Miten suomalaiset ja ruotsalaiset eroavat ulkonäöltään?
Jos yleistetään. Esim tiettyjä eroavaisuuksia kasvoissa, joista tunnistaisit onko henkilö Ruotsista vai Suomesta.
Kommentit (97)
Vierailija kirjoitti:
Keskiarvoiset naamat suomalaisista ja ruotsalaisista.
Suomalaiset näyttävät energisemmiltä ja elämästä kiinnostuneemmilta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haluaisin ruotsalaisen miehen.
Rotupetturi. Suomalais-ugrilaisuuden täytyy säilyä.
Mieluummin ruotsalainen siittäisi suomalaisen naisen ja näin saataisiin laadukkaita yksilöitä Suomeenkin.
Onneksi minussa on ruotsalaista verta <3
Kyllähän sen eron huomaa :) Meillä Suomalaisilla taitaa olla enemmän noita itäisiä geenejä, mua on esim. luultu itäeurooppalaiseksi ulkonäön vuoksi (Ihan suomalainen olen :D)
Mulle on jäännyt jotenkin kuva, että ruotsalaisista löytyy enemmän aitoja blondeja kuin suomesta. En tiedä pitääkö paikkaansa.
Jotenkin jäänyt myös vaikutelma, että ruotsalaiset olisivat paremman näköisiä yleisestikin.
Ulkomailla minua on luultu sekä suomalaiseksi että ruotsalaiseksi.
PAriisin lentokentällä joku lentokenttätyöntekijä tuli sanomaan minulle, että sinun täytyy olla ruotsista. Mies oli itse ruotsalainen ja sanoi tunnistavansa ruotsalaiset. Jaa-a, enpä ollutkaan :D
Kyproksella olin jossain retkellä, missä oli eri maan kansalaisia ja brittiläinen matkaopas. porukkaa oli noin 40-50. Olin ainut suomalainen. Opas tiesi minkä maalaisia oli porukassa mukana. Kun kokoonnutiin, hän ensimmäisenä osoitti minua ja sanoi, You must be from Finland. So typical finnish looking man. :D
Monet ruotsalaiset ovat vaaleita, hoikkia ja hyvännäköisiä.
Suomalaisissa on kauniita, komeita, normaaleja sekä punakoita, tanakoita, hanakoita ja possunenäisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miesten kasvot ovat vaihtuneet. Kapeakasvoisia on täällä vähän ja leveänaamaisia enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Monet ruotsalaiset ovat vaaleita, hoikkia ja hyvännäköisiä.
Suomalaisissa on kauniita, komeita, normaaleja sekä punakoita, tanakoita, hanakoita ja possunenäisiä.
Ruotsissa on enemmän ehkä myös jonkinlaista painetta näyttää hyvältä. Sieltä tulee kaikki muotiketjutkin gina, bikbok, h&m
Kantaruotsalaiset (ei ma..mut) ovat pidempiä, hoikempia ja heillä ei ole suomalaista leveää perunanenää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mussa kiinnittää eniten huomiota se, että ruotsalaisten kulmakarvat on matalammat tai suoremmat.
Tosta keskivertoruotsalaisesta naisesta tulee muuten mieleen Blake Lively.
Ruotsalaiset ainaki blondaa enemmän vetyperoksidilla ku suomalaiset 😁veikkaan että sielläki yleisin väri on maantie harmaa niinku suomessa
Mies32vuotta kirjoitti:
Mulle on jäännyt jotenkin kuva, että ruotsalaisista löytyy enemmän aitoja blondeja kuin suomesta. En tiedä pitääkö paikkaansa.
Jotenkin jäänyt myös vaikutelma, että ruotsalaiset olisivat paremman näköisiä yleisestikin.
Ulkomailla minua on luultu sekä suomalaiseksi että ruotsalaiseksi.
PAriisin lentokentällä joku lentokenttätyöntekijä tuli sanomaan minulle, että sinun täytyy olla ruotsista. Mies oli itse ruotsalainen ja sanoi tunnistavansa ruotsalaiset. Jaa-a, enpä ollutkaan :D
Kyproksella olin jossain retkellä, missä oli eri maan kansalaisia ja brittiläinen matkaopas. porukkaa oli noin 40-50. Olin ainut suomalainen. Opas tiesi minkä maalaisia oli porukassa mukana. Kun kokoonnutiin, hän ensimmäisenä osoitti minua ja sanoi, You must be from Finland. So typical finnish looking man. :D
Minua on luultu ulkomailla useasti suomalaiseksi, ruotsalaiseksi, venäläiseksi ja thaimaalais-suomalaiseksi. En usko että meitä pohjoismaalaisia on yhtään sen helpompi erottaa toisistaan kuin meidän mielestä espanjalaisia ja italialaisiakaan.
