Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ovikello soi. Et odota vieraita. Avaatko oven?

Vierailija
15.02.2020 |

Ja oletko mies vai nainen ja minkäikäinen?

Kommentit (81)

Vierailija
61/81 |
15.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En missään nimessä avaa, mies 29v olen, asun kerrostalossa jossa alaovet lukittuna 24/7. Kukaan kavereistakaan ei pääse suoraan mun ovelle rimputtamaan, pitää mennä avaamaan alaovi ensin.

Vierailija
62/81 |
15.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Joku kaupustelija tai kiertelikä siellä on. Pienille virpojille avataan ovi pääsiäistä edeltävänä sunnuntaina.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/81 |
15.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä vastaan aina puhelimeen, oli numero mikä tahansa, ja avaan tietysti oven jos joku soittaa kelloa. En tajua miksi jotkut ovat niin hysteerisiä tällaisten asioiden kanssa. Asun Helsingin keskustassa, yksin, 55 vuotias nainen.

Mistä sen koskaan voi tietää mikä mielipuoli murhaaja hutaa siellä oven takanaan olevansa poliisi tai naapurin mummo. Parempi vain pitää ovi kiinni ja olla avaamatta. Näin on parempi ja turvallisempaa.

Suomi on peloittava paikka.

Vierailija
64/81 |
15.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asun omakotitalossa ja näen keittiön ikkunasta, kuka oven takana on. Avaan aina. Jos tosin näkisin, että ovella on joku sekopää moottorisaha kourassaan, silloin en avaisi.

Eli et avaisi, jos siellä olisi joku metsätyöläinen kyselemässä jotain puunkaatoon liittyviä asioita?

Millä tavalla metsätyöläiset ovat sekopään näköisiä? Meidän tontille on kutsuttu pari kertaa metsuri, ja ovat olleet oikein asiallisen näköisiä kavereita. Ei mitään sekopään elkeitä.

Vierailija
65/81 |
15.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katson ensin ovisilmästä kuka oven takana ja jos joku tuttu/naapuri niin kyllä avaan. Mut jos joku tuntematon niin en. Nainen 29.

Vierailija
66/81 |
15.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Klonkku kirjoitti:

En tod avaa ovea jos ei ole summeria soitettu ja vaikka olisi summeria soitettu niin en vastaa siihen.

Koskaan ei voi tietää kuka siellä oven toisella puolella on. Avaat oven ja pesismaila läsähtää naamaan. Miksi ottaa riski? Sukupuolella ja iällä ei ole mitään väliä. Olen ihminen. Kaunis ihminen.

Onpas Suomessa kovasti rikollisuutta. Mina avaan oven vaikka olisi kaupustelija, ei se mitaan maksa. Asun USAssa eika yhtaan pelota.

Usassa saa kantaa asetta, Suomessa ei. Suomessa ei saa edes puolustautua jos sinua yritetään lyödä. Pitää vain kiltisti laittaa kädet selän taakse ja ottaa vastaan. Itsensä puolustamista joutuu maksamaan sadoista aina tuhansiin euroihin riippuen kuinka raskaat nyrkit on.

Saa kantaa asetta jos on luvat kunnossa. Mutta ei taalla menna ovelle pistooli ojossa vaikka naytat niin luulevan.

Usassa saa kantaa asetta lantiolla. Ei Suomessa saa siviili kantaa asetta lantiolla. Usassa on perustuslaissa määräys että jokaisella ihmisellä on oikeus turvata omaa henkeänsä mon ami.

Ei saa kantaa asetta lantiolla tai edes kasilaukussa monessa paikassa. USAssa on kaupunkeja joissa laillisen aseen kantolupa on kiven alla.

Suomi saataa omat lakinsa, USA omansa.

Vierailija
67/81 |
15.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Klonkku kirjoitti:

En tod avaa ovea jos ei ole summeria soitettu ja vaikka olisi summeria soitettu niin en vastaa siihen.

Koskaan ei voi tietää kuka siellä oven toisella puolella on. Avaat oven ja pesismaila läsähtää naamaan. Miksi ottaa riski? Sukupuolella ja iällä ei ole mitään väliä. Olen ihminen. Kaunis ihminen.

Onpas Suomessa kovasti rikollisuutta. Mina avaan oven vaikka olisi kaupustelija, ei se mitaan maksa. Asun USAssa eika yhtaan pelota.

Usassa saa kantaa asetta, Suomessa ei. Suomessa ei saa edes puolustautua jos sinua yritetään lyödä. Pitää vain kiltisti laittaa kädet selän taakse ja ottaa vastaan. Itsensä puolustamista joutuu maksamaan sadoista aina tuhansiin euroihin riippuen kuinka raskaat nyrkit on.

