Olipa taas huonoa journalismia Hesarissa!
Tänään (16.2.) oli Hesarissa juttu "Miksi postipaketti tuodaan ilmoittamatta?" Jutussa väitettiin, että Posti tuo kyllä ovelle postipaketin, mutta koska ulkomainen firma on valinnut toimitustavaksi sellaisen, jossa asiakkaalle ei ilmoiteta paketin saapumisaikaa, suomalainen ei ole kotona - eikä kulttuurieroista johtuen kotona odottamassa ole mummoa eikä kodinhoitajaa.
Todellisuudessahan Posti toimittaa asiakkaalle paperisen ilmoituksen, jossa kerrotaan, että pakettia on yritetty toimittaa mutta asiakas ei ollut kotona. Kun olin kahden viikon sairauslomalla, sain pari kertaa tällaisen lapun. hmetykseni oli suuri, koska olin ollut kotona! Toisella kertaa avasin oven eikä Postin henkilökunnalla ollut mukanaan pakettia. Lappu oli tehty valmiiksi. Se ojennettiin minulle ilman sen kummempia selityksiä.
Ilmeisesti suurimassa osassa tapauksissa ihmiset eivät ole kotona, ja Postin logiikka on jättää paketti toimittamatta joka kerta ja laittaa sen sijaan lappu, jossa kerrotaan, että tämä ei ollut kotona. Tämähän on oikeastaan huijaamista: Postin asiakas ei saa palvelua, josta on maksanut. Ja tavaran tilaajalla ei ole edes mahdollisuutta saada pakettia.
Postin kilpailijallahan on palvelu, jossa on mahdollisuus pyytää tavaran toimittajaa jättämään paketti oven eteen. Toimii hyvin kerrostalossa (ja jos paketti on painava/ei kiinnostavan oloinen, jolloin naapurit eivöt nappaa).
Ihmettelen, että asiaa ei ole yritetty mitenkään valottaa asiakkaan kannalta vaan Posti on saanut sanella jutun. Todella laiskaa ja jopa haitallista journalismia!