Parisuhde biseksuaalin miehen kanssa... Uhka vai mahdollisuus?
Selvennetään heti alkuun, että olen itse heteronainen. Tapailen miestä, joka on biseksuaali, mutta hän ei ole koskaan ollut toisen miehen kanssa parisuhteessa tai edes sängyssä.
Tapailu on muuttumassa vakavammaksi, mutta mietityttää, että pystyykö biseksuaali mies sitoutumaan koko loppuelämäkseen naiseen? Itselläni on kuitenkin haussa elämänkumppani (ja hänellä myös). Silti vaan kytee takaraivossa ajatus siitä, että entä jos mies jossain vaiheessa kokeekin haluavansa kokeilla seurustelua tai edes seksiä toisen miehen kanssa. Kuitenkin varsinkin seksi miehen vs. naisen kanssa taitaapi olla melko erilaista. Mies ei osaa tähän itse sanoa oikein mitään.
Onko kellään kokemuksia vastaavasta tilanteesta?
Kommentit (68)
Onko kyseessä sport kundi vaiko nallekarhu?
Bi-naisena voin kertoa, että ihan tavallisia ihmisiä ollaan.
Minusta olisi mukavaa tavata biseksuaali mies. Jotenkin ajattelen, että sellainen henkilö ymmärtäisi minua ja sitä, että voi kokea kummankin sukupuolen viehättäväksi. Libido ja seksin tarve ovat jokaisella yksilölliset - itselläni nuo ovat jopa keskivertoa alhaisemmat.
T: Bi-nainen (joka on ollut vain miesten kanssa)
Jos hänellä ei kerran koskaan ole ollut miehiä niin miksi niin kovasti haikailisi? Saan ehkä alapeukkua tästä, mutta itsestä tuntuu että tuota biseksuaalisuutta vannotaan aika heppoisin perustein. Siis juurikin tämä, että ei koskaan mitään kokemusta tai vastaavaa, mutta silti sitä ollaan. Olenpa kuullut sellaisestakin, että määritellään itsensä bisseksi, vaikkei varsinaisesti haluaisi edes seksiä sen saman sukupuolen edustajan kanssa. Olen minäkin ollut ihastunut samaa sukupuolta olevaan vähän, mutta määrittelisin itseni biseksuaaliksi korkeintaan vasta, kun ollut oikeasti jotain juttua.
Kuulostaa siltä että ap toivoo lähtökohtaisesti yksiavioista suhdetta ilman lisäkuvioita. Hetero-hetero-suhteessa tätä välillä perustellaan siten, että esimerkiksi, jos rintani (naisena) tai vartaloni ei ole riittävän "hyvät" tyydyttämään toisen tarpeet, niin etsiköön sitten sopivamman. Hetero-bi- suhteessa asia eri, sinulla ei naisena lähtökohtaisesti ole sitä "kaikkea" mitä bi-mies jollain tasolla haluaa. Vähän kuin hetero-hetero-suhteessa toinen sanoisi, että mahdollisesti tulen haluamaan sellaista mitä sinussa ei ole jossain vaiheessa.
Siis miksi ei kykenisi? Itse olen biseksuaali nainen suhteessa miehen kanssa, en ole koskaan naisen kanssa harrastanut seksiä, mutta treffeillä olen käynyt kummankin sukupuolen kanssa. Ei minua kiinnosta pettää puolisoani naisten eikä miesten kanssa. Ainoa, missä seksuaalinen suuntautumiseni ylipäätään ehkä näkyy, on se, että piirrän välillä naisista eroottista taidetta ja kirjoittelen lesbosuhdetarinoita omaksi ilokseni. Mutta sekään ei ole obsessiivista enkä saa siitä seksuaalista mielihyvää tms.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse en uskaltaisi ryhtyä parisuhteeseen. Tunnen yhden biseksuaalimiehen joka yli neljäkymppisenä jätti vaimonsa ja aloitti elämän toisen miehen kanssa. Itselle tuli mieleen että jos biseksuaalinen riittävän pitkään tukahduttaa homoseksuaalin puolen itsessään, jossain vaiheessa se kostautuu. Biseksuaali ei ehkä saa heterosuhteessa kaikkea mitä kaipaa.
