Baby Banz vs. lasit optikolta
Pienille pitäisi hankkia aurinkolasit, mutta oon pähkäillyt, kannattaako hankkia Baby Banzit vai optikolta " kunnon" lasit.
Baby Banzeissa on plussaa pään taakse tuleva kiinnitys, mutta mietityttää niiden laatu. Onko niissä 100% suoja UV-säteilyltä ym. tarpeellista? Kertokaahan kokemuksianne ja ajatuksianne!
Mia79 ja touhukaksikko 4,5kk
Kommentit (33)
... 7,5-kk:lla BabyBanzit ja 2.5-vuotiaalla KidzBanzit ja minä ainakin ylistän laseja kaikille! Ostin itsekin esikoiselle aikoinaan yhdet optikko-lasit ja yhdet " marketti" -lasit, mutta kumpiakaan ei neitokainen antanut pitää päässä. Nyt jos aurinko paistaa, pyytää itse lasit päähän. Ne pysyvät hyvin päässä ja ovat niin mukavat, että lapsikin " unohtaa" käyttävänsä laseja. Ja se lenkki on leveä ja pehmeä, sekä tarranauhalla avattava, mielestäni turvallinen. Ei siis kuristumisvaaraa, joka on yleisin syy, miksi optikot eivät suosittele naruja tai lenkkejä lasten laseihin!
Ps. Mielestäni ovat myös laadukkaat ja suojaavat varmasti paremmin, kuin optikolta ostetut lasit maahan viskattuna tai äidin taskussa!
Itse hankin pojallemme Baby Banzit ja ovat hyvät, mitä nyt niiden läpi kokeilin auringossa katsoa. Eli karkeasti voisin sanoa, että ovat samaa luokkaa kuin optikolta hankitut (eikä Banzit edes oo mitkään halpislasit.. ~25e).
Toinen juttu taas on ne markettien ym. parin euron lasit, joita en suosittele ostamaan. Syystä että niihin on monesti vain lätkäisty UV-tarra, vaikka todellisuudessa riittävää suojaa ei olisikaan. Monesti linssi on vain päällisin puolin värjätty tummaksi. Tämän lisäksi niissä on vikana tuottaa käyttäjälle optinen harha, jonka seurauksena voi olla hetken " silmät sekaisin" , pienemmälle lapselle voi tulla huonovointisuutta. Olen todennut sen itse omilla halpislaseillani, että kun ne ottaa jonkun ajan päästä pois silmiltä, niin on vähän sellainen kierosilmäinen fiilis..
Mutta siis kyllähän nekin auringonvalolta suojaa, mutta ei välttämättä siltä haitalliselta säteilyltä :)
Meidän vauva on ihan vastasyntynyt, mutta missä vaiheessa aurinkolasien käyttö pitäisi aloittaa?
lasit ja ollaan niihin todella tyytyväisiä! Optikolla sai kokeilla eri mallisia ja merkkisiä ja noihin päädyttiin (ei itsellenikään käy mitkä vaan vaan tarvitsee ensin kokeilla ;)). Pysyvät hyvin päässä kun sankojen sisäpuoli sellaista kumimaista. Ja näihin saa jos haluaa sen kumilenksun muttei ainakaan vielä olla tarvittu, pistetään lasit nenälle kun aurinko porottaa niin lapsi itse huomaa että lasit auttavat eikä halua niitä siksi alkaa riisua. Niin ja maksoivat muistaakseni 39,- mutta kun oma lapsi kyseessä niin emme niin paljon tota hintaa katota, tärkeintä että tuote on " paras" meidän murulle :)
Ostettiin nettikaupasta BB:t ja on ollu tosi hyvät. Meidän poika 6kk ja ostettiin ne pienemmät. Niissähän tulee kahdet sangat (siis lenkit) mukana ja tällä hetkellä sopii ne pienemmät sangat. Kaiken lisäksi hauskan näköiset!
Tilasin lasit osoitteesta http://www.vaippatalo.fi/kauppa/?p=productsList&iCategory=63
Maksoivat 17,90 + toim.kulut 3¿. Tilaus toimitettiin kahden päivän kuluessa maksusta, nopeaa! Toinen osoite missä niitä myytiin oli Pikkupingviini http://www.pikkupingviini.fi/index.php?id=2&products_action=view&produc… mutta siellä hinta 18¿ + toim.kulut 5-6¿. Eli jos päätyy tilaamaan netistä, kannattaa vertailla hintoja ja jos on tilaamassa jotain muutakin, niin toimitusmaksukin on toki erilainen.
Kaninchen
Mä tilasin just tuolta www.esunproof.co.uk: sta ja siellä niiden hinta oli 10 puntaa, eli alle 15 euroa. Aika edukasta. Tilasin myös söpön kotelon (kolme puntaa) ja samaan sarjaan sopivan hellehatun (6 puntaa), limevihreitä, ihania!
Kuluiksi tuli 2,5 puntaa, eli euroissa 3.60
Mä katsoin aika edulliseksi nämä kaupat.
Paitsi että menin sitten tilaamaan tuolta myös sellaisia nimikointilappuja tytön vaatteisiin, kun menee syksyllä tarhaan... :-) tosi halvaksi tuli!
ja ollaan todella tyytyväisiä. Vauvana ostettiin ekat ja nyt käytössä toiset. Tyttö on nyt 2v5kk ja itku tulee, jos lasit ei mukana. Puistossa äidit ihmettelivät viimekesänä kun antaa olla lasien päässä eikä ota niitä pois.
