Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Urkkivat hoitajat

Vierailija
17.02.2020 |

Eikö noilla ämmillä ole öisin töitä? Taidan tilata omatkin lokitietoni ovatko sukulaishoitajat olleet terveystietojen kimpussa.

Kommentit (125)

Vierailija
121/125 |
27.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei

Olen hoitaja, alalla melkein 30-vuotta, ja pettymykseksenne on kerrottava, että en ole koskaan katsonut kenenkään sukulaisen, ystävän, naapurin , tuttavan tietoja muuta kuin a) kun hoitosuhde ja b) vain ainoastaan ne tiedot, mitä pakko katsoa

Koska

Ei ole lupa katsoa ja suoraan sanottuna: EI VOISI VÄHEMPÄÄ KIINNOSTAA

Ja sen mitä saan tietooni, siirrän heti, kun tietoja en tarvitse ns ö- nappiin

Mukavaa päivää kaikille :D

Tässä olikin kyse heistä, jotka ovat urkkineet. Ei ehkä tosiaan sinusta henk.koht., mutta ammattikunnastasi kuitenkin. Eikö se hetkauta sinua mitenkään? Omituinen minäminä-vastaus vakavaan aiheeseen.

Vierailija
122/125 |
27.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos itse olisin hoitaja, varmasti katsoisin salaa kaikki mitä voin 😁

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/125 |
27.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä ihmettelen miten järjestelmä itsessään ei hälytä, jos tietoja katsellaan paikassa mihin potilaalla ei ole hoitokontaktia. Ainakin nämä pitäisi aina käydä läpi löytyykö jotain asiallista syytä toimintaan.

Tästä voisi joku pätevämpi tehdä kansalaisaloitteen. Eli tietosuojalakiin päivitystä.

Meillä potilastietojärjestelmä kysyy syytä, jos menen katsomaan potilaan tietoja, joka ei ole meillä potilaana. Ohjelma päästää kyllä eteenpäin, kun olen vastannut (syy; hoitosuhde, puhelinkontakti tms). Näitä tilanteita itselläni on silloin, kun potilas on tulossa meille esim lähetetty toisesta sairaalasta ambulanssilla tai tulossa leikkauksen jälkeen hoitoon.  

Lokitietoihin tehdään työnantajan toimesta pistokokeita, mutta kun miettii Suomen isompia sairaaloita (Meilahti, TAYS), niin se datan määrä siellä on aivan valtava. 

Ihmettelen suuresti alalla työskenteleviä, jotka käyvät lukemassa potilastietoja, jotka eivät heille kuulu. Eikös poliisilla ollut aikoinaan sama juttu, useampi poliisi sai sakkoja, kun olivat käyneet lukemassa Mika Myllylän tietoja. 

On todella harmi, että tälläiset mädät omenat pilaavat koko alan maineen. Ja noita työkavereita haukkuvia/ jatkuvasti saikulla roikkuvia en myöskään ymmärrä.

-sairaanhoitaja 

Vierailija
124/125 |
05.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
125/125 |
05.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekö ne tiedot pitää tilata ja narauttaa ne kyttäävät hoitsut, eikö niitä muuten valvo siellä kukaan?