Täytyykö minun oikeasti maksaa luurista 600-700€?!
Nykyinen maksoi kampanjahintaan 500€ muutama vuosi sitten ja nyt en löydä uutta edes sillä hinnalla🤔😟.
Samsung ja Oneplus nyt vaihtoehtoina, sekin vielä ettei tunnu löytyvän edes vaihtoehtoja kunnolla. Huaweita en toista osta.
Kommentit (78)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ainakaan huaweita tai honoria. Tulevissa Huawei- ja Honor-älypuhelimissa ei jatkossa oo Googlen omia palveluja, kuten Gmail- ja Youtube-sovelluksia. Ja päivitykset saa vasta ku ne on avoimen lähdekoodin versiossa.
Älä viitsi narrata ihmisiä. Se on Trumpin hallinnon politiikkaa. Google tekee mielellään yhteistyötä Huawein kanssa. Ei mikään firma, Google mukaan lukien, ole niin hölmö että heittää satojen miljoonien diilit vessanpöntöstä alas koska oranssi mies sanoo niin.
Et selvästikään tunne lähihistoriaa etkä tiedä yhtään mistä puhut. Tutkipa hieman mitä Google tekee tai on tekemättä Kiinan markkinoilla ja kuinka paljon he tällä tietoisella päätöksellä menettävät rahaa ja miksi he niin tekevät.
Tiedän tasan tarkkaan asian laidan. Google on mainosrahoitteinen ja kun Googlen käyttöjärjestelmä on Huawein laitteissa, Google tienaa siitä rahaa. Androidin koko pointsi on ollut siinä, että mikä tahansa laitevalmistaja saa käyttää sitä ilman erillisiä vääntöjä. Nyt kuitenkin Yhdysvallat diktatuurisesti puuttuu tuohon valttiin, joka teki Androidista mahtavan; yrittämällä kieltää softan yhdeltä valmistajalta. Android ei ole enää se sama liberaali vapaa Android, mistä se tunnettiin, vaan siitä on tullut Yhdysvaltojen pelinappula.
En usko, että Google heittää satojen miljoonien edut pönttöön. Heitä kiinnostaa raha, ei jenkkien etu.
Surullista miten tavallinen kuluttaja ei näe asian oikeaa laitaa. Huawei on tehnyt niin hyviä puhelimia, että oranssi mies haluaa pelata likaisella pelillä yhtiön pois markkinoilta. Apple on myöntänyt hidastaneensa vanhoja puhelimia päivityksillä, että ihmiset ostaisivat uusia. Iphonet on ylihintaista roskaa. Nyt myytävissä Huawein malleissa on vielä Googlen palvelut ja pysyykin. Ostaisin nyt kun vielä ehtisin, mutta edellinen Huawei toimii vielä niin hyvin, ettei tarvitse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Häh?
Osta joku halpa Nokia, jossa on puhdas Android eikä mitään Samsungin käyttökelvotonta roskaa jota ei päivitetä viikon päästä enää.
Nokia on roskaa. Yksi Nokian älyluuri riitti, ei kiitos enää.
Anna kun arvaan, että viisi vuotta sitten? Ei niillä ole mitään tekemistä näiden HMD:n valmistamien nykyluurien kanssa. Nokia on vain tarra siinä päällä.
Huawei on ihan hirveää kuraa. Ei ikinä enää!
Samanlaista toimimantonta vakoilusontaa kuin Windows.
Ipsonesta jos on 6s taivaita uudempi, nimiin saat viimeisimmän ohjelmistoversion. Miten niin ei ole hintansa väärti? Itse ostin juuri iPhone 7 ja ei ollut hinnalla pilattu ja toimii ihan yhtä hyvin kuin 8 joka oli edellisen työpaikan kautta käytössä. Ei ole tosiaan pakko ostaa sitä uusinta ja kalleinta mallia.
En ole ikinä ymmärtänyt, miksi ihmiset käyttävät tuollaisia summia puhelimiin parin vuoden välein. Minusta kuitenkin tuollainen summa puhelimesta on aivan liian suuri.
Kaikki omat älypuhelimeni olen ostanut reippaasti alle 200e, kallein on maksanut uutena 110e ja se oli jo mielestäni todella kallis. Minulla on nyt menossa kolmas älypuhelimeni, ensimmäinen kesti 3 vuotta, toinen sitten 8-9v ja viime vuonna hankin nykyisen puhelimeni, eikä maksanut kuin 20e ja toimii hyvin. Mihin ihmeeseen te tarvitsette monien satojen arvoisia puhelimia, jotka yleensä vielä hajoavat heti?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Häh?
