En todellakaan ole valmis maksamaa 333e vuodessa hoitajien erillispalkankorotuksen 1,5%>10v toteuttamiseksi
Mistä ihmeestä tämmöinen ajatus edes on tullut?
Kuntatyöntantaja pitää kierittää tervassa ja höyhenissä jos tähän suostuvat.
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/962cf8c5-0cd0-450c-9670-74cfe3f22…
Kommentit (149)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ottaisivat rahan lääkäreiden ylisuurista palkoista! Keski- ja pienituloisilla perheillä muutenkin kaikki maksut ja verot nousseet, eläminen kallistuu ja netolla saat yhä vähemmän. Ei paljoa naurata...
Samaa mieltä. Lääkäreillä on kohtuuttomat palkat Suomen palkkatasoon nähden. Iso osa vielä vähätöisinä työterveydessä.
Kohtuuttomina ne pysyy niin kauan kun lääkäriliitto saa painaa jarrua lääkäreitten koulutusmäärissä.
Vierailija kirjoitti:
No, en ole valmis maksamaan. Teen paljon vaativampaa työtä julkisella sektorilla, olen korkeammin koulutettu ja siltikään en tienaa enempää kuin hoitajat. Minunko pitäisi myös olla maksumiehenä? Hoitajan työ on tärkeää työtä, mutta se ei ole rakettitiedettä ja valitettavan iso osa hoitajista on laiskoja. Lisäksi saikkutilastot on hirveitä...
No kerroppa nyt meille, että a) mitä työtä teet b) miksi se on vaativampaa kuin hoitajan työ c) mikä on palkkasi ja d) mitä hoitaja tienaa
Minä olen valmis maksamaan. Eikä se summa edes ole noin paljon. Puolet palkakortuksestahan tulee veroina takaisin yhteiskunnalle ja maksetaan niitä julkisia menoja muistakin kuin henkilöiden tuloveroista.
"Näin ajattelen, että sairaanhoitajien/lähihoitajien työolot ovat todennäköisesti jotain, mitä pitäisi kehittää."
Palkkaa on saatava lisää, koska tämä on matalapalkka-ala ja korotukset ovat perusteltuja. Mistä tiedän että mitään parannusta oikeasti edes tapahtuu työoloihin? Sijaisia ei saada ja jos laitetaan muutama haamuhoitaja listoille, niin taas näyttää hyvältä. Yksityisenkään hoivan kriisi ei ole mennyt lupauksista huolimatta ohi. Vuodessa ei ole saatu mitään parannuksia aikaiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen valmis maksamaan. Eikä se summa edes ole noin paljon. Puolet palkakortuksestahan tulee veroina takaisin yhteiskunnalle ja maksetaan niitä julkisia menoja muistakin kuin henkilöiden tuloveroista.
Suvakkina sinä et ole valmis ottamaan itse vastuuta terveydestäsi
En usko julkisuudessa oleviin laskelmiin.
Laskelmissa on huomioitu 2,5 miljoonaa palkansaajaa. Oikeasti veroja kerätään 3,8 miljoonalta. Oikein laskettuna hoitajien korotus maksaa maksimissaan 17€ henkilö.
Rahaa olis muutenkin mutta ku se pitää jakaa mieluummin ulkomaille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suvakkina sinä et ole valmis ottamaan itse vastuuta terveydestäsi
Jaha , taas on Kossupullon aukaistu, tulee niin diippii shitt** kommenttia🤣🤣
Vierailija kirjoitti:
"Näin ajattelen, että rsairaanhoitajien/lähihoitajien työolot ovat todennäköisesti jotain, mitä pitäisi kehittää."
Palkkaa on saatava lisää, koska tämä on matalapalkka-ala ja korotukset ovat perusteltuja. Mistä tiedän että mitään parannusta oikeasti edes tapahtuu työoloihin? Sijaisia ei saada ja jos laitetaan muutama haamuhoitaja listoille, niin taas näyttää hyvältä. Yksityisenkään hoivan kriisi ei ole mennyt lupauksista huolimatta ohi. Vuodessa ei ole saatu mitään parannuksia aikaiseksi.
Työolot on ihan yhtä hyvät/ huonot kuin muillakin aloilla.
Olen raksamaalari, töissä ollut 10 vuotta. Palkkani on nettona n.2100-2300/kk (riippuen lisistä ja tehdyistä tunneista), tuntipalkka 14,5e. Millos rakennusliitto alkaa vinkua palkankorotuksia meille, joilla ei jää laskujen jälkeen palkasta käteen kuin n.200-400e/kk?
Voi voi. Ei taida nyt tämä prov* ottaa tulta alleen. Kokeile, ap, jotain muuta. 🤣
Kunnat saavat paljon tuloja muualtakin kuin veroista Tuo yli 300 e on siis laskettu käsittääkseni pelkistä työssäkäyvistä veronmaksajista.
Kaikilla on omat laskelmat, ei kannata uskoa helposti mitä lukee.
Vierailija kirjoitti:
Olen raksamaalari, töispsä ollut 10 vuotta. Palkkani on nettona n.2100-2300/kk (riippuen lisistä ja tehdyistä tunneista), tuntipalkka 14,5e. Millos rakennusliitto alkaa vinkua palkankorotuksia meille, joilla ei jää laskujen jälkeen palkasta käteen kuin n.200-400e/kk?
