Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Yllätysraskaus, mies ei halua lapsia

Vierailija
18.02.2020 |

Kertokaapas kokemuksia yllätysraskaudesta kun toinen osapuoli ei lasta halua?

Tilanne siis se että miehellä teini-ikäinen lapsi ed liitosta. Suhteen alusta ollut selvä että lapsiluku täynnä ja mies kävikin vasektomiassa.

Vaan meilläpä kävi juuri niin että liian aikaisin ennen sperman testaamista mies ei malttanut käyttää kondomia ja nyt olen raskaana. Asiaa sulateltua muutaman päivän, olen pelkästään vilpittömän onnellinen. Mies sen sijaan on juuri remontoinut kotiaan onnessaan kun lapselle ei tarvitse enää omaa huonetta kun käy niin harvoin ja huoneesta on saatu työ/vierashuone.

Yhdessä ollaan oltu 3 vuotta. Sitä tässä mietin, että miten tämän asian kertoisi. Tuntuu että tässä ei ole kuin huonoja vaihtoehtoja, miehen elämä pilalla jos jäämme yhteen ja pidän lapsen, miehen elämä pilalla jos pidän lapsen ja mies tietää että hänellä on toinen lapsi.. abortin tekeminen ei ole vaihtoehto. Olen 37-vuotias ja tämä on ollut niin suuri yllätys että koen että tämä on tarkoitettu, sen verran kohtalonuskoinen olen.

En ole käyttänyt hormonaalista ehkäisyä koko suhteen aikana koska mulla on ollut veritulppa ja yksi syy vasektomiaan oli kun kondomin käyttö miehen mielestä oli vaikeaa.

Minkälaisia reaktiota muilla ollut vastaavassa tilanteessa ? Itse en halua miestä mihinkään pakottaa. Mies on suoraan joskus sanonut että lapsen saaminen pilaisi hänen elämänsä. Mietin että pitääkö tässä alkaa varautua eroon sitten.

Kommentit (95)

Vierailija
41/95 |
18.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli vähän sama tilanne (ilman vasektomiaa tai ehkäisyn kanssa pelleilyä, raskaus alkoi huolellisesta ehkäisystä huolimatta), ja se päättyi niin, että erottiin ja olin lapsen kanssa kaksin. Meillä ei ollut kaksinkaan mitään hätää, mutta sattumalta sitten löysin uuden rakkaan ja hän rakastaa tätä lasta kuin omaansa. Omia lapsia hänellä ei ole, eikä hän myöskään pysty niitä saamaan. Lapsi kutsuu häntä isiksi ja mies todella on isi sanan kaikissa merkityksissä, paitsi biologisessa. Luulin vanhassa liitossa olevani onnellinen, mutta enpä tiennyt onnesta mitään. Nyt minulla on maailman paras mies ja maailman ihanin lapsi. Ex on tietääkseni edelleen sinkku, mutta toivottavasti onnellinen sellainen! Hän ei halunnut lapsen kanssa olla tekemisissä, enkä pakottanut. Joka tapauksessa olin meistä kahdesta paremmin tienaava, niin tiesin, ettei tule sillä lailla elatuksen kanssa hätää. Kun kerroin hänelle raskaudesta, ja myös siitä, että haluan sen lapsen, mutta hänen ei ole pakko haluta, niin hän aivan rehellisesti myönsi, että ei halua lasta. Sanoi myös, että ei ajattele pahalla, jos lähdetään eri teille. Ei ollut mitään riitoja tai sellaista, se oli vain elämänvalintakysymys. Sanoin hänelle että jos hän joskus haluaa lapsen tavata tai muuten pitää yhteyttä, niin en estele. Toistaiseksi ei ole ollut haluja ja se on ihan fine. Olen hänelle valtavan kiitollinen, että hän ei väkisin yrittänyt muuttaa itseään, koska en olisi varmaan koskaan saanut kaikkea tätä hyvää, mitä oli tulossa.

