_-_-_-_¤¤¤ KESÄNUPPUJEN VIIKKO 31 ¤¤¤_-_-_-_
http://www.vauva.fi/keskustelut?p_p_id=forum_WAR_perhe&p_p_action=1&p_p…
Heinäkuun viimeistä viikkoa vedellään!
Kommentit (53)
Nauratti tuo Mansikkapirkon kuvaus siitä, kuinka äkkiä äidin kanssa menee sukset ristiin. Me oltiin juuri vajaa viikko mun vanhempien mökillä, eikä tosiaan montaa päivää mennyt (jos yhtäkään) kun mulla jo pinna kiristy. Vielä mentiin sitten miehen vanhempien mökille, ja mies tuossa tokaisikin, että on se hyvä kun lähdetään pariksi vuodeksi ulkomaille, ei tarvitse olla suvun kanssa koko aikaa tkemisissä ;) Ei vaan, ihania ovat, mutta ahdas mökki ja paljon porukkaa, eikä montaa emäntää mahdu saman katon alle, niinhän se on.
Meillä kanssa päivät menneet hieman kitinäksi ja torkkumiseksi. Johtuukohan helteestä, kun vaunuihin ei meilläkään meinaa enää nukahtaa. Muuten ei haittaisi, mutta kun täytyisi sada muuttoa valmisteltua. Hohhoijaa, päästäänköhän me ikinä sinne Prahaan. Siellä ei kuulema ole ollenkaan korviketta tölkeissä!!! Mitä mä teen? En tosiaan aikonut imettää vuoden vanhaksi, ja onko se maito siellä sitten sellasta, että voi lapselle antaa? Voi kääk!!!
Miten teillä vauvat käy iltaisin nukkumaan? Mä en ymmärrä, miten meidän lapset ei ole ikinä vauvana rauhottuneet omaan sänkyyn, ei siis tämäkään tapaus. On jotenkin tosi levoton illalla, kitisee ja syö. Ja jos nukahtaakin kun laitan sänkyyn, herää hetlken päästä ja aloittaa konsertin. Tuttia ei suostu syömään. Miten te äidit teette sen, että vain laskette lapsen sänkyyn ja sinne jää toinen killittelemään ja nukahtaa sitten itsekseen? Kertokaa mulla se jalo taito, pliis!!! Hermot menee!!
Meillä lappaa joka päivä vieraita, ja pakkaukset senkun venyy samalla kun pinna täällä kotona kiristyy. Onneksi voi käydä täällä purkamassa tuntoja.
Selma x 2
Niin vaan ehittiin ajoissa aamulla 9 neuvolaan, vaikka hieman jännitin miten muka niin aikasten oltais jo menossa, vielä kun piti vaunuillen mennä.
Jätkä sai ekan satsin rotavirusrokotteesta. Nyt saa sitten jännittää sitä, tuleeko haittavaikutuksia.
Kokoakin oli tullut: paino nyt 5 850g, ja pituus 60cm. Syntymäpituus oli 50cm, ja tätsy meinasi että tais olla vähän laitoksella alakanttiin mitattu, kun on noin huimasti tullut pituutta lisää. Käyrä näytti kyllä aika jyrkältä :)
Tuo painonnousu kyllä hämmästytti mua - ajattelin että siinä se 5kg,n hujakoilla on, mutta että melkein 6kg! Ei ihme että tuntuu hartioissa... (syntymäpaino 3640g)
Näin siellä neuvolassa jonkun ihan pikkupikkuvauvelin, liekö ikää 2-3vko vain. Tuntui muka oma jo niin isolta! Mitenhän mulla onkin niin surku jatkuvasti siitä että kohta pikkuvauva jo iso ukko! Toisaalta ootan kun kasvaa ja oppii kaikkea uutta, mutta samalla on jo ikävä sitä, kun se oli niiiin pieni ja tuhiseva nyytti. Ja ne vauvamasut tuolla kaupungilla vasta pistääkin silmään...!
Eilen löydettiin kirpparilta killutinlelu, jota katsellessa jätkä nyt on viihtynyt ihan hyvin lattiatasossakin. Tosin samantien kun sain tuon sanottua, kuuluu lattialta vaativa ÄÄÄÄ ;) ( = tylsÄÄÄÄÄÄÄÄ)
No, on kai mentävä viihdyttämään jössikkää, palaan asiaan taas paremmalla ajalla...
