Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Että alkaa ottaa päähän nämä työtöntä lähestyvät rekryfirmat: tule ilmaiseksi töihin 5 kuukaudeksi

Vierailija
19.02.2020 |

Saat mahtavan etulyöntiaseman!

Taas tuli tuollainen eilen. On erikseen junioriohjelma vastavalmustuneille ja senioriohjelma kokeneille. Yhtä kaikki teet 4-5 kk ilmaistyötä jollekin yritykselle omalla alallasi, koulutustasi vastaavassa työssä. Palkkaa ei tipu mutta työttömyyskorvauksen saat pitää.
Vähän kuin työkokeilu mutta härskimpi, kun pitää jo olla sopiva pätevyys ja mieluusti pitkä kokemuskin.

Kommentit (197)

Vierailija
101/197 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin otetaan opintolainaa opiskeluja varten. Opintokokonaisuuteen tottakai sisältyy kuukausia palkatonta työharjoittelua pakollisena osana opiskeluja.

Valmistut eli saat pätevyyden.

Sitten sinut rekrytään ilmaiseksi töihin alalle mille sait pätevyyden, opintolainat edelleen niskassa koska palkkaa et saa. Edelleenkään.

Mites tässä taas näin kävi, että jotkut aina hyötyy toisista ja jotkut raataa ilman palkkaa?

Vierailija
102/197 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seis hyväksikäytölle ja toisten kustannuksella härskille hyötymiselle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/197 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tule ilmaiseksi töihin 5 kuukaudeksi!

Tule sinä meille luuttuamaan lattioita ja hoitamaan lapsiamme ilman palkkaa puoleksi vuodeksi!

Saat kokemusta! Kehittää organisatorisia taitoja, yrityshenkeä ja ryhmätyötaitoja. Delegoinnista puhumattakaan.

Vierailija
104/197 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko se oikeasti hyvää mainosta näille firmoillekaan, jotka ilmaistyöntekijöitä käyttävät? En itse mahdollisena firman asiakkaana pidä tuollaista toimintaa kovin eettisenä.

Olisi kiva nähdä lista ko. firmoista.

Jotenkin rinnastaa tällaiset firmat näihin lapsityövoiman riistofirmoihin.

Erona se, että niille lapsille noissa kehitysmaatehtaissa ilmeisesti maksetaan edes  jotain per päivä.

Vierailija
105/197 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla itselläni ei ole kokemusta työttömyydestä, mutta silti olen täysin enemmistön kannalla siitä, että nämä tällaiset "harjoittelut" ovat ihmisten hyväksikäyttöä ja kiusaamista. Yleensä sama yritys vielä ketjuttaa näitä harjoitteluja niin, että saavat ilmaista työvoimaa, mutta eivät koskaan sitoudu mihinkään eivätkä maksa teettämästään työstä. Olen valitettavasti vierestä seurannut, miten resursseihin lasketaan vähintään yksi palkaton harjoittelija, jolle ei makseta joko mitään tai maksetaan ehdoton minimi. Ja kun pitäisi alkaa maksaa kunnon palkkaa, laitetaan harjoittelija pihalle ja palkataan uusi. Onneksi pääsin tuolta yrityksestä pois, koska motivaatioon vaikuttaa todella paljon tuollaisten epäkohtien näkeminen.

Vierailija
106/197 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jännää ettei tätä ole vielä julkisella puolella: Vastavalmistunut ope, lääkäri tai lähihoitaja, mahtava mahdollisuus sinulle, tule 5 kk:ksi kunnalle töihin näyttämään osaamisesi! (Et toki saa palkkaa mutta työttömyyskorvauksen voit pitää).

Tässä olisi mahdollisuus ratkaista lääkäripulakin. 12 vuoden opiskelun jälkeen pääsisi vastavalmistunut kirurgi tekemään työttömyyskorvauksella 12-16 tuntista päivää 6kk jaksoissa vaikkapa seuraavat 10 vuotta että saa työkokemusta. Julkisen terveydenhuollon voisi kokonaan tarjota tukityöllistettyjen voimin.

Vierailija
107/197 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset joutuu hakemaan toimeentulotukea että pystyy käymään (ilmaiseksi/ilman palkkaa) jollain hyväksikäyttäjäfirmalla töissä. 

Pitäähän sinne työpaikalle jollakin päästä (bussikortti) ja ruokkiksella edes jotain evästä olla, että jaksaa paiskia (ilmaiseksi) töitä.

Vierailija
108/197 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä nyt lueskelen näitä nopeast läpi, niin kuullostaa siltä, että työttömät eivät arvosta mitään, mikä edes jollakin tavalla saattaisi lisätä työllistymistä.

Kaikki ideat ja rekrytavat on haukuttu täällä perusteellisesti. Mikään ei kelpaa ja kaikki on pelkkää packaa.

Tuolla asenteella ei ole ihme jos ei työllisty.

