Yllätysraskaus, mies ei halua lapsia
Kertokaapas kokemuksia yllätysraskaudesta kun toinen osapuoli ei lasta halua?
Tilanne siis se että miehellä teini-ikäinen lapsi ed liitosta. Suhteen alusta ollut selvä että lapsiluku täynnä ja mies kävikin vasektomiassa.
Vaan meilläpä kävi juuri niin että liian aikaisin ennen sperman testaamista mies ei malttanut käyttää kondomia ja nyt olen raskaana. Asiaa sulateltua muutaman päivän, olen pelkästään vilpittömän onnellinen. Mies sen sijaan on juuri remontoinut kotiaan onnessaan kun lapselle ei tarvitse enää omaa huonetta kun käy niin harvoin ja huoneesta on saatu työ/vierashuone.
Yhdessä ollaan oltu 3 vuotta. Sitä tässä mietin, että miten tämän asian kertoisi. Tuntuu että tässä ei ole kuin huonoja vaihtoehtoja, miehen elämä pilalla jos jäämme yhteen ja pidän lapsen, miehen elämä pilalla jos pidän lapsen ja mies tietää että hänellä on toinen lapsi.. abortin tekeminen ei ole vaihtoehto. Olen 37-vuotias ja tämä on ollut niin suuri yllätys että koen että tämä on tarkoitettu, sen verran kohtalonuskoinen olen.
En ole käyttänyt hormonaalista ehkäisyä koko suhteen aikana koska mulla on ollut veritulppa ja yksi syy vasektomiaan oli kun kondomin käyttö miehen mielestä oli vaikeaa.
Minkälaisia reaktiota muilla ollut vastaavassa tilanteessa ? Itse en halua miestä mihinkään pakottaa. Mies on suoraan joskus sanonut että lapsen saaminen pilaisi hänen elämänsä. Mietin että pitääkö tässä alkaa varautua eroon sitten.
Kommentit (95)
Vierailija kirjoitti:
Miestä ei voi pakottaa isäksi vastoin tahtoaan. Lapsi pitää hankkia yhteistuumin, jotta lapsi saa turvatun tulevaisuuden. Ei mitään minä kyllä itse haluan ja teen intentiseetillä. Se ei lupaa hyvää tulevaisuudessa.
Niin, jotain tämäntyyppistä itsekin ajattelin ennen ja tästä syystä olin jo kuvitellut että miehen kanssa elellään ja mullakin kun alkaa jo ikää olla, niin minun osalta lapsia ei tule. Nyt näyttäisi kuitenkin tulevan. Ikävä tilanne miehelle ja suuri yllätys oli itsellenikin. Vaikea perustella minkä vuoksi se abortti tuntuu mahdottomalta, tuntuu että se olisi käytännössä aivan todella typerä vaihtoehto. Miehen kanssa elämme omia itsenäisiä elämiämme, minulla on edelleen oma asuntoni vuokralla ja vaikka parisuhde hänen kanssaan onkin ihanaa, ei se niin ihanaa ole että tekisin sen vuoksi abortin, jos en sitä itse halua.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onnellinen sinkkuäiti kirjoitti:
Onnea ap raskaudesta!
Kertomasi mukaan mies ei ole itse huolehtinut ehkäisyn käytöstä tarpeeksi hyvin.
Ota selvää tukiverkoista ja mahdollisista taloudellisista asioista, etteivät tule yllätyksenä. Älä tee aborttia miehen takia. Mies saattaa siltikin lähteä. Tuo saattaa olla juuri kohtalon puuttuminen tilanteeseen. Kaikkea hyvää ja turvallista alkuraskautta!
Ehkäisy on yhteisvastuullista, ja mieshän oli käynyt vasektomiassa mikä on iso päätös. Jos ap olisi vastuullinen, niin hän olisi huolehtinut omasta ehkäisystään kunnes vasektomian tulokset on varmistettu. Näillä foorumeilla syyllistetään aina miestä ja peukutetaan naisen perseilyä.
Lasta ei hankita, ellei sitä molemmat vanhemmat ehdottomasti halua.
Miehen olisi pitänyt sitten käyttää sitä kondomia, mitä ei itse halunnut käyttää !
