Vanhuuden merkki? Suihkussa käymisestä tullut vastenmielistä
Nuorempana suihkussa käyminen oli ihanaa arjen luksusta, mutta nykyään sinne pitää vääntäytyä puoliväkisin, mieluiten ei ollenkaan. Suihkuun menemisistä alkoi tulla epämiellyttävää noin kolmekymppisenä ruuhkavuosien keskellä, joten toki kyseessä voi olla myös stressin ja väsymyksen sivutuote. Mutta joka tapauksessa päivittäisestä hemmotteluhetkestä tuli jossain vaiheessa ällöttävä pakollinen paha.
Kukaan muu huomannut samaa?
Kommentit (84)
Olen isälläni huomannut tuon saman ilmiön mutta hän on jo 87v.
Oon 44v ja nyt mulla sama. Ihan kauhee operaatio se on nykyään. Pakkohan se tietty on, mutta enää en käy päivittäin.
Aina yhtä vastenmielistä. Monesti pesen vain hiukset useammin ja käyn suihkussa kerran viikossa. En hikoile lainkaan ja ihoni kuivuu herkästi. Vedellä lotraaminen on turhaa.
Uusi suihkugeeli niin on kivaa taas
En yksinkertaisesti jaksa enää mennä sinne.
Minulla on ollut samaa jo usean vuoden ajan. Suihkuun meneminen tuntuu rasittavalta ja vastenmieliseltä. Lisäksi palelen nykyään todella helposti, joten vaatteiden poisottaminen tuntuu inhottavalta. Mutta en tiedä, onko vanhuuden merkki.
Mulla vaan paranee. Mitä luksuksempi saippua, sen parempi -palana tietysti-, luonnonkosmetiikasta hyvä shampoo ja hoitoaine, kiireetön saippuointi (hana kiinni) ja kaikki se hemmotteleva jälkituunaus ja raikas olo, jota en nuorena pysähtynyt arvostamaan. Ahhhh.
Kyllähän se rasittaa. Meidän pesuhuone on aina niin viileä. Lattialämmitys ei jaksa lämmittää kunnolla. Käyn yleensä saunassa 2 kertaa viikossa ja pelkässä suihkussa 2 kertaa viikossa, yleensä liikuntaharrastuksen jälkeen.
En käy suihkussa vaan kylvyssä. Ihanaa,
Mitä vanhemmaksi tulen, sitä vaikeampaa minun on tulla suihkusta pois, kun siellä on niin mukavaa. Kuivaaminen ja laittautuminen on rasittavaa.
Ärsyttävää hommaa, oon vasta alle 30v, sinne pitää kyllä väkisin raahautua, illalla käyn mieluiten, aamulla ois kauhua joutua suihkuun!
Aina se on ollut yhtä vastenmielistä, en todellakaan suihkuttelisi säännöllisesti jos ei olisi pakko.
Masennus tekee tuon. On se suihku silti kivaa kun vääntäytyy sinne.
Sama täällä, ei yhtään huvittaisi mutta pakko on raahautua kahdesti päivässä. En halua haista pesemättömältä.
N45
Ärsyttävä rutiini. Kuka jaksaa aina samaa päivästä ja vuodesta toiseen. Sama juttu hiusten laittamisen ja meikkaamisen kanssa, en jaksais noita mitään. Pakko kuitenkin, kun töissä täytyy näyttää edustavalta.
Mulla on ollut tuo sama koko ikäni, melkein 29 vuotta. Odotan, että siitä alkaisi tulla mulle ihan tavallista. Mutta meneekö tämä vanhetessa vain pahemmaksi? :(
Olen kyllä huomannut, että pahinta ei ole itse suihkussa oleminen, vaan sinne meneminen. Eli se siirtymisvaihe. Kun olen suihkussa, siellä menee kauemmin kuin aioin, koska myös suihkusta pois tuleminen on hankalaa.
Mä olen koko ikäni inhonnut.