Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksei kukaan varoittanut, että raskaus tuhoaa terveyden? Enkä nyt puhu repeämistä

Vierailija
14.02.2020 |

Koska repeämistä varoitetaan ja tiesin, että niistä saattaa jäädä loppuelämäksi tiettyjä ongelmia. Mutta kukaan ei varoittanut (siis edes raskausoppaissa eikä vastaavissa varoitettu), että voi tulla muutakin. Päivittäinen jatkuva selkäkipu vatsalihasten erkauman takia, ja lääkäri sanoi, että erkauma on sellainen, että sen voi korjata vain kirurgisesti eikä leikkausta tehdä ennen kuin lapsiluku on täynnä. Karpaalitunnelisyndrooma molemmissa käsissä, ja sen vuoksi päivittäinen kipu ja puutuneisuus ja nekin voi korjata vain kirurgisesti. Ja noudatin kaikkia raskausajan ohjeita, olin normaalipainoinen ja hyväkuntoinen ennen raskautta.

Kommentit (322)

Vierailija
1/322 |
14.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi, koska halutaan saada naiset synnyttämään.

Tämä on valitettava totuus, naisten "selkänahasta" revitään uusi sukupolvi.

Vierailija
2/322 |
14.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siksi, koska halutaan saada naiset synnyttämään.

Tämä on valitettava totuus, naisten "selkänahasta" revitään uusi sukupolvi.

Lapseni täytti juuri kaksi ja olen nämä kaksi vuotta elänyt raskauden aiheuttamien päivittäisten kipujen kanssa. Joten onpa tosi kivaa. Vatsalihaksia ei tosiaan leikata ennen kuin on varmaa, että uutta lasta ei enää tule. Käsileikkaukset voisi tehdä vaikka nyt, mutta koska niiden jälkeen on aika pitkään leikattu käsi / kädet pois käytöstä, niin en ole voinut mennä leikkaukseen vielä, koska lasta pitää kuitenkin kantaa ja hoitaa eli kädet on oltava käytössä, pitää mennä heti kun lapsi on sen verran iso, että kädetön äiti pärjää lapsen kanssa. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/322 |
14.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä. Mullkin tuli tuo erkauma. Lisäksi meni hampaat ihan paskaan kuntoon vaikka hoisin ihan normaalisti ja ennen raskauksia ei ollut reikiä ollenkaan. Hammaslääkäri vaan vitsaili että on tavallista, ennenhän sitä sanottiin että jokaisen lapsen myötä menettää yhden hampaan. 

Vierailija
4/322 |
14.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tieteen tulisi pikkuhiljaa tehdä asioille jotain.

Vierailija
5/322 |
14.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään siitä jo saa sentään puhua että se voi olla hirveää. 20 vuotta sitten piti vaan hehkua odottajan onnea. No, jälkeenpäin sitä tietää miksi odottajia onnitellaan, onnea he tulevat tosiaan tarvitsemaan.

Vierailija
6/322 |
14.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on vatsalihasten erkauma eikä ole edes lapsia :(

Vierailija
7/322 |
14.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tieteen tulisi pikkuhiljaa tehdä asioille jotain.

Minkä verran olet perehtynyt esim. erkaumaan ja karpaalitunnelisyndroomaan? Kumpaakaan ei oikein voisi estää tieteen keinoin. Ja molempiin on kehitetty kyllä kirurgiset hoidot, vaikkakin lääkärini sanoi että erkaumassa leikkauksen hoitotulos ei ole varma. Ap

Vierailija
8/322 |
14.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa a.. ei mulle kyllä jäänyt mitään merkkejä lapsista, paitsi tissit ovat vähän pienemmät nykyään.. olen tosin laihempikin kuin ennen lapsia. Suurimmalle osalle ei varmaan jää mitään.

Vierailija
9/322 |
14.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa a.. ei mulle kyllä jäänyt mitään merkkejä lapsista, paitsi tissit ovat vähän pienemmät nykyään.. olen tosin laihempikin kuin ennen lapsia. Suurimmalle osalle ei varmaan jää mitään.

No hyvä sinulle. Mutta tämä aloitus ei edes koskenut ulkonäköä (paino, tissit tms) vaan ihan ihmisen terveyttä ja toimintakykyä. Ap

Vierailija
10/322 |
14.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla tuli myös erkauma, ja viimeisen lapsen raskauden myötä puhkesi myös krooninen ihosairaus. Kuulemma hormonit vaikuttavat niin paljon kaikkeen, että mitä tahansa voi ilmetä raskauden myötä. Kivut vielä kestäisin, mutta en tätä jatkuva järkyttävää kutinaa.

Vierailija
11/322 |
14.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No hyvä sinulle. Mutta tämä aloitus ei edes koskenut ulkonäköä (paino, tissit tms) vaan ihan ihmisen terveyttä ja toimintakykyä. Ap

Juu, sen takia niistä ei varmaan pelotella ihmisiä kun suurimmalle osalle ei jää mitään.

