Vihreät: Lihansyöjien tunteisiin vetoaminen voisi toimia.
Vireillä ehdotus, jossa ravintola-annoksissa pihvin tai leikkeen mukana lautasella tulisi näkyä sen eläimen kuva, josta liha on leikattu.
"Kaikki kivet on käännettävä hiilidioksiidipäästöjen hillitsemiseksi. Suomalaiset syövät lihaa tällä hetkellä enemmän, kuin koskaan ennen", toteaa Päivi Saari kolumnissaan.
Kommentit (53)
Korvaako ne huonon olon ja heikotuksen mikä seuraa kun ei saa lihaa. Koitettu on.
Palmuöljykermaperunoiden vieressä kuva surullisesta orangista jonka viimeinen pesäpuu kaadettiin öljyplantaasin tieltä.
Vihreät itse lentävät kaukomatkoja, mutta ovat niin kovin huolissaan siitä, että miten saataisiin kaikkien muiden elämää hankaloitettua ilmastoöyhötyksen nimissä.
Mango-bambuverso-paistoksen vieressä kiitoskortti Lufthansa Cargolta.
Seuraavaksi ravintolasaliin voisi tuoda Mansikin itsensä. Lapset voisivat antaa sille ruokaa ja sitten yksi kokki voisi seistä vieressä lihakirveen kanssa huutelemassa että kuka haluaa naudanfilepihviä.
Vierailija kirjoitti:
Palmuöljykermaperunoiden vieressä kuva surullisesta orangista jonka viimeinen pesäpuu kaadettiin öljyplantaasin tieltä.
Minun emännältä jäisi syömättä ja kyyneleet virtaisivat.
Banaanien mukana seuraa kuva kerosiinisäiliöstä, josta tankataan lentokonetta!
Sopii mulle. Usein kiittelen mielessäni esim sitä lehmää jonka paistisuikaleita paistelen ja keittelen sitten kermassa. Voisin lausua kiitoksen kyseisen lehmän kuvalle.
Lämmin kiitos kaikille lehmille maitotuotteistanne ja lihastanne!
Sioille myös kiitokset pekonista ja kinkusta, kanoille kiitos koivistanne ja munista.
M
Vierailija kirjoitti:
Mango-bambuverso-paistoksen vieressä kiitoskortti Lufthansa Cargolta.
Tai oranki ilman kotia, nääntyneenä ja kuolemassa.
Kuinka tyhminä ne ihmisiä pitää, kyllähän aikuiset ihmiset tietävät mistä liha tulee ilman kuviakin.
Juuri tuollaisia ideoita varten he tarvitsevat miljoonia maksavan avustajajoukon. Näillä maailma pelastuu.
Halpavaatteiden myymälästä saisi ottaa kummilapsen, joka valmistaa vaatteet siellä kaukomailla!
Tuleeko sitten vastaavasti soijahötön viereen kuva Brasilian poltetuista sademetsistä?