Haluan vankilaan
Antakaa vinkkejä miten päästä vankilaan.
Luin tänään Hesarin jutun, jossa vangit treenaavat päivittäin, lueskelevat, katselevat telkkaria ja käyvät kisoissa. Ja se on hieno juttu.
Nyt on vain on niin, että minä, kympin tyttö, olen aivan lopun väsynyt tähän yhteiskuntaan. Haluan vankilaan. En ole valmis satuttamaan ketään. Minkälaisesta rikoksesta pääsee varmuudella ensikertalainen vankilaan?
Kommentit (35)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vankilassa saa valmista ruokaa. Riittäis mulle täyttään tarvittavan luksuksen. Olen niin väsynyt puurtamaan ja pärjäämään. Pelkäämään, että pesukone hajoaa ja rahat loppuu. Kukaan ei vaatis olemaan vanhempainyhdistyksen pj.
Ette te varmasti halua oikeasti vankilaan - mikään ei ole ihmiselle pahinta, kun vapauden vienti.
Mitäs vapautta se sitten antaa kun mennään töihin ja ei päästä normaaliin aikaan vaan pakotetaan jäämään ylitöihin? Muuten hommat ei hoidu.
Sitten illalla pitäisi jaksaa kuvitella että kasvattaa lapsia, paskat kasvattaa. Iltapala ja nukkumaan.
Toivotaan kädet ristissä että kasvatusta saavat päiväkodissa ja koulussa.
Kyllähän tuo vankila paremmalta vapaudelta kuulostaa kuin perheellisen työelämä ja pakolliset ylityöt siihen päälle.
Voisi kuvitella että ei ruuhkavuosien riivaamaa enää vankilasta saisi takaisin samaan sairaaseen työkultuuriin mitä meillä tarjotaan (onneksi aika kuluu myös vankilan ulkopuolella). Käyt töissä ja tunnet syyllisyyttä ettet voi tehdä töitä realistisen hyvin, johtuen minimiin palkastusta työväestä. Koet syyllisyyttä lapsista jotka ei saa kasvatusta ja näkevät vanhempia vain parituntia illasta ja viikonloput menevät väsyneenä levätessä. Sunnuntait ovat pahimpia kun huominen ahdistaa ja taas alkaa vapauden menetys kunnes perjantai taas tulee.
Syyllisyyttä, ahdistusta vapauden menetyksestä rahaa vasten (heikko ostovoima),
Ehkä se vankila on oikeasti parempi paikka. Sinne kun saisi koko perheen mukaan turvaan.
Mä suositen eroa. Jos suhde on ahdistavaa niin miksi olla yhdessä? Lapset tottuu tilanteeseen yleensä nopeammin kuin aikuiset. Jos muutatte lähekkäin asumaan on vuoroviikko systeemi paras ja sitä omaa aikaa saa molemmat yhtä paljon kuin myös olla lasten seurassa..
Jos olis oma selli, niin kyllähän siellä lusisi. Mutta jos joutuisi johonkin ”kimppakämpään”, hyi hele! Mulla ei ole hajuakaan Suomen naisvankilasysteemeistä, ei taida olla ainakaan sellaista kuin OITNB:ssä...
Järjestä elämäsi muuten vapaammaksi, kai se jollain tavalla onnistuu, jos kerran ei vaadi paljoa materiaalisesti? Jos olet loppuunpalamisen kynnyksellä, hae mt-puolen apua.
Onhan niitä sitten kaikkia tuetun asumisen muotoja, eri asteisia, mutta ne taitavat olla vain sellaisille ihmisille, joilla on vakavampia ja pidempiaikaisia vaikeuksia pitää huolta itsestään.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Vierailija kirjoitti:
Vedä pää täyteen, ja mielellään vielä jotain huumetta kans, ja lähde ajelemaan kylille. Hyvä olis, jos autosta löytyisi joku 50-100g pi-riä tai joku 50 es-soa, varastettua tavaraa ja ehkä joku laiton ase. Kun poliisit pidättää, tee kaikkes, jotta saat vielä virkamiehen väkivaltaisen vastustamisen. Paras olis, jos ensin aiheutat vielä jonkun takaa-ajo tilanteen. Eli karkuun vaan niin kauan kun piikkimatto pysäyttää. Jos voit vielä jonkun kaverin kanssa sopia, että hän tulee kyytiin, ja väittää, että oot pakottanut hänet kyytiin asella uhaten. Eikö tosta nyt luulis jonkun tuomion saavan.
Hemmetin hieno idea, muutama lisäys jos sallit.
Tehkää homma sillä tavalla, että olet pitänyt sitä kaveriasi viikon jossain kidnapattuna ja vankilatuomio on varma.
Kaveri saa vahingonkorvauksia 10 000 euroa, eikä sinulla tietenkään ole sellaista rahaa, joten valtionkonttori maksaa ja sitten vain laitatte saaliin puoliksi.
