Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ystävä "varmistelee, että asiat ovat tasan"

Vierailija
14.02.2020 |

En keksinyt nyt parempaa otsikkoa.

Mutta mistä tällainen johtuu, että ystävä varmistelee aina, että asiat ovat varmasti ns tasan (ainakin niin, ettei ole niin että vaikka Minä saisin enemmän, joko tasan tai niin, että hän saa enemmän:D)

Kyseessä siis kaikki pikkujutut.

Esim.

- jos joudun perumaan menon hammaslääkärin takia, ystävä peruu seuraavat 3 menoa esim. 5 min ennen tapaamista, jotta "puntit on nyt tasan".

- puhun vahingossa jotenkin ajattelemattomasti, ystävä kostaa tämän

-muutenkin kosto ja kostosta puhuminen usein asiayhteyksissä. :D

- Ystävä haluaa "olla niskan päällä"

- Ystävä haluaa korostaa, ettei tee asioita siksi, koska minä haluan.

- ystävä suuttuu esim 1 min myöhästymisestä jopa vuosiksi. / muuttaa käytöksen pahemmaksi, esim. tahallinen myöhästyminen useilla tunneilla jne.

- ystävä ei anna minkäänlaisia lahjoja esim. syntymäpäivä, joululahjat, vaikka itse annan hänelle, ja korostaa että on antanut muille lahjat??

-jos kerron että olen ostanut joululahjajoja yms, ystävä kyselee "kai sait varmasti jokaiselta myös lahjan itse????"

- jne... esimerkkejä on monia.... ehkä eniten kummaksutti kun kerran puhuin yhdestä pikkujutusta ystävälle minkä myöhemmin käsitin että oli ehkä vähän tungettelevasti sanottu asia mutta ei vakava asia kuitenkaan, niin ystävä selkeästi kosti tämän asian minulle. :DDDDDDD

- ystävä haluaisi ilmaiseksi asiat esim. minulta, mutta itse pyytää maksua esim. tavaroiden vaihtaminen jne.

Mistä tuollainen käytös tulee? :O

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
14.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teini-iässä monilla on hirveä määrä ongelmia ja käyttäytyminen on sitten sen mukaista.

Vierailija
22/41 |
14.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, no pahinta on ehkä se, et yks päivä ystävä kysy multa pokkana että "et kai sä varmasti vertaile itseäs muhun?? ku mä oon hoikka ja sä et..." 

:'DD tosta päättelin että heijastaa omia ongelmiaan muhun. :D miten mä voin kysyä hyvin häneltä tota samaa?? :D koska uskon, että todellakin hän juuri vertailee, ja vielä pahantahtovasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
14.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonkinlainen persoonallisuushäiriö.

Vierailija
24/41 |
14.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa niin tutulta. Eräs teini-iästä tuntemani kaveri tekee samaa, olen ehkä jollain lailla kiintynyt häneen ja yhteisiin muistoihin että en osaa päästää irti, tunnetaan myös liikaa samoja ihmisiä. Kostaa sanomisia ja ottaa nokkiinsa aika pienistä. Hänellä on hyvä yleissivstys muuten mutta ei tajua populaarikulttuurista mitään ja pyörittelee silmiä vähän kaikesta. Kuulumisten vaihto on usein sellaista mittailua, yrittää aina pistää vähän paremmaksi. Pahin oli kerran kun purin ajatuksia erään lääkärikäynnin jälkeen itkien ja hän oli vähän tyly. Myönsi epäsuorasti myöhemmin että halusi kostaa jonkun aikaisemma asian.

Vierailija
25/41 |
14.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt oikein ymmärrä missä kohtaa tuo henkilö on ystäväsi? Millainen ystävä muka käyttäytyisi noin. Enemmän kuulostaa hyväksikäyttäjältä, nauttii vallantunteesta ja pomputtelustasi, pitää yhteyttä saadakseen näistä asioista mielihyvää mutta pohjimmiltana tuskin olet tärkeä hänelle.

Vierailija
26/41 |
14.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noh, hän kuitenkin selkeästi kaipaa minua, ehdottelee tapaamista jatkuvasti ja ottaa yhteyttä. Suurimman osan ajasta mukava, mutta etenkin alussa käytös omituista sekä nykyäänkin tollasta.

En tiedä onko hänellä jotenkin miehen aivot, vai mistä johtuu?????? Ainakin uskaltaa olla "avoin" seurassani. :'D

Hän tarvitsee sitä että saa tehdä jonkun olon huonoksi.

Terveet suhteet ei perustu valta-asetteluun, joten jos toisen pitää koko ajan kilpailla, hän ei ole ystävyytesi arvoinen.

Tosi ystävä kannustaa, ei lannista.

Usein sanotaan että "läheisriippuvainen" roikkuu narsistissa, mutta kyllä se on päinvastoin. Se kiusaaja tarvii kiusattavan, ja roikkuu kuin loinen yrittäen tunkea yhä enemmän elämääsi.

