Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen syrjäytynyt mutta superlahjakas ihminen...Kysy mitä vain haluat.

Vierailija
14.02.2020 |

Koulussa oli aina yli ysin keskiarvo, ja menestyn lähes aina siinä mitä alan tekemään. Harrastan musiikkia, liikuntaa sekä pelaamista.

Ongelma vain on siinä, ettei juuri mikään kiinnosta minua. Olen ns. elämäntapatyötön, ja kuulen todella usein ihmettelyä suoraan tai välillisesti siitä miksi kaltaiseni ihminen ei tee mitään. En sovi lainkaan ihmisten stereotypiaan elämäntapatyöttömästä.

Näen kaikki asiat koko ajan vain sitä selvemmin mitä vanhemmaksi tulen, ja voin kertoa että maailma on todella epäoikeudenmukainainen paikka. Jotenkin ei edes kiinnosta "osallistua" yhteiskunnan toimintaan...

Kommentit (80)

Vierailija
61/80 |
15.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vähän samanlainen. Olen kokeillut eri aloja ja toisaalta ahdistuksen/elämänhallinnan ongelmien takia en ole saanut vietyä niitä loppuun, toisaalta en ole tiennyt mitä valita ja jämähtänyt vähän paikalleen. Toisaalta myös pohtimaan kuka olen, mikä on elämäni tarkoitus ja on tässä tovi vierähtänyt.

Vierailija
62/80 |
15.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen vähän samanlainen. Olen kokeillut eri aloja ja toisaalta ahdistuksen/elämänhallinnan ongelmien takia en ole saanut vietyä niitä loppuun, toisaalta en ole tiennyt mitä valita ja jämähtänyt vähän paikalleen. Toisaalta myös pohtimaan kuka olen, mikä on elämäni tarkoitus ja on tässä tovi vierähtänyt.

Mutta sitten toisaalta olen löytänyt myös hengellisyyden(kristitty) ja teen osa-aikainena perusduunia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/80 |
15.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta sitten toisaalta olen löytänyt myös hengellisyyden(kristitty) ja teen osa-aikainena perusduunia.

Minä myös olen löytänyt hengellisyyden ja kristinuskon. Siksi en oikein osaa enkä halua varsinaisesti ylpeillä omilla lahjoilla, koska näen että ne on Jumalan minulle antamia. Voisin myös tehdä ihan perusduuniakin, mutta eipä kukaan taida haluta palkata minua, kun olen epäsosiaalinen ja vähän outo.

Vierailija
64/80 |
15.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä myös olen löytänyt hengellisyyden ja kristinuskon. Siksi en oikein osaa enkä halua varsinaisesti ylpeillä omilla lahjoilla, koska näen että ne on Jumalan minulle antamia. Voisin myös tehdä ihan perusduuniakin, mutta eipä kukaan taida haluta palkata minua, kun olen epäsosiaalinen ja vähän outo.

Niin ja vielä siitä, että kun lahjat on Jumala antanut, niin niitä kuuluisi käyttää ei pelkästään oman itsen vaan myös muidenkin hyväksi. Se tuntuukin sitten tosi pahalta, kun ei kykene käyttämään omia lahjojaan.

Vierailija
65/80 |
15.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koen saaneeni tämän perusduunini kun rukoilin. En mielestäni itsekään ollut kaikista timanttisimmillani silloin. Kyllä meitä kaikkia tarvitaan, uskon että se on tarkoitettu niin ja sinäkin voisit heittää epäilyksesi pois? :)

Vierailija
66/80 |
15.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa kun ihmiset ovat löytäneet Jeesuksen ja Hänhän olikin Universumin älykkäimpiä Jumalan jälkeen :) Mikäpä olisikaan parempaa seuraa siies tutustua elämäänsä. On vain älykkyyttä ettei juokse ohi pelastussanomasta. Onnea kaikille.

