Työ koko elämä?
Haluaisin mielipiteitä, miten teillä jakautuu työ - ja vapaa-aika? Miten suhtaudutte työhönne?
Itse rakastan työtäni, olen kirjaimellisesti unelmatyössä mikä tarkoittaa myöskin sitä että päivät venyvät pitkäksi, ja toki arkipäivisin väsyttää töiden jälkeen mutta mielenkiinto ei lopu. Kuulen vain usein töissä muilta kun ihmettelevät miten jaksan, ja itse nurisevat kuinka taas pitää olla koko päivä töissä vaikka ei huvittaisi.
Kommentit (2)
Pidän työstäni ja palkka on hyvä. Pomokin on mukava, mutta yrittää teettää liikaa töitä. Olen sille kehityskeskustelussa sanonut saman. Olen myös sanonut, ettei työ ole koko elämäni, enkä ole valmis edes rahasta uhraamaan iltojani ja viikonloppujani työnteolle.
Jos viesti ei mene perille, teen sen mitä normaalin työajan puitteissa ehdin. Jos asiakkailta tulee reklamaatioita, sanon, että olen hänelle asiasta jo maininnut.
Jaksaminen riippuu paljolti johtamisesta. Jos se on hyvää, ihminen jaksaa ja kokee työn mielekkääksi. Työ vie suuren osan ajasta. Kaikilla palkka ei edes kompensoi tätä työaikaa.
Jos olet juuri saanut uuden työn tai se on vaihtelevaa niin onhan se mukavaa. Ei kuitenkaan kannata odottaa, että 5-10 vuotta samoissa tehtävissä ollut olisi enää motivoitunut työhönsä. Silloin olisi työnantajan velvollisuus kierrättää työntekijää eri työtehtävissä. Jos työnantaja ei anna tähän mahdollisuutta niin ei kannata odottaa motivaatiota tai sitoutumista.