Osta joku halpa Nokia, jossa on puhdas Android eikä mitään Samsungin käyttökelvotonta roskaa jota ei päivitetä viikon päästä enää.
Joo, ei näitä nykyajan nokioilla tee mitään.
Hassu kommentti. Itsellä on alle 200 maksanut nokia ja tällä tekee just kaiken mitä älypuhelimilla tehdään:)
Vierailija kirjoitti:
En halua mitään Sonya, Motorolaa, Doroa tms.
Huaweissa kauppasota-ja vakoilusotkuongelmaa mitkä mahd aiheuttaisi ongelmia (monien maiden viranomaisten hampaissa), iPhone ei ole hintansa väärti ja Nokiasta jouduin luopumaan tätä ennen ja nyt kun niitä taas on niin eivät vaikuta ookoolta.
Ap
Kukaan kuka on ostanut Sonyn ei ole ollut tyytymätön. Ikinä ja millään Sonyn elektroniikalla.
No, enpä tiedä.
Itse käytän luurillani lähinnä nettiä ja whatsappia. Kuvaan myös. Puhelimeni maksoi uutena 120€ ja se suoriutuu edellä mainituista tehtävistään hyvin, enkä huomaa käytettävyydessä eroa esim. huomattavasti kalliimpiin puhelimiin, joita liikkeissä/kavereilla olen testannut. Kamera tietysti on huonompi kuin kalliimmissa, enkä koe tarvitsevani 4K-kuvausta mihinkään, mutta ei se kamera niin huono ole, että laittaisin esim. uuden digijärkkärin ja optiikan hinnan puhelimen hintaan mukaan. Komeita kuvia tälläkin saa.
Minun puolestani jokainen saa hankkia juuri sellaisen ja hintaisen puhelimen kuin haluaa ja ymmärän että kalliimmissa on parempia ja joillekin tarpeellisia ominaisuuksia. Lähinnä ehkä se kun halvatkin mallit ovat jo niin hyviä, ihmetyttää miksi kalliita malleja ostetaan niin paljon ja mitä ihmeen lisäarvoa siinä esim. 300€ vs. 1000€ luurissa on enää ns. peruskäyttäjälle.
Vierailija kirjoitti:
En ole ikinä ymmärtänyt, miksi ihmiset käyttävät tuollaisia summia puhelimiin parin vuoden välein. Minusta kuitenkin tuollainen summa puhelimesta on aivan liian suuri.
En minäkään ymmärrä, mutta jos ei ole ostanut puhelinta viiteen vuoteen niin on OK käyttää nyt paljon rahaa uuteen flagship puhelimeen ja käyttää sitä tulevat 5 vuotta.
Sillä on kuitenkin hyötyjä, että taskussa on aina loistava kamera mukana ilman että kantaa järjestelmäkameraa.
Mutta ei kuitenkaan kannata päivittää heti uuteen seuraavana vuonna, ellei sitten ole ylimääräistä ja niin haluaa.
Laittakaapa nyt sitten näkyville puhelinmerkkinne/malli hintahaarukassa max300€ te jotka kehutte luurianne?
Ja te joilla sitten 300-600€ puhe-elin, merkki ja malli?
Vierailija kirjoitti:
En halua mitään Sonya, Motorolaa, Doroa tms.
Huaweissa kauppasota-ja vakoilusotkuongelmaa mitkä mahd aiheuttaisi ongelmia (monien maiden viranomaisten hampaissa), iPhone ei ole hintansa väärti ja Nokiasta jouduin luopumaan tätä ennen ja nyt kun niitä taas on niin eivät vaikuta ookoolta.
Ap
Huawein toiminnassa ei ole mitään ongelmaa. Kaikki Suomessa yleisesti myynnissä olevat Huawei-mallit ovat Google sertifioituja. Nekin Huawein huippumallit, jotka eivät ole Google serfioituja on helppo 10 minuutissa päivittää Googlen palveluihin. (Youtubesta löytyy ohjeet)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin ja honorin ostin hätäisesti siksi, että edellinen luuri meni pirstaleiksi kun se putosi kaakelilattialle. Ei paljon haitannut, koska puheluäänet olivat jo kadonneet. Jatkuvasti lyötiin luuria korvaan, kun minun puheeni ei kuulunut toiseen päähän, vaikka minä kuulin kyllä toisen puhetta.
