Miltä tavisnainen näyttää? Laittakaa kuvaesimerkkejä!
Erityisesti naisten mielipiteet kiinnostavat. Täällä kun usein sanotaan, että miehet pitävät esim. Sara Sieppiä tavisnaisena, mikä on minustakin vähän älytöntä.
Kommentit (568)
Vierailija kirjoitti:
95% Suomalaisista naisista on tavisnaisia.
95% MAAPALLON VÄESTÖSTÄ on ulkonäöltään taviksia.
Se 5% sitten molempiin suuntiin ääripäitä.
Vierailija kirjoitti:
Minusta Sara Parikka on tämän jutun KUVASSA tavallisen näköinen suomalainen nainen. Hän on selvästi epävalokuvauksellinen mikä käy ilmi jos katsoo videon, jolla on oikein nätti ja eloisa ja hymyilevä, mikä varmasti lisää viehättävyyttä. Mutta siis jutun kuvan perusteella perus
https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/723c9f0f-a6a4-44aa-95ab-f5ab80…
Hän voisi olla Katri Kulmunin sisko.
Vierailija kirjoitti:
Tässä Momoa arkisena. Tarviiko kysyäkään onko tavijsen näköinen.
Mun mielestä on.
Minä olen niin taviksen näköinen että eräs pomonani ollut mies sekoitti minut jopa tyttäreensä kun jutteli minulle n metrin päästä (olimme ihan vastatusten, luuli että olen hänen tyttärensä).
Riitta Väisänen, Rosa Meriläinen, Päivi Lipponen, Tuula Haatainen jne onhan noita
Tuon näköisiä äiti-hahmoja vaikka kuinka
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä on.
No ei kun kaikki Prismaan jossa tuon näköisiä tulee vastaan pilvin pimein. Kelpaisi mulle jos olis totta.
M2020 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omituinen väite tuo "ei herätä mitään tuntemuksia, joten on tavis". Ei minussakaan joku Robin, Cheeck, Leonardo di Caprio tai Jason Momoa herätä mitään tunteita, mutta kyllä minä nyt tajuan, että he eivät mitään taviksia ole.
Ulkonäöltään robin, cheek ja leonardo on ihan tavallisen näköisiä miehiä.
Ei minusta. Edelleenkin heillä on ne treenatut kropat ja huoliteltu olemus. Tämä keskustelu on aika naurettavaa, jos oletetaan, että kuka tahansa on oikeastaan tavallinen. Puhuminen taviksista ja komeista/ kauniista henkilöistä oikeastaan menettää merkityksensä, jos aina joku tulee kertomaan, että juuri tämä ihminen ei ole hänen mielestään erityisen komea. Silloin pitäisi myös vähän perustella ja esittää vaikka parempi esimerkki tai muu vertailukohta. (Angelina Jolie vs. Anneli Jäätteenmäki)
Monet julkkikset esim näyttelijät, laulajat jne on ihan tavallisen tai keskinkertaisen näköisiä. Näyttelijät usein / yleensä pitävät itsensä paremmassa kunnossa fyysisesti jolloin näyttävät paremmilta kuin se ylipainoinen lähihoitaja tai putkinies keravalta. Ulkonäössä ei välttämättä juuri eroa olisi jos keravalaisilla olisi normaalipaino ja salitreeniä ym ulkoiset ehostukset päällä.
M2020 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omituinen väite tuo "ei herätä mitään tuntemuksia, joten on tavis". Ei minussakaan joku Robin, Cheeck, Leonardo di Caprio tai Jason Momoa herätä mitään tunteita, mutta kyllä minä nyt tajuan, että he eivät mitään taviksia ole.
Julkisuus muuttaa heidät komistuksiksi. Hyvänä ulkomaisena esimerkkinä on komistukseksi tituleerattu näyttelijä Benicio del Toro.
Vierailija kirjoitti:
Suurinosa ihmisistä on taviksia, ja tavisnaiset on perusnättejä ja tavismiehet peruskomeita.
Tavis ei ole synonyymi rumilukselle, kuten jotkut vissiin luulee.
Näinhän se on, mutta kuinka usein olet nähnyt tällä palstalla naisten kutsuvan suurinta osaa miehistä peruskomeiksi? Et koskaan vai ani harvoin?
