Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pidätkö kaiken värisiä vaatteita vaikka ne värit ei sinulle sopisikaan?

Vierailija
18.02.2020 |

Minusta tuntuu ettei minulle sovi mikään väri ja jotain kuitenkin olisi päällä pidettävä. :(

Kommentit (51)

Vierailija
21/51 |
18.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän. Omistan myös liikaa valkoisia paitoja vaikka valkoinen ei sovi minulle mitenkään päin

Vierailija
22/51 |
18.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon käynyt värianalyysissä Suomessa ja olen kevät. Pidän niistä väreistä mutta pidän myös muista väreista. Esim.jotkin kesän tai talven värit sopii minulle yllättävän hyvin. Tykkään väreistä ja kirkkaista väreistä. Ennen olin harmaahiirulainen. Tykkään myös vähän värikkäämmistä punista. Minulle ei sovi nude punat eikä sitten murretut maanläheiset värit. Ne on oikeastaan ainuita joita en pidä. Nää värikeskustelut on ihan lemppareita ja olen lukenut aiheesta paljon. Suomessa ei jostain syystä puhuta väreistä ja niiden sopivuudesta tarpeeksi, vaan katsotaan hörhöjen jutuksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/51 |
18.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisään vielä että periaatteessa puhtaan valkoisen ei potäisi käydä keväälle mutta itselleni se ainakin sopii.

Ed

Vierailija
24/51 |
18.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Käytän värejä joista pidän JA jotka minusta sopivat - joku muu voi tietysti olla eri mieltä. Enkä käytä värejä joista en pidä vaikka ne muuten sopisivatkin.

Vierailija
25/51 |
18.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän vain muutamasta väristä vaatteissa mustan, harmaan ja luonnonvalkoisen lisäksi: kirkkaan- ja tummanpunainen ja syvät vihreät sävyt. Ne mulle myös sopii. Joistakin keltaisen sävyistä pidän, mutta keltainen saa mut näyttämään jotenkin harmaalta ja sairaalta. Tumman-ja kirkkaansiniseen en osaa pukeutua ollenkaan perusfarkkuja lukuunottamatta, niissä olo on aina jotenkin väärä.

Vierailija
26/51 |
18.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pidä niitä värisävyjä, jotka ovat kaikkein kamalimpia päälläni, eli maanläheisiä murrettuja syksyn värejä. Saatan käyttää melko hyvin sopivia sävyjä, joista pidän, myös mustaa, koska se kuitenkin jollain tavalla sopii, jos kasvoilla on edes vähän meikkiä. Sen sijaan noissa syksyn sävyissä olo on järkyttävä.

Vierailija
27/51 |
18.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vaalea ja käytän aika miehisiä värejä.

En yhtään pidä punaisesta, vaaleanpunaisesta, sinisestä tai valkoisesta. Ne ovat jyrkkiä värejä hiuksiani vasten, joissa on punertavaa, tai vihreitä silmiäni vasten.

Pidän mm. mustasta, harmaasta, poltetusta oranssista ja vihreästä. Tähän ei analyyseja tarvita.

Vierailija
28/51 |
18.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käytä lämpimiä punaisen sävyjä enkä juuri pastellivärejä tai keltaista/oranssia. Oranssi ehkä sopisi (oma väritys tummahko oliivi-iho, luonnonmustat hiukset ja ruskeanvihreät silmät), mutta se on muuten niin karsea.

Aika pitkälti tulee käytettyä mustaa, laivastonsinistä, valkoista, murrettua vihreää, joskus pieninä määrinä violettia/luumua. Hailakat värit näyttää oudolta ja kylmät miellyttää lämpimiä enemmän, oli virallinen värianalyysi mitä mieltä hyvänsä.

Vierailija
29/51 |
18.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän niitä värejä, joista pidän. En oikein jaksa välittää siitä, että tekeekö jokin väri minusta hitusen kalpean.

Vierailija
30/51 |
18.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En käytä kaikkia värejä. Käytän niitä joista pidän, huolimatta siitä sopivatko.

Miksi joku haluaa ehdoin tahdoin käyttää epäpukevia värisävyjä, en ymmärrä? Siis, jos ymmärtää että tämä nyt ei ole se minun väri.

Vierailija
31/51 |
18.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi joku haluaa ehdoin tahdoin käyttää epäpukevia värisävyjä, en ymmärrä? Siis, jos ymmärtää että tämä nyt ei ole se minun väri.

