuplapanoon. Monet miehet on niin epävarmoja, ettei halua tuntea toisen miehen seisovaa k*rpää omaansa vasten. Mutta ai että kun tekee höpöä kun naisena saa kahta yhtäaikaa. Parasta on ehkä kun molemmat on pillussa, mutta myös peppuun ja pimppaan on kyllä nannaa! 

Vierailija
44/68 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uhka. Koettu kaksi kertaa. Ei. Enää. Ikinä. Hyi olkoon

Bi-exillä ilmeni mt-ongelmia ja ramppasivat myöhemmin terapiassa ja olivat lääkityksellä. Sitoutumisongelmaa. Lapsellista käyttäytymistä. Petti sekä naisten että miesten kanssa. Jätti ruinaten takaisin ja jätti uusiksi yrittäen sen jälkeen kinuta kolmatta kertaa onnistumatta. Hyväksikäytti seksuaalisesti sekä taloudellisesti. Henkistä ja fyysistä väkivaltaa. Juorusi puhuen selän takana paskaa kuin pahemman luokan ämmä. Pinnallisia. Pikkurikollisiakin joille päihteiden viihdekäyttö meni lapasesta

Nykyisin heteromiehen kanssa tasapainoisessa suhteessa

Vierailija
45/68 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

no heterothan ei koskaan voi pettää. minusta ihan mahdollisuus niinkuin ihan heteromiehenkin kanssa suhde olisi.

Vierailija
46/68 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uhka. Koettu kaksi kertaa. Ei. Enää. Ikinä. Hyi olkoon

Bi-exillä ilmeni mt-ongelmia ja ramppasivat myöhemmin terapiassa ja olivat lääkityksellä. Sitoutumisongelmaa. Lapsellista käyttäytymistä. Petti sekä naisten että miesten kanssa. Jätti ruinaten takaisin ja jätti uusiksi yrittäen sen jälkeen kinuta kolmatta kertaa onnistumatta. Hyväksikäytti seksuaalisesti sekä taloudellisesti. Henkistä ja fyysistä väkivaltaa. Juorusi puhuen selän takana paskaa kuin pahemman luokan ämmä. Pinnallisia. Pikkurikollisiakin joille päihteiden viihdekäyttö meni lapasesta

Nykyisin heteromiehen kanssa tasapainoisessa suhteessa

Kuulostaa siltä, että exälläsi oli vakavampiakin ongelmia kuin biseksuaalisuus.

Vierailija
47/68 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hyvä luoja, ei biseksuaali kumppani ole mitenkään todennäköisempi pettämään tai jättämään kumppaniaan. Ihan yhtä lailla me rakastumme IHMISEEN eikä sukupuoleen kuin te heterot, ei ole mitään syytä ajatella että hän jättäisi sinut "koska haluaa kokeilla miehen kanssa"

Onneksi oma kumppani on myös bi, en jaksaisi tällaista ennakkoluuloisuutta ja stereotypioita omassa suhteessa

Vierailija
48/68 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa perehtyä bi-seksuaalisuuteen vaikka googlaamalla. Sitä on paljon ihan asiallista tietoa saatavilla. Bi-seksuaalisuuteen liittyy paljon ikäviä uskomuksia ja seksihurjastelu on yksi näistä. Bi-seksuaalisuus on enemmän jatkumo kuten muutkin mieltymykset. Tuttavasi on kertonut sinulle yksityisen fantasian ja se saa sinut epäilemään koko suhteen mielekkyyttä.

Vierailija
49/68 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen tsäänssi on mahdollisuus.

Vierailija
50/68 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokainen tsäänssi on mahdollisuus.

Näin on!

Vierailija
51/68 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostan ketjun. Mieheni tuli kaapista ulos vuosien yhdessäolon jälkeen bissenä. Nyt hän haluaisi siunaukseni sille, että saisi kokeilla miestä. Olen surullinen ja pettynyt. Avoimeen suhteeseen en minäkään halua lähteä, joten ero on edessä. Minä olisin halunnut tietää tämän yhteen mennessämme - olisin ehkä harkinnut kahdesti. Ymmärrän pelkosi ja epäilysi sitä kohtaan, että mitä jos jossain vaiheessa kumppaniasi alkaakin toinen puoli itsessä houkutella enemmän. 