Vierailija
67/80 |
15.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahjakkuudesta kun puhutaan, niin täytyy ihmetellä kuinka pitkälle jääkiekossa voi pärjätä pelkällä lahjakkuudella. Intissä tutustuin yhteen kaveriin, joka tuolloin pelasi liigassa, nykyään KHL:ssä. Vastaavalla harjoittelulla ei pärjäisi suomessa kestävyyslajeissa edes kansallisella tasolla

Vierailija
68/80 |
15.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Et ylä-aste tai lukio kerro ihmisen lahjakkuudesta juurikaan mitään. Se lahjakkuus ilmenee yliopistolla viimeisinä vuosina, kun osasta tulee tutkijoita. "

Kyllä se vähän kertoo. Osa oppilaista sai aina hyviä numeroita ja koulu tuntui sujuvan tosi helposti. He saivatkin odotetusti hyvät ammatit ja opiskelivat yliopistolla. Sitten oli minunlaisia oppilaita, joille matematiikka fysiikka ja kielet oli vaikeita ja monet lukuaineetkin sujuivat vain keskinkertaisesti.

Taisi olla 6.8 keskiarvo kun yläaste päättyi. Ei sillä pääse edes lukioon. Opiskelin kaksi tutkintoa ammattikoulussa, mutta ei ole mitään mahdollisuutta selviytyä edes AMK opinnoista. Kielitaitokin täysin nolla. Olen perinyt lahjattomuuden vanhemmiltani, eivät hekään ole opiskelleet. Haluaisin hyvän ammatin, mutta kun älykkyyttä ei ole, niin sitä ei ole. Olen huomannut lapsissa eroja ihan 1 luokalta alkaen, ne jotka osaavat helposti kaikki, ovat lukeneiden perheiden lapsia ja perineet lahjakkuuden. Perustyöläisiä aliarvostetaan, mutta kaikista ei ole muuhun. Elämänhallinta on kuitenkin kunnossa kaikin puolin ja teen ahkerasti töitä.

Vierailija
69/80 |
15.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Et ylä-aste tai lukio kerro ihmisen lahjakkuudesta juurikaan mitään. Se lahjakkuus ilmenee yliopistolla viimeisinä vuosina, kun osasta tulee tutkijoita. "

Kyllä se vähän kertoo. Osa oppilaista sai aina hyviä numeroita ja koulu tuntui sujuvan tosi helposti. He saivatkin odotetusti hyvät ammatit ja opiskelivat yliopistolla. Sitten oli minunlaisia oppilaita, joille matematiikka fysiikka ja kielet oli vaikeita ja monet lukuaineetkin sujuivat vain keskinkertaisesti.

Taisi olla 6.8 keskiarvo kun yläaste päättyi. Ei sillä pääse edes lukioon. Opiskelin kaksi tutkintoa ammattikoulussa, mutta ei ole mitään mahdollisuutta selviytyä edes AMK opinnoista. Kielitaitokin täysin nolla. Olen perinyt lahjattomuuden vanhemmiltani, eivät hekään ole opiskelleet. Haluaisin hyvän ammatin, mutta kun älykkyyttä ei ole, niin sitä ei ole. Olen huomannut lapsissa eroja ihan 1 luokalta alkaen, ne jotka osaavat helposti kaikki, ovat lukeneiden perheiden lapsia ja perineet lahjakkuuden. Perustyöläisiä aliarvostetaan, mutta kaikista ei ole muuhun. Elämänhallinta on kuitenkin kunnossa kaikin puolin ja teen ahkerasti töitä.

Ei kaikkia lahjakkaita edes kiinnosta tutkijan ura.. sille tielle olisi kai minunkin elämä näyttänyt menevän jos en olisi jättänyt yliopistoa kesken.

Vierailija
70/80 |
15.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin lahjakas ihminen voi olla myös hyvin herkkä. Kun narsisti kohtaa hänet niin polkee maahan kateudessaan.

Vierailija
71/80 |
15.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvin lahjakas ihminen voi olla myös hyvin herkkä. Kun narsisti kohtaa hänet niin polkee maahan kateudessaan.