Vierailija kirjoitti:
M2020 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei minusta. Edelleenkin heillä on ne treenatut kropat ja huoliteltu olemus. Tämä keskustelu on aika naurettavaa, jos oletetaan, että kuka tahansa on oikeastaan tavallinen. Puhuminen taviksista ja komeista/ kauniista henkilöistä oikeastaan menettää merkityksensä, jos aina joku tulee kertomaan, että juuri tämä ihminen ei ole hänen mielestään erityisen komea. Silloin pitäisi myös vähän perustella ja esittää vaikka parempi esimerkki tai muu vertailukohta. (Angelina Jolie vs. Anneli Jäätteenmäki)
Robin on kropaltaan tavallinen hoikka nuorimies. Leonardo normaalipainoinen ei edes lihaksikas vaan ihan tavallinen kroppa. Eli mikä on se juttu mikä tekee erikoisen näköiseksi? Se että ei ole lihava vai?
Vierailija kirjoitti:
Minä olen niin taviksen näköinen että eräs pomonani ollut mies sekoitti minut jopa tyttäreensä kun jutteli minulle n metrin päästä (olimme ihan vastatusten, luuli että olen hänen tyttärensä).
Pic
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä on.
No ei kun kaikki Prismaan jossa tuon näköisiä tulee vastaan pilvin pimein. Kelpaisi mulle jos olis totta.
Niinpä. On naurettavaa väittää, että jos Prismassa tulee vastaan Jason Momoa, Simon Elo tai Janne Kataja, näistä ei muka kukaan osaisi sanoa, kuka on yleisellä tasolla komein.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suurinosa ihmisistä on taviksia, ja tavisnaiset on perusnättejä ja tavismiehet peruskomeita.
Tavis ei ole synonyymi rumilukselle, kuten jotkut vissiin luulee.Näinhän se on, mutta kuinka usein olet nähnyt tällä palstalla naisten kutsuvan suurinta osaa miehistä peruskomeiksi? Et koskaan vai ani harvoin?
Perusnätti ja peruskomea eivät ole synonyymeja. Peruskaunis ja peruskomea olisivat.
Tavisnainen ei herätä huomiota kauneudellaan eikä toisaalta rumuudellaankaan. Minusta asialla ei sinänsä ole mitään tekemistä sen kanssa mikä on kunkin henkilökohtainen naismaku, vaan kyse on siitä miten hyvin sopii aika universaaleihin kauneuden mittapuihin, joilla on perustansa evoluutiohistoriassa (useimmat kauniina pidetyt piirteet on merkkejä korkeasta naishormonipitoisuudesta ja hedelmällisyydestä). Me tavikset ollaan sellaisia, joilla ei ole mitään erityisen kauheita kauneusvirheitä, mutta ei ole ehkä kovinkaan symmetriset piirteet, täydelliset mittasuhteet vartalossa ja/tai kasvoissa jne.
Esimerkkejä taviksista:
https://www.hameensanomat.fi/wp-content/uploads/2018/06/22234993-300x20…
- Tavallisen suomalaisen näköinen nainen jolla kauneusihanteeseen nähden turhan neliömäiset kasvot ja liikaa rasvaa kasvoissa
https://www.telegraph.co.uk/content/dam/women/2017/10/19/GettyImages-67…
Turhan iso nenä ja leveä ja korkea otsa, mutta ihan ookoo
https://i.dailymail.co.uk/i/pix/2012/04/23/article-0-0E3876ED00000578-1…
- Kauneusihanteisiin nähden liian pitkä leuka suhteessa kasvojen yläosaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tavis ei ole synonyymi rumilukselle, kuten jotkut vissiin luulee.Näinhän se on, mutta kuinka usein olet nähnyt tällä palstalla naisten kutsuvan suurinta osaa miehistä peruskomeiksi? Et koskaan vai ani harvoin?
Perusnätti ja peruskomea eivät ole synonyymeja. Peruskaunis ja peruskomea olisivat.
Siis verrattavissa eikä synonyymeja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M2020 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Robin on kropaltaan tavallinen hoikka nuorimies. Leonardo normaalipainoinen ei edes lihaksikas vaan ihan tavallinen kroppa. Eli mikä on se juttu mikä tekee erikoisen näköiseksi? Se että ei ole lihava vai?
Kroppa, olemus, sopusuhtaiset kasvonpiirteet. Mikä sinusta? Olisi kiva kuulla nyt vihdoin, kuka sinusta sitten on komea, jos Momoa on tavis. Ja nyt ei puhuta henkilökohtaisista mieltymyksistä, vaan yleisellä tasolla, millaisista ihmisistä puhutaan, kun käytetään sanaa komea tai kaunis. Millaisesta ihmisestä sinä sanoisit noin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kerro mikä on nätin vastine miehelle.
Mene vilkkaimpaan aikaan seisoskelemaan vaikka tunniksi kadunkulmaan, niin näet lukemattomia tavisnaisia, sillä itse asiassa juuri muita ei ole edes olemassa.
Virallisesti koko maan tavallisin on hauholainen Sanna Niemi, googlella löytyy kuvia.