Pidän hopeanharmaasta väristä, tiedän ettei se ole kaikkein parhaiten pukeva, mutta väliäkö sillä. Mielestäni se itse väri on kaunis. Miksi pitäisi hylätä jokin väri, josta pitää vain siksi, että se jonkun (subjektiivisen) normiston mukaan määritellään sinulle epäsopivaksi?

Vierailija
32/51 |
18.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Värillä ei ole väliä, kunhan se on musta.

Musta ei ole oikeasti edes väri

Tietämättömät alapeukuttaa...

Väite pitää teknisesti paikkansa, vaikka musta usein värisävyksi luetaankin.

Wikipedian artikkelista musta:

"Heijastamisen sijasta musta pinta imee (absorboi) lähes kaiken valon itseensä. Musta ei itse asiassa ole varsinainen värisävy, vaan se kuuluu värittömiin eli niin sanottuihin akromaattisiin sävyihin. Musta ei siis ole spektrin väri eikä sillä ole mitään tiettyä valon aallonpituutta."

Vierailija
33/51 |
18.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Kirkkaat värit, kuten punainen, sininen ja vihreä, eivät sovi minulle. En osta sen värisiä vaatteita koska jäisivät käyttämättä.

Vierailija
34/51 |
18.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et vaan ole löytänyt sopivaa.

Kokeile murrettuja värejä.

Itselle ei sovi kirkkaan punainen, silti joskus käytän.

Sammaleenvihreä ja valkoinen pukevat.

Vierailija
35/51 |
18.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on vaalea iho, vihreät silmät, tummat piirteet ja kullankeltaiseen taittava blondi tukka. Olen kokenut murretut sävyt hyviksi ja mieleisiksi. Juuri eilen kävin vaatekaappini läpi ja tutkailin asiaa.

Käytän paljon mustaa ja harmaan sävyjä, koska koen niissä oloni mukavaksi, mutta yksittäisistä vaatteista löytyy myös paljon eri sinisiä, vihreän sävyjä, violettiin taittavaa punaista ja kylmää vaaleanpunaista. Baby-väriskaalalta ainoastaan kirkas vaalea sininen sopii jotenkin minulle, mutta eivät lainkaan nämä tämän hetken muotivärit laventeli ja haalea vihreä. Myöskään monet kirkkaat värit eivät sovi, niistä käytän oikeastaan ainoastaan kirkasta sinistä. Punaisen, keltaisen ja oranssin kirkkaat sävyt ovat ehdoton no-no.

Lyhyt vastaus: en tiedä virallisesti mikä minulle "sopii", mutta käytän värejä jotka koen itselleni sopiviksi ja silmääni miellyttäviksi.

36/51 |
18.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Pastellisävyt eivät sovi minulle eivätkä mielestäni oikein kenellekään valkoihoiselle. 

Vierailija
37/51 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki värit ovat trendivärejä, mutta harmaa ei kuulu trendiväreihin.

Vierailija
38/51 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska ehkä se vaate, jonka he ostivat siinä värissä on juuri se mitä he halusivat itse vaalteelta? Usein varsinkin talvitakeissa niitä värejä on aika rajattu määrä. Joten kun löytää oikean mallin, sopivan hinnan ja hyvän laadun, niin lopulta se ei ole niin kovin tärkeää onko se väri oikea vai väärä. Sitä väärää väriä voi sitten paikkailla vaikka pipolla tai kaulahuivilla, joka ehkä on sopiva värisävy. 

Vierailija
39/51 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enimmäkseen pidän mun lempivärisiä, eli oranssia, vihreää. Mustaa, ruskeaa, punaista. Kaikkia muita värejä oikeastaan paitsi sinistä ja valkoista, tai no farkut siniset mutta ei mitään muuta. 

Vierailija
40/51 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lisään vielä että periaatteessa puhtaan valkoisen ei potäisi käydä keväälle mutta itselleni se ainakin sopii.

Ed

Jos muistan oikein, niin puhtaanvalkoisen pitäisi sopia vain talvelle, mutta itse olen blondi ja joko kevät tai kesä ja minullekin puhdas valkoinen sopii hyvin, kaikenmaailman kermat, murretut valkoiset tai vaaleat beiget saavat minut näyttämään lähinnä alastomalta. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kuusi