Ostin Huawein tabletin ja sitä päivitettiin tasan kerran. Nyt se on täysin käyttökelvoton, kun mikään siinä ei toimi kun vaatii päivityksen androidiin jota ei saa.
Mun Huawein tabletti toiminut päivittäisessä käytössä kohta kolme vuotta.
Mitä vikaa puhelinkoteloissa on? Monet voi olla ihan hienoja sitäpaitsi. Itse en kulkisi maailmalla ilman koteloa tai kuorta.
Itsellä Samsung Galaxy S8, maksoi 500-600 € runsas vuosi sitten. En tasan halua naarmuja näin kalliiseen puhelimeen. Näyttö vielä menee vähän reunoja yli sivuille.
En tajua ihmisiä, joilla kännykän näyttö isoilla säröillä. Itse pidän puhelintani kuin kukkaa kämmenellä.
Ja kyllä on hyvä puhelin, kamera ja kuvat ovat erittäin hyvälaatuisia, näyttävät jopa värikkäämmältä kuin luonto itse.
Suunnittelin ensin Honor 8 muistaakseni, ja vähän 10. Mutta näissä oli deal breakerinä se, ettei niihin saa muistikorttia. Ja tämä Samsung vaikutti hyvältä. On jopa kauniin pinkki, ruusukulta. Kotelon ostin samoin tein ja sekin on hohtava pinkki.
Lisäksi minulla on Ideal of Swedenin riikinkukkokuori. Ostan kenties vielä marmorikuoren. Noilla on tosi hienoja kuoria eri merkeille.
Tämä on kyllä hyvä puhelin, nopea ja ruutu on kirkas. Tyylikäs ulkonäkö.
Huawei P40 Pro Premium Edition (keväällä myyntiin), siinä on esim. 10x optinen zoom. Eipä taida vastaavaa ainakaan Appleen ihan hetkeen tulla.
Minä en taas löydä mistään näppärän kokoista luuria, kaikki ovat tuollaisia tabletti-kokoisia. Oma iPhone SE vetelee viimeisiä ja en tiedä mitä hankkia tilalle. Tuonkin ostin vain ja ainoastaan sillä perusteella kun vanha hajosi ja tuo oli pienin mitä kaupassa oli. Haluan, että puhelin mahtuu taskuun!
Mä ostin juuri äsken Samsung Galaxy S10:n. Hinta 950€ mutta oli alennuksessa 830€. Kamera on ihan huippu, 10x zoomikin on yllättän hyvä. Ostaisin mielelläni jonkun max. 300€ puhelimen, mutta niissä on auttamatta surkeat kamerat ja mulle kamera puhelimessa on tärkeintä. Kuvaan paljon omia koiria ja luontoa. Ei halvoilla puhelimilla saa hyviä, tarkkoja ja yksityiskohtaisia kuvia, ei millään.
Aikasempi puhelin oli Huawei Mate 10 Pro ja hyvä oli sekin. Meinasin ostaa taas Huawein, sen P30 pron, mutta otin tuon Samsungin ja oon todella tyytyväinen tuohon.
Jos puhelimella lähinnä soittaa ja tekstailee, eikä juurikaan käytä kameraa, niin tottakai halpakin puhelin sopii.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Häh?
Joo, ei näitä nykyajan nokioilla tee mitään.
Muuten loistovehkeitä, kun ei ole edes yritetty taiteilla omilla android sovelluksilla, mutta lasimainen takapuoli on järkyttävä. Ei voi suositella kellekään, joka ei halua koteloida tai kalvottaa puhelintaan.
Pitääkö joku oikesti puhelinta ihan "paljaana"? ITselläni ainakin on ollut yksinkertainen lompakkokotelo jo vuosia käytössä, enkä oikein osaa kuvitella elämää ilman sitä. Aina pankkikortti ja pari muuta tärkeintä mukana. Ei tarvi erillistä lompakkoa kannella.
Paljaana tuntuu paremmalta kädessä, ja on nopeammin toimintavalmiina kuin suojattu.
Vain vanhukset ja retardit käyttävät jotain puhelinkoteloita.