Lahjakas kyselee itseltään mitä teki väärin (vai oliko kyse ainoastaan toisen kateudesta). Jos olettaa että kyse oli kateudesta, tuntee itsensä sitten ylimieliseksi.

Vierailija
72/80 |
15.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just. Meillä on vähän eri käsitys lahjakkuudesta. Soitan useaa eri soitinta, soittanut nuorempana aktiivisesti. Minulla on absoluuttinen sävelkorva. Olen lapsesta asti piirtänyt kuvatarkasti ja tehnyt myös muotokuvia tilaustyönä. Puhun useita kieliä ja oppinut ne helposti. Kirjoittanut runoja ja tehnyt tiedottajan töitä. Mensan testeissä parikymppisenä sain 140. Ympärilläolevat povasivat minulle nuorena ihmeellistä tulevaisuutta, nuo asiat ovat olleet sellaisia mitä ei ole osannut tarpeeksi arvostaa, koska mitään en niiden eteen itse ole tehnyt. Ovat olleet ns.syntymälahjoja. Nyt olen vakavasti sairastunut, en poistu kodistani sosialisoimaan enkä jaka ottaa vanhoja ystäviä vastaan. Sosiaaliset kontaktit eivät tunnu tärkeiltä, omat lapseni ovat aikuisia ja käyvät kylässä meillä päin. Olen tyytyväinen. Puolisoni on paras ystäväni. En usko rahaan, en menestykseen, niitä olisi saanut jos olisi halunnut. Isäni perintö on hänen vaimollaan, enkä sitä ole lähtenyt penäämään, koska se ei yksinkertaisesti kiinnosta. Näinkin voi elää.

Vierailija
73/80 |
15.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän ap:n ajatukset yhteiskunnan raadollisuudesta, joka on todellisuutta, mutta superlahjakkuus vaatii kyllä paljon muuta kuin vain 9 ka:n peruskoulusta/lukiosta.

Vierailija
74/80 |
16.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ja tämä maahan polkeva kateellinen narsisti voi löytyä jo lapsuudenperheestä ja koulussa viimeistellään tuhot kiusaamalla jo valmiiksi latistettu ihminen, niin hankipa siinä sitten eväät menestyjän elämään vaikka kuinka ahkeroisit opintojen ym.suhteen, surullista:(

Vierailija
75/80 |
16.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskinkertainen mutta motivoitunut ihminen pärjää yleensä paremmin työelämässä kuin älykäs ja herkkä jolla ei ole mitään erityistä kiinnostuksen aihetta.

Vierailija
76/80 |
16.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keskinkertainen mutta motivoitunut ihminen pärjää yleensä paremmin työelämässä kuin älykäs ja herkkä jolla ei ole mitään erityistä kiinnostuksen aihetta.

Mitä älykkään ja herkän kannattaisi sitten tehdä..?

Vierailija
77/80 |
16.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
78/80 |
16.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi SYRJÄYDYIT?

Et ole vastannut aika oleelliseen kysymykseen.

Vierailija
79/80 |
16.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masennus, asperger vai molemmat? 

Vierailija
80/80 |
16.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä älykkään ja herkän kannattaisi sitten tehdä..?

Tutkijoinahan heitä on. Itse en ole älykäs, mutta kuitenkin keskimääräistä lahjakkaampi matemaattisesti. Suunnitteluinsinöörin työ sopii minulle hyvin. Ei ole kovin kummoisesti palkattua hommaa, mutta ei alaisia, saa kuitenkin vähän pohtiakin jotain ja kohtalaisen vähän asiakaspalvelua, kuitenkin jonkin verran,  mikä on hyvä, ettei ihan erakoidu. Muut hoitavat pääsääntöisesti palaverit; minä vain "piirtelen ja kirjoittelen". Luulen, että tämä homma sopisi älykkäämällekin tyypille ihan hyvin, kun ei ihan pelkkää tylsää rutiinia kuitenkaan ole. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi yksi