Urkkivat hoitajat
Eikö noilla ämmillä ole öisin töitä? Taidan tilata omatkin lokitietoni ovatko sukulaishoitajat olleet terveystietojen kimpussa.
Kommentit (125)
Vierailija kirjoitti:
Miten lokitietopyyntö tehdään? Haluan tehdä perheenjäsenistäni
No et voi saada kun omas!
Vierailija kirjoitti:
Vaitiolovelvollisuus on ihan sanahelinää vaan. Eräskin hoitaja ystäväni laittaa välillä yövuorosta videokuvaa mummoista ja papoista jotka seilaavat edestakaisin ja höpisevät omiaan. Kertoilee myös hyvin suoraa heidän juttujaan ja haukkuu läheisiä ulkopuolisille.
Käräytä työnantajalle!!
Vierailija kirjoitti:
Tunnen ihmisiä sairaanhoitopiirien tietohallinnoista, ja heidän kertomuksiensa mukaan urkkimista tapahtuu aivan älyttömäati ja vain alle promille jää kiinni koska ihmiset eivät tajua tai välitä pyytää tietoja siitä kuka heidän terveystietojaan on katsellut.
Laitoin juuri itse logipyynnöt menemään ja suosittelen KAIKKIA tekemään samoin. Tulee muuten hoitoalalla irtisanomisten aalto kunhan jengi alkaa pyytämään tietojaan enemmänkin.
Kuka teitä sitten hoitaa, kun jo nyt on huutava pula hoitsuista, jos kerran " irtisanomisaalto" tulee..?! Kuka lähtee raatamaan paskapalkalla , kohtaamaan päivittäin teitä kyräileviä, epäkohteliata , arvostelevia, likaisia, rumia, lihavia, arvostelevia jne. omaisia ja asiakkaita !! Tekö muka olette hoitajia parempia ihmisiä???
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä sellaiset ihmiset eivät t ole sopivia hoitoalalle tms. Joiden uteliaisuus vie voiton, eivätkä osaa edes pitää vaitiolovelvollisuudesta kiinni. Potkut pitäisi jokaiselle sellaiselle antaa, eikä pelkkiä huomautuksia
Kyllä, potkut sekä viedä pois oikeus toimia alalla.
Vierailija kirjoitti:
Vaitiolovelvollisuus on ihan sanahelinää vaan. Eräskin hoitaja ystäväni laittaa välillä yövuorosta videokuvaa mummoista ja papoista jotka seilaavat edestakaisin ja höpisevät omiaan. Kertoilee myös hyvin suoraa heidän juttujaan ja haukkuu läheisiä ulkopuolisille.
Törkeää! Käräytä se!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käräytä työnantajalle!!
Juu ellei käräytä syyllistyy avunantoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tunnen ihmisiä sairaanhoitopiirien tietohallinnoista, ja heidän kertomuksiensa mukaan urkkimista tapahtuu aivan älyttömäati ja vain alle promille jää kiinni koska ihmiset eivät tajua tai välitä pyytää tietoja siitä kuka heidän terveystietojaan on katsellut.
Laitoin juuri itse logipyynnöt menemään ja suosittelen KAIKKIA tekemään samoin. Tulee muuten hoitoalalla irtisanomisten aalto kunhan jengi alkaa pyytämään tietojaan enemmänkin.
Kuka teitä sitten hoitaa, kun jo nyt on huutava pula hoitsuista, jos kerran " irtisanomisaalto" tulee..?! Kuka lähtee raatamaan paskapalkalla , kohtaamaan päivittäin teitä kyräileviä, epäkohteliata , arvostelevia, likaisia, rumia, lihavia, arvostelevia jne. omaisia ja asiakkaita !! Tekö muka olette hoitajia parempia ihmisiä???
Kalahtiko kalikka uteliaaseen pikku hoitsuun? Ihan varmasti moni meistä on parempia ihmisiä kuin hoitajat jotka tuollaiseen alentuvat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heh heh, hyökkäys on paras puolustus. Ne hoitaa, jotka ei riko lakia ja ne jotka rikkoo, joutuu siitä vastuuseen!!!
Miten te typerykset edes kuvittelitte, ettette jää kiinni?!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinulla on ihan hyvä palkka, liiankin hyvä työhösi nähden. Minulla on kuitenkin parempi palkka ja korkeampi sekä pidempi koulutus kuin sinulla, joten voin katsoa olevani ns. parempi ihminen. MYös elämänhallintani on kunnossa, olen normaalipainoinen, liikun, asun omistusasunnossa puolisoni ja lasten kanssa, meillä on kaksi omalla rahalla ostettua autoa, olemme velattomia ym.
Etköhän nyt itse ole kyräilevä ja epäkohtelias. Muistathan olevasi kutsumusalalla ja siksi sinun pitää käyttäytyä kutsumuksesi mukaisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kuule heh, hoitajista ei ole mikään huutava pula. Joka paikkakunnalla valmistuu lähi- ja sairaanhoitajia ja koulutukseen pääsee jokainen. Ei ole vaikea löytää hoitajaa parempaa ihmistä. Eiväthän kaupan kassat, roskakuskit ja monet monet muut urki toisten tietoja.
