Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tuntuu, että olen epäonnistunut elämässäni

Vierailija
16.02.2020 |

Kun katsoo taaksepäin, niin on ollut tosi hyviä mahdollisuuksia, mutta en ole osannut käyttää niitä hyväksi. Olen pelännyt ja kärsinyt masennuksesta.

Olen välillä niin vihainen itselleni, häpeän itseäni sekä tuntuu epätoivoiselta kun tuntuu, että niin paljon on annettu, mutta itse olen pilannut asiat. Kaiken järjen mukaan minun pitäisi olla ihan eri tilanteessa elämässäni ja olisi ollut mahdollisuus tehdä vaikka mitä – mutta en ole uskaltanut, en ole luottanut itseeni, olen ollut masentunut. Tosi noloa.

Enkä siis ole kateellinen tai katkera. Vaan järkyttynyt omista epäonnistumisistani.

Miten päästä tästä yli etten enää enempää pilaa elämääni?

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
17.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niistä kyllä kovin monelle voi puhua, se on totta. Useimmat ihmiset kieltää omatkin epäonnistumisen tunteet ja pitää yllä tiettyä imagoa, suojamekanismihan se on. Harvan kanssa voi rehellisesti puhua, ilman ihmettelyä tai selkäänpuukotusta mitkä ne fiilikset on.

Masennukseen vaan oman kokemuksen kukaan kuuluu se jäätävä epäonnistumisen tunne kaikessa. Ja tottahan sekin on, että monessa kohtaa on mokannut tai alisuoriutunut tai ei onnistunut niin hyvin.

Silti, on tehnyt parhaansa sillä mitä on.

Ei itseäni ainakaan auttanut se, että koitan piristyä. Sekin tuntui vaatimuksesta ja vei voimat. Saa tuntea pettymystä, surua, vihaa, käydä ne kaikki pasK@t tunteet läpi, se on se tehtävä, elää ne läpi ja sitten niistä pääsee. Jos yrittää ohittaa ne, ei se onnistu. Elämässä monesti sattuu kaikenlaista.

Veikkaan, että että kaikki ei ole yksin sinun epäonnistumisesta kiiinni, vaan myös kurjia juttuja on käynyt sinulle. Ei ihme , että masentaa. Suru pitää surra, viha vihata ulos. Siellä masennuksen taustalla on aina joku juttu, joka pitää elää ulos.

Ja onhan se myös jos pettymys pettyä itseensä, kun näkee ne huonot puolet. Kaikissa ne kuitenkin on, nekin pitää vana hyväksyä, että niistä huolimatta ja niiden kanssa, olet arvokas. Ei kukaan ole varustettu vaan hyvillä ja onnistuneilla puolilla. On se toinen myös.

Kun hyväksyy myös varjonsa alkaa kasvu kohti terveempää aikuisuutta. Illuusio täydellisyydestä romahtaa ja oppii hyväksyn itsensä epätäydellisen, mutta rakastettavan ihmisenä.

Ei ole helppoa olla ihminen, käydä läpi juttuja ja kasvaa! Noiden läpi, kun pääset, olet taas paljon pidemmällä ja vahvempi jatkan matkaa!

Vierailija
22/22 |
17.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on takana loistava tulevaisuus, erityistaitoja ym. Mitään en ole pystynyt hyödyntämään, nut kärvistelen pajalla mikä varmaan menee kohta nurin koko paska, asuntolainaakaan en ole saanut maksettua pois, rahaa ei ole yhtään, ei säästöjä ei sijoituksia.

Olen jotenkin todella pettynyt ja kyllästynyt kaikkeen, mitään muuta elämää ei ole kuin työt ja kämpän lämmittäminen talvella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla