Voi v..u! Naapuriin muutti joku nuori minimalismia kannattava pariskunta ja ovat jo kahdesti käyneet lainaamassa keittiötavaroita.
Helppohan sitä on elää vähillä tavaroilla, jos voi luottaa siihen, että naapurista löytyy leivänpaahdin kaveribrunssia varten ja vasara taulujen kiinnittämiseen. Enää en avaa ovea.
Kommentit (40)
:D Voi pariskuntaa. No ei voi muuta kuin toivoa että elämä opettaa!
Ärsyttää myös ekoihmiset, jotka eivät omista autoa ja joita pitäisi jatkuvasti olla kuskaamassa jokapaikkaan romuineen. Nämä jeesustelijalokit yksinkertaisesti ulkoistaa ne elämän epämiellyttävät asiat muille, jotta itselle tulee hyvä mieli.
Sääntö nr 1 : Älä avaa ovea Sääntö nr 2: Jos vahingossa avaat oven niin sanot kysyjille että ikävä kyllä et voi auttaa. Oli kyse mistä tahansa.
Ehkä he vaan ovat niin nuoria, että heillä ei vielä ole kaikkia tavaroita.
Mitä, et siis halua toimia naapureidesi työkalu/kodinkonevarastona että saavat pitää oman kämppänsä siistinä ja tyhjänä? Aikamoista.
Anna niille seuraavaksi kannabis sätkät, sitähän ne on vailla.
Jos he vain lukivat Konmarin.
Hänhän itse luopui vasarasta ja ruuvimeisselistä, koska ne eivät pirskahtele iloa.
Naulat voi naulata paistinpannulla ja lempiviivoitin katkesi, kun yritti käyttää sitä ruuvarina.
Vierailija kirjoitti:
Hänhän itse luopui vasarasta ja ruuvimeisselistä, koska ne eivät pirskahtele iloa.
Naulat voi naulata paistinpannulla ja lempiviivoitin katkesi, kun yritti käyttää sitä ruuvarina.
Mihin ihminen tarvitsee viivotinta? Itse en ole tarvinnut kertaakaan koulun jälkeen, ruuvaria sen sijaan vähän väliä.
Sähän saat tuosta hyvän bisneksen. Pyydät aina jonkun pienen summan lainasta. Voit vaikka tehdä hinnaston valmiiksi ja lätkäistä kouraan seuraavan kerran.
He ovat jakamistalouden kannattajia. Käytännössä tämä tarkoittaa sitä, että joku toinen investoi, säilyttää ja pitää toimintakuntoisena sekä valmiustilassa tavaroita joita nämä jakamistalouden kannattajat halutessaan vastikkeettomasti lainaavat. Heillä itsellään ei ole mitään sellaista, mitä vastavuoroisesti voisivat toisille lainata.
Joo, nämä on niitä jotka "eivät tarvitse autoa koska kavereilla on". :) En avaisi minäkään enää ovea.
Eikai kukaan lainaa leivänpaahdinta? Saisi naapurin akka lähdöt jos edes kehtaisi ehdottaa että lainaisin hänelle.
Naapurit pilaa asumismukavuuden monessa paikassa. Kunpa olisi varaa omakotitaloon.
Vierailija kirjoitti:
He ovat jakamistalouden kannattajia. Käytännössä tämä tarkoittaa sitä, että joku toinen investoi, säilyttää ja pitää toimintakuntoisena sekä valmiustilassa tavaroita joita nämä jakamistalouden kannattajat halutessaan vastikkeettomasti lainaavat. Heillä itsellään ei ole mitään sellaista, mitä vastavuoroisesti voisivat toisille lainata.
Vihreä periaate.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mihin ihminen tarvitsee viivotinta? Itse en ole tarvinnut kertaakaan koulun jälkeen, ruuvaria sen sijaan vähän väliä.
Voin kuvitella 😂😂😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä tarvitsen. Sivallan sillä rangaistuksena käsivarsiani mustelmille, jos en ole suorittanut omien korkeiden standardieni mukaisesti. En nimittäin pidä viiltelystä. Hihihi. Enkä edes valehtele.
Sama täällä. Naapuriin muutti uusi pariskunta ja kolmesti kävivät kysymässä, olisiko meillä jotain elintarviketta. Ei mitään suuria määriä pyytäneet, esim. kerran vessapaperirullan (kyllä!), kerran sokeria 2dl (oli oma mitta mukana) ja viimeisen kerran kun tulivat, niin kysyivät, olisiko lainata leivinpaperia. Olin jo ärsyyntynyt tuohon jatkuvaan ramppaamiseen, joten ystävällisesti kerroin, ettei valitettavasti ole, mutta lähin K-market on noin kilometrin päässä. Ehkä sitten ymmärsivät, koska eivät sen jälkeen enää ole tulleet lainaamaan.
Juu älä avaa enää. Eivät pysty palauttamaan lainojaan.
Ymmärrän, että on ärsyttävää, jos lainaaminen on yksipuolista tai jos oletetaan, että aina saa esim. autoa lainaan. Järkevää olisi silti harrastaa tällaista lainaamiskulttuuria vähän isommassakin mittakaavassa. Siinä säästyy ainakin rahaa, luonnonvaroja ja ilmasto. Enkä nyt tarkoita, että taloyhtiössä/naapurustossa on yksi juustohöylä, jota sitten lainaillaan. Mutta moni tavara on sellainen, että sitä tarvitsee ehkä kerran kuussa tai harvemmin. Ei kai ole mitään järkeä, että kaikki omistavat sellaisia tavaroita. Asumme omakotitalossa ja meillä on muutaman lähinaapurin kanssa käytäntö, että esim. työkaluja ja puutarhavälineitä saa ja kannattaa lainailla. Ei sitä oksasilppuria tarvitse kuin kerran pari vuodessa. Samoin ruohonleikkuri, monet pientyökalut (hiomakone, käsisirkkeli jne), harat, kottikärryt, tikapuut, lehtipuhallin jne. ovat sellaisia, että niitä käytetään verrattain harvoin. Tällöin on kyllä todella järkevää, että niitä voi lainailla puolin ja toisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainakin mä tartten jatkuvasti kun suunnittelen kaikenlaisia projekteja mitä tekis seuraavaksi.
Sano ettei sinulle ole, kysyivät mitä hyvänsä lainaan.