N29
Vierailija kirjoitti:
Suomalaiset miehet ovat näköjään paljon tummempia iholtaan kuin naiset, ruotsalaisilla ei ilmene yhtä dramaattista eroa.
Vierailija kirjoitti:
Ruotsalaiset naiset ovat pitkäkaulaisempia. Muutenkin vartalo eri mallia kuin tyypillisellä suomalaisella.
Ovat jotenkin pitkäraajaisempia muutenkin. Tietysti ylipainoisia on molemmissa maissa, mutta suomalaiset on normipainoisenakin jotenkin tanakampia. Esim hiihto on hyvä esimerkki, koska siellä kukaan ei ole ylipainoinen mutta ruotsalaiset (ja norjalaiset) on jotenkin kuin eri rotuakin verrattuna suomalaisiin.
Iivo on toki pitkä, mutta enempi samaa mallia kropaltaan kuin venäläiset. Jotenkin sellainen kulmikas.
Vaikea sanoa, kun sekä Suomesss että Ruotsissa on keskenään hyvin eri näköisiä ihmisiä. Mun mielestä suomalaiset ja ruotsalaiset näyttävät aika samalta. Suomessa on ehkä yleisempää leveämmät kasvot, lyhyemmät ihmiset, tympeämpi ilme ja tasainen naama (kasvojenmuoto ja piirteet eivät erotu selkeästi).
Ruotsalaiset naiset ovat kauniimpia, hoikempia, tyylikkäämpiä ja naisellisempia kuin suomalaiset naiset. Suomalaiset miehet sen sijaan ovat komeampia ja ennen kaikkea miehekkäämpiä kuin ruotsalaiset miehet, joista valtaosaa ei voi kunnolla edes miehiksi kutsua. Ovat täysin naisen tossun alla olevia reppanoita, jotka eivät länsinaapurin nykytilanteessa kykene edes puolustamaan oman maansa naisia. Ja jo vuosikymmenten ajan yli 90% heistä ei ole käynyt edes armeijaa, siinä maassa armeijan käynyt mies on harvinaisuus.
Vierailija kirjoitti:
Kantaruotsalaiset (ei ma..mut) ovat pidempiä, hoikempia ja heillä ei ole suomalaista leveää perunanenää.
Joidenkin nykyaikaisimpien pituustutkimusten mukaan suomalaiset miehet olisivat jo suunnilleen yhtä pitkiä kuin ruotsalaiset miehet ja suomalaiset naiset jopa vähän pidempiä kuin ruotsalaiset naiset.
Vierailija kirjoitti:
Ruotsalaiset naiset ovat kauniimpia, hoikempia, tyylikkäämpiä ja naisellisempia kuin suomalaiset naiset. Suomalaiset miehet sen sijaan ovat komeampia ja ennen kaikkea miehekkäämpiä kuin ruotsalaiset miehet, joista valtaosaa ei voi kunnolla edes miehiksi kutsua. Ovat täysin naisen tossun alla olevia reppanoita, jotka eivät länsinaapurin nykytilanteessa kykene edes puolustamaan oman maansa naisia. Ja jo vuosikymmenten ajan yli 90% heistä ei ole käynyt edes armeijaa, siinä maassa armeijan käynyt mies on harvinaisuus.
Vaaleita, hoikkia ja pitkiä ruotsalaismiehiä, joita vastaan kävelee lyhyitä ja lihavia (virallinen termi THL:n mukaan ylipainoinen) kaljuja suomalaismiehiä. Mietitään yhdessä, kummat näyttävät paremmilta.
Ei vittuilua mutta ruotsalaisilla on juurikin enemmän niitä isoja pallosilmiä. Ei todellakaan mitään kissa silmiä..Yllättävän monella on isohkot korvat. Ruotsalaiset ja länsi-suomalaiset/eteläiset näyttävät aika samalle.