Sakariini ja ukko 8vkoa 5pvää
Selma, valitettavasti minulla ei ole mitään vinkkejä, mutta pakko kommentoida, että meillä ei eka lapsi koskaan ennen 1,5 vuoden ikää nukahtanut itse sänkyynsä tai mihinkään, vaan piti aina erikseen nukuttaa. Ja monen monta kuukautta tissin kanssa pelkästään tietystikin.
Nyt tämä toinen on nukahtanut alusta asti itsekseen. Eli jos hänet laittaa iltaisin sänkyyn rinnalta puoliunessa tai röyhtäytykseltä valveilla, niin on tähän asti jäänyt sinne eikä ole tarvinnut kuin pari kertaa nostaa röyhtäytykselle (tämä voi muuttua jo tietty tänä iltana, kun tämän lausuu julki, olen odottanut koko ajan, koska tämä tilanne muuttuu!) sen jälkeen, kun onkin vielä ollut ilmaa masussa. Olen ollut ihan äimänä asian suhteen, koska tuo esikoisen nukuttaminen venytti lyhyttä pinnaani aikalailla.
Ja mitään en tee omasta mielestäni eri tavalla kuin esikoisen kanssa; iltarutiinina pesut ja pyjaman pukeminen sekä siirtyminen tissittelyyn makuuhuoneen hämärään ja rauhaan, joskin esikoinen yleensä höpöttää vielä kohtuullisen kovaa viereisessä huoneessaan unta odotellessaan tai tulee kertomaan, että pissa tulee.... Tämä siis omana kommenttinani, eli en oikein jaksa uskoa pelkästään tiettyihin tekemisiin tai tekemättä jättämisiin nukahtamisasian suhteen, vaan vauvat ovat vain erilaisia ja nekin tilanteet vaihtelevat ajan myötä.
Koeta jaksaa pakata :-)
Tonttu08 ja vauva 5,5 vkoa
Puristin siitä vihoittelevasta tissistä eilen neulalla puhki valkoisen näppylän mikä siinä oli ollut jo toista viikkoa.. Eipä sitten ollut tullut pieneen mieleen että se voisi tukkia tiehyen -> maito jumissa -> kipua ja tulehdusta... Nyt ei ole vihlontaa ollut, saas nähdä oliko syy täysin siinä!
Mulla on maito yhtäkkiä vähentynyt kun korviketta ja pumpattua maitoa on ollut niin helppo antaa ja oli noita tissivaivoja -> imetys jäi turhan vähälle. Toivottavasti vielä saisin maidontulon nousuun.
Neuvolantäti lähti äsken. Painoa oli tullut 5g vaille kilon (syntymäpaino 3255g -> nyt 4250g) ja päänympäryskin oli kasvanut 32,3cm -> 36cm! Eli tosi hyvin, ja saatiin myös kehuja kun tyttö on niin jämäkkä ja terhakka.
Alcatraz ja typy 5vko 1vrk
Kiitos, Tonttu vastauksesta. Mietinkin, että teen just kaikki samat rutiinit joka ilta, mut neiti vaan on rauhaton. Ja meikäläisen pinnakin on aikas lyhyt ;) Noh, voihan se olla et tuokin homma taas muuttuu, kun ikää tulee ja masukivutkin helpottuu, ja päivärytmikin hieman helpottuu. Huoh, nyt taas vieraita kestitsemään tän kaaoksen keskellä, täällä työhuoneessakaan ei mahdu kävelemään, loikkasin ovelta suoraan tuoliin ;)
Neitikin heräilee, joten nyt menoksi
Selma
Maanantaina käytiin jo neuvolassa, mutta nyt vasta pääsen koneelle kirjoittelemaan. Poitsu painoi 4 710 g ja pituutta oli 56,3 (syntymäpaino 3 400 ja -pituus 51).
Pikkuinen kannattelee päätään jo kovasti ja tällä viikolla on alkanut jokeltamaan aivan mahdottomasti. Tänäkin aamuna tuli juttua vaikka kuinka paljon :) Ja vaikka aamulla olisi kuinka väsynyt, niin pikkusäippärin leveä hymy piristää kummasti.
