Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

BBC maksulliseksi britanniassa. Suomeen sama?

Vierailija
18.02.2020 |

Joutuisivat keskittymään asiakkaiden pitämiseen öyhöttämisen ja julistamisen sijasta. Ylen organisaatio myös paljon raskaampi kuin BBC:llä.

Kommentit (65)

Vierailija
21/65 |
18.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko tälle lähdettä?

Tähän hullut konservatiivit pyrkii. Muutama päivä sitten oli juttua esim. Indipendentissä. Johnssonhan muutenkin yrittää trumpin ja muun ääripikeiston tavoin lopettaa vapaa tiedonvälitys.

Kun se teidän "vapaa" tiedonvälitys ei ole vapaata, vaan täydellistä punavihreää propagandaa. Jos kansa voisi oikeasti vaikuttaa Ylen sisältöön, siinä voisikin olla järkeä. Nyt kaikki kansan sanoma on populismia ja sitä vastaan taistellaan verisesti.

Tosiasiat ovat tosiasipita vaikka älykääpiöt ja hihhulit olusi niistä mitä mieltä tahansa.

Tiede ja punavihreä pseudotiede ovat eriasioita. Itse oikeistolaisena tekniikan alan ihmisen vannon tieteen nimiin, toisin kuin punavihreät joilla tiede mukailee heidän omaa maailmankuvaansa.

Vierailija
22/65 |
18.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Johan YLE on jo maksullinen.

Oletteko huomanneet verokortissanne sellaisen kuin Yleisradiovero?

Minä esimerkiksi maksan tästä 163 euroa vuodesta ja minulla ei edes ole televisiota.

Käytät todennäköisesti Ylen nettipalveluita edes jonkin verran.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/65 |
18.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko tälle lähdettä?

Tähän hullut konservatiivit pyrkii. Muutama päivä sitten oli juttua esim. Indipendentissä. Johnssonhan muutenkin yrittää trumpin ja muun ääripikeiston tavoin lopettaa vapaa tiedonvälitys.

Vapaa tiedonvälitys on kuule ihan jotain muuta kuin valtion organisaatio joka julistaa vain yhtä aatesuuntaa, ja maalaa neljänneksen kansalaisista natseíksi.

Yleisradio = Vihervasemmistoradio.  Minusta sen voisi oikein hyvin lopettaa kokonaan; perustakoot kaupunkilaiset omilla rahoillaan omia propagandaviestimiään ihan niin paljon kuin haluavat, kunhan maksavat tuon pascan itse.  Sama homma maa hanmuuttoon.

Mitä muuta voi todeta öyhöporukasta, joka on äärioikeistoa?

Vierailija
24/65 |
18.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa persupropagandaa taas täällä. Mene töihin.

Vierailija
25/65 |
18.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko tälle lähdettä?

Kun se teidän "vapaa" tiedonvälitys ei ole vapaata, vaan täydellistä punavihreää propagandaa. Jos kansa voisi oikeasti vaikuttaa Ylen sisältöön, siinä voisikin olla järkeä. Nyt kaikki kansan sanoma on populismia ja sitä vastaan taistellaan verisesti.

Ei kai yleisradioyhtiön pidä sentään uutisoida, että maa on litteä, vaikka kansan syvät rivit sitä mieltä olisivat.

Omassa nuoruudessani suomalainen yleisradioyhtiö hehkutti voimakkaasti naapurivaltio Neuvostoliiton edistyksellisyyttä. Kansan syvillä riveillä oli tosin asiasta omat epäilyksensä.

Tänään uutta propagandaa samassa paketissa.

Vierailija
26/65 |
18.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kai yleisradioyhtiön pidä sentään uutisoida, että maa on litteä, vaikka kansan syvät rivit sitä mieltä olisivat.

Miksi yleisradioyhtiö sitten väittää, ettei kommunismi ole pahasta, vaan äärioíkeisto?

Jopa ne pahimmat natsìt olivat kansallisSOSIALISTEJA.

Miksi Yleisradio julistaa vihervasemmistolaista sanomaa, eikä käsittele esimerkiksi tilastoja neutraalisti?

Niinpä. Sinä olet tyytyväinen yleisradioon, koska se tukee omaa vääristynyttä, todellisuudesta erkanevaa maailmankuvaa. Me muut taas emme halua tuhlata verovaroja moiseen. Mutta tekeekö se meistä pahoja, littana-maa hihhuleita? Mietipä sitä hetki.

Vierailija
27/65 |
18.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä esimerkiksi maksan tästä 163 euroa vuodesta ja minulla ei edes ole televisiota.

joo mutta se vero koskee myös radiota joka sulla on

Vierailija
28/65 |
18.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä ei kyllä voi rahassa mitata, miten arvoton tuo yle on. Etenkin nykyään, kun "tottus" on tärkeämpi kuin faktat.

Vierailija
29/65 |
18.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En.

Tai juu, taisin kaksi vuotta sitten katsoa viimeksi mitä tarjontaa siellä on, oli aika huonoa.