Naisen olisi pitänyt olla antamatta miehelle joka ei käytä kondomia!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onnea ap raskaudesta!
Kertomasi mukaan mies ei ole itse huolehtinut ehkäisyn käytöstä tarpeeksi hyvin.
Ota selvää tukiverkoista ja mahdollisista taloudellisista asioista, etteivät tule yllätyksenä. Älä tee aborttia miehen takia. Mies saattaa siltikin lähteä. Tuo saattaa olla juuri kohtalon puuttuminen tilanteeseen. Kaikkea hyvää ja turvallista alkuraskautta!
Ehkäisy on yhteisvastuullista, ja mieshän oli käynyt vasektomiassa mikä on iso päätös. Jos ap olisi vastuullinen, niin hän olisi huolehtinut omasta ehkäisystään kunnes vasektomian tulokset on varmistettu. Näillä foorumeilla syyllistetään aina miestä ja peukutetaan naisen perseilyä.
Jos aloittaja ei terveyssyistä voi käyttää hormonaalista ehkäisyä, niin miten kummassa se ehkäisy oli hänen hartioillaan? Mikä se ehkäisymuoto sinun mielestäsi olisi? Nyt konkretiaa, eikä tuollaista hurmoksellista huuhaata.
Jalkojen levittämättä jättäminen on tehokas ehkäisykeino, joka soveltuu kaikille naisille joilla on jalat. Tuskin se ahnas römpsä niitä ap:n miehen spermoja ihan itsestään hotkaisi.
Palstan naisviha on jotain sykähdyttävää ja henkeä salpaavaa
Jep, nämä kommentit on jotain ihan uskomattomia. Ja itse halusin aidosti vinkkejä tähän tilanteeseen tai kuulla toisten kokemuksia. Eniten ihmetyttää nämä provon huutelijat. Ja se että pidetään asiaa minun vastuuna, miten mies on toiminut. Itse en siinä hetkessä lapsia edes itsekään miettinyt, vastuu on yhtä lailla minun ja itse otin riskin myös. Mutta en ollenkaan ajattele että minun olisi pitänyt vielä miehen puolesta se riski kantaa.
Olen onneksi saanut asiallisia neuvoja, tsemppiä ja kommentteja mitä kaipasinkin. Sekä noita kertomuksia että miehen mieli on muuttunut. Ideaalitilanteessa olisin tietenkin toivonut eri tilannetta. Lapset eivät ole olleet omalla asialistalla vaan olen aina ajatellut että tulee jos on tullakseen ja viime vuosina aloin jo mieltää itseäni vapaaehtoisesti lapsettomaksi. Mutta en ole laisinkaan tästä alkujärkytyksen jälkeen pahoillani vaan koen että tämä on ihana mahdollisuus.
Se vaivaa myös minua mitä joku toinen kirjoittikin, että ei voi olla asiasta innoissaan jos puoliso on ihan järkyttynyt ja ei iloinen asiasta.
Toki jos eroksi menee niin sitten saan iloita niin paljon kuin haluan.Ap
(ihan sivusta OT: et sinä vela olisi ollut etkä ole, jos raskaus on sulle ihan ok ja kiva asia. Velalle raskaus olisi katastrofi. Mutta, tämä nyt tosiaan ihan sivuhuomiona. Ei takerruta enempää lillukanvarsiin. Toivotan sinulle onnea ja toivottavasti asiat kääntyy tavalla tai toisella parhain päin. Tsemppiä!)
Ei tosiaankaan ole vela. Piti saada joku äijä kiikkiin ja kusettaja isäksi vastoin tahtoa, jotta pääsee leikkimään äityivät ja varmistamaan elarit seuraavaksi 18 vuodeksi. Kuvottava lehmä. Toivottavasti mies ja miehen lapsi eivät ole tulevaisuudessa missään tekemisissä ä-p-ä-r-ä-n kanssa.
Toivottavasti helpotti. Jumalan siunausta sinulle. ❤️ Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onnea ap raskaudesta!