Saa kantaa asetta jos on luvat kunnossa. Mutta ei taalla menna ovelle pistooli ojossa vaikka naytat niin luulevan.

Usassa saa kantaa asetta lantiolla. Ei Suomessa saa siviili kantaa asetta lantiolla. Usassa on perustuslaissa määräys että jokaisella ihmisellä on oikeus turvata omaa henkeänsä mon ami.

https://www.reference.com/article/states-open-carry-laws-69d9cd4415e564…

Vierailija
68/81 |
15.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran avasin ja nyt on hälytysjärjestelmä talossa...

Vierailija
69/81 |
15.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En avaa. Paitsi kerran viime syksynä avasin kello yhdeksän aikaan aamulla, koska se kellonsoitto oli niin erikoiseen aikaan. Ja hyvä oli, että avasin, koska se oli alakerran asunnossa remonttia tekevä mies, joka sanoi veden olevan katkaistuna seuraavan varttitunnin ajan. Olisin kyllä ihmetellyt, jos olisin vettä sinä aikana tarvinnut. Alaovi menee kiinni iltakuudelta ja aukeaa taas aamulla seitsemän aikaan. Tutut tietävät ja soittavat ulko-ovella, jotta juoksen avaamaan, muilla ei todellakaan väliä.

Vierailija
70/81 |
15.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ovikelloa joten en avaa.

Vierailija
71/81 |
15.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Avaan. Miksi en avaisi? Jos siellä on mörkö, niin mies tulee apuun.

Nainen 55

Tottakai avaan. Miksi en avaisi? Jos siellä on mörkö, se säikähtää ja lähtee karkuun!

Mies 55 

Vierailija
72/81 |
15.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkakaa oppia, että toisten kotiin ei tulla kuin navettaan. Edes vanhempieni luokse ei ole minullakaan enää menemistä ennalta ilmoittamatta ja he eivät myöskään pidä kesällä tapahtuvista sukulaisten yllätysvierailuista vaikka ovat sitä ikäluokkaa, että ovat sen ajan eläneet, kun kylään vain paukahdettiin.

Vierailija
73/81 |
15.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avaan tietenkin, on varmaan lasten kavereita hakemassa heitä ulos leikkimään. Kaupustelijoista pääsen eroon sanomalla ihan ystävällisesti ei kiitos. Hihhuleille kerron että me olemme uskonnoton perhe, hyvää päivänjatkoa.

Vierailija
74/81 |
15.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkistan ovisilmästä. Tutuille avaan. Vieraille en.

Vierailija
75/81 |
15.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Avaan tietenkin, on varmaan lasten kavereita hakemassa heitä ulos leikkimään. Kaupustelijoista pääsen eroon sanomalla ihan ystävällisesti ei kiitos. Hihhuleille kerron että me olemme uskonnoton perhe, hyvää päivänjatkoa.

Olkoon vaikka lasten kavereita, mutta joka tapauksessa kutsumattomat vieraat ajan ovelta pois. Jos eivät lähde pyynnöstä niin sitten kenkälusikalla. Ensin pitää soittaa ja ilmoittaa että on tulossa sekä sopia että se käy. Toisten oville ei kuulu astella kenenkään kotirauhaa häiritsemään.

Vierailija
76/81 |
15.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En avaa, jos ei joku ole sovitusti tulossa. Olen kuurovammainen, joten en edes tietäisi, jos oven taakse tultaisiin ilmoittamatta.

Vierailija
77/81 |
15.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En avaa suoraan ainakaan jos olen yksin tai yksin lasten kanssa. Katson ja tiedustelen ensin talon parvekkeelta, kuka kulkija on.

En siis jätä täysin huomioimatta, sillä ovella voisi olla vaikka naapuri, joka tarvitsee apua. En kuitenkaan uskalla koskaan avata ilman tiedustelua.

N35

Vierailija
78/81 |
15.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään tapahtui näin minulle. En avannut ovea. Olin ihan hiljaa ja odotin, että menee pois. Kissakin säikähti ja ihmetteli tilannetta minun kanssa. Pitää laittaa kirves eteisen hattuhyllylle, jos tällainen meno jatkuu. Sittenpähän ei jatku!!!

Vierailija
79/81 |
15.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten kaverit tulee usein soittamaan ovikelloa, naapuritkin joskus, joten kyllä meillä avataan aina ovi.

Vierailija
80/81 |
15.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan! En avaa edes päivällä :D meillä ei ole ovessa ovisilmää.

Olen 23-vuotias nainen.