Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Urkkivat hoitajat

Vierailija
17.02.2020 |

Eikö noilla ämmillä ole öisin töitä? Taidan tilata omatkin lokitietoni ovatko sukulaishoitajat olleet terveystietojen kimpussa.

Kommentit (125)

Vierailija
81/125 |
17.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lokitiedot lähti myös tilaukseen sekä sukulaisämmille potkut hoitsualalta, jos nimet löytyy listoilta!!!

Sama täällä. Onkohan meillä sama suku, kun tuntuu, että sieltä voi löytyä vaikka kenen nimiä! En tiedä miten ne potkut sais, mutta ainakin saisi kaikki tietää mitä ovat tehneet.

Vierailija
82/125 |
17.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä vuoksi hoitajat valittelevat vaivojaan kotihoidossa käydessään avustettavani luona. Kohta tämä avustettava joutuu avustamaan hoitajiansa.

Muutenkin ovat kovin vätysmäisiä.

Tarvitaan kolme hoitajaa auttamaan pytylle ja tuosta samasta selviytyy yksi henkilökohtainen avustaja yksin. Siinä odotellaan päivälehteä selaillen, kännykkää naputellen ja jutellen keskenään niitä näitä, kunnes avustettava on asiansa hoitanut.

Ja kas! Taas on kulunut parikymmentä minuuttia kolmelta hoitsulta "tehokasta" työaikaa. Eli eivät tee yhtään mitään!

On kuulemma kiire myös, vaikkeivät edes kukkia kastele käydessään jne.!

Väitätkö, että kotihoidolla on resursseja laittaa kolmea sairaan-/lähihoitajaa yhdelle kotikäynnille kerralla? Tuskinpa.

Sinun mielestäsi sairaanhoitajan pitäisi myös kastella asiakkaan kukat kotikäynnin yhteydessä?! Uskomattomia älynväläyksiä.

Siivous- ja kukankastelut voi ostaa niihin erikoistuneilta palveluntuottajilta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/125 |
17.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

op

Vierailija kirjoitti:

Vaitiolovelvollisuus on ihan sanahelinää vaan. Eräskin hoitaja ystäväni laittaa välillä yövuorosta videokuvaa mummoista ja papoista jotka seilaavat edestakaisin ja höpisevät omiaan. Kertoilee myös hyvin suoraa heidän juttujaan ja haukkuu läheisiä ulkopuolisille.

Kuulostaa uskomattomalta. Jos in on, niin suosittelen, että teet rikosilmoituksen johon laitat tämän materiaalin, mitä mainitsin

Jos ei ole, ja kyseessä on vain Pro*o, niin silloin kehotan, että lopetat ja menet hoitoon. Jos nimittäin jatkat tätä, ja ei pidä paikkaansa, niin silloin tästä ketjusta ja kaikista vastaavista kirjoituksista tehdään rikosilmoitus!!!!!!!!

Mikäs muuten on rikosnimike? Kohdentamattoman työntekijän  kunnian loukkaus? Ammatin julkinen herjaus?

*eri

Älä turhaan huolehdi, ei ole sinun ongelmasi- vai alkoiko p€rsett* kuumottam@@n? Kyllä ammattitaitoinen l@kimies osaa nämä asiat hoitaa.

Ja sinun jurismi on ylikäymätön.

*eri

Arvasiiin! Eli prov* ja bs ja nyt pelottaa. Kuule- on näistä nettipuheista ihan tuomioitakin tullut. Ja lisää tulee.

Buahhaa!!!

Ai niin Tämä on tämä yksi väki ää*****. Joo tyylin tunnistaa kilometrin päähän. Huomiota hakee, jee

Vierailija
84/125 |
17.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

op

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

op

Vierailija kirjoitti:

Vaitiolovelvollisuus on ihan sanahelinää vaan. Eräskin hoitaja ystäväni laittaa välillä yövuorosta videokuvaa mummoista ja papoista jotka seilaavat edestakaisin ja höpisevät omiaan. Kertoilee myös hyvin suoraa heidän juttujaan ja haukkuu läheisiä ulkopuolisille.