Meillä mennään yöunille puolenyön paikkeilla, herätään klo 3.30 - 04, 06 ja 8.30. Sitten valvotaan tunti ja nukutaan pari tuntia aamupäikkäreitä. Iltapäivä menee vähän miten sattuu, yleensä käydään puolentoista tunnin vaunulenkillä, jolloin Nuuskis nukkuu tyytyväisenä ja saattaa jatkaa uniaan vielä kotonakin.
Nyt kuuluu sitteristä kähinää, ruoka-aika siis :D Iltatankkaus on meillä sitä, että kakskyt minuuttia syödään ja sit torkutaan puoli tuntia ja taas syödään.
Haissa ja Nuuskamuikkunen 5 vko 3 pv
pituus oli siis 53,6. Ei tämä kaveri ihan senttiä viikossa kasva :D
Eikös niin???? Tää aikaorientaatio välillä heittää meikäläisellä.
Olen käynyt lähes päivittäin lueskelemassa, mutta kirjoittamaan rupesin vasta nyt.
Viikko sitten meillä oli se Tykkimäen reissu, joka meni yllättävän hyvin. Vauva lähinnä nukkui ja tissitteli. Päivä oli aika kuuma, mutta pysyteltiin visusti varjossa vaunujen kanssa ja onneksi kävi vähän viilentävä tuuli siellä. Poika (6v) pääsi ekaa kertaa hurjempiin laitteisiin ja haukkasi ens alkuun liian ison palan ja tuli sitten Enterprisesta naama NIIIIIIIIIN valkoisena pois. Mutta päivän mittaan sitten pää alkoi kestää hurjempaakin menoa.
Ei mulla varmaankaan kuitenkaan mitään sammasta näissä nänneissä ollut/ole, kun ilman mitään hoitoja ovat vähenemään päin ne viileksinnät ja kipuilut. Varmaankin hormonaalista aristusta sitten. Sitä ajatusta tukisi myös nämä leukaan ilmestyneet finnit ja se että muutamana päivänä nyt sitkeästi pukkaa migreeniä päälle. Ettei vaan olisi menkat tulollaan... Sänkytouhutkin sujuu ilman liukasteita ihan nautinnollisesti että kai mulla sitten jotain hormonitoimintaa alkaa olla. Mutta niinhän se oli kahdella viime kerrallakin, etten täysimetyksestä huolimatta saanut nauttia menkattomasta ajasta kauakaan.
Mitenkäs teillä muilla???
Enhän minä lahopää muista nyt että kuka mitäkin on kirjoitellut tällä kuluneella viikolla, että voisin kommentoida. Kun en tullut nyt just lukeneeksi...
Jaahas, neitokainen kutsuu... palailen asiaan...
Ajatella että niin se heinäkuu mennä vilahti ja elokuu alkaa..
Vanhuusko lie tullut, mutta kotona ollessa aika menee ihan hirveen nopeaan!
Topi on ollut tissitakiainen, eilen ei kelvannut juuri muu kuin syli ja tissi. Kasvupyrähdys varmaan tiedossa, kun niin ahkeraan tissillä ollut, maitomäärää kasvattamassa. Meillä on neuvola vasta ensiviikolla, muistelen että keskiviikkona.
Ananaksella kuulosti huvipuistoreissu menneen kivasti :)
Voi että, kun itellä olis nyt haluja miehen kaa vähän sekstailla, niin tilaisuuksia sitten ei ole ollut.... Miehelle kun mainitsin, että hormoonikierukka sitten laitetaan lääkärin toimesta, että ei kolmatta tule vähään aikaan, meinasi hän että eipä tällä tahdilla tulis ilman ehkäsyäkään.... ei olla vielä kertaakaan sekstailtu synnytyksen jälkeen... :(
Näppylöitä täälläkin tullut, niin naamaan kuin muuallekin. Menkkoja ei ole vielä tullut..niitä odotellessa.
Pitääpä mennä tuijottaan eilisen rimakauhua&rakkautta, kun ei jaksa koskaan valvoa niin myöhään (!). Pojat nukkuu kummatkin päikkäreitä.
t:Rouva ja Topi
Terhetär veikkaisin näppylöitä myös hikinäppylöiksi.
