Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Aloitin vaatekaappien siivouksen - viitsiikö joku tsempata?

Vierailija
16.02.2020 |

Kunnianhimoinen tavoite on käydä kaikki vaatteet läpi, katsoa mitä ei tarvitse ja varmistaa, että tarvittavat ovat kaikki omilla paikoillaan. Turhista voi sitten hankkiutua eroon.

Tavoitteeseen haluan päästä, mutta homma itsessään ei niin innosta.

Vinkkejä tsemppaukseen?

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
16.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos koko urakka on suuri, aloita vaikka housuista. Pienet ja vanhanaikaiset pois.

Vierailija
2/30 |
16.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos koko urakka on suuri, aloita vaikka housuista. Pienet ja vanhanaikaiset pois.

Kiitos! 

Aloitin siitä, että tyhjensin vaatekaappien sisällöt tuohon sohville. Ei ehkä järkevää, mutta halusin päästä kunnolla käymään kaiken läpi. Nyt pitää sitten lähteä prosessoimaan tuota vaatevuorta. Tuolla tavalla pienissä paloissa varmaan auttaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
16.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt jotain hyvää musiikkia soimaan ja kaapit tyhjäksi! 💗 Puhdistat kaapit nyt kun ne kerrankin ovat tyhjät.

Sitten haet pyykkikorin ja jätesäkin. Säkkiin kaikki EI vaatteet ja pyykkikoriin kaikki EHKÄ vaatteet. Kaapeihin laitat vain KYLLÄ vaatteet.

Hienosti menee! 💗

Ei säkki sitten heti pois ja Ehkä pino nurkkaan / kaappiin erilleen tai muuten hankalaan paikkaan. Jos ei seuraavaan kuukauteen / kahteen ole kaivannut mitään Ehkä pinosta sen voikin hävittää.

Tsemppiä sinne! Hävitin itse äsken 1 säkkin uffille ja Ehkä pino on lämmin varastossa.

Vierailija
4/30 |
16.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaine sääntö että mitä vaatetta et ole käyttänyt vuoteen niin et tule sitä käyttämäänkään. Tsemppiä. Meinasin itse tehdä tuon saman sitten kesällä.

Vierailija
5/30 |
16.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt jotain hyvää musiikkia soimaan ja kaapit tyhjäksi! 💗 Puhdistat kaapit nyt kun ne kerrankin ovat tyhjät.

Sitten haet pyykkikorin ja jätesäkin. Säkkiin kaikki EI vaatteet ja pyykkikoriin kaikki EHKÄ vaatteet. Kaapeihin laitat vain KYLLÄ vaatteet.

Hienosti menee! 💗

Ei säkki sitten heti pois ja Ehkä pino nurkkaan / kaappiin erilleen tai muuten hankalaan paikkaan. Jos ei seuraavaan kuukauteen / kahteen ole kaivannut mitään Ehkä pinosta sen voikin hävittää.

Tsemppiä sinne! Hävitin itse äsken 1 säkkin uffille ja Ehkä pino on lämmin varastossa.

Kiitos!

Vierailija
6/30 |
16.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein tämän pari viikkoa sitten, otin myös kirppikseltä paikan johon olen vienyt parhaat. Ihan kuvaavaa on, että kun henkarit on tyhjenytneet kirppiksellä, en edes muista mikä vaate on mennyt kaupaksi. Niin vähän merkitystä niillä oli. Myymättä jääneet vien suoraan vaatekeräyslaatikkoon, kotiin ne eivät enää tule.

Jos jotain vaatetta ei ole vuoteen tai kahteen pitänyt, ei sitä pidä tulevaisuudessakaan. Pois vaan.

Vierailija
7/30 |
16.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sellaine sääntö että mitä vaatetta et ole käyttänyt vuoteen niin et tule sitä käyttämäänkään. Tsemppiä. Meinasin itse tehdä tuon saman sitten kesällä.