Jos aloittaja ei terveyssyistä voi käyttää hormonaalista ehkäisyä, niin miten kummassa se ehkäisy oli hänen hartioillaan? Mikä se ehkäisymuoto sinun mielestäsi olisi? Nyt konkretiaa, eikä tuollaista hurmoksellista huuhaata.
Jalkojen levittämättä jättäminen on tehokas ehkäisykeino, joka soveltuu kaikille naisille joilla on jalat. Tuskin se ahnas römpsä niitä ap:n miehen spermoja ihan itsestään hotkaisi.
Jep, nämä kommentit on jotain ihan uskomattomia. Ja itse halusin aidosti vinkkejä tähän tilanteeseen tai kuulla toisten kokemuksia. Eniten ihmetyttää nämä provon huutelijat. Ja se että pidetään asiaa minun vastuuna, miten mies on toiminut. Itse en siinä hetkessä lapsia edes itsekään miettinyt, vastuu on yhtä lailla minun ja itse otin riskin myös. Mutta en ollenkaan ajattele että minun olisi pitänyt vielä miehen puolesta se riski kantaa.
Olen onneksi saanut asiallisia neuvoja, tsemppiä ja kommentteja mitä kaipasinkin. Sekä noita kertomuksia että miehen mieli on muuttunut. Ideaalitilanteessa olisin tietenkin toivonut eri tilannetta. Lapset eivät ole olleet omalla asialistalla vaan olen aina ajatellut että tulee jos on tullakseen ja viime vuosina aloin jo mieltää itseäni vapaaehtoisesti lapsettomaksi. Mutta en ole laisinkaan tästä alkujärkytyksen jälkeen pahoillani vaan koen että tämä on ihana mahdollisuus.
Se vaivaa myös minua mitä joku toinen kirjoittikin, että ei voi olla asiasta innoissaan jos puoliso on ihan järkyttynyt ja ei iloinen asiasta.
(ihan sivusta OT: et sinä vela olisi ollut etkä ole, jos raskaus on sulle ihan ok ja kiva asia. Velalle raskaus olisi katastrofi. Mutta, tämä nyt tosiaan ihan sivuhuomiona. Ei takerruta enempää lillukanvarsiin. Toivotan sinulle onnea ja toivottavasti asiat kääntyy tavalla tai toisella parhain päin. Tsemppiä!)
Ei tosiaankaan ole vela. Piti saada joku äijä kiikkiin ja kusettaja isäksi vastoin tahtoa, jotta pääsee leikkimään äityivät ja varmistamaan elarit seuraavaksi 18 vuodeksi. Kuvottava lehmä. Toivottavasti mies ja miehen lapsi eivät ole tulevaisuudessa missään tekemisissä ä-p-ä-r-ä-n kanssa.
Toivottavasti helpotti. Jumalan siunausta sinulle. ❤️ Ap
Ei oikeastaan, toivon sinulle ja toivottavasti vammaiselle vahinkokersallesi kaikkea huonoa ja pahaa.
Tsemppiä. Kyllä se kipu jonain päivänä helpottaa.
Ap
Onnittelut raskaudesta! Mieshän tossa on mokannut, kantakoon vastuunsa. Jos ei kanna, pärjäät ilmankin moista. Ihanaa odotusta ja kaikkea hyvää sinulle ja lapsillesi! ☺
Jos naisella ei ole ehkäisyä ja mies ei käytä kondomia, raskaus on mahdollinen. Turha inistä jälkeenpäin ja puhua yllätys/vahinkoraskaudesta. Jos ap. haluaa lapsen, niin ap pitää lapsen. Mies voi sitten tehdä mitä lystää.
Onnea odotukseen ja Suomen väkiluku nousuun!
Noin vanhana varmaan yli 75% raskauksista keskeytyy itsestään
Tuetäjä kirjoitti:
Noin vanhana varmaan yli 75% raskauksista keskeytyy itsestään
Keskenmenoriski on tiedossa, elämästä kun ei tiedä miten se ikinä menee.
Ap
Vierailija kirjoitti:
En miettisi meneekö sen miehen elämä pilalle. Sinä haluat lapsen ja pystyt sen varmasti yksinkin hoitaa, niin pystyy moni muukin. Sinulla on nyt viimeisiä hetkiä saada oma lapsi. Te pärjäätte, mies tekee oman valintansa.