Tsemppiä aloittaja ja onnea raskaudesta! Rakkaus siihen lapseen tulee hakkaamaan mennen tullen kaikki romanttiset rakkaudet :) Vaikka menettäisit miehen, niiin saat jotain vielä ihanampaa tilalle. 

Vierailija
42/95 |
18.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onnellinen sinkkuäiti kirjoitti:

Onnea ap raskaudesta!

Kertomasi mukaan mies ei ole itse huolehtinut ehkäisyn käytöstä tarpeeksi hyvin.

Ota selvää tukiverkoista ja mahdollisista taloudellisista asioista, etteivät tule yllätyksenä. Älä tee aborttia miehen takia. Mies saattaa siltikin lähteä. Tuo saattaa olla juuri kohtalon puuttuminen tilanteeseen. Kaikkea hyvää ja turvallista alkuraskautta!

Ehkäisy on yhteisvastuullista, ja mieshän oli käynyt vasektomiassa mikä on iso päätös. Jos ap olisi vastuullinen, niin hän olisi huolehtinut omasta ehkäisystään kunnes vasektomian tulokset on varmistettu. Näillä foorumeilla syyllistetään aina miestä ja peukutetaan naisen perseilyä.

Lasta ei hankita, ellei sitä molemmat vanhemmat ehdottomasti halua.

Jos aloittaja ei terveyssyistä voi käyttää hormonaalista ehkäisyä, niin miten kummassa se ehkäisy oli hänen hartioillaan? Mikä se ehkäisymuoto sinun mielestäsi olisi? Nyt konkretiaa, eikä tuollaista hurmoksellista huuhaata.

Kiitos ! Juuri tämä. Muistutin kyllä miestä ehkäisystä mutta itse ajatteli että vaikka spermaa ei oltu testattu että 2kk päästä olisi muka niin pieni riski. Oli kai innoissaan kun viimein pääsi ilman ehkäisyä kokeilemaan, en nyt tässä erittele tarkemmin miten itse tilanne meni.

On vaan niin harmi kun moni joka haluaa lapsia ei niitä saa ja itselleni vaan vaikea ymmärtää mikä siinä lapsessa on niin kamalaa. Harmittaa ja tulen varmaan olemaan aivan järjettömän surullinen, kun ja jos suhteemme tähän päättyy. Mutta painostaa ja pakottaa en ala, enkä tarvitse mieheltä mitään mitä hän ei halua antaa tai olla osallisena . Enemmän asia mun elämään vaikuttaa, mutta en tee siitäkään numeroa. Jos tästä nyt edes lapsi tulee koska alkuraskaus ja kaikki on mahdollista.

Mutta aion suhtautua tähän positiivisin mielin.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/95 |
18.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

- Miehen tehtävä oli huolehtia ehkäisystä. Mies ei huolehtinut ehkäisystä. Mies otti tietoisen riskin. Mies tiesi olevansa hedelmällinen, koska hänellä oli jo entuudestaan lapsi.

- Kyse ei ole kohtalosta, vaan miehen päätöksestä ottaa riski. Vaihtoehdot olivat: a) ei seuraa raskautta b) seuraa raskaus, ja AP tekee abortin mahdollisesti terveytensä, mielenterveytensä, hyvinvointinsa, aikansa ja taloutensa kustannuksella, tai c) seuraa raskaus, ja AP pitää lapsen. Vaakakupissa olivat siis A, B tai C ja miehen lyhyt ja välitön seksuaalinen nautinto. Mies piti viimeistä tärkeimpänä. Seurasi C.

- AP on huomannut olevansa iloinen raskaudesta. AP todennäköisesti ei muuten saisi lasta.

- Miten kertoa raskaudesta? Tilanne voi olla hankala. AP voi kuitenkin lakata nöyristelemästä. Mies itse valitsi tämän mahdollisuuden. AP:n ei tarvitse hyväksyä miehen raivoamista.