Kuulostaa uskomattomalta. Jos in on, niin suosittelen, että teet rikosilmoituksen johon laitat tämän materiaalin, mitä mainitsin

Jos ei ole, ja kyseessä on vain Pro*o, niin silloin kehotan, että lopetat ja menet hoitoon. Jos nimittäin jatkat tätä, ja ei pidä paikkaansa, niin silloin tästä ketjusta ja kaikista vastaavista kirjoituksista tehdään rikosilmoitus!!!!!!!!

Mikäs muuten on rikosnimike? Kohdentamattoman työntekijän  kunnian loukkaus? Ammatin julkinen herjaus?

*eri

Älä turhaan huolehdi, ei ole sinun ongelmasi- vai alkoiko p€rsett* kuumottam@@n? Kyllä ammattitaitoinen l@kimies osaa nämä asiat hoitaa.

*eri

Arvasiiin! Eli prov* ja bs ja nyt pelottaa. Kuule- on näistä nettipuheista ihan tuomioitakin tullut. Ja lisää tulee.

Buahhaa!!!

Setämiesten kannattaa varoa, että pissit ei tirahda housuun yskiessä tai nauraessa

-eri-

Vierailija
86/125 |
17.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tossa hoitotietojen urkinnoissa pitäisi olla joku este, pitäisi olla tyyliin, että ihmisen X terveystietoihin pääsee käsiksi vain etu- ja sukunimellä sekä henkilötunnuksella. Sitä ei ole kaikkien tiedossa.

Vierailija
87/125 |
17.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ihmettelen miten järjestelmä itsessään ei hälytä, jos tietoja katsellaan paikassa mihin potilaalla ei ole hoitokontaktia. Ainakin nämä pitäisi aina käydä läpi löytyykö jotain asiallista syytä toimintaan.

Vierailija
88/125 |
17.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy sanoa etten itse hoitajana pysty käsittämään kollegoja, jotka käyvät huvin vuoksi lukemassa yhtään kenenkään tietoja. Töiden puolesta kun saa niitä petaa kyllästymiseen asti niin ei todellakaan tee mieli vapaaehtoisesti lukea/kuulla kenenkään terveyteen liittyviä juttuja.

Kumpa myös sukulaiset ja tuttavat käsittäisivät tämän. Ei kiinnostaisi tippaakaan kuunnella jossain illanistujaisissa kenenkään terveystilityksiä tai avautumista julkisesta terveydenhuollosta.

Vierailija
89/125 |
17.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi aloittaa katsomalla Oma Kannasta "terveystietojen luovutus". Jos siellä on epäilyttäviä käyntimerkintöjä, sitten vaan tekemään kyselyä. Katsoja kyllä löytyy. Itse tein tietyiltä käynneiltäni tietojen luovutuskiellon Kannassa.

Vierailija
90/125 |
17.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla ainakin työkaverit, siis hoitajat, kertovat avoimesti, kuinka lukevat tietoja, joihin ei olisi mitään oikeutta. Eikä heistä kukaan ole jäänyt kiinni. Esimies pahin salattujen tietojen jakaja. Kukaan ei uskalla puuttua, koska pelkää työpaikkansa puolesta. 

Höpö, höpö. Täällä ilmeisesti trollaa nyt yksi hoitajavastainen tapaus joka pitää tätä ketjua yllä omilla kommenteillaan.

Olen työskennellyt sairaanhoitajana 29 vuotta mm. ensiavussa ja leikkausyksikössä. Ikinä en ole kuullut kenenkään työtoverin urkkineen kenenkään tietoja tai saati kehuskellut sillä. Näiden lokaviestin jälkeen on  vaikea vakuuttaa sitä, että ainakin paikoissa joissa itse olen ollut, on sairaanhoitajilla todella korkea eettinen moraali. Uskokaa pois, että kaikki mitä elämänkirjossa voi olla on jo nähty, mikään ei hätkäytä niin paljoa, että pitäisi tai saati viitsisi urkkia kenenkään tietoja. 