Menkat minulla on alkanut kahdella aikaisemmalla kerralla vasta kaksikuukautta sen jälkeen kun olen kokonaan lopettanut imettämisen. Ekaa imetin 13kk ja tokaa 11kk. Toivottavasti nyttenkin pysyvät poissa yhtä kauan.
Meillä on näköjään historiaa hyvin nukutut yöt. Aikaisemmin mentiin yhdellä syötöllä per yö. Nyt oli kolmas yö kun vauva nukkui tosi levottomasti. Aloitin antamaan rela-tippoja, jonkin verran auttoivatkin vatsavaivoihin. Ainakin kakkaa alkoi tulemaan kun oli pantannut päivän:D. Muutenkin vauva roikkuu tissillä useammin. Rinnat tuntuvat aika tyhjiltä, mutta kyllä niistä maitoa näyttäis tulevan. Toivottavasti on vaan tiheän imun kausi ja kohta nukuttaisiin taas yölläkin paremmin.
Nyt täytyy lopettaakun, kuuluu vaunukopasta ähinää.
t:ilonella
reissusta rähjäisenä palattu, huh mikä ajomatka hki-oulu kahden lapsen kanssa, vauva nyt nukkui melkein 8h voi olla mukava yö tiedossa. 1,5 viikkoa ollaan oltu sukuloimassa ja mökkeilemässä, lintsit, korkeasaaret, powerparkit koluttu... vauva ollut tosi ok, mitä nyt yhä puklaa kaiken rintamaidon pois kaarella joten korviketta mennyt enemmän ja enemmän, lääkäri serkkuni oli sitä mieltä, että maidossani on nyt jotain allergisoivaa eli pitäis alkaa kokeileen mitä... mutta taidan ottaa helpoimman tien kun en muutenkaan tästä hommasta pidä.. vauva on myös nukkunut tosi hyvin, jopa 6h pätkiä aluksi, aamuyöstä herää yhä 2 tunnin välein ja pistän rinnalle, mutta imee ehkä 2min joten ei liene edes nälkä... ei ihme selaisen tankkauksen jälestä mitä tyttö harrastaa.
en muista kuka nyt kirjoitti levottomista illoista, mutta täällä sama... jyystää tuttia, juo pullosta ja rinnastA, nukahtaa ja säpsähtää taas ja tutin hullun lailla imeminen jatkuu...ja syöminen.. välillä puklaa. nukkumaan asettuu n 22.30, joskus myöhemminkin ja sit nukkuukin tosi hyvin. meillä ei sen kummemmin rutiinia, valot himmennetään ja yleensä nukkuu syliin mikä ihan jees tässä vaiheessa kun se unirytmi tulee vielä muuttumaan monta kertaa . yöllä nukahtaa omaan sänkyynsä hyvin. päivällä ollaan ulkoiltu, vaunuiltu, shoppailtu, tehty kaikkea mitä ennenkin, en ole koskaan jumittunut kotiin vauvojen kanssa vaan kulkevat mukana.
läski ei lähde millään. eipäs tässä muuta.. nyt saunaan!
kix ja typy 7vk1pv
Neuvolassa käytiin mekin typyn kanssa ja samalla itselläni oli jälkitarkastus. Tyttö on kasvanut hienosti, painoa oli nyt 4940g ja pituutta 58cm, samalla tyttö sai ensimmäisen osan rotavirusrokotteesta ja toinen osa tulee sitten n1kk päästä. Mielenkiinnolla odotan että minkäslaisia oireita ilmaantuu n.viikon päästä, neuvolantäti sanoi et saattaa esiintyä reilumpaa pulauttelua ja vihertävää kakkaa eli ikäänkuin olisi lievä mahatauti.
Onko muut kesikset ajatelleet ottaa rotarokotusta?
Muuten on mennyt kivasti tytön kanssa, yksi viikko oli huutoa ja kitinää (5vkon iässä) eikä suostunut muualla olemaan kuin rinnalla. Nyt taas ollaan menty tutussa "arjessa", eli viim klo23 asettuu yöunille ja seuraava syöttö onkin klo4-5 aikana aamuyöstä. Sitten nukutaan lisää ja seuraavan kerran haluaa rinnalle klo7-8 aikoihin. Päivällä tyttö sitten nukkuu puolen tunnin tirsoja useamman kerran ja joskus jopa 4h putkeen. Mä luulen ettei meidän tyttö oikein osaa päivällä nukahtaa kun se nukahtaminen on aina niin kovan työn takana, kovasti vain "äheltää" ja taistelee unta vastaan..