- AP: Älä hyväksy mieheltä henkistä tai muunkaanlaista väkivaltaa parisuhteen säilymisen hintana.

- AP pärjää vauvan kanssa hyvänä tiiminä. Ei muillakaan nykyään valmiiksi ole kokemusta. Tilanteeseen kasvaa hetki kerrallaan.

- Mieti lapsen etua, kun pohdit isyyden tunnustamista. Jos isyyttä ei tunnusta, lapsi ei voi periä isäänsä. Isosisaruskin ja isovanhemmatkin jäävät todennäköisemmin vieraiksi. Lisäksi miksi olisi yhteiskunnan tehtävä maksaa lapsen elatuksesta, jos lapsella on isäkin.

Kiitos! ❤️

Ap

Vierailija
44/95 |
18.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta toikin on huvittavaa että syytetään miestä pelkästään kondomin käyttämättömyydestä koska ap olisi tosiaan voinut 1 käskeä miestä laittamaan kortsun 2 kieltäytyä harrastamasta suojaamatonta seksiä ihmisen kanssa jonka elämä menee pilalle jos lapsia tulee.

Vierailija
45/95 |
18.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi olkoon! <3

Itse tulin opiskeluaikana kierukasta huolimatta raskaaksi poikaystävälleni, joka oli tästä aikamoisessa shokissa. Abortti ei minullekaan ollut missään nimessä vaihtoehto, ja aikansa sulateltuaan mieskin alkoi nähdä perhe-elämän valoisana asiana. Nyt olemme onnellinen taaperoperhe, joihin me molemmat toivomme joskus tulevan lisää lapsia.

Alkuraskaus oli toki siitä ikävää, että olin todella onnellinen äitiydestä, mutten kehdannut säteillä liikaa kun toinen vielä pureskeli asiaa ei-niin-onnellisena.

Vierailija
46/95 |
18.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- Miehen tehtävä oli huolehtia ehkäisystä. Mies ei huolehtinut ehkäisystä. Mies otti tietoisen riskin. Mies tiesi olevansa hedelmällinen, koska hänellä oli jo entuudestaan lapsi.

- Kyse ei ole kohtalosta, vaan miehen päätöksestä ottaa riski. Vaihtoehdot olivat: a) ei seuraa raskautta b) seuraa raskaus, ja AP tekee abortin mahdollisesti terveytensä, mielenterveytensä, hyvinvointinsa, aikansa ja taloutensa kustannuksella, tai c) seuraa raskaus, ja AP pitää lapsen. Vaakakupissa olivat siis A, B tai C ja miehen lyhyt ja välitön seksuaalinen nautinto. Mies piti viimeistä tärkeimpänä. Seurasi C.

- AP on huomannut olevansa iloinen raskaudesta. AP todennäköisesti ei muuten saisi lasta.

- Miten kertoa raskaudesta? Tilanne voi olla hankala. AP voi kuitenkin lakata nöyristelemästä. Mies itse valitsi tämän mahdollisuuden. AP:n ei tarvitse hyväksyä miehen raivoamista.

- AP: Älä hyväksy mieheltä henkistä tai muunkaanlaista väkivaltaa parisuhteen säilymisen hintana.

- AP pärjää vauvan kanssa hyvänä tiiminä. Ei muillakaan nykyään valmiiksi ole kokemusta. Tilanteeseen kasvaa hetki kerrallaan.

- Mieti lapsen etua, kun pohdit isyyden tunnustamista. Jos isyyttä ei tunnusta, lapsi ei voi periä isäänsä. Isosisaruskin ja isovanhemmatkin jäävät todennäköisemmin vieraiksi. Lisäksi miksi olisi yhteiskunnan tehtävä maksaa lapsen elatuksesta, jos lapsella on isäkin.

Kiitos! ❤️

Ap

Hyvin sä höystät ja vedät. Ei tämö nyt kuitenkaan mikään legendaprovo ole, aika perussettiä.