Totta kai jokaisella alalla on mätiä omenoita, myös hoitajissa. Urkinta ei ole hyväksyttävää missään tapauksessa, mutta ilmeisesti tämän ketjun tarkoituskin on leimata kaikki sairaanhoitajat urkkijoiksi. 

Mietin, että onkohan mitään muuta ammattiryhmää näin paljon mollattu täällä kuin sairaanhoitajia? Johtunee siitä, että sairaanhoitajat vaativat ammatilleen arvostusta myös palkan muodossa sillä enää hoitotyötä ei tehdä vain kutsumuksesta. Sillä työllä pitäisi myös pystyä elättämään itsensä- ja perheensä. Jotenkin noloa, että täällä muut naiset haluavat torpata tämän naisvaltaisen alan tavoitteen saada alan palkat vastaamaan työn vaativuutta sekä saada palkat nostettua vastaavien miesvaltaisten alojen tasolle. 

Vierailija
91/125 |
17.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja rikosilmoitusta et tee syystä, että?

Kuinka moni olisi valmis tekemään ystävästä rikosilmoitusta?

Kuinka moni olisi tuollaisen hoitajan ystävä? Jokainen, jolla on moraalin- ja oikeudentajua, tekee rikosilmoituksen vaikka mummostaan tuollaisessa tapauksessa.

Vierailija
92/125 |
17.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla ainakin työkaverit, siis hoitajat, kertovat avoimesti, kuinka lukevat tietoja, joihin ei olisi mitään oikeutta. Eikä heistä kukaan ole jäänyt kiinni. Esimies pahin salattujen tietojen jakaja. Kukaan ei uskalla puuttua, koska pelkää työpaikkansa puolesta. 

Höpö, höpö. Täällä ilmeisesti trollaa nyt yksi hoitajavastainen tapaus joka pitää tätä ketjua yllä omilla kommenteillaan.

Olen työskennellyt sairaanhoitajana 29 vuotta mm. ensiavussa ja leikkausyksikössä. Ikinä en ole kuullut kenenkään työtoverin urkkineen kenenkään tietoja tai saati kehuskellut sillä. Näiden lokaviestin jälkeen on  vaikea vakuuttaa sitä, että ainakin paikoissa joissa itse olen ollut, on sairaanhoitajilla todella korkea eettinen moraali. Uskokaa pois, että kaikki mitä elämänkirjossa voi olla on jo nähty, mikään ei hätkäytä niin paljoa, että pitäisi tai saati viitsisi urkkia kenenkään tietoja. 

Totta kai jokaisella alalla on mätiä omenoita, myös hoitajissa. Urkinta ei ole hyväksyttävää missään tapauksessa, mutta ilmeisesti tämän ketjun tarkoituskin on leimata kaikki sairaanhoitajat urkkijoiksi. 

Mietin, että onkohan mitään muuta ammattiryhmää näin paljon mollattu täällä kuin sairaanhoitajia? Johtunee siitä, että sairaanhoitajat vaativat ammatilleen arvostusta myös palkan muodossa sillä enää hoitotyötä ei tehdä vain kutsumuksesta. Sillä työllä pitäisi myös pystyä elättämään itsensä- ja perheensä. Jotenkin noloa, että täällä muut naiset haluavat torpata tämän naisvaltaisen alan tavoitteen saada alan palkat vastaamaan työn vaativuutta sekä saada palkat nostettua vastaavien miesvaltaisten alojen tasolle. 

Tämä ja toinen, ihmiset kyllä jaksavat avautua omista 'peräpukamistaan' ihan kiitettävästi ilman että niitä tarvitsee urkkia.