Kertoisiko joku saako mitkä tahansa kannan sivut auki kuka tahansa samassa sairaanhoitopiirissä? Eli pystyykö ihan kuka vaan missä tahansa yksikössä urkkimaan haluamansa ihmisen tietoja?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten ne lokitiedot tilataan?
Soitat sairaanhoitopiirin tietohallintoon, sieltä antavat ohjeet. Joissain paikoissa pyyntö pitää tehdä kirjallisesti, joissain sähköisesti. Samalla tavalla saa lokitiedot myös yksityisiltä palveluntarjoajilta. Mitään perustetta et tarvitse pyynnön tekemiseen, siihen on jokaisella oikeus.
Sitten jos alkaa olla hämäriä juttuja, kannattaa nostaa iso meteli asiasta ja ehdottomasti olla myös vailla korvauksia. Yleensä vain silloin saa hoitaja kunnon rangaistuksen ja isoimmat urkintajutut päätyvät uutisiinkin.
Kiitän. Luin juuri jostain että saa vain kaksi vuotta vanhat tiedot. Tietojani on voitu urkkia kauemminkin.
Miksi ei saa vanhempia tietoja? Potilastietoja kuitenkin säilytetään pitkään kuolemankin jälkeen.
En nyt ota tähän urkintajuttuun enempää kantaa, mutta jotenkin kylmäävää tää palstalaisten hoitaja-agressio. En tiedä mikä ihmisten päässä on nyrjähtänyt, mutta nykyään ollaan suunnilleen kivittämässä hoitajia ja huutamassa suu vaahdossa, että ei ole mitään virkaa hoitajilla ja toimettomina vaan loisivat yhteiskunnan rahapussilla.
Mulla on ainakin sairaanhoitajana ollut ihan kohtalaisen kiireinen maanantai, olen ottanut vastaan suunnilleen saman verran potilaita kuin kaksi lääkäriä yhteensä. Kello on 14:40 ja nyt pääsin lopulta tauolle. Vuoro alkoi siis 7:30. Mutta kunhan avauduin kuin alkoi ahdistaa, menen tästä takaisin töihin vetelehtimään. ;)
Vierailija kirjoitti:
Olen aina ihmetellyt, miksi useimmat hoitajat ovat ylipainoisia ja tupakoivia.
1) Heitäppä tilastot, jossa kerrotaan kuinka moni hoitaja on ylipainoinen
2) Kuinka moni hoitaja tupakoi
Ja kerro vielä, että millä tavoin kommenttisi liittyy ketjun aiheeseen?
Kiitos!
Vierailija kirjoitti:
Ei muuta kuin tutkintapyyntö menemään ja video todisteeksi. Tuollaisella hoitajalla ei ole MITÄÄN oikeutta jatkaa työssään.
Vierailija kirjoitti:
En nyt ota tähän urkintajuttuun enempää kantaa, mutta jotenkin kylmäävää tää palstalaisten hoitaja-agressio. En tiedä mikä ihmisten päässä on nyrjähtänyt, mutta nykyään ollaan suunnilleen kivittämässä hoitajia ja huutamassa suu vaahdossa, että ei ole mitään virkaa hoitajilla ja toimettomina vaan loisivat yhteiskunnan rahapussilla.
Mulla on ainakin sairaanhoitajana ollut ihan kohtalaisen kiireinen maanantai, olen ottanut vastaan suunnilleen saman verran potilaita kuin kaksi lääkäriä yhteensä. Kello on 14:40 ja nyt pääsin lopulta tauolle. Vuoro alkoi siis 7:30. Mutta kunhan avauduin kuin alkoi ahdistaa, menen tästä takaisin töihin vetelehtimään. ;)
Uhriutuminen ja ahneus ottavat ehkä eniten päähän. Sinäkin syyllistyt edellä mainittuun.
Vierailija kirjoitti:
Uhriutuminen ja ahneus ottavat ehkä eniten päähän. Sinäkin syyllistyt edellä mainittuun.
Okei? :D Mainitsen, että kyllä mä ainakin oon tänään tehny töitä palkkani eteen ja se on ilmeisesti uhriutumista.
Hei
Olen hoitaja, alalla melkein 30-vuotta, ja pettymykseksenne on kerrottava, että en ole koskaan katsonut kenenkään sukulaisen, ystävän, naapurin , tuttavan tietoja muuta kuin a) kun hoitosuhde ja b) vain ainoastaan ne tiedot, mitä pakko katsoa
Koska
Ei ole lupa katsoa ja suoraan sanottuna: EI VOISI VÄHEMPÄÄ KIINNOSTAA
Ja sen mitä saan tietooni, siirrän heti, kun tietoja en tarvitse ns ö- nappiin
Mukavaa päivää kaikille :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Soimaako omatunto noin pahasti? 😂 Jos teet työsi asianmukaisesti etkä riko tietosuojaan liittyviä sääntöjä, niin ei ole mitään hätää eikä tarvitse rääkyä.