Täytyykö minun oikeasti maksaa luurista 600-700€?!
Nykyinen maksoi kampanjahintaan 500€ muutama vuosi sitten ja nyt en löydä uutta edes sillä hinnalla🤔😟.
Samsung ja Oneplus nyt vaihtoehtoina, sekin vielä ettei tunnu löytyvän edes vaihtoehtoja kunnolla. Huaweita en toista osta.
Kommentit (78)
Sinun pitää maksaa, koska asut kommunismissa.
Minä maksoin Samsung A 50s puhelimesta 63 euroa.
Sinulla on vaihtoehto, lähde pois tuosta periferiassa.
N. 52
Singapore
Googlen palvelut loppuu huawein malleista. Esim. Mate 30 ja mate 30 prossa ei ole Googlen palveluja, eikä play kauppaa.
Miten Sony oli niputettu samaan jonkun Doron kanssa? Joo, eihän tässä mitään ylimääräistä pilipalia ole, mutta muuten...
Itsellä Sonyn Xperia Z5 compact, 4 vuotta vanha. Näyttö naarmuton, minulla ei ole mitään suojakalvoa siinä. Nahkainen lompakkokotelo käytössä. Akku kestää, toimii -30 asteen pakkasessa, sateessa, pieni ja näppärä. Tallilla mukana pölyssä jne. Tiputeltu ties kuinka monta kertaa. Erinomainen kamera. Toimii kuin junan vessa, ei ole koskaan ollut huollossa.
Halvemmista Sonyn malleista en osaa sanoa ja harmiksi nuo uudet lippulaivamallit on niin isoja, että joutuu vähän miettiä jahka uutta joutuu joskus hankkia. Tämä maksoi aikoinaan vajaa 500 euroa.
Työpuhelimena Huawei ja se on aivan lelu tähän verrattuna. Lisäksi siinä on kaikenlaisia turhia toimintoja jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ainakaan huaweita tai honoria. Tulevissa Huawei- ja Honor-älypuhelimissa ei jatkossa oo Googlen omia palveluja, kuten Gmail- ja Youtube-sovelluksia. Ja päivitykset saa vasta ku ne on avoimen lähdekoodin versiossa.
Älä viitsi narrata ihmisiä. Se on Trumpin hallinnon politiikkaa. Google tekee mielellään yhteistyötä Huawein kanssa. Ei mikään firma, Google mukaan lukien, ole niin hölmö että heittää satojen miljoonien diilit vessanpöntöstä alas koska oranssi mies sanoo niin.
Et selvästikään tunne lähihistoriaa etkä tiedä yhtään mistä puhut. Tutkipa hieman mitä Google tekee tai on tekemättä Kiinan markkinoilla ja kuinka paljon he tällä tietoisella päätöksellä menettävät rahaa ja miksi he niin tekevät.
Tiedän tasan tarkkaan asian laidan. Google on mainosrahoitteinen ja kun Googlen käyttöjärjestelmä on Huawein laitteissa, Google tienaa siitä rahaa. Androidin koko pointsi on ollut siinä, että mikä tahansa laitevalmistaja saa käyttää sitä ilman erillisiä vääntöjä. Nyt kuitenkin Yhdysvallat diktatuurisesti puuttuu tuohon valttiin, joka teki Androidista mahtavan; yrittämällä kieltää softan yhdeltä valmistajalta. Android ei ole enää se sama liberaali vapaa Android, mistä se tunnettiin, vaan siitä on tullut Yhdysvaltojen pelinappula.
En usko, että Google heittää satojen miljoonien edut pönttöön. Heitä kiinnostaa raha, ei jenkkien etu.
Pitäisikö Google:n rahoittaa toimintansa jonkun puolueen armosta.
Etkö tiedä Neuvostoliitto kaatui.
Luulen, että Google on liikevaihdoltaan suurempi kuin koko suomen bruttokansantuote.
Suomen markkinat ovat niin olemattomat, että vaikka suomessa ei myytäisi yhtään puhelinta se ei merkitsisi valmistajille mitään.
Mulla on Samsung Galaxy A20e. Maksoi ennen joulua 169€. On ihan hyvä puhelin. Edellinen Samsung on 4 vuoden käytön jälkeen edelleen ehjä ja toimiva, mutta siihen ei saanut enää Nordean mobiilipankkia eikä Hsl- lippusovellusta, oli pakko hankkia uusi.
Vierailija kirjoitti:
Googlen palvelut loppuu huawein malleista. Esim. Mate 30 ja mate 30 prossa ei ole Googlen palveluja, eikä play kauppaa.
Niin no jos on niin laiska ettei itse jaksa ladata siihen puhelimeen niitä googlen palveluita niin voihan tuo olla ongelma. Googlen sovelluskaupan saa asennetuksi puhelimeen 10 minuutissa.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on Samsung Galaxy A20e. Maksoi ennen joulua 169€. On ihan hyvä puhelin. Edellinen Samsung on 4 vuoden käytön jälkeen edelleen ehjä ja toimiva, mutta siihen ei saanut enää Nordean mobiilipankkia eikä Hsl- lippusovellusta, oli pakko hankkia uusi.
Minulla uusi Samsung Galaxy A 50s. Semmoinen maksaa noin 60 euroa.
Ei kannata ostaa puhelimia sosialistisesta suomesta.
Totalitarismi määrää hyödykkeiden hinnat!