Vierailija
93/125 |
17.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas ihmettelen miksi hoitajat mielentetveystoimistolla valehtelevat. Minulla on kahden hoitajan suulla vakuutettu, että kukaan edes samassa terveyskeskuksessa ei pääse tietoihini. Sen piti olla mahdotonta. Nyt sitten selviää, että niihin pääsee kuka tahansa samassa sairaanhoitopiirissä oleva! Miksi saa. tana!!! En edes itse näe kaikkia tietoja käynneistä, mutta kuka tahansa utelias voi nähdä ne. Tämä on todella väärin!

Vierailija
94/125 |
17.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä taas ihmettelen miksi hoitajat mielentetveystoimistolla valehtelevat. Minulla on kahden hoitajan suulla vakuutettu, että kukaan edes samassa terveyskeskuksessa ei pääse tietoihini. Sen piti olla mahdotonta. Nyt sitten selviää, että niihin pääsee kuka tahansa samassa sairaanhoitopiirissä oleva! Miksi saa. tana!!! En edes itse näe kaikkia tietoja käynneistä, mutta kuka tahansa utelias voi nähdä ne. Tämä on todella väärin!

Voi olla väärin, mutta tuskin se on kenenkään hoitajan syy. Valita sairaanhoitopiirille asiasta.

Kun itse työskentelin terveyskeskuksessa, niin meillä ei ollut edes mahdollisuutta päästä esim. työterveyden ja mielenterveyspuolen tietoihin. Nyt kun työskentelen erikoissairaanhoidossa, niin pääsemme tarvittaessa myös psyk puolen tietoihin. 

Vierailija
95/125 |
17.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs osastonsihteeri oli käynyt urkkimassa tietojani, kun chattailimme joskus deittipalstalla. Aloin epäilemään kun ääni kellossa muuttui saatuaan tietää nimeni ja ghostasi pian.

Lokitiedot tilattuani huomasin hänen vierailleen niihin aikoihin tietojani katsomassa, vaikka en ollut käynyt kuukausiin lekurilla.

Kyllä, tiedoistani löytyy eräskin turn off, mutta onneksi ei kaikille. Ihan voin kertoa historiani ilman urkkimistakin ja siksi en ole viitsinyt tehdä ilmoitusta tästä osastonsihteeristä.

Itä-Suomessa tämä.

Vierailija
96/125 |
17.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitajissahan on paljon lessuja. Käyköhän he urkkimassa klaaninsa jäsenten tietoja... Varmaan kiinnostaa, että käyttääkö sisar siionissa ehkäisyä. Psyk puolen tiedotkin voi olla kovaa valuuttaa niillä markkinoilla.

Vierailija
97/125 |
17.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei

Olen hoitaja, alalla melkein 30-vuotta, ja pettymykseksenne on kerrottava, että en ole koskaan katsonut kenenkään sukulaisen, ystävän, naapurin , tuttavan tietoja muuta kuin a) kun hoitosuhde ja b) vain ainoastaan ne tiedot, mitä pakko katsoa

Koska

Ei ole lupa katsoa ja suoraan sanottuna: EI VOISI VÄHEMPÄÄ KIINNOSTAA

Ja sen mitä saan tietooni, siirrän heti, kun tietoja en tarvitse ns ö- nappiin

Mukavaa päivää kaikille :D

Hei, mäkin olen hoitaja, tosin puolet lyhyemmällä työkokemuksella. Ja varmaan siitä johtuen ettei työkokemukseni ole yhtä pitkä kun sulla, en ymmärrä miksi pitää tulla tälläiseen ketjuun omaa sädekehäänsä kiillottamaan että en minä vaan ikinä. Kun puhe on siitä että on ollut lehtijuttu jossa useat hoitajat todistetusti ovat tätä urkintaa harrastaneet. Kuolleen nuoren miehen tiedoilla!