Kix: Sinulta minun onkin pitänyt kysyä et olimmekohan samassa huoneessa Oys:ssa kesäkuussa? Tulitte silloin aamulla osastolle ja me sitten iltapäivällä pääsimme kotia. Huone taisi olla nro16.
jeps, nyt neiti taas kutsuu luokseen =)
Kauris ja tytsy 7vkoa3pv
Kirjoitan nyt ensimmäistä kertaa tänne kesäkuisten vauvapinoon. Muutaman valitusvirren ehdin rustata kesäkuisiin tuonne odotuspuolelle mutta ei siellä silloin enää tainnut juuri ketään olla ja lopultahan minä olin siellä yksinäni :) Meidän poika syntyi 10.7. (synnytys käynnistettiin rv 42+1) eli kolmisen viikkoa sitten. En tiedä minkä kokoinen nyt on (neuvola meillä on vasta parin viikon päästä kun terveydenhoitaja tulee lomalta) mutta syntyessään oli 4700 g, 55 cm ja pipo 37,5 cm ja nyt arvatenkin aika paljon isompi. Ei sille ainakaan mitkään alle 60 cm vaatteet päälle mahdu, käytän 70 cm bodyja ja ihan mukavan väljiä ovat mutta eivät liian ison tuntuisia.
Meidän vauva vaikuttaa aika rauhalliselta toistaiseksi. Tissi kelpaa ja kakkaa piisaa, eli vauvelin valtakunnassa kaikki hyvin. Tää on mun kolmas lapsi, esikoinen (tytär) menee jo kuudennelle luokalle, keskimmäinen (poika) on 2-vuotias ja sitten on tää pikkanen. Toistaiseksi vauvanhoito on minusta ollut helppoa, paljon vaativampaa on tuo 2-vuotiaan hoito ja viihdytys. Esikoinen lomailee muualla (toivoisin kyllä että olis täällä että saisin viihdytysapuja tuolle 2-vuotiaalle...). Mies on yrittäjä eikä pidä isyyslomaa eikä ikinä mitään muutakaan lomaa. On se onneksi tuon 2-vuotiaan syntymän jälkeen pyrkinyt pitään viikonloput vapaata ettei multa ihan palais käämit.
Mua kiinnostaa kans tuo mitä Tonttu kyseli, että miten teiltä hoituu isompien lasten ulkoilut. Mua niin säälittää kun meidän 2-vuotias haluaisi ulkoilla paljon mutta nyt on ulkoilut radikaalisti vähentyneet kun en vaan saa itsestäni irti lähteä mihinkään puistoon... Me asutaan rivitalossa ja on tuossa tuo pikkuinen takapiha mutta ei siinä ole mitään viihdykettä ja sitä paitsi se on niin kuuma piha (suoraan etelään) ettei siellä oo kiva olla kuin aikaisin aamulla tai illalla joskus kuuden-seitsemän jälkeen. Tuntuu että tämän kolmen viikon aikana tästä meidän parivuotiaasta on alkanut hyvää vauhtia tulla television orja...
Ananas700 kyseli menkkojen alkamisesta. Mä oon imettänyt pitkään mutta menkat on silti alkaneet hyvin pian synnytyksen jälkeen. Esikoista imetin n. puoltoista vuotta ja siitä täysimetystä oli käytännössä 9 kk kun ei se suostunu syömään kiinteitä, ja kakkosta imetin vajaaksi parivuotiaaksi (lopetin joulukuussa-07 raskauden takia), josta täysimetystä oli puoli vuotta. Kuukautiset on kummallakin kerralla alkaneet n. 2 kk synnytyksen jälkeen. Nyt en tiedä kun vielä ollaan jälkivuotovaiheessa...