Täällä valittamalla se teidän palkka nousee?
Vierailija kirjoitti:
No, en ole valmis maksamaan. Teen paljon vaativampaa työtä julkisella sektorilla, olen korkeammin koulutettu ja siltikään en tienaa enempää kuin hoitajat. Minunko pitäisi myös olla maksumiehenä? Hoitajan työ on tärkeää työtä, mutta se ei ole rakettitiedettä ja valitettavan iso osa hoitajista on laiskoja. Lisäksi saikkutilastot on hirveitä...
Tässä taas näkee ihmisten päättelykyvyn ja tiedon tason. Sairaanhoitajat ei SAA mennä töihin sairaana. Varsinkaan mihinkään vastasyntyneiden teholle ei voi mennä jos on mitään sairastumisen oireita. Miksi tämä asia on niin vaikea ymmärtää? Haluaisitteko että teidän sairasta mummoa tai lasta hoitaa flunssainen sairaanhoitaja? Tai että teidän leikkauksen instrumentoivalla hoitajalla on jotain epämääräisiä oireita? Potilas voi pahimmassa tapauksessa kuolla sairastuttuaan ihan tavalliseen flunssaan.
Varmasti monilla on myös jaksamisen kanssa ongelmia, kun ei saada riittävästi hoitajia töihin. Tämän takia ne palkankorotukset on tehtävä, että saadaan ihmisiä takaisin hoitoalalle. Ei siis ole kyse siitä, etteikö paikkoja olisi auki. Niihin ei vaan hae enää ketään. Hoitajat todella vaihtaa alaa, niin kuin on käsketty tehdä aina jos epäkohdista on joku kehdannut valittaa.
Ja mistä sinä muka tiedät, että "iso osa hoitajista on laiskoja". Ihan naurettavaa käytöstä taas.
Vierailija kirjoitti:
"Näin ajattelen, että sairaanhoitajien/lähihoitajien työolot ovat todennäköisesti jotain, mitä pitäisi kehittää."
Kerroppa mulle, että mitä on nuo sairaanhoitajien työolojen parannukset, mitä niin kovasti julistat täällä?
Vierailija kirjoitti:
Olen raksamaalari, töissä ollut 10 vuotta. Palkkani on nettona n.2100-2300/kk (riippuen lisistä ja tehdyistä tunneista), tuntipalkka 14,5e. Millos rakennusliitto alkaa vinkua palkankorotuksia meille, joilla ei jää laskujen jälkeen palkasta käteen kuin n.200-400e/kk?
Miten liittyy hoitajien palkkoihin? Ajakaa omaa asiaanne, niinkuin hoitajatkin tekevät. Ei ole teiltä pois jos hoitajat saa ansaitsemaansa palkkaa.
Entäs muut alat?
Jos ajatellaan hypoteettisesti, että sairaanhoitajat saavat korotukset, niin mitä tultaisiin vastaamaan satojen muiden ammattiryhmien vaatimuksiin? Ajatteleeko joku, että muutkin ammattiryhmät eivät vaadi vastaavia korotuksia? Millä kaikki rahoitetaan?
Tilanne on hankala.
Mielestäni veronkierto veroparatiiseihin pitäisi estää. Suomi säästäisi sillä 5 miljardia vuodessa. Se ei kuitenkaan sovi kokoomukselle ja perussuomalaisille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä taas näkee ihmisten päättelykyvyn ja tiedon tason. Sairaanhoitajat ei SAA mennä töihin sairaana. Varsinkaan mihinkään vastasyntyneiden teholle ei voi mennä jos on mitään sairastumisen oireita. Miksi tämä asia on niin vaikea ymmärtää? Haluaisitteko että teidän sairasta mummoa tai lasta hoitaa flunssainen sairaanhoitaja? Tai että teidän leikkauksen instrumentoivalla hoitajalla on jotain epämääräisiä oireita? Potilas voi pahimmassa tapauksessa kuolla sairastuttuaan ihan tavalliseen flunssaan.
Varmasti monilla on myös jaksamisen kanssa ongelmia, kun ei saada riittävästi hoitajia töihin. Tämän takia ne palkankorotukset on tehtävä, että saadaan ihmisiä takaisin hoitoalalle. Ei siis ole kyse siitä, etteikö paikkoja olisi auki. Niihin ei vaan hae enää ketään. Hoitajat todella vaihtaa alaa, niin kuin on käsketty tehdä aina jos epäkohdista on joku kehdannut valittaa.
Ja mistä sinä muka tiedät, että "iso osa hoitajista on laiskoja". Ihan naurettavaa käytöstä taas.
Joo 1) määrittele laiska 2) tilastot kehiin asiasta, eli miten laiskoja milläkin alalla ollas. Ei riitä Perusteluksi se, että siellä ne istu kahvilla kun kävin terveyskeskuksessa- niille kuuluu kahvitauko kuten kaikille muillekin
2)sairaslomatilastot- millä aloilla eniten ja mistä syystä
Teetkö myös kolmivuoroa ja onko sinulla velvollisuus jäädä yllätyksenä seuraavaankin vuoroon jos vaihto ei saavu? Aivan riippumatta siitä mitä on tullut sovittua muualle ja mitä ne omat aikataulut ja jaksaminen sanoo...