miksi 99% suomalaisista pukeutuu tyylittömiin halpoihin vaatteisiin?
Täällä asuvat ulkomaalais taustaiset taas viimeisen päälle merkkivaatteisiin. Tuon perusteella ei ainakaan ole rahasta kiinni.
Kommentit (61)
Vierailija kirjoitti:
Ap:lla on perustavanlaatuisia ongelmia kuten se, ettei hän osaa yhdyssanoja, ja hän keskittää huomionsa jonkun vaatteisiin.
Aivan. Kuka luulet että saa kaikki naiset, se joka osaa yhdys sanat vai se joka satsaa ulkonäköön?
Vierailija kirjoitti:
Kertokaa te kitsastelijat mihin rahanne laitatte jos ei kerran vaatteisiin.
Minua ainakin hävettäisi kävellä stadissa jossain prisman paidoissa ja rikkinäisillä kengillä. Ja sitä näkee paljon
- ap
Ai mihin? Okt:n lainanlyhennyksiin ja remonttikuluihin, sijoituksiin, kahden auton ylläpitoon ja työmatkakuluihin, ruokaan, matkustamiseen..
Vaatteet on hankintalistalla loppupäässä ja inhoan vielä shoppailemistakin. Ei tällaiselle 175/57 mitoilla olevalle, suoralle muodottamalle vartalotyypille edes löydy istuvia vaatteita kohtuuhintaan Suomesta. Hollannissa oli helpompaa hankkia tyylikkäitä vaatteita kun siellä oli pidempää hihaa ja lahjetta nornaalivalikoimissa.
Vierailija kirjoitti:
Isot rinnat muuten hoikka eikä istuvia valmisvaatteita löydy, ei millään. Muotina on lisäksi ollut n. 20 vuotta a-linja joka saa näyttämään valaalta. Kaiken huippuna nyt napa- ym lyhyet paidat jotka näyttävät päältä härskiltä. Kauluspaidat eivät istu. Joten olen luovuttanut kun vartalo ei sovi formaattiin ja käytän joka päivä farkkuja ja college-paitaa. Merkkivaatteet varsinkin ovat aivan erilaisille vartaloille kuin suomalais-ugrilaiselle tapille, joten en mene edes kokeilemaan.
Täsmälleen samaa mieltä. Lisäksi pituus 155cm. Hyvännäköisiä ja tyylikkäitä vaatteita löytyy erittäin vähän minun mittasuhteilleni. Olen suht normaalipainoinen. Helsingissäkin kaikissa kaupoissa on ylipitkiä muodottomia säkkikaapuja tai jotain kittanapaitoja ja napapuseroita. Sitten kun on kalliimpia niin ne ovat jotain tätijakkuja tai juhlapukuja joille on vähän käyttöä. Pitäisi ravata ulkomailla shoppailemassa tai teettää jokaikinen riepu. Kirppareilla on suurimmaksi osaksi vanhoja rutturättejä.
Mulla ei ainakaan ole varaa ostaa uusia vaatteita. Jos ostan vaikka paidan tai housut niin siinä oli sitten sen kuukauden budjetti. Vyötä kiristää saa sen jälkeen seuraavaan liksaan asti. Terveisin perheellinen ja asuntovelkainen lähihoitaja.
Siksi että maailmassa on tärkeämpiäkin ja kiinnostavampia asioita kuin joku f-ing muotihomoilu.
Vierailija kirjoitti:
Siksi että maailmassa on tärkeämpiäkin ja kiinnostavampia asioita kuin joku f-ing muotihomoilu.
Kuten?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua ainakin hävettäisi kävellä stadissa jossain prisman paidoissa ja rikkinäisillä kengillä. Ja sitä näkee paljon
- ap
Ai mihin? Okt:n lainanlyhennyksiin ja remonttikuluihin, sijoituksiin, kahden auton ylläpitoon ja työmatkakuluihin, ruokaan, matkustamiseen..
Vaatteet on hankintalistalla loppupäässä ja inhoan vielä shoppailemistakin. Ei tällaiselle 175/57 mitoilla olevalle, suoralle muodottamalle vartalotyypille edes löydy istuvia vaatteita kohtuuhintaan Suomesta. Hollannissa oli helpompaa hankkia tyylikkäitä vaatteita kun siellä oli pidempää hihaa ja lahjetta nornaalivalikoimissa.