Kiitos myös sinulle! Hyvä neuvo. 

Vierailija
8/30 |
16.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tein tämän pari viikkoa sitten, otin myös kirppikseltä paikan johon olen vienyt parhaat. Ihan kuvaavaa on, että kun henkarit on tyhjenytneet kirppiksellä, en edes muista mikä vaate on mennyt kaupaksi. Niin vähän merkitystä niillä oli. Myymättä jääneet vien suoraan vaatekeräyslaatikkoon, kotiin ne eivät enää tule.

Jos jotain vaatetta ei ole vuoteen tai kahteen pitänyt, ei sitä pidä tulevaisuudessakaan. Pois vaan.

Miten kannattaa suhtautua vähän liian pieniin? Toivoa, että laihtuu taas - mikä on kyllä kevään tavoitteena - vai kylmästi hankkiutua eroon? Ei haluaisi heittää rahaa hukkaankaan niin, että hyviä vaatteita heittää pois vain koska ovat nyt hieman pieniä.

Vierailija
9/30 |
16.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun katselet vähän aikaa viikkaus- siivousvideoita niin ( ainakin mulle) tulee pakottava tarve siivota itsekin.

Tsemppiä :)

Vierailija
10/30 |
16.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun katselet vähän aikaa viikkaus- siivousvideoita niin ( ainakin mulle) tulee pakottava tarve siivota itsekin.

Tsemppiä :)

Hyvä vinkki, kiitos!

Vierailija
11/30 |
16.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten kannattaa suhtautua vähän liian pieniin? Toivoa, että laihtuu taas - mikä on kyllä kevään tavoitteena - vai kylmästi hankkiutua eroon? Ei haluaisi heittää rahaa hukkaankaan niin, että hyviä vaatteita heittää pois vain koska ovat nyt hieman pieniä.

Laitoin pois. Jotenkin ainakin minulla vanhetessa vartalon muotokin muuttuu vaikkei varsinaisesti lihoisi.

Vierailija
12/30 |
16.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi on niin ihanaa. Valitettavasti meillä ei enää ole mitään kaappeja siivottavaksi. Se siistin kaapin näkeminen on niin tyydyttävää. Välillä löytyy "uusiakin" vaatteita käyttöön. "Ai mulla on tällanenkin!" Mä nautin myös Konttiin tai roskikseen keräytyvistä pusseista. Varsinkin kun tiedän, että roskiinmeneviä on oikeasti käytetty paljon ja Konttiin menvät ovat lähinnä lasten pieneksi jääneitä, ei siis virheostoksia.

Vierailija
13/30 |
16.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei innosta? Siitähän tulee hyvä olo, kun kertyy muutama pussillinen poisvietävää ja kaapissa kaikki on siististi paikallaan. Eikä ole edes likaista hommaa. 

Vierailija
14/30 |
16.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen laittanut pois ellei ole kyse ollut jostain suht ajattomasta juhlamekoista tms. Varsinkin jos on useamman vuoden vanhoja. Useimmillahan käy niin, kun laihtuu niin siitä virkistyneenä haluaakin ostaa uusia vaatteita ja ne kaapissa seisovat tavoitevaatteet jää kuitenkin pitämättä.

Vierailija
15/30 |
16.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksei innosta? Siitähän tulee hyvä olo, kun kertyy muutama pussillinen poisvietävää ja kaapissa kaikki on siististi paikallaan. Eikä ole edes likaista hommaa. 

No nyt aloitin. Sitähän itsekin ihmettelin, että miksei nyt tullutkaan innostusta, kun yleensä tämä on ihanaa kun parin vuoden välein teen. Nyt tosiaan kun olin kantanut kaikki vaatteet tuohon sohville vaatekaapeista niin tuli vähän sellainen olo, että huh. Mutta nyt innostus taas viriämässä, kiitoksia kaikille tsempeistä!

