Ovikello soi. Et odota vieraita. Avaatko oven?
Kommentit (81)
Avaan. Miksi en avaisi? Jos siellä on mörkö, niin mies tulee apuun.
Nainen 55
En avaa koskaan. En edes mene katsomaan ovisilmästä
En tod avaa ovea jos ei ole summeria soitettu ja vaikka olisi summeria soitettu niin en vastaa siihen.
Koskaan ei voi tietää kuka siellä oven toisella puolella on. Avaat oven ja pesismaila läsähtää naamaan. Miksi ottaa riski? Sukupuolella ja iällä ei ole mitään väliä. Olen ihminen. Kaunis ihminen.
Ennen avasin. Nykyään en. 90 % todennäköisyydellä se on jehovantodistaja. 10 % todennäköisyydellä se on joku muu hullu. Tällä asuinalueella ei kannata avata ovea tuntemattomille. Kaikenlaisia sekakäyttäjiä.
N25
Avaan. Olen 40 v nainen. Uskallan muutenkin poistua kotoa, joten miksu en avaisi ovea.
Tietenkin avaan. Naapurilla saattaa olla jokin hätä. Nainen, 64 v.
Juu, todennäköisesti on kuopuksen kaveri tai joku naapureista.
En avaa jos en odota vieraita.
N27
En avaa, joko siellä on jehovan todistaja tai mielipuoli naapurini.
Ovisilmä on juuri tällaisia tilanteita varten.
En todellakaan. Joskus saatan käydä katsomassa ovisilmästä, mutta en aina sitäkään. Nainen 39.
Ei kannata avata, sielä voi olla työtön avuntarvitsia joka tarvitsee enemmän apua kuin kela pystyy antamaan ja kantaa avun väkisin asunnosta
Avaan tietenkin. Jokuhan saattaa kaivata apua. Todennäköisesti kyseessä on naapuri joka kaipailee esim pihavaraston avainta (asumme rivitalossa) tai jotain muuta. Tai Jehovat tms. Voi olla joku kylään pistäytyvä tuttukin tai tori.fi ostaja (mies myy paljon romuja sitä kautta).
Avaan. Se voi olla myös poliisi, jolla on asiaa.
Näin on meilläkin käynyt, ja ne asiat harvoin ovat mukavia.
En avaa koskaan. Enkä katso ovisilmästä. Täällä pyörii kaikenlaisia kauppiaita.
N59
Avaan välittömästi. Mies 56 v. Ja boxerit jalassa.
En avaa, koska siellä on kuitenkin joku kaupustelija ja joutuisi taas ostaa jotain.
Tarkistan ensin ikkunasta kuka siellä on ja avaan sitten oven. Nainen oon.