Kyllä sen jo haastatteluissa näkee, kenessä on potentiaalia ja kehityskykyä, valittajat ja asenteeltaan kielteiset tyypit eivät seulaa läpäise.

Ehkä syy ei ole yrityksessä, rekryfirmassa eikä TE:ssa, vaan sinussa itsessäsi, siis syy siihen, miksi et kelpaa työhön, työmarkkinoille.  On vain helpompi syyttää muita.

Mitä arvelet omalle työpaikallesi käyvän, joskun ilmainen työ yleistyy? Minkä vuoksi työnantajasi maksaisi sinulle palkkaa, jos se voi irtisanoa sinut ja ottaa tilalle työttömän tekemään työsi yhteiskunnan piikkiin työttömyyskorvausta vastaan? Ja soveliaan ajan kuluttua sinut itsesikin? 

https://seura.fi/asiat/ajankohtaista/aktiivimalli-jaavuoren-huippu-pysa…

https://seura.fi/asiat/ajankohtaista/yli-500000-suomalaista-tekee-ilmai…

Totuus valitsevasta nykytilasta ja kehityksestä, joka on alkanut jo kauan sitten ja vain pahentunut päivä päivältä.

Ahneudella ei ole rajaa, ja sellaisista työnantajista ei suomessa ole nykypäivänä pulaa. Palkanmaksajista on.

Vierailija
109/197 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset joutuu hakemaan toimeentulotukea että pystyy käymään (ilmaiseksi/ilman palkkaa) jollain hyväksikäyttäjäfirmalla töissä. 

Pitäähän sinne työpaikalle jollakin päästä (bussikortti) ja ruokkiksella edes jotain evästä olla, että jaksaa paiskia (ilmaiseksi) töitä.

Ja täällä maalla saattaa olla työmatka 150km yhteen suuntaan.

Vierailija
110/197 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tule ilmaiseksi töihin 5 kuukaudeksi!

Tule sinä meille luuttuamaan lattioita ja hoitamaan lapsiamme ilman palkkaa puoleksi vuodeksi!

Saat kokemusta! Kehittää organisatorisia taitoja, yrityshenkeä ja ryhmätyötaitoja. Delegoinnista puhumattakaan.

Saat tilaisuuden näyttää kyntesi meillä muksujen kanssa! 

Testata osaamistaitosi ja päivittää ne !

Varaudu toki siihen, että me kilpailutamme teidät ilmaistyöntekijät sillä, että joku voi EHKÄ päästä  (ellei uusia hyväksikäytettäviä ole tulossa) jatkoon ja lastemme kanssa elämysmatkalle HopLoppiin! Mieti miltä se näyttääkään CV:ssä! 

Vierailija
111/197 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M8itä nyt lueskelen näitä nopeast läpi, niin kuullostaa siltä, että työttömät eivät arvosta mitään, mikä edes jollakin tavalla saattaisi lisätä työllistymistä.

Kaikki ideat ja rekrytavat on haukuttu täällä perusteellisesti. Mikään ei kelpaa ja kaikki on pelkkää packaa.

Tuolla asenteella ei ole ihme jos ei työllisty.

Kyllä sen jo haastatteluissa näkee, kenessä on potentiaalia ja kehityskykyä, valittajat ja asenteeltaan kielteiset tyypit eivät seulaa läpäise.

Ehkä syy ei ole yrityksessä, rekryfirmassa eikä TE:ssa, vaan sinussa itsessäsi, siis syy siihen, miksi et kelpaa työhön, työmarkkinoille.  On vain helpompi syyttää muita.

Terveisiä ECAMilta?

En muuten ymmärrä kuinka ko. pulju saa vuosikymmenestä toiseen jatkaa tuota "valmennusohjelmaansa"! Heillä mahtaa olla hyvät suhteet työvoimahallintoon?

Toimari kerskuu sivuilla golflomillaan ja purjehdusreissuillaan, työtön miettii riittäiskö rahaa bussikorttiin että pääsee rikastuttamaam ko. firmaa 🙄

http://www.ecamconsulting.fi/esa-rasanen/

Vierailija
112/197 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen tämän jutun kertonut jo yhdessä toisessa ketjussa, mutta sopii tähänkin aiheeseen:

Hain viime vuoden lopulla asiantuntijatason työtä eräästä digimarkkinointitoimistosta. Pääsin haastatteluun, jossa minut kehuttiin maasta taivaisiin ja melkein jo luvattiin työpaikkaa. Lupasivat ilmoittaa heti seuraavalla viikolla miten kävi. Koskaan ei mitään ilmoitettu, eikä viesteihini ja puheluihini vastattu. Sen sijaan nyt alkuvuodesta sama työpaikkailmoitus tuli molliin ja duunitoriin Saranen Consultingin ja tämän firman järkkäämänä työvoimakoulutuksena! "Voit lunastaa työpaikkasi tällä 5 kk koulutuksella!" Vttu kuinka raivona olin. Varmasti tämä firma hyödyntää tätä porsaanreikää jatkossakin eikä palkkaa ketään.