Vaniljapuffetti ja pikku-ukko 3 vk
Kauris80: Me taidettiin olla huoneessa 12, huone oli tyhjä kun mentiin sinne (ainakin muistaakseni :)) vai olikohan se... minkä näkönen olet? Mulla oli sit joku venäläinen huonekaveri loppuajan, itsehän en viipynyt kuin vuorokauden osastolla. Mulla on vaalee puolipitkä tukka...
Taas tuli äidinmaidot kaaressa ulos ja suoraan mun päälle :( ihan kamalaa, tulee niin paha mieli. Yritin pitää taukoakin mutta ei, onko muilla ollut tällästä?
Nyt lähden neidin kans kaupunkiin ostaan synttärilahjoja kaverin lapselle.
Kix
Minäkin kirjoiteelin nyt vasta tänne vauvapuolelle ensimääistä kertaa. Olen tässä jo noin viikon ajan käynyt lukemassa teidän juttuja, mutta en ole ehtinyt/saanut aikaiseksi kirjoittaa mitään.
Meille siis syntyi esikoispoika 24.6 viikoilla 41+6. Juuri oltiin ehditty saada käynnistysaika viikolle 42+2 kun synnytys sitten käynnistyi vesien menolla. Imukupilla jouduttiin vauva auttamaan sitten ulos, mutta muuten meni ihan hyvin.
Mun mielestä teidän vauvojen unet kuulostaa ihan uskomattomilta!! Meidän vauva EI IKINÄ nuku 4h unia, yölläkin tankkaa kahden tunnin välein, päivällä uesin 1h välein. Jatkuva nälkä sällillä :) Täysimetyksellä on kuitenkin kasvanut tähän asti ihan hyvin, n. 300g/viikko.
sroigh
Käytiin Tuomaksen kanssa torstaina neuvolassa ja hyvin oli jässikkä kasvanut, painoa oli nyt 6360 g (kuukaudessa tullut yli kilo) ja pituutta 60 cm (lisäystä 2 cm). Päänympärys oli 40,5 cm. Terkka kehui jäntevyyttä ja katsekontaktia. Poitsu on kyllä kasvanut hurjasti syntymäpainoon ja pituuteen (3400 g ja 49 cm) nähden, mutta viettääkin paljon aikaa rinnalla.
Meillä oli muutama yö sitten ennätyksellinen seitsemän tunnin syöttöväli! Olin ihan ihmeissäni, ehdin melkein viisi tuntia putkeen nukkua, ja sitä ei olekaan tapahtunut synnytyksen jälkeen muulloin. Jäi tälläerää ainutkertaiseksi tuo ihme, mutta ehkä taas joskus sitten...
Rotarokotetta ei nyt meidän vauvalle anneta, ei oikein tuo taloudellinen tilanne salli sellaista. Pitää toivoa että ripuli pysyy kuitenkin poissa!
Meillä mies on nyt viikon ollut töissä ja aletaan vauvan kanssa vähitellen tottua tähän uuteen päiväjärjestykseen. Tuomas on oikea sylivauva mutta viihtyy nyt välillä lattiallakin itsekseen. Välillä on itsellä vähän yksinäinen olo kun aikuisseuraa on vain vähän, mutta olen yrittänyt järjestää aina muutaman tapaamisen viikolle ystävien kanssa, jottei mökkihöperyys iske. Mites teillä muilla, onko lähellä paljon tuttuja, esimerkiksi sukulaisia?
Nyt lueskelemaan Vauva-lehteä sohvalle jos tuo pieni vielä hetken nukkuisi! Mukavaa viikonloppua!
Niina ja Tuomas (taisi mennä viimeksi väärin, olisko vasta 9 vk ja 6 pv nyt)
sroigh, meitähän on sitten ainakin me 3 samana päivänä synnyttäneitä (myös deepestblue taisi olla) :)
Meille luvattiin rotarokotteesta ne kaksi ensimmäistä satsia ilmaiseksi, ja vasta kolmannesta joutuu itse maksamaan. Joten päätimme sitten ottaa sen. ensimmäisen annoksen saa sitten seuraavalla neuvolakäynnillä loppukuusta.