5000:lla voit hommata essoja ja sit myyt niitä kongilla hyvällä voitolla ja palaat vapauteen rikkaana ihmisenä.
Menkää mieluummin vaikka luostariin. Rauhallista ja tunnelmallista.
Jätä menemättä inttiin....
Ai sori, ei taida toimia, sähän ootkin ehkä nainen
Jätä menemättä inttiin, niin pääset.
Ai niin,sori, ei toimi jos oot nainen
Vierailija kirjoitti:
Vedä pää täyteen, ja mielellään vielä jotain huumetta kans, ja lähde ajelemaan kylille. Hyvä olis, jos autosta löytyisi joku 50-100g pi-riä tai joku 50 es-soa, varastettua tavaraa ja ehkä joku laiton ase. Kun poliisit pidättää, tee kaikkes, jotta saat vielä virkamiehen väkivaltaisen vastustamisen. Paras olis, jos ensin aiheutat vielä jonkun takaa-ajo tilanteen. Eli karkuun vaan niin kauan kun piikkimatto pysäyttää. Jos voit vielä jonkun kaverin kanssa sopia, että hän tulee kyytiin, ja väittää, että oot pakottanut hänet kyytiin asella uhaten. Eikö tosta nyt luulis jonkun tuomion saavan.
Ehkä kannattaisi myös lisätä taloudellinen vahinko mukaan. Paras olisi varmaan varastaa tosi kallis auto ja tuhota se tässä takaa-ajossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vankilassa saa valmista ruokaa. Riittäis mulle täyttään tarvittavan luksuksen. Olen niin väsynyt puurtamaan ja pärjäämään. Pelkäämään, että pesukone hajoaa ja rahat loppuu. Kukaan ei vaatis olemaan vanhempainyhdistyksen pj.
Ette te varmasti halua oikeasti vankilaan - mikään ei ole ihmiselle pahinta, kun vapauden vienti.
Ironisinta onkin, että vankilassa on enemmän reaalisia vapauksia kuin oravanpyörässä. Ei minulla ole siviilissä mahdollisuutta pelata sulkapalloa mutta vankilassa olisi
eri
Vierailija kirjoitti:
Jos olis oma selli, niin kyllähän siellä lusisi. Mutta jos joutuisi johonkin ”kimppakämpään”, hyi hele! Mulla ei ole hajuakaan Suomen naisvankilasysteemeistä, ei taida olla ainakaan sellaista kuin OITNB:ssä...
No tässäpä sinulle tietopaketti Hämeenlinnan uudesta naistenvankilasta, ole hyvä:
Havainnekuvat paljastavat: Hämeenlinnaan nousee varsinainen naisten luksusvankila – Digisellit, kampaaja, luontopolkuja ja kaupunkiviljelyalue
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/4071836f-2c7d-4bfc-82ae-751df43f3ecf
Jestas mitä kermapersemammoja täällä on (ap ja peesaajansa). Ilmeisesti on liian hyvin kaikki perusasiat: vakityöpaikka, TERVEYS, perhe ja ystäviä/kavereita yms, niin sitten tylsistytään ja halutaan jotain ihmeen extremeä, eikä osata olla kiitollisia noista kunnossa olevista perusasioista. Ja jos muka niiiin väsyttää kaikki, niin nukkukaa tarpeeksi ja käykää psykiatrilla juttelemassa tylsistymisestänne, niin kyllä se siitä. Itse antaisin paljon jo perusterveydestä (sain juuri tietää sairastavani perinnöllistä etenevää sairautta) ja etenkin olisi juhlaa, jos voisi vielä käydä töissä ja saada rahaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riippuu täysin ihmisestä. Joillekin laitostuminen voi olla suorastaan stressitön paratiisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Talousrikoksilla.
Miten sellainen tehdään? Jätän verot maksamatta? Tuskin ne 15k vuoksi vankilaan pistävät? Mikään merkittävää omaisuutta ei ole, jotta voisin tehdä mitään kummoisia kommervenkkejä.
Kerran huijari myi tori.fi:ssä olemattomia legoja ja tein rikosilmoituksen. Koskaan jutusta ei mitään kuulunut oikeudenkäynnin jälkeen.
Perusta yritys. Unohda kirjanpito ja avot, oot linnassa ennenkun huomaatkaan.
Vankilassa vaan on se, että et voi itse päättää, koska tulet sieltä pois. Ja kun se vapautuspäivä koittaa, sinut potkaistaan talosta ulos. Sen jälkeen olet omillasi. Voi olla vaikea päästä takaisin yhteiskuntaan kiinni.
Ainoastaan elinkautisvanki voi Suomessa kieltäytyä vapaudesta.
Muuttakaa mieluummin vaikka maalle. Sieltä pääsee pois koska tahansa.