Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksei kukaan varoittanut, että raskaus tuhoaa terveyden? Enkä nyt puhu repeämistä

Vierailija
14.02.2020 |

Koska repeämistä varoitetaan ja tiesin, että niistä saattaa jäädä loppuelämäksi tiettyjä ongelmia. Mutta kukaan ei varoittanut (siis edes raskausoppaissa eikä vastaavissa varoitettu), että voi tulla muutakin. Päivittäinen jatkuva selkäkipu vatsalihasten erkauman takia, ja lääkäri sanoi, että erkauma on sellainen, että sen voi korjata vain kirurgisesti eikä leikkausta tehdä ennen kuin lapsiluku on täynnä. Karpaalitunnelisyndrooma molemmissa käsissä, ja sen vuoksi päivittäinen kipu ja puutuneisuus ja nekin voi korjata vain kirurgisesti. Ja noudatin kaikkia raskausajan ohjeita, olin normaalipainoinen ja hyväkuntoinen ennen raskautta.

Kommentit (322)

Vierailija
21/322 |
14.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa treenata niitä lihaksia sekä ennen raskautta, raskauden aikana että raskauden jälkeenkin. Etenkin raskauden jälkeen tehtävä fyysinen työ oman kropan ylläpitoa varten on erittäin tärkeä vaihe ja tätä monesti laiminlyödään milloin minkäkin tekosyyn varjolla! Hyvässä kunnossa oleva äiti on myös jaksavampi vanhempi eikä arkikaan tunnu silloin niin kuormittavalta. Vatsalihasten erkauma saadaan ainakin osittain kurottua umpeen ilman leikkaustakin, mutta siihen pitää käyttää aikaa ja nähdä vaivaa, eli treenata keskivartaloa ja vatsalihaksia. Onhan se nyt selvä, että lapsen saaminen aiheuttaa muutoksia kehossa eikä niiltä todennäköisesti välty yksikään lapsen maailmaan saattanut. Kehon huolto on avain toimivaan arkeen!

Olin hyvässä kunnossa ennen raskautta. Raskauden aikana sain raskaus-selkäjumppa- ja fysioterapiaohjeet, joita noudatin. Ja myös raskauden jälkeen. Minulle erkauman aiheutti suurikokoinen sikiö ja normaalia suurempi lapsiveden määrä. Ei sitä voinut jumpalla estää. Olen käynyt selvittämässä asiaa kolmella eri lääkärillä ja kaikkien kanta on tuo sama. Ap

Vierailija
22/322 |
14.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

ylempi taho on esim. vauvapalsta kirjoitti:

Missähän siitä olisi pitänyt varoittaa? Neuvolassa?

Jokainen voi itse ottaa asioista selvää, eikä odottaa, että on joku ylempi taho, jonka velvollisuus on opastaa kaikissa maailman asioissa.

Ns ylemmällä taholla on suuret intressit saada lisää vauvoja  Suomeen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/322 |
14.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskaudenaikaisen rannekanavamikälien pitäisi parantua itsestään ajan kanssa. Noista erkanemista en tiedä, itse olen ollut ennen raskauksia timmissä kunnossa ja ainoastaan kolmannen synnytyksen jälkeen oli alaselkä pari viikkoa kipeä - parani jumppaamalla ja venyttelemällä.  Neljä raskautta ja kolme lähekkäistä synnytystä takana reilut 20 v sitten.

Vierailija
24/322 |
14.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Provoilijoita taas tässä ketjussa.

Mielenkiintoista kyllä, että välittömästi on joukko salailun kannattaja liikkeellä.

Kun olet noin fiksu, niin pystyt varmaan mainitsemaan sen salailevan tahon. Itse tässä on kunkin otettava asioista selvää.

Vierailija
25/322 |
14.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt äkkiä varaamaan aika asiantuntevalle ja osaavalle fysioterapeutille! Ei tarvitse odotella leikkausta, koska molempiin saat apua fyssarilta. Jos ei muuta niin vähintäänkin oireet lievenevät oikeanlaisella harjoittelulla.

Itse palauduin raskaudesta täysin ennalleni, mutta osasin treenata jo raskausaikana ohjeiden mukaisesti oikein sekä syviä vatsalihaksia että lantionpohjanlihaksia. Tavalliset vatsalihasliikkeet vain pahentavat erkaumaa.

Vierailija
26/322 |
14.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa a.. ei mulle kyllä jäänyt mitään merkkejä lapsista, paitsi tissit ovat vähän pienemmät nykyään.. olen tosin laihempikin kuin ennen lapsia. Suurimmalle osalle ei varmaan jää mitään.

No hyvä sinulle. Mutta tämä aloitus ei edes koskenut ulkonäköä (paino, tissit tms) vaan ihan ihmisen terveyttä ja toimintakykyä. Ap

Juu, sen takia niistä ei varmaan pelotella ihmisiä kun suurimmalle osalle ei jää mitään.

Asiallisen faktatiedon kertominen ei ole pelottelua. Olisin halunnut ennakkoon tietää, jos on esim. niin, että 10 % saa pahan erkauman. 

Jos vaikka 70 % naisille ei jää raskaudesta mitään, niin se on toki hienoa, mutta se, että 30 % saa elinikäisen tai laajaa leikkaushoitoa vaativan terveysongelman tai elinikäiset kivut, niin olisi asiallista kertoa. Vaikka tuollonkin on niin, että "suurin osa" ei saa mitään. Ap

Eihän siihen riitä edes yksi neuvolakäynti jos käydään läpi kaikki mitä raskaus voi aiheuttaa, koska sehän voi aiheuttaa IHAN MITÄ VAAN. Minun tuttavalleni puhkesi reuma raskauden jälkeen, pitäisikö tästäkin varoittaa? En ollut ikinä kuullutkaan että tuo on mahdollista, eikä ollut kuulemma neuvolakaan.