Okei, minä tunnen heteromiehen, joka jätti vaimonsa ja lähti nuoremman perään.
Minäkin tiedän useammankin heteropariskunnan joiden suhde on päättynyt eroon pettämisen tai nuorempaan vaihtamisen seurauksena. Heteroseksuaali ei ehkä saa heterosuhteessa kaikkea mitä kaipaa.
Vierailija kirjoitti:
Jos hänellä ei kerran koskaan ole ollut miehiä niin miksi niin kovasti haikailisi? Saan ehkä alapeukkua tästä, mutta itsestä tuntuu että tuota biseksuaalisuutta vannotaan aika heppoisin perustein. Siis juurikin tämä, että ei koskaan mitään kokemusta tai vastaavaa, mutta silti sitä ollaan. Olenpa kuullut sellaisestakin, että määritellään itsensä bisseksi, vaikkei varsinaisesti haluaisi edes seksiä sen saman sukupuolen edustajan kanssa. Olen minäkin ollut ihastunut samaa sukupuolta olevaan vähän, mutta määrittelisin itseni biseksuaaliksi korkeintaan vasta, kun ollut oikeasti jotain juttua.
Ymmärrän täysin enkä aio alapeukuttaa sinua.
Kuitenkin tämä seksuaalinen suuntautuminen on ilmeisesti jatkumo. Minä määrittelen itseni useimmiten heteroksi mutta olen myös ihastunut naisiin. En oikein tiedä, mikä olen.
- 24
Vierailija kirjoitti:
Ei kannata seurustella hänen kanssaan. Varsinkaan kun ei osaa sanoa mitään. Miksi haluat miehen joka on biseksuaali ja ehkä tulee olemaan intiimisti miesten kanssa tai on ollut. Ei ole kyse kokeiluista. Etsi joku varmempi henkilö
Voi huokaus.
Tämä on bi-fobiaa.
Olen bi ja en IKINÄ pettäisi miestäni. En myöskään koskaan eroaisi avioliitostani ja uhraisi kaikkea sitä mitä minulla nyt on, saadakseni ”seksiä naiselta. ” Olen valinnut puolisoni ja olen yksiavioinen. Sytyn silti molemmista mutta biseksuaalisuus ei tarkoita mitään hallitsematonta elämää pilaavaa seksimaniaa. Samalla tavalla parisuhteessa voi 10vuoden jälkeen seksi toisen kans tuntua tutulta ja kaipaa vaihtelua, mutta ei kaikki ihmiset sillon petä vaan sitten keksitään omaan suhteeseen maustetta.
JÄRKYTTÄVÄÄ että joku kuvittelee, että seksuaalinen suuntautuminen tekee ihmisestä ihmisen joka ei esimerkiksi arvostaisi sitoutumista, avioliittoa, lapsia, perhettä, rakkautta , uskollisuutta.
Tunnen myös binaisia naisten kanssa aviossa ja yhtä uskollisia ovat eivätkä petä miesten kanssa!
Pettäjä pettää jos on pettääkseen. Kyse on ihan samasta seksuaalisuudesta kuin heteroilla. Se seksi ei ole niin erilaista. Ihmiset rakastuu ihmiseen. On loukkaavaa ap:n kumppania kohtaan jos ap kuvittelee ettei mies pysty rakastamaan ja sitoutumaan oman seksuaalisen suuntautumisensa vuoksi.
Mutta jos asia on ap:lle ongelma jo nyt, ehkä parempi lähteä eri teille. Se biseksuaalisuus on osa miestä se on kuka hän on. Pahimpia on heterot jotka luulee että bi muuttuu heteroksi heterosuhteessa. Kun ei muutu. Bi on bi.
Ap:n kannattaa nyt miettiä asiaa tältä kannalta.
Epäilen, että pystyykö sitoutumaan.