Vierailija
47/95 |
18.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Musta toikin on huvittavaa että syytetään miestä pelkästään kondomin käyttämättömyydestä koska ap olisi tosiaan voinut 1 käskeä miestä laittamaan kortsun 2 kieltäytyä harrastamasta suojaamatonta seksiä ihmisen kanssa jonka elämä menee pilalle jos lapsia tulee.

Aloitus on provo, turha siis tunteilla.

Vierailija
48/95 |
18.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pitäisi lasta ku toinen ei halua.

Vierailija
49/95 |
18.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaanpa että kyseessä on ollut känni-ilta, ja ap on nähnyt viimeisen mahdollisuutensa tulleen. Toivottavasti tulee vamma inen vauva, niin karma pääsee kostamaan oikein kunnolla. Hoitele sitä sitten yksin, muistellen kuinka epärealistinen kuvasi yh-elämästä olikaan...

Vierailija
50/95 |
18.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onnea ap raskaudesta!

Kertomasi mukaan mies ei ole itse huolehtinut ehkäisyn käytöstä tarpeeksi hyvin.

Ota selvää tukiverkoista ja mahdollisista taloudellisista asioista, etteivät tule yllätyksenä. Älä tee aborttia miehen takia. Mies saattaa siltikin lähteä. Tuo saattaa olla juuri kohtalon puuttuminen tilanteeseen. Kaikkea hyvää ja turvallista alkuraskautta!

Ehkäisy on yhteisvastuullista, ja mieshän oli käynyt vasektomiassa mikä on iso päätös. Jos ap olisi vastuullinen, niin hän olisi huolehtinut omasta ehkäisystään kunnes vasektomian tulokset on varmistettu. Näillä foorumeilla syyllistetään aina miestä ja peukutetaan naisen perseilyä.

Jos aloittaja ei terveyssyistä voi käyttää hormonaalista ehkäisyä, niin miten kummassa se ehkäisy oli hänen hartioillaan? Mikä se ehkäisymuoto sinun mielestäsi olisi? Nyt konkretiaa, eikä tuollaista hurmoksellista huuhaata.

Jalkojen levittämättä jättäminen on tehokas ehkäisykeino, joka soveltuu kaikille naisille joilla on jalat. Tuskin se ahnas römpsä niitä ap:n miehen spermoja ihan itsestään hotkaisi.

Palstan naisviha on jotain sykähdyttävää ja henkeä salpaavaa

Vierailija
51/95 |
18.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ero, pidät lapsen.

Toki miehelle inhottava tilanne, mutta toisaalta itse hän on riskin ottanut ja on syyllinen myös tilanteeseen. Niin makaa kuin petaa. Sinänsä älytöntä, että vastuunkanto on noin olematon. Kuitenkin on viitsinyt kondomin jättää pois eli varmaan ajatellut että sinä sen lapsen sitten huolehdit jos se lapsi tulee.

Vierailija
52/95 |
18.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka käskee käyttämään kortsua jos toinen ei itse halua ja yhteisymmärryksessä otetaan silloin riski? Kyllä se silloin on miehen moka jos lapsi tulee. AP:lle tilanne on lapsen saannin kannalta se ettei haittaa vaikka lapsi tulisi.

Vierailija
53/95 |
18.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap:n mies lienee kuitenkin täusipäinen aikuinen, joka osaa itse ajatella. Kas kun miestä ei tarvitse patistella iltaisin pesemään hampaat ja menemään ajoissa nukkumaan.

Vierailija
54/95 |
18.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ero tosta tulee jos et tee aborttia. 

Vierailija
55/95 |
18.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joopa joo. Oliko mies käynyt ihan edellisenä päivänä vasektomiassa?

En ole ap, mutta ihmettelen mitä tarkoitat ?