Vierailija
27/322 |
14.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokainen voi itse ottaa asioista selvää, eikä odottaa, että on joku ylempi taho, jonka velvollisuus on opastaa kaikissa maailman asioissa.

Ns ylemmällä taholla on suuret intressit saada lisää vauvoja  Suomeen.

Internetkaudella ihmiset vielä jaksaa väittää, että pimitetään tietoa. Jos on kykenemätön hankkimaan sitä, niin silloin ei voi mitään.

Vierailija
28/322 |
14.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten se karpaalitunnelisyndrooma raskaudesta johtuu?

Olisitko jättänyt lapsen tekemättä jos ois varoitettu?

Vierailija
29/322 |
14.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

onneksi teidän äidit ovat uskaltaneet raskautua, mutta mistä tuollainen ihmeellinen valitus.

Ennen jopa synnytykseen saattoi kuolla!

Vierailija
30/322 |
14.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän se tieto varmasti jostain löytyy, mutta sitä ei vaan etukäteen välttämättä osaa etsiä, koska ei voi tietää mitä tuleman pitää. Tuskinpa on mitään salaliittoa joka haluaa pimittää tietoa.

Esim. minulla oli ennen synnytystä mielikuva, että kaikki ensisynnytykset on hitaita, koska niin kirjoissa luki. Omani kesti sitten 2 tuntia ja olin jälkikäteen pettynyt, kun en ollut osannut ”varautua” nopeaan synnytykseen. Mutta eihän se kirjojen tekijöiden vika ole, että minä kuulun siihen vähemmistöön, jotka synnyttää nopeasti.

Vierailija
31/322 |
14.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

onneksi teidän äidit ovat uskaltaneet raskautua, mutta mistä tuollainen ihmeellinen valitus.

Ennen jopa synnytykseen saattoi kuolla!

Nykyäänkin voi. Etkö tiennyt?

Vierailija
32/322 |
14.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On epäloogista kertoa neuvoloissa tietyistä asioista mutta jättää kertomatta muista.

On epäloogista odottaa neuvolaan asti kuulemaan mahdollisista ongelmista. Se pitäisi tehdä jo ennen mahdollista raskautta.

Joten tänne palstalle vaan kouluttautumaan kaikki mahdolliset synnyttäjät. Voitte sitten "haastaa oikeuteen" jos saatte keskustelupalstalta väärää tietoa.

Vierailija
33/322 |
14.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet lihava ja sokerit korkealla niin saat ison lapsen. Tästä varmasti puhuttiin neuvolassa!

Itsellä yli nelikiloisia vauvoja ja olen normaalipainoinen.

Vierailija
34/322 |
14.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olet lihava ja sokerit korkealla niin saat ison lapsen. Tästä varmasti puhuttiin neuvolassa!

Itsellä yli nelikiloisia vauvoja ja olen normaalipainoinen.

4 kilonen ei ole iso vauva. Terveisin 4 950 g "sokerilapsi"

Vierailija
35/322 |
14.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa treenata niitä lihaksia sekä ennen raskautta, raskauden aikana että raskauden jälkeenkin. Etenkin raskauden jälkeen tehtävä fyysinen työ oman kropan ylläpitoa varten on erittäin tärkeä vaihe ja tätä monesti laiminlyödään milloin minkäkin tekosyyn varjolla! Hyvässä kunnossa oleva äiti on myös jaksavampi vanhempi eikä arkikaan tunnu silloin niin kuormittavalta. Vatsalihasten erkauma saadaan ainakin osittain kurottua umpeen ilman leikkaustakin, mutta siihen pitää käyttää aikaa ja nähdä vaivaa, eli treenata keskivartaloa ja vatsalihaksia. Onhan se nyt selvä, että lapsen saaminen aiheuttaa muutoksia kehossa eikä niiltä todennäköisesti välty yksikään lapsen maailmaan saattanut. Kehon huolto on avain toimivaan arkeen!

Vatsalihaksia ei saa treenata raskausaikana. Ainoastaan poikittaista vatsalihasta saa.

Vierailija
36/322 |
14.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hommaa sijaissynnyttäjä! Älä valita!

Vierailija
37/322 |
14.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että oikein elämästä pitäisi sinua varoittaa ilman että itse pidät silmät ja korvat auki kasvaessasi osaksi yhteiskuntaa?

Vierailija
38/322 |
14.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vatsalihaksia ei saa treenata raskausaikana. Ainoastaan poikittaista vatsalihasta saa.

Lähde?

Vierailija
39/322 |
14.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Raskaudenaikaisen rannekanavamikälien pitäisi parantua itsestään ajan kanssa. Noista erkanemista en tiedä, itse olen ollut ennen raskauksia timmissä kunnossa ja ainoastaan kolmannen synnytyksen jälkeen oli alaselkä pari viikkoa kipeä - parani jumppaamalla ja venyttelemällä.  Neljä raskautta ja kolme lähekkäistä synnytystä takana reilut 20 v sitten.

Joo niinhän sen pitäisi useimmiten. Mutta kaikilla ei parane vaan vaatii leikkauksen.  

Vierailija
40/322 |
14.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika umpiossa olet ollut, jos et tiennyt riskeistä.

Karpaalitunnelisyndrooma ei johdu raskaudesta!

Olet lukenut väärää kirjallisuutta. Kuten jo aiemmin kommentoitiin.

Ei kaikista riskeistä voi mitenkään valistaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi yhdeksän