Kyllähän tuo nyt aika kylmää on miehen kannalta.
Ja, joo kuka seksiin ryhtyy niin leikin kestäköön. Mutta tuolla mentaliteetilla ei kukaan voisi harrastaa seksia vaikka kuinka huolehtisi molemmat (mies + nainen) ehkäisystä,, jos ei halua lapsia. Mikään ehkäisykeino kun ei ole 100% varma.
T. Nainen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En miettisi meneekö sen miehen elämä pilalle. Sinä haluat lapsen ja pystyt sen varmasti yksinkin hoitaa, niin pystyy moni muukin. Sinulla on nyt viimeisiä hetkiä saada oma lapsi. Te pärjäätte, mies tekee oman valintansa.
Ihana sinä, kiitos tästä! ❤️
Ap
Ei tuo mikaan ihana ole kuin itsekeskesitä omaan napaan tujottamista.
N32
Onnea ap raskaudesta!
Eiköhän tuo ehkäisy ole molempien asia.
Fakta on se, ettei ketään voi Suomessa pakottaa aborttiin, joten tässä kohtaa kyse on sen raskaana olevan omasta päätöksestä. Muut palstalaiset tai kukaan muukaan ei voi asiaa ap:n puolesta päättää, vaikka kuinka harmittaisi. Omassa elämässään voi sitten tehdä niitä itseä koskevia päätöksiä.
Onnea tulevalle äidille! <3 Olisi mukavaa, jos tulisit myöhemmin päivittämään kuulumisia.
Vierailija kirjoitti:
Onnea ap raskaudesta!
Näihän se on, mutta naiset ei tunnu tästä välittävän. Viittaavat näköjään kintaalla. Säälittää miehet :/
-nainen-
Yhdynnän tarkoitus on tuottaa jälkeläisiä.
Se on näin yksinkertaista.
Ihminen yrittää kiertää tätä totuutta ehkäisyllä.
Joskus luonto voittaa.
Tässä on ihan sama logiikka kuin esimerkiksi siinä tapauksessa, että nainen poseeraa miehelleen alastomana kameralle.
Sen jälkeen kuvilla saa tehdä mitä haluaa. Näyttää kavereille tai laittaa nettiin.
Ollessaan "huolimaton" yksityisyyden kanssa, samoin kuten ehkäisyn kanssa, menettää oikeiden oikeastaan mihinkään. Turha tulla itkemään jos sortui heikolla hetkellä virhearvioon.
On se kumma kun tätä ei tajuta.
Vierailija kirjoitti:
Yhdynnän tarkoitus on tuottaa jälkeläisiä.
Se on näin yksinkertaista.
Ihminen yrittää kiertää tätä totuutta ehkäisyllä.
Joskus luonto voittaa.
Kieltämättä tältä tuntuu 😂 emme ole varmasti ensimmäinen pari joka on harrastanut seksiä ennen sperman testaamista vasektomian jälkeen ja ilmeisesti hyvin suuri osa ihmisistä ei tule näin raskaaksi. Nyt kävi näin!
Kiitos asiallisille kommentoijille. Ja niille ketkä sai purkaa omia patoutumiaan ja vihaansa tänne, olkaa hyvä vaan. Olen ihan tietoinen siitä että jos ja kun tämä eroon menee ja olen yksin raskaana, yksin lapsen kanssa jne niin vaikeita tilanteita tulee myös mutta se on elämää. Tulen ainakin kertomaan miehen reaktion sitten.. en ole vielä kertonut.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onnea ap raskaudesta!
Olen oppinut palstalta, että (yllätys)raskaus on paljaalla panneen miehen syy ainoastaan silloin, kun äiti taivastelee miniänsä raskautta. Aina muulloin nainen on syypää.
Pilasiko ensimmäinen lapsi miehen elämän? Jos ei, niin miksi toinenkaan pilaisi?
Jaa jaa. Joku tissiä vaille jäänyt jonne taas ketjussa itkemässä. Ilmiantakaa noita tekstioksennuksia ihmiset, please.