Vierailija
12/322 |
14.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missähän siitä olisi pitänyt varoittaa? Neuvolassa?

Jokainen voi itse ottaa asioista selvää, eikä odottaa, että on joku ylempi taho, jonka velvollisuus on opastaa kaikissa maailman asioissa.

Vierailija
13/322 |
14.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu, sen takia niistä ei varmaan pelotella ihmisiä kun suurimmalle osalle ei jää mitään.

Asiallisen faktatiedon kertominen ei ole pelottelua. Olisin halunnut ennakkoon tietää, jos on esim. niin, että 10 % saa pahan erkauman. 

Jos vaikka 70 % naisille ei jää raskaudesta mitään, niin se on toki hienoa, mutta se, että 30 % saa elinikäisen tai laajaa leikkaushoitoa vaativan terveysongelman tai elinikäiset kivut, niin olisi asiallista kertoa. Vaikka tuollonkin on niin, että "suurin osa" ei saa mitään. Ap

Vierailija
14/322 |
14.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

ylempi taho on esim. vauvapalsta kirjoitti:

Jokainen voi itse ottaa asioista selvää, eikä odottaa, että on joku ylempi taho, jonka velvollisuus on opastaa kaikissa maailman asioissa.

On epäloogista kertoa neuvoloissa tietyistä asioista mutta jättää kertomatta muista.

Vierailija
15/322 |
14.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa treenata niitä lihaksia sekä ennen raskautta, raskauden aikana että raskauden jälkeenkin. Etenkin raskauden jälkeen tehtävä fyysinen työ oman kropan ylläpitoa varten on erittäin tärkeä vaihe ja tätä monesti laiminlyödään milloin minkäkin tekosyyn varjolla! Hyvässä kunnossa oleva äiti on myös jaksavampi vanhempi eikä arkikaan tunnu silloin niin kuormittavalta. Vatsalihasten erkauma saadaan ainakin osittain kurottua umpeen ilman leikkaustakin, mutta siihen pitää käyttää aikaa ja nähdä vaivaa, eli treenata keskivartaloa ja vatsalihaksia. Onhan se nyt selvä, että lapsen saaminen aiheuttaa muutoksia kehossa eikä niiltä todennäköisesti välty yksikään lapsen maailmaan saattanut. Kehon huolto on avain toimivaan arkeen!

Vierailija
16/322 |
14.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. erilaisissa raskausopaskirjoissa, joita luin ennen kuin tulin raskaaksi. En odottanut, että joku ihminen tulee minulle sanomaan vaan että törmäisin siihen tietoon esim. nettikirjallisuudessa, kun raskautta koskevaa tietoa etsin. Kaikkialla puhuttiin vain raskauden AIKAISISTA oireista, mutta ei siitä, että esim. päivittäiset kivut voi jatkua vuosia raskauden JÄLKEEN. Ap

Vierailija
17/322 |
14.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asiallisen faktatiedon kertominen ei ole pelottelua. Olisin halunnut ennakkoon tietää, jos on esim. niin, että 10 % saa pahan erkauman. 

Jos vaikka 70 % naisille ei jää raskaudesta mitään, niin se on toki hienoa, mutta se, että 30 % saa elinikäisen tai laajaa leikkaushoitoa vaativan terveysongelman tai elinikäiset kivut, niin olisi asiallista kertoa. Vaikka tuollonkin on niin, että "suurin osa" ei saa mitään. Ap

Tiesit kuitenkin sen tosiasian, että synnytykseen voi kuolla, niin äiti, kuin lapsikin. Eikä se sua estänyt.

Vierailija
18/322 |
14.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai on kerrottava aivan kaikesta siitä, mikä on tiedossa, vaikka vain promille joutuisi niistä kärsiämään - onhan lääkkeissäkin pitkät listat varoituksia ja mahdollisia sivuvaikutuksia, vaikka suurin osa ei niitä koskaan koe.

Vierailija
19/322 |
14.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Provoilijoita taas tässä ketjussa.

Mielenkiintoista kyllä, että välittömästi on joukko salailun kannattaja liikkeellä.

Vierailija
20/322 |
14.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esim. erilaisissa raskausopaskirjoissa, joita luin ennen kuin tulin raskaaksi. En odottanut, että joku ihminen tulee minulle sanomaan vaan että törmäisin siihen tietoon esim. nettikirjallisuudessa, kun raskautta koskevaa tietoa etsin. Kaikkialla puhuttiin vain raskauden AIKAISISTA oireista, mutta ei siitä, että esim. päivittäiset kivut voi jatkua vuosia raskauden JÄLKEEN. Ap

Luit sitten vääriä kirjoja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kuusi