miksi 99% suomalaisista pukeutuu tyylittömiin halpoihin vaatteisiin?
Täällä asuvat ulkomaalais taustaiset taas viimeisen päälle merkkivaatteisiin. Tuon perusteella ei ainakaan ole rahasta kiinni.
Kommentit (61)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap:lla on perustavanlaatuisia ongelmia kuten se, ettei hän osaa yhdyssanoja, ja hän keskittää huomionsa jonkun vaatteisiin.
Aivan. Kuka luulet että saa kaikki naiset, se joka osaa yhdys sanat vai se joka satsaa ulkonäköön?
No todellakin se, joka satsaa vaatteisiin. Muijat käy ihan kuumina. Ketään kiinnosta, osaako yhdyssanat. Jos hauikset pullistuu ja paidassa on isolla Adidas tai joku muu merkki, vientiä riittää. Farkut perseestä kireät ja lippis väärinpäin. Naiset kynsii vaatteet pois. Olen käytännössä nähnyt tämän yökerhossa.
Itse taas olen yökerhossa havainnut, että vain huoràvaatteisiin pukeutuvat juuri ja juuri 18 täyttäneet lapsen näköiset pikkuhorót saavat seuraa. Ja miehet ei mukamas ole nirsoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siksi että maailmassa on tärkeämpiäkin ja kiinnostavampia asioita kuin joku f-ing muotihomoilu.
Mikä esim.? Kuulostat jotenkin masentuneelta.
Tiede.
Joo,ap mitä hommailet noin niinkui työksesi? ja miten paljon käytät rahaa pukeutmiseen, jotta olisit ns. katu-uskottava?
Ja jos oot töissä, kuinka paljon rahaa kuluu ruokaan, terveyteen, lapsiin, perheeseen, autoon tai työmatkoihin ja asuntolainan maksuun? Ja sitten niihin vaatteisiin.
Mutta kaikkinensa aivan sama.
Tämähän on niin kirkas provo, porvoolainen aloitus, kuin olla voi!
Vierailija kirjoitti:
Koska ulkomaalais taustaiset saa enemmän rahaa kuin me kantasuomalaiset.
Koska ne on öisin töissä mutta ei missään myymälöissä
Rumat ne vaatteilla koreilee, se on vanha sanonta ja siihen moni uskoo vieläkin. Suominainen on perinteisesti käytännöllinen ja kova tekemään töitä, ei siinä ehdi peiliin tuijotella, tärkeintä että ne vaatteet on mukavat ja käytännölliset. Eikä miehet oo ainakaan yhtään sen parempia. Omaan ulkonäköön satsaamista ei pidetä hyveenä, vaan omalla työnteolla ansaitaan arvostus yhteisössä. Toki nykyaikana tilanne on kyllä erilainen ja suurin osa naisista ja monet miehetkin kyllä kiinnittää huomiota vaatteisiin ja muotiin. Miehet ostaa ehkä keskimäärin vähemmän ja laadukkaampaa, naiset sitten enemmän halpoja muotivaatteita. Mutta varsinkin vanhempi polvi on kasvatettu siihen, ettei vaatteisiin kuulu käyttää paljon rahaa, ja varsinkin kalliit merkkivaatteet on vaan jonkun "paremman väen" hienostelua.
Ei auta, vaikka pukeutuu kalliisiin vaatteisiin, jos ei osaa edes yhdyssanoja. Juntti mikä juntti!
Käy lukemassa ketjua, jossa kerrotaan miten ihmiset säästävät. Pidetään vaatteita niin kauan, että menevät puhki ja vielä senkin jälkeen ne muokataan uuteen uskoon. Jotain mummin kaiman saunakaverin vanhoja rytkyjä. Siinä on suomalaista tyyliä parhaimmillaan.
Rumat ne vaatteilla koreilee, se on vanha sanonta ja siihen moni uskoo vieläkin. Suominainen on perinteisesti käytännöllinen ja kova tekemään töitä, ei siinä ehdi peiliin tuijotella, tärkeintä että ne vaatteet on mukavat ja käytännölliset. Eikä miehet oo ainakaan yhtään sen parempia. Omaan ulkonäköön satsaamista ei pidetä hyveenä, vaan omalla työnteolla ansaitaan arvostus yhteisössä. Toki nykyaikana tilanne on kyllä erilainen ja suurin osa naisista ja monet miehetkin kyllä kiinnittää huomiota vaatteisiin ja muotiin. Miehet ostaa ehkä keskimäärin vähemmän ja laadukkaampaa, naiset sitten enemmän halpoja muotivaatteita. Mutta varsinkin vanhempi polvi on kasvatettu siihen, ettei vaatteisiin kuulu käyttää paljon rahaa, ja varsinkin kalliit merkkivaatteet on vaan jonkun "paremman väen" hienostelua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska me suomalaiset olemme rumia ja tyylittömiä.