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa siltä että ap toivoo lähtökohtaisesti yksiavioista suhdetta ilman lisäkuvioita. Hetero-hetero-suhteessa tätä välillä perustellaan siten, että esimerkiksi, jos rintani (naisena) tai vartaloni ei ole riittävän "hyvät" tyydyttämään toisen tarpeet, niin etsiköön sitten sopivamman. Hetero-bi- suhteessa asia eri, sinulla ei naisena lähtökohtaisesti ole sitä "kaikkea" mitä bi-mies jollain tasolla haluaa. Vähän kuin hetero-hetero-suhteessa toinen sanoisi, että mahdollisesti tulen haluamaan sellaista mitä sinussa ei ole jossain vaiheessa.
Olen törmännyt tähän ilmiöön myös, että joidenkin mielestä bi-kumppanin seksi toisen naisen kanssa on ok, mutta seksi miehen kanssa onkin pettämistä. Että toisella olisi oikeus/lupa sellaiseen, mitä ei voi itse tarjota.
Miten VOI olla biseksuaali, jos ei ole homoseksuaalisia kokemuksia? Mahdotonta.
Vierailija kirjoitti:
No ihan siten että kiihottuu omasta sukupuolesta, haaveilee seksistä/suhteesta, on kokenut yksipuolisen ihastumisen, käynyt treffeillä yms mutta ei ole edennyt seksiin/suhteeseen asti jne. Ihan samoin kuin voi olla hetero ilman heteroseksuaalisia kokemuksia (esim. seurustelematon neitsyt).
Vierailija kirjoitti:
Tuolla logiikalla neitsyillä ei ole seksuaalista suuntautumista lainkaan.
Sinulla ei ole sisäistä rauhaa asian kanssa, joten älä ala suhteeseen hänen kanssa / lopeta suhde. Raamatun mukaan homoseksi on syntiä.
Riippuu apstä itsestään millaisen miehen tarvitsee, jos sattuu olemaan sieltä miesmäisemmästä päästä niin mies vastapainoksi naisellisempi ja niitä kuitenkin vähänlaisesti edustettuna, ylipäätään jos on päätynyt suhteeseen bi-miehen kanssa, jo siitä voi päätellä jotain omasta persoonastaan, tämän puolen ymmärtäminen ei ole välttämättä ollenkaan helppoa, koska kasvatus iskostaa vahvasti roolimallit.
Vierailija kirjoitti:
Ehdottomasti uhka. Haluaa panna sua vaan a nuk seen. Käy hompsupaikoissa pojissa aina, kun mahollista. Kokemusta on.
Salasuhteita netin tai hompsupaikkojen kautta. Homomiehet kadulla naureskelevat sinulle. Nimim. Kokemusta on
Mä taas olen bi-nainen, jolla hirveä ristiriita vähän väliä, kun parisuhteessa miehen kanssa. Jopa niin, että olen harmitellut, ettei mies ole bi. Silloin, kun olis ehkä helppo sopia, että oman sukupuolen edustajien kanssa saa harrastaa seksiä. Mut ei. Mun mies ei myöskään halua meiän seksiin sotkea muita. En tiedä mitä tulevaisuudessa päätän, joten ymmärrän ap:n epävarmuuden. Koska tämäkin on yksilöllistä, en usko, että on muita järkeviä mahdollisuuksia kuin puhua tästä tosi suoraan kyseisen miehen kanssa ja sitten joko ottaa riski, joka voi olla mahdollisuus, tai jättää ottamatta.
Ps. Pettää mäkään en aio.
Olen suhteessa bi-miehen kanssa. Ei ole yli vuoteen haikaillut muita ihmisiä, miehiä eikä naisia.
Olen itse ollut vain miesten kanssa mutta jos olisin rakastunut naiseen niin sekin sopisi. En ole määrittänyt suuntaustani, en ole täysin hetero kuitenkaan.
Minä olen ollut avoin molemminpuoliseen anaaliseksiin ja kuulemma olisin hyvä panomies jos olisin mies. Minusta tämä on vain mielenkiintoista. Mutta älä pakota itseäsi mihinkään jos et itse halua.
Okei, minä tunnen heteromiehen, joka jätti vaimonsa ja lähti nuoremman perään.