Sonylta on aika kova se uusi bundle-tarjous: Xperia 5 + langattomat vastamelukuulokkeet (tulppamalliset): 699e
Huawein uusimpia huippumalleja (esim. Mate 30 Pro) myydään ebayssa niin että ovat muuten täysin käyttämättömiä mutta pakkaus on avattu ja Googlen palvelut on valmiiksi asennettu niihin.
Vierailija kirjoitti:
Mä ostin juuri äsken Samsung Galaxy S10:n. Hinta 950€ mutta oli alennuksessa 830€. Kamera on ihan huippu, 10x zoomikin on yllättän hyvä. Ostaisin mielelläni jonkun max. 300€ puhelimen, mutta niissä on auttamatta surkeat kamerat ja mulle kamera puhelimessa on tärkeintä. Kuvaan paljon omia koiria ja luontoa. Ei halvoilla puhelimilla saa hyviä, tarkkoja ja yksityiskohtaisia kuvia, ei millään.
Aikasempi puhelin oli Huawei Mate 10 Pro ja hyvä oli sekin. Meinasin ostaa taas Huawein, sen P30 pron, mutta otin tuon Samsungin ja oon todella tyytyväinen tuohon.
Jos puhelimella lähinnä soittaa ja tekstailee, eikä juurikaan käytä kameraa, niin tottakai halpakin puhelin sopii.
Ostaisin ennemin 700€:n kameran ja 250€ puhelimen, kuin 950€ puhelimen. Veikkaan että halpakin järkkäri kyllä hakkaa kailliinkin käynnykän kameran.
Mistä jään paitsi jos ostan tällaisen vähän yli 200€ maksavan puhelimen?
https://kauppa4.dna.fi/Puhelimet-ja-liittym%C3%A4t/Puhelimet/Xiaomi-Red…
Googlehan haluaa neuvoa miten Googlen sovelluskaupan saa itse asennetuksi uusimpiin Huawei-malleihin. Muutenhan ne opastusvideot olisi taatusti Youtubesta poistettu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Häh?
Osta joku halpa Nokia, jossa on puhdas Android eikä mitään Samsungin käyttökelvotonta roskaa jota ei päivitetä viikon päästä enää.
Nokia on roskaa. Yksi Nokian älyluuri riitti, ei kiitos enää.
Joo, ei näitä nykyajan nokioilla tee mitään.
Muuten loistovehkeitä, kun ei ole edes yritetty taiteilla omilla android sovelluksilla, mutta lasimainen takapuoli on järkyttävä. Ei voi suositella kellekään, joka ei halua koteloida tai kalvottaa puhelintaan.
Pitääkö joku oikesti puhelinta ihan "paljaana"? ITselläni ainakin on ollut yksinkertainen lompakkokotelo jo vuosia käytössä, enkä oikein osaa kuvitella elämää ilman sitä. Aina pankkikortti ja pari muuta tärkeintä mukana. Ei tarvi erillistä lompakkoa kannella.
Paljaana tuntuu paremmalta kädessä, ja on nopeammin toimintavalmiina kuin suojattu.
Tässä ketjussa puhuttiinkin puhelimista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä ostin juuri äsken Samsung Galaxy S10:n. Hinta 950€ mutta oli alennuksessa 830€. Kamera on ihan huippu, 10x zoomikin on yllättän hyvä. Ostaisin mielelläni jonkun max. 300€ puhelimen, mutta niissä on auttamatta surkeat kamerat ja mulle kamera puhelimessa on tärkeintä. Kuvaan paljon omia koiria ja luontoa. Ei halvoilla puhelimilla saa hyviä, tarkkoja ja yksityiskohtaisia kuvia, ei millään.
Aikasempi puhelin oli Huawei Mate 10 Pro ja hyvä oli sekin. Meinasin ostaa taas Huawein, sen P30 pron, mutta otin tuon Samsungin ja oon todella tyytyväinen tuohon.
Jos puhelimella lähinnä soittaa ja tekstailee, eikä juurikaan käytä kameraa, niin tottakai halpakin puhelin sopii.
Ostaisin ennemin 700€:n kameran ja 250€ puhelimen, kuin 950€ puhelimen. Veikkaan että halpakin järkkäri kyllä hakkaa kailliinkin käynnykän kameran.
Totta, mutta puhelin kuitenkin kulkee aina mukana ja voi ottaa kuvia milloin vain, vaikka lenkillä ollessa. Järkkäriä ei viitti lenkille kuljettaa varta vasten mukaan. Siksi ostin kalliimman puhelimen, jossa hyvä kamera.
Vierailija kirjoitti:
Mitä vikaa puhelinkoteloissa on? Monet voi olla ihan hienoja sitäpaitsi. Itse en kulkisi maailmalla ilman koteloa tai kuorta.
En halua lisää kokoa puhelimeen. Nokia esimerkkinä voisi käsitellä Applen tapaan takalasin sen verran nihkeäksi, jolloin puhelin ei sentään liukuisi omia aikojaan taskusta ulos. Samsung ei käy omien, hyödyttömien ohjelmiensa vuoksi. Puhdas android on sulavampi kokemus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvää järkkäriä ei vain tule kannettua aina mukana, puhelinta taas tulee. Minulla on järkkäri ja tosiaan useimmiten on kotona pölyttymässä.
Puhelinkamerat ovat tulevaisuutta, niihin kannattaa panostaa. Pian koko puhelimen takaosa varataan kameralle. Kamerapuhelimet ovat megatrendi. Haluat napata elämässäsi tapahtuvat asiat laadukkaana kuvana/videona ja vehkeellä joka on aina mukana.
https://www.is.fi/digitoday/mobiili/art-2000006406446.html