Ai niin ja vaatimattomia. Eikö Ap:lle äiti opettanut, että vaatimattomuus kaunistaa.Ei kyllä kaunista kävellä viiden euron prisma räteissä.
- ap
Sain pari vuotta sitten mieheltä joululahjaksi satasen lahjakortin kaupungin kalliimpaan vaateliikkeeseen. Kiertelin siellä aikani mutten oikein löytänyt mitään päälle pantavaa. Olisi siellä ollut jotain juhlakolttuja mutta ei mitään järkevää vaatetta, jota olisi voinut kuvitella käyttävänsä esim. töissä. Päädyin sitten ostamaan yhden paidan ja kengät ja loppurahalla lapselle jonkin mekon.
Seuraavalla viikolla kävin Halpa-Hallissa. Siellä oli rekissä se täsmälleen sama paita, jonka olin ostanut kalliista liikkeestä kaksi kertaa kalliimmalla hinnalla. Ei siis ollut saman tyylinen vaan ihan täsmälleen sama, sama merkki ja sama kuosi ja samat krumeluurit.
Ostan siis jatkossakin vaatteeni mieluummin Halpa-Hallista.
Tyylittömyys on suomalaista kulttuuria pahimmillaan.
Olisi kiva katsella neitosiakin värikkäissä vaatteissa mutta harmaa ja musta ovat heidänkin värejään. Harmaasta ei saa hiirulainen erottua.
Vierailija kirjoitti:
Tyylittömyys on suomalaista kulttuuria pahimmillaan.
Olisi kiva katsella neitosiakin värikkäissä vaatteissa mutta harmaa ja musta ovat heidänkin värejään. Harmaasta ei saa hiirulainen erottua.
Yhtä ihanaa on kuule katsella ukkoja venahtaneissa verskoissa.
Oletpa sinä ap tutkinuttarkkaan koko maan väestön, kun noin korkean prosenttiluvun paiskaat esiin. Vanhan sananlaskun mukaan rumat ne vaatteilla koreilevat. Toisekseen luonnon olosuhteet ovat myös yleensä sellaiset, että mieluummin pukeutuu lämpimästi kuin muodikkaasti.
Mua ei ihan hirveästi innosta ostaa vaatteita kun ovat niin surkeaa laatua nykyään. Käytän vanhat ihan loppuun. Vasta sitten, pakon edessä, suuntaan ostoksille.
Kannattaa muuten katsoa uusin mot.
Tulijatkin oli nurissut kun vaateavustuksissa ollut merkkivaatteita kun Suomimiehen rahat menneet sitten arjen pyöritykseen ja liikenne ottaa myös ison osan.
Koska Gösta Sundqvist.
Mä mietin aina lapsena miks mun isä pukeutuu niinkuin se pukeutuu. Sitten kasvoin ja pääsin nettiin. Menin lukemaan Göstasta jonka tuotoksia isäni fanitti. Laskin 1 + 1
"Muun muassa metsästystä harrastava Sundqvist esitti usein mielipiteensä yksityisautoilusta ja kulutushysteriasta. Hän käytti kannanottona lähinnä vain verryttelyasua ja tuulipukua."
- Göstan Wikipediasivu
Vierailija kirjoitti:
Rumat ne vaatteilla koreilee.
Ei koreile. Pukeutuminen ja kauneus on ilo. Tietysti mitään ei kannata viedä överiksi ja alkaa elää pelkästään omalle ulkonäölle.
Minä katson kaunista ja hyvin tehtyä vaatetta ilolla. Se on kuin esine, joka säilyy vuosikausia. En osta halpaketjujen vaatteita.
Nuorempana minulla oli muita arvoja, kuin ulkonäkö. Tuo välinpitämättömyys liittyi myös masennukseen.
Mutta nyt vanhemmiten voin taas ilolla satsata itseeni, koska olen sivistynyt itseäni enemmän kuin tarpeeksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rumat ne vaatteilla koreilee.
Ei koreile. Pukeutuminen ja kauneus on ilo. Tietysti mitään ei kannata viedä överiksi ja alkaa elää pelkästään omalle ulkonäölle.
Minä katson kaunista ja hyvin tehtyä vaatetta ilolla. Se on kuin esine, joka säilyy vuosikausia. En osta halpaketjujen vaatteita.
Nuorempana minulla oli muita arvoja, kuin ulkonäkö. Tuo välinpitämättömyys liittyi myös masennukseen.
Mutta nyt vanhemmiten voin taas ilolla satsata itseeni, koska olen sivistynyt itseäni enemmän kuin tarpeeksi.
Voiko edunvalvonnassa oleva tuhlata rahansa merkkivaatteisiin?