Varoituksen sana: vastakkainasettelijoiden kiusaamistaipumus ei koskaan muutu kuin huonompaan suuntaan. Feidaa hänet vähitellen, suojele itseäsi ja elämääsi, muuten ei hyvä seuraa.

Vierailija
27/41 |
14.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miks kukaan tarvitsis sitä, että saa tehdä toisen olon huonoks?? :DDD Siis MITÄ siitä saa???

Olen siis alkanut itsekin olemaan vähän epäkohtelias hänelle. Hän ei reagoi asioihin, mutt mielestäni on vähän ystävällisempi nykyään. :DDD

Vierailija
28/41 |
14.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikuttaa siltä, että tuo henkilö ei pidä sinusta ja tekee kaikkensa, jotta tajuaisit hänen olevan tosissaan. Sinä vain tunget seuraansa uudestaan ja uudestaan.

Sinä kutsut häntä ystäväksi, hän sinua takiaiseksi.

Vierailija
29/41 |
14.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ap myöhästelijä? Ymmärrän tuon osuuden tavallaan jos kaveri haluaa näpäyttää takaisin, muutoin en. Kaverini tulee AINA viime tingassa esim leffaan sun muualle. Jos sovitaan tapaaminen vaikka viideksi, hän tulee aina bussilla joka on vasta viiden jälkeen, ja sekin saattaa venätää tai on jotain muuta mikä myöhästyttää entisestään. Oma tapani on se että tulen sillä julkisella mikä on perillä ennen viittä ja tapan vaikka vähän aikaa ennen sitä, Helsingin keskustassa nyt keksii jotain. Jos jotain sovitaan tasatunniksi, mun mielestä se tarkoittaa sitä että molemmat pyrkii olemaan tasalta paikalla eikä venytä sitä aikaa toisen kustannuksella. Ymmärtäisin jos asuttaisiin jossain peräkorvella mutta jos ei max 10min kestä toisen odottamista ja ajan tappamista niin...

Vierailija
30/41 |
14.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis hän on meistä se joka enemmän haluaa nähdä.. :D?

Ihmiset keskittyy tässä keskustelussa ihan omiin päätelmiin, älkää tulko kommentoimaan jos teillä ei ole sanottavaa kysymykseeni ja kysymys oli siitä että MIKÄ ihmisessä saa käyttäytymään noin?

Ei että tekeekö hän noin, jne, vaan että MIKSI?

Vierailija
31/41 |
14.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli tällainen ystävä, lapsesta asti oltiin ystäviä melkein parikymmentä vuotta, jonka jälkeen riitti. Usein iloitsi, jos jollakin muulla tapahtui jotakin pahaa. Esim. kärjistetysti hän oli kertonut jollekin tutulle saaneensa potkut töistä ja, kun tämä tuttu ei ollutkaan tarpeeksi myötätuntoisesti suhtautunut tähän niin ihan suoraan kertoi iloinneensa, kun tällä tutulla kävi vastaavasti myöhemmin. Ja siis kyse saattoi olla jostakin, että suupielen asento oli 40:n asteen kulmassa eli vastapuoli ei ollut hänen mielestään osannut olla tarpeeksi surullinen hänen potkuistaan. Ja kyse oli jostakin kaukaisimmista kavereista tai tutuista ei kenestäkään läheisestä.

Samoin hän kosti myös tällaisia myöhästymisiä tai kahdenkeskisiä tapaamisia toisen ystävän kanssa, jonne häntä ei oltu kysytty mukaan. Jos tällainen tapaaminen tuli hänen tietoonsa niin seuraavalla kerralla hän saattoi laittaa viestiä, kun tiesi etten paikalla olisi edes päässyt. "Hei, nähdään henkilön x kanssa tossa 4 minuutin päästä.  Haluatko tulla mukaan?" 

Vierailija
32/41 |
14.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis hän on meistä se joka enemmän haluaa nähdä.. :D?

Ihmiset keskittyy tässä keskustelussa ihan omiin päätelmiin, älkää tulko kommentoimaan jos teillä ei ole sanottavaa kysymykseeni ja kysymys oli siitä että MIKÄ ihmisessä saa käyttäytymään noin?

Ei että tekeekö hän noin, jne, vaan että MIKSI?

Tästä nyt ei saa selvää, että kumpi teistä on hölmömpi mutta luultavasti täydennätte toisianne varsin hyvin.

Vierailija
33/41 |
14.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ystävä toi on. Miten annat kohdella itseäsi noin huonosti ja aiheetta. Katkeroidut myöhemmin jos siedät tuota. Huoli ystäväksi vaan ihmisiä jotka kohtelevat hyvin.

Vierailija
34/41 |
14.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun äiti on samanlainen.

En tiedä mistä johtuu, mutta sen tiedän että hän on hyvin raskas persoona.