Tosin toivottavasti en työkokemuksen karttuessakaan muutu sellaiseksi, että en osaa erottaa omaa itseäni ja omaa toimintaani muiden tekemisistä. Vanhempana olen onneksi tältä samalta asialta jo välttynyt enkä provosoidu siitä joku mainitsee esim. älypuhelinten käytön lisääntyneen vanhempien keskuudessa niin että se heijastuu jo lapsiinkin. Kas kun minun ei tarvitse triggeröityä tästä tiedosta että MuTtA kUn En MiNä VaAn NoIn ToImI aInA sYyTeLlÄäN!!1! kun tiedän että itse en samaa harrasta.

Samoin tiedän että en itse urki tietoja, en vaikka kieltämättä joskus olisi mieli tehnyt, utelias kun olen perusluonteeltani. Mutta niin ei vaan tehdä! Minun ei siis tarvitse vänistä aiheesta kun puhutaan niistä hoitajien irvikuvista jotka tätä harrastavat. Olenpahan vaan tyytyväinen että asiasta puhutaan sillä sen myötä lisääntyy tietoisuus siitä, mikä on väärin ja joku muukin kiinnittää asiaan huomiota. Asia kun on omankin kokemuksen mukaan ikävän yleistä.

Se ei ole nillitystä tai asioihin puuttumista jos käräyttää epäeettisestä toiminnasta työkaverinsa tai tuttunsa (tietojen urkkiminen, vanhusten kuvaaminen ja tämän jakaminen someen, muut epäasiallisuudet) tai työnantajansa (suunnitellut vajaamiehitykset, listojen väärentäminen ym.) Tai ylipäätään tuomitsee tälläisen toiminnan. Se on ihan jokaisen meidän velvollisuus!

Tunkemalla pään pensaaseen "en minä vaan/ei meidän työpaikalla ikinä!" jää huomaamatta paljon, mitä ympärillä tapahtuu kun pyörii vaan siinä omassa hyveellisyyden kuplassaan.

Vierailija
98/125 |
17.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hei

Olen hoitaja, alalla melkein 30-vuotta, ja pettymykseksenne on kerrottava, että en ole koskaan katsonut kenenkään sukulaisen, ystävän, naapurin , tuttavan tietoja muuta kuin a) kun hoitosuhde ja b) vain ainoastaan ne tiedot, mitä pakko katsoa

Koska

Ei ole lupa katsoa ja suoraan sanottuna: EI VOISI VÄHEMPÄÄ KIINNOSTAA

Ja sen mitä saan tietooni, siirrän heti, kun tietoja en tarvitse ns ö- nappiin

Mukavaa päivää kaikille :D

Hei, mäkin olen hoitaja, tosin puolet lyhyemmällä työkokemuksella. Ja varmaan siitä johtuen ettei työkokemukseni ole yhtä pitkä kun sulla, en ymmärrä miksi pitää tulla tälläiseen ketjuun omaa sädekehäänsä kiillottamaan että en minä vaan ikinä. Kun puhe on siitä että on ollut lehtijuttu jossa useat hoitajat todistetusti ovat tätä urkintaa harrastaneet. Kuolleen nuoren miehen tiedoilla!

Tosin toivottavasti en työkokemuksen karttuessakaan muutu sellaiseksi, että ja omaa toimintaani muiden tekemisistä. Vanhempana olen onneksi tältä samalta asialta jo välttynyt enkä provosoidu siitä joku mainitsee esim. älypuhelinten käytön lisääntyneen vanhempien keskuudessa niin että se heijastuu jo lapsiinkin. Kas kun minun ei tarvitse triggeröityä tästä tiedosta että MuTtA kUn En MiNä VaAn NoIn ToImI aInA sYyTeLlÄäN!!1! kun tiedän että itse en samaa harrasta.

Samoin tiedän että en itse urki tietoja, en vaikka kieltämättä joskus olisi mieli tehnyt, utelias kun olen perusluonteeltani. Mutta niin ei vaan tehdä! Minun ei siis tarvitse vänistä aiheesta kun puhutaan niistä hoitajien irvikuvista jotka tätä harrastavat. Olenpahan vaan tyytyväinen että asiasta puhutaan sillä sen myötä lisääntyy tietoisuus siitä, mikä on väärin ja joku muukin kiinnittää asiaan huomiota. Asia kun on omankin kokemuksen mukaan ikävän yleistä.