Sain kuin sainkin maidontulon lisääntymään näinkin nopeasti, ja nyt on jo pakkasessakin muutama pussi:)
Tyttö on alkanut viime päivinä ääntelemään selkeästi aiempaa enemmän! Lueskelin myös vauvalehdestä että pitäisi tänikäisen itkeä keskimäärin 3h päivässä, noh, meillä ei kyllä itketä kuin maksimissaan tunti per vrk. Tyytyväisiä siis ollaan! Ja päätin heti keikuttaa venettä; aloitimme D-tipat tänään. Tyttöhän myös on jo parin viikon ajan mahallaan ollessaan nostanut itseään reilusti pystyyn käsien varaan hetkittäin (siis kymmeniä sekunteja pysyy pystyssä).
Söin muuten mansikkarahkaakin (pakastemansikoista) monta päivää sitten eikä siitä ollut mitään seuraamuksia. Herneitä on myös maisteltu...
Alcatraz + tyttö 5vko 3 vrk
..niin ja siitä vauvalehdestä vielä pisti silmään, että 6-12kk kohdille oli laitettu että itkut alkavat olla erilaisia (nälkäitku, tekoitku jne) niin kyllä meidän tytöltä ainakin erottaa kipuitkun, nälkäitkun ja muutenvaan kitinäitkun jo nyt. Mites muilla?
Kix: Mulla lyhyet ruskeat hiukset ja silmälasit. Voihan olla että erehdyin =) Ajattelin vain että kun neitiänne olet kutsunut täällä madameksi ja samoin teki huonekaveri sairaalassa =) Huone jossa olin oli 3 hengen ja keskipaikka oli tyhjä. Vaihdoimme (?) muutaman sanan mm siitä että meillä olisi saman ikäiset (4v) pojat.
Meillä myös tyttö kovasti jo yrittää jokellella ja eilen nauroi ensimmäisen kerran ääneen =) Nyt kahville!
Kauris.
Tänään käytiin pojun kanssa kahdestaan shoppailemassa, kiltisti jaksoi olla kantoliinassa. Nykyään on niin ihmeellistä, kun poju saattaa herätä, mutta ei itkekään, katselee vaan ympärilleen. Muutenkin on aktivoitunut kovasti, leikkimatollakin viihtyy jo hetken ja katselee kovasti leluja. Ja hymyilee ja juttelee, ihana :)
Olisiko muilla kesänuppujen äideillä jotain hyviä unirutiinivinkkejä? Haluaisin luoda jotain rutiineja, jotka auttaisivat erityisesti päivänukkumista. Yöksi meillä mennään nukkumaan ihan kiltisti ilman mitään apuvälineitä. Päivällä taas meillä ei olla nukuttu juuri ollenkaan viikkoihin, nyt on muutamana päivänä nukuttu sentään vähän ja olen antanut nukkua ihan miten vaan, kunhan nukkuu. Vaaka-asennossa poju ei ole nukkunut juuri koskaan päivällä, vain sylissä tai sitterissä. Eli siis, pitäisikö totuttaa johonkin unileluun tai rättiin? Pitäisikö laittaa aina samaan paikkaan nukkumaan? Pitäisikö totuttaa nukkumaan niin, että käy aina hyssyttelemässä, jos itkee ja yrittää saada nukkumaan?
Missä muuten nukutatte päiväunille? Itse en lämpene ulkona nukuttamiselle, ei paljon huvita pukea lasta sitten pakkasilla tuhansiin vaatteisiin ja palella itse parvekkeella. Toimisiko vaunut sisällä?
Joku kyseli punaisista näppylöistä. Meidän pojulla on ollut sellaisia pienenpieniä punaisia näppyjä ja luulen niiden olevan hikinäppyjä. Ilmestyivät nimittäin helteillä ja juuri sellaisiin paikkoihin, jotka ovat olleet esim. minua vastaan kantoliinassa tai muuten hikisiä. Menevät ohi itsestään nopeasti.
Suunniteltiin juuri anopin kanssa ristiäisten menuta ja se näyttää paisuvan aika isoksi, vaikka vieraita ei ole tulossa kovin paljon. Tekee vaan niin paljon mieli leipoa ja laittaa pöytää koreaksi. Onko teillä muuten jotain ohjelmaa ristiäisissä? Olisiko se hölmöä pyytää esimerkiksi kaikkia vieraita kirjoittamaan jotkut terveiset pojulle johonkin kivaan kirjaan?
Poltsi+poju 6 vk