Kostaminen on hänelle tärkeä asia. Hän ei ehkä hahmota rajoja ihmisten välillä, tai ihmisten yksilöllisyyttä, sillä kosto koskee myös varsinaisen kohteen ystäviä ja sukulaisia. Hän kostaa jopa serkkujeni lapsillle asioita, joista loukkaantui kymmeniä vuosia sitten serkkujeni vanhemmille. Serkkujeni lapset ovat vielä pikkulapsia, mutta äitini mukaan he ovat perineet isovanhempiensa pahuuden äidinmaidossa 😱

Se on oikeasti niin hullu kuvio, että ei mitään rajaa. Ihan yhtä outo juttu kuin joku verikosto, jossa yhden ihmisen teot kostetaan koko suvulle.

Vierailija
35/41 |
14.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluatte ilmeisesti vaan riidellä. Outo ystävyys, en edes tahdo tietää tuollaisista mitään. Todella outoa.

Vierailija
36/41 |
14.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs nainen kostaa meidän suvulle kokemansa oman suvun huonon kohtelun. Mutta ei halua asiaa myöntää vaan väittää että meillä on tehty hänelle väärin. Toisin olen kyllä kuullut ja nähnyt käyvän. Mikä tän ihmisen ongelma on??? Jatkuvaa riitelyä, jota en enää halunnut jatkaa.

Vierailija
37/41 |
14.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun äiti on samanlainen.

En tiedä mistä johtuu, mutta sen tiedän että hän on hyvin raskas persoona.

Kostaminen on hänelle tärkeä asia. Hän ei ehkä hahmota rajoja ihmisten välillä, tai ihmisten yksilöllisyyttä, sillä kosto koskee myös varsinaisen kohteen ystäviä ja sukulaisia. Hän kostaa jopa serkkujeni lapsillle asioita, joista loukkaantui kymmeniä vuosia sitten serkkujeni vanhemmille. Serkkujeni lapset ovat vielä pikkulapsia, mutta äitini mukaan he ovat perineet isovanhempiensa pahuuden äidinmaidossa 😱

Se on oikeasti niin hullu kuvio, että ei mitään rajaa. Ihan yhtä outo juttu kuin joku verikosto, jossa yhden ihmisen teot kostetaan koko suvulle.

totta tuo osittain onkin. Isovanhempien pahat teot kostautuu jopa neljänteen polveen asti. Oleppas tarkempi.

Vierailija
38/41 |
14.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Psykopaatti.

No ei!

Vaan muuten rikkinäinen ihminen.

En kyllä itse jaksaisi tuollaista ystävää.

Vierailija
39/41 |
14.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietääkö tuota edes se psykologikaan. Tuntuu olevan isomman avun tarpeessa. Leikitkö ihmiskuiskaajaa?

40/41 |
14.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En keksinyt nyt parempaa otsikkoa.

Mutta mistä tällainen johtuu, että ystävä varmistelee aina, että asiat ovat varmasti ns tasan (ainakin niin, ettei ole niin että vaikka Minä saisin enemmän, joko tasan tai niin, että hän saa enemmän:D)

Kyseessä siis kaikki pikkujutut.

Esim.

- jos joudun perumaan menon hammaslääkärin takia, ystävä peruu seuraavat 3 menoa esim. 5 min ennen tapaamista, jotta "puntit on nyt tasan".

- puhun vahingossa jotenkin ajattelemattomasti, ystävä kostaa tämän

-muutenkin kosto ja kostosta puhuminen usein asiayhteyksissä. :D

- Ystävä haluaa "olla niskan päällä"

- Ystävä haluaa korostaa, ettei tee asioita siksi, koska minä haluan.

- ystävä suuttuu esim 1 min myöhästymisestä jopa vuosiksi. / muuttaa käytöksen pahemmaksi, esim. tahallinen myöhästyminen useilla tunneilla jne.

- ystävä ei anna minkäänlaisia lahjoja esim. syntymäpäivä, joululahjat, vaikka itse annan hänelle, ja korostaa että on antanut muille lahjat??

-jos kerron että olen ostanut joululahjajoja yms, ystävä kyselee "kai sait varmasti jokaiselta myös lahjan itse????"

- jne... esimerkkejä on monia.... ehkä eniten kummaksutti kun kerran puhuin yhdestä pikkujutusta ystävälle minkä myöhemmin käsitin että oli ehkä vähän tungettelevasti sanottu asia mutta ei vakava asia kuitenkaan, niin ystävä selkeästi kosti tämän asian minulle. :DDDDDDD

- ystävä haluaisi ilmaiseksi asiat esim. minulta, mutta itse pyytää maksua esim. tavaroiden vaihtaminen jne.

Mistä tuollainen käytös tulee? :O

En tiedä mistä tuollainen käytös tulee, mutta en minä tällaista idioott... ystäväkseni kutsuisi.

Itse tekisin etten vastaisi mihinkään yhteydenottoihin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme neljä