Vierailija
52/68 |
08.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monilta menee sekaisin seksi, libido, pettäminen, seksuaalinen suuntautuminen, ja roolit seksissä.

Biseksuaali voi olla neitsyt, joka odottaa avioliitton ja jolla ei ole paljon seksuaalista halua ketään kohtaan.

Hetero voi kyllästyä sen hetkiseen kumppaniinsa, jättää, pettää ja haluta useita eri seksikumppaneita samaan aikaan ja ottaa strap onia perseeseen, oli kumpaa sukupuolta tahansa.

Jos olette menossa jonkun ihmisen kanssa parisuhteeseen, teidän täytyy hänen kanssaan keskustelemalla selvittää, mitä hän haluaa ja millaiset uskomukset hänellä on suhteesta yms. Kannattaa myös pitää tätä kumppanin kertomaa varmempana tietona kuin esim. stereotypioita ja oletuksia.

Vierailija
53/68 |
14.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kannattaa myös pitää tätä kumppanin kertomaa varmempana tietona kuin esim. stereotypioita ja oletuksia."

Mistähän ne stereotypiat syntyy, ettei vain olisi ainakin osasyy kuitenkin todellisissa tapauksissa?  Bi-naiset kertovat omilla foorumeillaan hyvin selkeästi sen, miten kuormittavaksi kokevat heterosuhteessa elämisen:

https://www.shybi.com/forums/index.php?/forum/14-marriedcommitted-and-b…

Edellä linkattu on maailmanlaajuinen foorumi, ja postauksia sinne on tehty jo kymmeniä tuhansia. Tuskinpa tuo asetelma on sen kummempi meillä täällä Suomessakaan.

Noita postauksia kun selaa, käy nopeasti ilmi lähtökohta sinne kirjoittaneiden bi-naisten ajattelussa: Silloin kun heterokumppani on "rakastava ja heidän seksuaalisuuttaan tukeva", hän suo naiselleen hankkia sivusuhteen tai satunnaisia kokemuksia toisten naisten kanssa. Jos ei, hän on epäreilu bi-fobioista kärsivä julmuri.

Moniko hetero lopulta tuollaista omalta parisuhteeltaan toivoo tai odottaa? Täällä läähättävät kolmen kimppaa hinkuavat lienevät selkeästi vähemmistössä. Uskon että sama dilemma on bi-miesten kanssa, he eivät vain tuo sitä niin voimallisesti esille. Ja heitä on kai muutenkin suhteellisesti vähemmän, mitä vastaavasti bi-naisia.

Vierailija
54/68 |
16.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nostan ketjun. Mieheni tuli kaapista ulos vuosien yhdessäolon jälkeen bissenä. Nyt hän haluaisi siunaukseni sille, että saisi kokeilla miestä. Olen surullinen ja pettynyt. Avoimeen suhteeseen en minäkään halua lähteä, joten ero on edessä. Minä olisin halunnut tietää tämän yhteen mennessämme - olisin ehkä harkinnut kahdesti. Ymmärrän pelkosi ja epäilysi sitä kohtaan, että mitä jos jossain vaiheessa kumppaniasi alkaakin toinen puoli itsessä houkutella enemmän. 

Täälläpä myös mies joka suunnitellut tulevnsa kaapista ulos vaimolle. Ikää on 35 ja yhdessä olemme olleet 15 vuotta. Lapsia ja silleen.

Syy miksi en ole aiemmin asiasta kertonut vaimolle on siinä, etten sitä rehellisesti itsekkään tiennyt. Nuorempana oli ehkä jopa homofobinen. Jossain about 25 vee ikäisenä asia muuttui "neutraaliksi" ja joskus 5 vuotta sitten mieleeni alkoi hiipiä ajatuksia siitä miltä tuntuisi kokeilla miehen kanssa. Aluksi torjuin ajatukset. Mutta viime vuosina olen "hyväksynyt" itselleni tällaiset fantasiat ja osaan jopa nauttia niistä.