Vierailija
113/197 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen tämän jutun kertonut jo yhdessä toisessa ketjussa, mutta sopii tähänkin aiheeseen:

Hain viime vuoden lopulla asiantuntijatason työtä eräästä digimarkkinointitoimistosta. Pääsin haastatteluun, jossa minut kehuttiin maasta taivaisiin ja melkein jo luvattiin työpaikkaa. Lupasivat ilmoittaa heti seuraavalla viikolla miten kävi. Koskaan ei mitään ilmoitettu, eikä viesteihini ja puheluihini vastattu. Sen sijaan nyt alkuvuodesta sama työpaikkailmoitus tuli molliin ja duunitoriin Saranen Consultingin ja tämän firman järkkäämänä työvoimakoulutuksena! "Voit lunastaa työpaikkasi tällä 5 kk koulutuksella!" Vttu kuinka raivona olin. Varmasti tämä firma hyödyntää tätä porsaanreikää jatkossakin eikä palkkaa ketään.

Tämä on just tätä. Yhden halpatavarakaupan kauppias kerskui taannoin miten ei tarvitse enää niin paljon vakituista henkilökuntaa, kun harjoittelijoita (mukaan lukien työkokeilijat) saa niin helposti.

Vierailija
114/197 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on hienoa että on yrityshenkeä ja niinpoispäin.

Mutta ei muiden kustannuksella ja suoraan hyväksikäyttämällä.

Vierailija
115/197 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Linkkiä? Voisin muutaman lukea ja naureskella. Tarkemmin ajateltuna tämähän vain vahvistaa sen mikä jo tiedetään: ei ole työvoimapulaa vaan palkanmaksupulaa

Tässä on juuri se, mikä päättäjille ei vaan mene jakeluun: ei ole työvoimapulaa vaan palkanmaksupulaa.

Yritetään vaikka mitä konsteja, eikä tajuta mikä työttömyydessä on oikeasti se suurin haaste. Eli tämä: "ei ole työvoimapulaa vaan palkanmaksupulaa."

Kyllä päättäjät sen tietävät.

Halutaan vain esittää asiat näin.

Niitä parhaita ja nuoria työntekijöitä ei riitä kaikille työpaikoille. Se sitten yrittäjiä harmittaa.

Vierailija
116/197 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tässä enää pitkä matka ole siihen, että työntekijä maksaa suoraan työnantajalle päästäkseen töihin.

Vierailija
117/197 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen yli-ikäinen DI. Olen hakenut viiteen "koulutukseen", joissa siis jotain täydennuskoulutusta on yksi tai kaksi kuukautta ja sitten perään monta kuukautta ilmaistyötä.

En ole kelvannut. Hakijoita on niin paljon, että ottavat nuorempia. En hae enää. On alkanut myös harmittaa tuo, että joutuisin diplomi-insinöörinä tekemään monta kuukautta ilmaiseksi työtä omalta alaltani. Jos joku firma tarvitsee, niin miksei se maksa koulutusta ja ota mua palkkatyöhön normaalilla palkalla siinä ohessa.

Vierailija
118/197 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saat pari hikistä euroa säälittävän työkkärirahan päälle jonain ihmeen työllistämistukiblaablaatoimenpiderahana kun meet "lunastamaan paikkasi työvoimakoulutuksella". Loput talousrahoistasi voit hakea toimeentulotukena ettei luottotiedot mene kasaantuvien laskujen vuoksi.

Pitääkö seuraavaksi ottaa lainaa että pääsee jollekin pascamahalle ilmaistöihin?

Vierailija
119/197 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen yli-ikäinen DI. Olen hakenut viiteen "koulutukseen", joissa siis jotain täydennuskoulutusta on yksi tai kaksi kuukautta ja sitten perään monta kuukautta ilmaistyötä.

En ole kelvannut. Hakijoita on niin paljon, että ottavat nuorempia. En hae enää. On alkanut myös harmittaa tuo, että joutuisin diplomi-insinöörinä tekemään monta kuukautta ilmaiseksi työtä omalta alaltani. Jos joku firma tarvitsee, niin miksei se maksa koulutusta ja ota mua palkkatyöhön normaalilla palkalla siinä ohessa.

Tasokas ja asiallinen laatufirma kyllä maksaa koulutuksen ja maksaa palkan, ei hyvien firmojen tarvi kikkailla toisten kustannuksella.

Viittä vaille konkkafirmat tai riistopuljut noita porsaanreikiä taitaa metsästää.

Vierailija
120/197 |
19.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

["

Menestyjän ero työttömään on että pystyy näkemään työuraansa pidemmälle ja tekemään asioita jotka eivät heti palkitse.[/quote]

Riistäjän ero palkanmaksajaan on se, että pystyy näkemään vain oman napansa ja tekemään asioita joissa palkinto sataa 100% omaan laariin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme neljä