Vierailija
16/30 |
16.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun on pakko sanoa, että vuosi -sääntö ei päde Suomessa. En ole käyttänyt paksuinta talvitakkiani muutamaan vuoteen, mutta en todellakaan luovu siitä. Se on ainoa, jolla tarkenen, jos tulee -20 pakkasta. Uskon että joku vuosi vielä tulee.

Liian pienistä vaatteista sanoisin, että jos niitä on monta, niin säästä 10 ihaninta. Loput pistä jonkun pienemmän iloksi.

Jos joku vaate on periaatteessa ihan hyvä, mutta kauhtunut, niin leikkaa se siivousräteiksi, ja siivoa esim. kylppärin lattiaviemärit. Näin vaate on palvellut vielä viimeisen kerran, eikä sinun tarvitse räytyä kauhtunut rätti päälläsi.

Vierailija
17/30 |
16.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toi on niin ihanaa. Valitettavasti meillä ei enää ole mitään kaappeja siivottavaksi. Se siistin kaapin näkeminen on niin tyydyttävää. Välillä löytyy "uusiakin" vaatteita käyttöön. "Ai mulla on tällanenkin!" Mä nautin myös Konttiin tai roskikseen keräytyvistä pusseista. Varsinkin kun tiedän, että roskiinmeneviä on oikeasti käytetty paljon ja Konttiin menvät ovat lähinnä lasten pieneksi jääneitä, ei siis virheostoksia.

Ihana mikä viesti! Upea asenne tuo, että harmi kun ei ole kaappeja siivottavaksi :-)

Vierailija
18/30 |
16.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No nyt aloitin. Sitähän itsekin ihmettelin, että miksei nyt tullutkaan innostusta, kun yleensä tämä on ihanaa kun parin vuoden välein teen. Nyt tosiaan kun olin kantanut kaikki vaatteet tuohon sohville vaatekaapeista niin tuli vähän sellainen olo, että huh. Mutta nyt innostus taas viriämässä, kiitoksia kaikille tsempeistä!

Hyvä, hyvä, siitä se lähtee!

Välillä sovittelet jotain, jotain kierrätyskasaan, jotain pyykkikoriin. Alusvaatteet ja sukat järjestykseen jne. Sitten on illalla hieno kaappi. 

Vierailija
19/30 |
16.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laitoin pois. Jotenkin ainakin minulla vanhetessa vartalon muotokin muuttuu vaikkei varsinaisesti lihoisi.

MInusta taas on kivaa, että on muutama nostalgiavaate tallessa. Olen kyllä heittänyt pois sellaisia liian pieniä, jotka ovat menneet pois muodista ja joihin ei ole mitään tunnesidettä. Mutta kaapissani on vaikkapa hyvälaatuinen punainen mekko 21 vuoden takaa. En tule koskaan mahtumaan siihen, mutta se on kiva muisto ja ehkä joku joskus voi käyttää sitä, malli on ajaton. 

Vierailija
20/30 |
16.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen miettinyt, että ne läpikäytävät vaatteet kannattaa laittaa sängylle, niin ne on pakko käydä läpi ennen nukkumaanmenoa. Toki sitten jos laittaa ne illalla vain sivuun siitä, ei tätä vaikutusta ole.. Itsellä on laatikoissa vaikka ja mitä vaatteita, mitä ihmettelen, miksi olen niitä säilönyt kun en niitä kerran käytä.

Ensi perjantaiksi pitäisi pakata muuttoa varten koko kämppä, eli vihdoin "pakko" hankkiutua eroon ylimääräisistä kun muutan vielä pienempään asuntoonkin! Onneksi olen jo jonkin verran käynyt vaatteita läpi ja isoin ongelma on enää kengät, niistä kun ei saa myydessä oikein mitään vaikka olisivat about uusiakin. Mietin, mikä olisi sellainen taho joka lahjottaisi ne oikeasti tarvitsevalle ihmiselle/perheelle ?