Tosiaan olen varma etten koskaan voisi seurustella miehen kanssa. Myöskin esim suutelu on etovaajatus. Eli mistään kovin "vakavasta" asiasta ei mielestäni ole kyse...

Jotenkin kyllä tuntuu pahalta salata asia vaimolta, mutta toisaalta olisi aivan hullua että 15 vuoden suhde päättyisi ja lasten koti rikkontuisi yhden seksifantasian takia...

Vierailija
55/68 |
15.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkkää paskaa luvassa !

Nössömiehet -Suomessa - miehet

naismaisia valehtelijoita, hyötyjiä ja

hväksikäyttäjiä: taloudellisesti, asumiskuvioissa.

Ei tietenkään seksuaalisesti aktiivisia !

Vierailija
56/68 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi, mulla saman tapainen taust tosin ei noin pitkä suhde takana ja ilman lapsia. 

Itse myös tässä 30 kynnyksellä huomannut itsessä bi puolen. Exän kanssa se heräsi. Kokeiltiin kimppaa mmn ja silloin kimpassa huomasin kiihottuvani myös miehen kosketuksesta ja miehen tyydyttämisestä valtavan paljon. Myöhemmin myös miesten välistä ollut pari kertaa ja molemmista nauttinut. Nykysen puolisoni kanssa ei kimppaa ole ollut ja hän kokee bi puolen kielteiseksi. Itse rakastan puolisoani valtavasti ja  pettäinen ei tule kuuloonkaan. Kimppaa olisi kiva nykyisenkin kanssa mmn kokoonpanolla harrastaa ja paljon fantasioin kyseisestä ryhmä seksistä. 

Ei ole helppo elää suhteessa jos toinen kokee tämän puolen vahvasti kielteisenä. 

Vierailija
57/68 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon pan nainen ja vaikka mulla ei ollu kokemusta naisista eikä muunsukupuolisista olin eksän kanssa yli 10 vuotta yhdessä. Ero tuli muista syistä jonka jälkeen deittailin naisia, miehiä ja muunsukupuolisia. Nykyään seurustelen taas miehen kanssa.

Ei mulla ainakaan ollu mitään erityistä tarvetta olla naisten tai muunsukupuolisten kanssa mun suhteen aikana, vaikkei niistä ollutkaan kokemusta vielä sillon.

Vierailija
58/68 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvin on mennyt. Sängyssä on hieman erikoisempia leikkejä kaksistaan, mutta se ei haittaa. Edellinen mies tykkäsi nahasta joten nykyiset leikit ovat melko kesyjä siihen. Hänellä on kyse vain seksistä eli hän ei ikinä rakastunut tai ihastunut samaan sukupuoleen. AP kannattaisi tarkistaa mitä mies tarkoittaa BI-sanalla. Onko hän ikinä ihastunut samaan sukupuoleen, jne..

Vierailija
59/68 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka mitäkin. Itse en miehiä panevan miehen kanssa. Ei ei. Voi olla sellaiselle naiselle joka ei mieti. 

Vierailija
60/68 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilmankos biseksuaalisuus on melkoinen tabu nykyaikanakin. Sisältää ikään kuin oletuksen uskottomuudesta.

En epäile miehen uskottomuutta, mutta entä jos joskus alkaakin kaivata miestä ja haluaa siksi eron/avoimen suhteen tai jotain vastaavaa? Toki ero myös heteromiehen kanssa on mahdollinen, mutta tässä pelottaa se, että mies ei ole koskaan ollut toisen miehen kanssa. Jos kuitenkin miehetkin kiinnostaa niin eikö se olisi ihan luonnollista joskus elämässään haluta kokeilla...? Ap

Miehille on luonnollista panna joka toista vastaantulevaa naista mutta jotenkin selvitään kuitenkin kauppareissulta kotiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kaksi