Lapsen kaveri halailee mua jatkuvasti
Lapsella on eskari-ikäinen kaveri, joka on meillä melko usein, 2-3 kertaa viikossa. Tämä poika meille tullessaan haluaa usein syliin ja halailee paljon minua. Hän on alkanut myös itkemään pikkuasioista ja sen jälkeen rauhoittuminen ei onnistu ja hän roikkuisi vain kaulassa. Poika on oman pojan eskarikaveri ja asumme samassa taloyhtiössä.
Nyt oma poika on alkanut jo reagoida tähän ja häntä harmittaa luonnollisesti kun ei leikki onnistu, eikä haluaisi enää poikaa meille pyytää niin usein.
Minua itseäni huolestuttaa tilanne. Mitä mieltä olette, varsinkin kun olen hänen äidin kanssa jutellut asiasta ja äiti väittää ettei heillä mitään näy.
Miten toimisitte?
Kommentit (22)
Eivät saa tarpeeksi huomiota ja rakkautta kotona - kerro vanhemmille.
Ei pidä torjua tylysti, ettei tule uusia haavoja torjumisesta, mutta tietenkin voi yrittää hieman rajoittaa ja muuttaa huomion antamista enemmän jutteluksi.
Moni vanhempi vaan viihtyy somessa, eikä huomioi lastaan. Oikeasti todella YLEISTÄ se, että lapset hakevat muiden aikuisten huomiota. Tämän huomaa, oli mikä tahansa lastentapahtuma kyseessä - niin lapset oikein ripustautuvat huomiota antavaan aikuiseen. Isovanhempien tsm. huomio olisi myös tärkeää lapsille.
Ja todella altistaa lapsena, myös myöhemmin teininä ja jopa aikuisena kaikenlaiselle hyväksikäytölle, kun on jäänyt vaille huomiota.
Tuntuu olevan aika lailla lapsikohtaista, lähipiirissä on paljon lapsia ja osa ollut tosi halailevaisia alle kouluikäisiä, toiset ei. Eikä ole kotioloista kiinni, koska samankin perheen sisarukset voi olla tässä suhteessa erilaisia. Tällä hetkellä yksi kummitytöistä on eskari-ikäinen ja aikaisemmin superujo tyttö on saanut itsevarmuutta, kun on tarhassa isoimpien kastia. Samalla ruvennut myös tulemaan syliin ja halailemaan ihan eri lailla kuin vielä vuosi sitten. Luultavasti vaihe, joka menee ohi. Voihan siitä lapsen vanhemmalle puhua, että nämä voisivat kotona puhua asiasta.