Ei sen puoliin että olisin katsonut YLE:n kanavia silloinkaan kun oli TV, ylellä ainakin aikoinaan oli aika huonoa ohjelmaa.

Lähinnä katson uutiset netistä ja leffat tai sarjat streamingpalvelusta (Netflix, Viaplay tai HBO) jota sillä hetkellä tilaan.

Vierailija
30/65 |
18.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihanaa persupropagandaa taas täällä. Mene töihin.

Moi Yle!

Vierailija
31/65 |
18.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarvitsemme YLE:ä, mutta ei mielestäni tässä mittakaavassa. Ylimääräiset rönsyt voisi mielestäni leikata pois-esim Svenska YLE:lle riittää mielestäni yksi kanava ja klassisen voisi sulauttaa toiseen radiokanavaan.  En tietenkään lopettaisi ruotsinkielistä YLE:ä kokonaan, silläkin on paikkansa. YLEn Spotlight on aivan loistava-antaisin sille erityistunnustuksen. Sama sanottava MOT:ista. Radiosta tulee muuten todella hyviä, asiapitoisia ohjelmia. TV:n puolella on jouduttu niiaamaan kaupallisille toimijoille ja on jouduttu tekemään kuraa katsojille, jotka katsovat pelkkää hömppää. 

Vierailija
32/65 |
18.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

joo mutta se vero koskee myös radiota joka sulla on

Mulla ei ole radiota laitteena, mutta juu periaatteessa voisin kuunnella sitä nettiradiona (oletan että YLEllä on nettiradio? En ole koskaan kuunnellut).

Vierailija
33/65 |
18.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on päässyt tänäänkin tietsikalle, kiva.

Kyse on siis siitä, että briteissä voi saada jopa vankilatuomion jos ei maksa tv-lupamaksua ja se koetaan ongelmana. Siksi BBC:n rahoitukseen etsitään muita keinoja. Mölymystö sitten vetelee mutkia suoriksi näillä avauksillaan.

Vierailija
34/65 |
18.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En.

Tai juu, taisin kaksi vuotta sitten katsoa viimeksi mitä tarjontaa siellä on, oli aika huonoa.

Ei sen puoliin että olisin katsonut YLE:n kanavia silloinkaan kun oli TV, ylellä ainakin aikoinaan oli aika huonoa ohjelmaa.

Lähinnä katson uutiset netistä ja leffat tai sarjat streamingpalvelusta (Netflix, Viaplay tai HBO) jota sillä hetkellä tilaan.

Ihan aitona vinkkinä. Lue vähemmän av:ta ja seuraa uutiset jatkossa ylen palveluista. Saat laajemman kuvan maailman tapahtumista.

Vierailija
35/65 |
18.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En.

Oma moka. Miksi maksaa streamauspalvelusta kun voit katsoa samoja sarjoja ja elokuvia jo yleverollasi kustannetulla palvelulla. YleAreena

Vierailija
36/65 |
18.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En.

Noilla mainitsemillasi suoratoistopalveluilla on mielestäni huono ja vääristävä tarjonta. Olin hämmentynyt siitä propagandan määrästä, mitä esim. Netflix tarjoaa "dokumentti"sisällössään. 

Vierailija
37/65 |
18.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi lakisääteinen radiokanava ja kevyt nettisivu valtion budjetista kustannettavaksi, loput kaupallisiksi kanaviksi kuten muillakin toimijoilla on asian laita.

Vierailija
38/65 |
18.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En.

Se 163 euroa jaettuna 12, tekee 13,6 euroa/kk

Netflix 8 euroa/kk

Viaplay 10 euroa/kk

HBO 11 euroa/kk

Eli YLE on ylihintainen ja aika paska "kilpailijoihin" verrattuna.

Vierailija
39/65 |
18.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi päivä nauratti kun koko Yle oli täynnä Trumpin haukkumista ja meidän Naisministeriän estotonta kehumista, jota nyt en tiedä mihin tekoihin ne perustuivat.

Aikamoista propagandaa .. (vaikuttaa enempikin tunne "uutisoinnilta", kuin faktoihin perustuvalta)

Zinc

Nauratti se kontrasti, kun sattuivat samaan päivään nuo molemmat. Olikohan joku vahinko ?

Vierailija
40/65 |
18.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta on, että YLE-vero ei ole oikea tapa rahoittaa valtion omistamaa tv/radio/uutispalvelua.

Pakkomaksu jokaiselta ei ole demokratiaa.

Budjetti on heillä tämän takia huimat puoli miljardia.

Ja tarjonta käsittämättömän urheilupainotteista. Viikonloppuisin urheilia,urheilua loputtomiin.

Toimittajia riittää usita maapallon eri kolkkiin selostamaan urheilua.

Tässä yksi esimerkki. Kaikki ei voi sietää urheilua. Ja siitä pakkomaksatetaan kuitenkin.

Maksukortin taakse kaikki YLE:n kanavat. Se on tasapuolista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kahdeksan