Parikymmentä vuotta sitten miehelleni tehtiin vasektomia, kun minä olin sitä mieltä, että meidän lapsiluku täynnä ja ikäeroakin olisi tullut edelliseen 10 vuotta. Vasektomian jälkeen jossain vaiheessa ( kuukausi tai kaksi sen jälkeen ) olin raskaana.

Tosin meille ei edes silloin kukaan kertonut, että sperma pitäisi käydä testaamassa ennenkuin ehkäisy jätetään pois.

Alkujärkytyksen jälkeen kaikki oli ihan onnellisesti. 

Nykyään tuo "jämistä" tullut on täysi-ikäinen komea nuorimies !

Vierailija
56/95 |
18.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onnea ap raskaudesta!

Miehen olisi pitänyt sitten käyttää sitä kondomia, mitä ei itse halunnut käyttää !

Vierailija
57/95 |
18.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ero tulee sittenkin, jos nainen tekee abortin.

Vierailija
58/95 |
18.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onnea ap raskaudesta!

Jalkojen levittämättä jättäminen on tehokas ehkäisykeino, joka soveltuu kaikille naisille joilla on jalat. Tuskin se ahnas römpsä niitä ap:n miehen spermoja ihan itsestään hotkaisi.

Palstan naisviha on jotain sykähdyttävää ja henkeä salpaavaa

Jep, nämä kommentit on jotain ihan uskomattomia. Ja itse halusin aidosti vinkkejä tähän tilanteeseen tai kuulla toisten kokemuksia. Eniten ihmetyttää nämä provon huutelijat. Ja se että pidetään asiaa minun vastuuna, miten mies on toiminut. Itse en siinä hetkessä lapsia edes itsekään miettinyt, vastuu on yhtä lailla minun ja itse otin riskin myös. Mutta en ollenkaan ajattele että minun olisi pitänyt vielä miehen puolesta se riski kantaa.

Olen onneksi saanut asiallisia neuvoja, tsemppiä ja kommentteja mitä kaipasinkin. Sekä noita kertomuksia että miehen mieli on muuttunut. Ideaalitilanteessa olisin tietenkin toivonut eri tilannetta. Lapset eivät ole olleet omalla asialistalla vaan olen aina ajatellut että tulee jos on tullakseen ja viime vuosina aloin jo mieltää itseäni vapaaehtoisesti lapsettomaksi. Mutta en ole laisinkaan tästä alkujärkytyksen jälkeen pahoillani vaan koen että tämä on ihana mahdollisuus.

Se vaivaa myös minua mitä joku toinen kirjoittikin, että ei voi olla asiasta innoissaan jos puoliso on ihan järkyttynyt ja ei iloinen asiasta.

Toki jos eroksi menee niin sitten saan iloita niin paljon kuin haluan.

Ap

Vierailija
59/95 |
18.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ero tulee sittenkin, jos nainen tekee abortin.

Niin tulee. Olen sen tyyppinen ihminen, että en voisi antaa toisen ihmisen päättää jostain näin isosta minun elämääni liittyvästä asiasta. Jos minulla olisi aikaa pohtia, ja suhteen aikana olikin ja alussa asiat käytiin läpi, että lapsia ei tule -olin asian kanssa sinut koska se oli oma päätökseni ja sopi minulle. Nyt abortin tekoon olisi ns kiire koska en mä sitä ehdi kuukausitolkulla miettiä, enkä usko että mieheni vuoksi sitä pystyisin tekemään. Jos luovuttaisin pois itsemääräämisen tuollaisesta asiasta se ei käy persoonalleni ja ero tulisi loppujen lopuksi aivan varmasti.

Ap

Vierailija
60/95 |
18.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miestä ei voi pakottaa isäksi vastoin tahtoaan. Lapsi pitää hankkia yhteistuumin, jotta lapsi saa turvatun tulevaisuuden. Ei mitään minä kyllä itse haluan ja teen intentiseetillä. Se ei lupaa hyvää tulevaisuudessa.