Se ei ole nillitystä tai asioihin puuttumista jos käräyttää epäeettisestä toiminnasta työkaverinsa tai tuttunsa (tietojen urkkiminen, vanhusten kuvaaminen ja tämän jakaminen someen, muut epäasiallisuudet) tai työnantajansa (suunnitellut vajaamiehitykset, listojen väärentäminen ym.) Tai ylipäätään tuomitsee tälläisen toiminnan. Se on ihan jokaisen meidän velvollisuus!

Tunkemalla pään pensaaseen "en minä vaan/ei meidän työpaikalla ikinä!" jää huomaamatta paljon, mitä ympärillä tapahtuu kun pyörii vaan siinä omassa hyveellisyyden kuplassaan.

Kuulehan nyt sinä nuorempi hoitaja.. täällä ei ole kukaan työntänyt päätä pensaaseen. Ok, tapahtuu urkintaa hoitoalalla, eikä siihen syyllisty vain hoitajat.  Mutta etkö tajua, että tällaisten aloitusten tarkoitus on ainoastaan ja vain mollata hoitajia ja tehdä heistä kaikista syyllisiä.

Ei ole kyse mistään sädekehän kiillotuksesta. Jokainen hoitaja vastaa vain omista teoistaan ja/tai niiden tekemättä jättämisestä. Kyllä erotan todellakin oman toimintani muiden tekemisistä. En tiedä missä olet töissä, mutta itse olen ollut sellaisissa paikoissa, että ilmiönä urkinta on jotakin täysin absurdia. 

-ohis

Vierailija
99/125 |
17.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkä vuoksi hoitajat valittelevat vaivojaan kotihoidossa käydessään avustettavani luona. Kohta tämä avustettava joutuu avustamaan hoitajiansa.

Muutenkin ovat kovin vätysmäisiä.

Tarvitaan kolme hoitajaa auttamaan pytylle ja tuosta samasta selviytyy yksi henkilökohtainen avustaja yksin. Siinä odotellaan päivälehteä selaillen, kännykkää naputellen ja jutellen keskenään niitä näitä, kunnes avustettava on asiansa hoitanut.

Ja kas! Taas on kulunut parikymmentä minuuttia kolmelta hoitsulta "tehokasta" työaikaa. Eli eivät tee yhtään mitään!

On kuulemma kiire myös, vaikkeivät edes kukkia kastele käydessään jne.!

Väitätkö, että kotihoidolla on resursseja laittaa kolmea sairaan-/lähihoitajaa yhdelle kotikäynnille kerralla? Tuskinpa.

Sinun mielestäsi sairaanhoitajan pitäisi myös kastella asiakkaan kukat kotikäynnin yhteydessä?! Uskomattomia älynväläyksiä.

Siivous- ja kukankastelut voi ostaa niihin erikoistuneilta palveluntuottajilta.

Kyllä väitän, sillä näin on käynyt. Siivousta ei kenenkään heistä täytynyt tehdä, mutta ainakin roskapussin olisivat voineet viedä, mutta ei koskaan. Tuntitaksallahan he kävivät/käyvät. Joka minuutti merkataan.

Toisten rupatellessa tyhjiä, joku muu näistä olisi voinut vaikkapa tehdä pikku askareita sillä aikaa.

Tämä on tosielämän fakta. Tuon ryhmä oli joskus vielä suurempikin. Mutta eväkään ei rävähtänyt.

Ukomatonta se on, mutta totta!

Vierailija
100/125 |
17.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

op

Vierailija kirjoitti:

*eri

*eri

Buahhaa!!!

Ai niin Tämä on tämä yksi väki ää*****. Joo tyylin tunnistaa kilometrin päähän. Huomiota hakee, jee

Meedio yksi. Eli perusmamma.