Kantsis paastota pari päivää viikossa ja käyttää ne rahat menestyvän ihmisen vaatteisiin. Terveyskin kiittää ja ulkonäkö parantuisi kun ei ole sitä pömppö mahaa.
- ap
Netistä saa merkki vaatteita niin halvalla ettei sen pitäisi olla monesta eurosta kiinni.
Nojoo, suomessa joku sairas nuukailu on monen ihailema hyve.
Sama asia kuin ruoan kanssa. Eli ei arvosteta.
Tokmannin verkkarit ja makaronilaatikko kelpaa ihan hyvin.
Juntteja mitä juntteja.
Yli puolet tuloista menee jo asumiseen ja ruokaan, muu sitten satunnaisiin pakollisiin menoihin. Sellainen on kansamme ostovoima.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap:lla on perustavanlaatuisia ongelmia kuten se, ettei hän osaa yhdyssanoja, ja hän keskittää huomionsa jonkun vaatteisiin.
Aivan. Kuka luulet että saa kaikki naiset, se joka osaa yhdys sanat vai se joka satsaa ulkonäköön?
No todellakin se, joka satsaa vaatteisiin. Muijat käy ihan kuumina. Ketään kiinnosta, osaako yhdyssanat. Jos hauikset pullistuu ja paidassa on isolla Adidas tai joku muu merkki, vientiä riittää. Farkut perseestä kireät ja lippis väärinpäin. Naiset kynsii vaatteet pois. Olen käytännössä nähnyt tämän yökerhossa.
Vierailija kirjoitti:
Mikä esim.? Kuulostat jotenkin masentuneelta.
Minulla ei ole varaa ostaa niitä hienoja vaatteita mitä haluaisin koska olen matalapalkka-alalla:(
Olen köyhä. On mulla merkkivaatteita, mutta pidän niitä muoveissa ja en halua kuluttaa niitä. Jos menen ulkomaille niin laitan siellä vasta päälle. Täällä on ihan sama mitä on päällä. Ei kiinnosta mielipiteet tai katseet. Jos on jotain sanottavaa niin tule rohkeasti sanomaan katsomisen sijaan.
Vierailija kirjoitti:
Netistä saa merkki vaatteita niin halvalla ettei sen pitäisi olla monesta eurosta kiinni.
Nojoo, suomessa joku sairas nuukailu on monen ihailema hyve.
Ne on yleensä rumia, jotain jämiä. Viime vuoden vaatteita. Tyylikkäimmät vaatteet on keskustan kaupoissa.
Kiinnostaa laittaa rahat jonnekin muualle kuin vaatteisiin.
Eri juttu on noilla AP:n mainitsemilla geelitukka-maahantunk*joilla.
Heidän vaatteethan ovat meidän veronmaksajien kustantamia. Jos menee likaiseksi, niin ei muuta kuin uutta anomusta sossuun ja sieltähän tulee taas.
Ei pukeudu.
Aivan sama miten arkisin pukeutuu jos työ ei vaadi erityistä fiksua pukeutumista.
Suurin osa töissäkäyvistä suomalaisista pukeutuu sopivasti, miksi helvetissä pitäisi katukuvassa näytellä jollain muotivaatteilla.
Mutta suurin osa suomalaisista osaa ja haluaa pukeutua juhliin hyvin ja asianmukaisesti. Ja se on ilo silmälle sekä ilojuhlissa että surujuhlissa.
Mitä olen itse vanhempana ihmisenä, vielä työssä olevana seurannut suomalaisten naisten ja miesten pukeutumista niin työssä, vapaa-ajalla kuin juhlissakin, annan kaikille suomalaisille nuoremmille sukupolville, joita tunnen, täydet pisteet.
Olette osaavia,älykkäitä ja hyväkäytöksisiä ihmisiä, jotka osaavat pukeutua tilanteen mukaan.
Haista sitä paskaasi ja myös muiden, ap.
Miten noin tyhmien ihmisten mielipiteitä edes voidaan julkaista!
- ap