Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

On paljon työttömiä, jotka on tosiasiassa työkyvyttömiä

Vierailija
16.02.2020 |

Tämmöisiä ei töihin saa. Valitettavaa mutta niin se vaan on.

Olen ajatellut itsestäkin,että ei taida enää olla töihin.

Kommentit (55)

Vierailija
1/55 |
16.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

👀

Vierailija
2/55 |
16.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin on. En tiedä onko minustakaan enää töihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/55 |
16.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työelämä vaatii ihmisiltä enemmän ja enemmän, joten kohta suurin osa ihmisistä on varmaan osatyökykyisiä. "Normaali" ei enää monissa työpaikoissa riitä.

Vierailija
4/55 |
16.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä ei-koskaan-töissä-olleet pitäisi päästää työkyvyttömyyseläkkeelle, joka on 70% takuueläkkeestä. Asumistukea ei maksettaisi, sen sijaan saisi asuntolapaikan.

Vierailija
5/55 |
16.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On halvempaa roikottaa kortistossa kuin päästää työkyvyttömyyseläkkeelle tai kuntouttaa. Surullista.

Vierailija
6/55 |
16.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää jaksaa painaa kuin hevonen ja siihen perheen ja kodinhoito päälle. Osa-aikaista ehkä osatyökykyisetkin jaksaisivat, ei tietenkään kaikki.

Vierailija
7/55 |
16.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös yhä enenevissä määrin on tÿöttömïä, ketkä ovat täysin työ kykyisiä.

Mutta jostain kumman syystä se työn teko ei vaan maistu.

Ehdotus on että heivataan tÿöttömät solu asuntoihin josta käsin heidän on käytävä töissä.

Vierailija
8/55 |
16.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämä ei-koskaan-töissä-olleet pitäisi päästää työkyvyttömyyseläkkeelle, joka on 70% takuueläkkeestä. Asumistukea ei maksettaisi, sen sijaan saisi asuntolapaikan.

Ilmaiseksiko sen asuntolapaikan saisi? Missä niitä asuntoloita on?

Vierailija
9/55 |
16.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

KILTTIYS kirjoitti:

Ehdotus on että heivataan tÿöttömät solu asuntoihin josta käsin heidän on käytävä töissä.

Mistä työpaikat?

Vierailija
10/55 |
16.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti näin on.

Vierailija
11/55 |
16.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama tunne. Ei minusta ole töihin, ei ainakaan mihinkään stressaavaan ja vaativaan. Alakulo ja masennus vaan läsnä, ja väsymys. Ollut nyt työttömänä 6kk.

Vierailija
12/55 |
16.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

KILTTIYS kirjoitti:

No nämä täysin terveet työkykyiset työttömät varmasti menisivät töihin, jos töitä OLISI kaikille. Siis sellaista työtä, josta maksetaan palkkaakin. Jos työttömät laitetaan soluasuntoihin, niin hommataanhan kaikille sitten myös se työpaikka?

Vierailija
13/55 |
16.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään työelämä on ihan liian vaativa. Itse jaksan tehdä vaan osa-aikatyötä. Nyt on sopimus 20 tuntia viikossa, lisäksi asumistuki. Pärjään jotenkin ja ei sentään nälkää tarvitse nähdä, mutta enempään minusta ei ole.

Vierailija
14/55 |
16.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koettakaa tampiot tajuta, että me töitä saaneet työttömät olemme aika hyvä elävä todiste siitä, että työttömät haluavat töihin. Mä olisin tappanut itseni, jos en olisi saanut töitä, mutta aika hyvässä vaiheessa sitten lopulta sain. Tai no, perhe piti hengissä, ilman perhettä olisin varmaan sen tehnyt. Toisaalta perhe rajoitti, joten en tiedä miten olisi käynyt. Suurin syy siihen oli asenteet, että töitä oli vaikea saada. Jäin työttömäksi konkurssin vuoksi äitiyslomalla. Ei peilissä katsoneessa tyypissä mitään vikaa ollut, työelämässä oli ja on paljon suurempia tampioita. Vain laiska luuseri itse voi väittää, etteikö sellaisia työelämässä oli. Laiska kun on laiskuudelle sokea. 

Vierailija
15/55 |
16.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä työttömillä on samanlainen oikeus asuntotukeen kuin muillakin ihmisillä. Ja helppohan sinulla on vaatia työttömiä muuttamaan asuntolaan, kun se ei koske sinua ja käyt itse töissä. (Niin ainakin oletan viestisi perusteella.)

Vierailija
16/55 |
16.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen puoliksi työkykyinen työtön. Voisin tehdä esim. osa-aikaisia töitä, kokopäivätyöhön minusta ei ole. Kukaan työnantaja ei palkkaa puoliksi työkykyistä töihin, joten työttömyyteni tulee varmasti jatkumaan.

Vierailija
17/55 |
16.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heikkoa on helppo potkia ja nöyryyttää. Kyllä se 24/7 vtutus siitä ettei ole töitä ja vuodet ja mahdolliset palkat kiitävät ohi suun riittää kuritukseksi ihan hyvin, ainakin minulle. Ei työttömyys mitään lomaa ole etenkään kun alkaa olla kaikki jo menetetty mitä on saanut askarreltua kasaan töissä käydessä. Ja nyt pitäisi vielä parakkiin muuttaa häpeämään. 

Vierailija
18/55 |
16.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku asiantuntija arvioi, että kolmannes työttömistä on siinä kunnossa, että kuuluisivat sairaseläkkeelle.

Vierailija
19/55 |
16.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja paljon on pelkästään työhaluttomia. Tekosyitä miksi ei muka voida töitä edes hakea kyllä riittää.

Vierailija
20/55 |
16.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei ole sairas tai laiska niin palkasta se on kiinni. Lisää liksaa niin melkein ala kuin ala sais ihmisiä töihin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi yhdeksän