Vauvamme on nyt 7kk ja varmasti kesäksi ostetaan samanlaiset jos vain tuntuvat istuvilta.
Itse olen kuullut, että halpislaseista saattaa olla silmälle enempi haittaa kun hyötyä. Värjätty linssi kun kuitenkin suojaa kirkkaudelta ja silmää tulee pidettyä kokonaan auki, (ilman lasejahan silmää siristelee ja näin suodattaa edes osan säteistä ) jolloin silmä ottaa vastaan kaikki säteet, joita halpislasit ei suodata. Itse en ota riskiä varsinkaan kun lapsi kyseessä.
Samoin myös tuo lasin huono laatu ja kuvan vääristyminen aiheuttaa minulle huonovointisuutta. Itsellenikin hankin vain laadukkaita aurinkolaseja.
Niihin päädyttiin vain koska ovat ainoat jotka pysyvät pojalla päässä. Viime kesänä kävin kirjastossa lukemassa jotain vanhaa Kuluttaja lehden numeroa jossa oli lasten aurinkolaseja testattu. Jutusta selvisi että lähes aina myös halvat lasit ovat yhtä hyvät kuin optikolta ostetut kalliit lasit.
Näissä myös 100 % UV suoja ja mielestäni aivan ihanat olleet. Pysyvät hyvin päässä ja väri on hauska. Tilasin netistä osoitteesta www.pikkupingviini.fi ja hinta oli 18 e. Samoilla postikuluilla sain tilattua muutakin, postikulut siis 5 e.
Muistelen kuulleeni minäkin jostain vertailusta kalliiden optikolta ostettujen ja marketin halpalasien välillä, mutta nämä ei kyllä ihan halpislasit ole. Eikö siinä vertailussa ollut näitä muutaman euron laseja?
Kun tässä on nyt niistä ollut puhe, niin tarkoittaako jokainen semmoisia muutaman euron laseja?
onko nuo jazo shades lasit samat kuin baby bantzit? onko niissä myös samanlainen nenänkohta. meillä oli pojalla noi baby bantzit ja ne painoi nenänkohdalta kun pojalla on leveä toi nenäosa.
Halvimmat löytämäni taitaa olla täällä: www.babysunprotection.com
Viikossa tuli perille ja postikulutkin edulliset vaikka tilaisi tai olisi tilaamatta muutakin
Halvimmat löytämäni taitaa olla täällä: www.babysunprotection.com
Tulivat perille viikossa ja postikulutkin ovat edulliset vaikka tilaisi tai olisi tilaamatta muutakin
Paljonko tuolta oli postimaksut laseille? Seuraavanlaisia hintoja löysin niiden sivuilta:
¿ Global Priority Mail $5.00
¿ USPS - Package - Global Express Mail (EMS) $24.25
¿ USPS - Package - Global Priority Mail - Variable Weight (Single) $8.50
¿ USPS - Package - Airmail Letter Post $3.35
¿ USPS - Package - Airmail Parcel Post $17.50
¿ USPS - Package - Economy (Surface) Letter Post $4.10
¿ USPS - Package - Economy (Surface) Parcel Post $19.25
Itsekin olen ajatellut tilata lasien kanssa hellehatun. Ovat vaikuttaneet hatutkin halvemmilta (esim. Baby Banz-hattu £6), kuin mitä ne varmaan Suomessa ovat.
Mitä nuorempi lapsi on kun aurinkolasien käytön aloittaa, sitä paremmin hän niiden kanssa viihtyy. Ei tietty tarvi talven pimeydessä alkaa niiden käyttöä reenaamaan. Mutta jos lapsi on syntynyt kohtuu aurinkoisena aikana niin kannattaa lasien käyttö aloittaa ajoissa. Meillä tyttö 4,5kk pitää lasejaan ihan tyytyväisenä. Ovat optikolta sangalliset. Kevyen puuvillapipon kanssa teen niin, että laitan sangat pipon täälle ja sen taitetun reunan alle. Lasit pysyy näin paikoillaan.
niin, asutaan ulkomailla ja laseja on nyt käytetty 2kk.
Itsekkin koitin tilata, mutten tiennyt miten maksaa? Onnistuuko siis muulla kuin Visalla?
Auttakaa ken tietää!
Se oli toi Global Priority Mail 5$.
Postikulut näät vasta vähän hölmösti vika sivulla. Tähän postitushintaan sai lasit ja uikkarivaipan.
Pelkille laseille postikuluineen tulee hintaa 12-14 euroa väristä riippuen.
Maksoin Sunproofissa Masterilla.
Kommentoisin vielä, että muistattehan, että jos tilaatte tavaraa EU:n ulkopuolelta, saattaa tulli puuttua siihen. Mieheni tilasi Yhdysvalloista pari T-paitaa ja saapumisilmoituksen kanssa tuli viesti siitä, että pitäisi olla tulliin yhteydessä. Tuotteisiin lätkäistiin sitten vielä alv päälle sekä joku tullimaksu. Paketteihin taidetaan kiinnittää tullissa huomiota ainakin, jos tilaatte kerralla enemmän.
Banzit ja Jazot ovat kai eri laseja, mutta hyvin samantyyppisiä??
Täältä http://www.esunproof.co.uk/ on siis Banzeja hankittu. Oletteko ensin tsekkailleet muitakin saitteja ja niiden hintoja? Ajattelin itse vielä vertailla, vaikka edulliseltapa tuo vaikuttaa. Mutta jos joku on jo tehnyt saman työn, niin en sitten turhaa lähde vertailemaan :) Kiiiitos.