Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Uskaltaako nuori nainen mennä asioimaan autoliikkeeseen?

Vierailija
14.02.2020 |

Pelkään että myyjät vain huijaisivat minua!

Kommentit (50)

Vierailija
41/50 |
14.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko vielä niin että Webasto kuluttaa akkua eli ei sovellu jos ajomatkat on lyhkäisiä???

Vai onko tullut muutosta?

Mulla on kaksi akkua, toinen webastolle. Edelliseen autoon vaihdatutin tavallisen akun tilalle agm akun, koska webasto meinasi kuluttaa liikaa akkua. Mulla on kyllä pitkät työmatkat, niin ehtii lataamaan, mutta kovilla pakkasilla voi tulla ongelmia. Mutta ei hätää mitää, kun mulla on myös se sähköpiuhalla töpselistä toimiva lohkolämmitinkin.

Vierailija
42/50 |
14.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En voi elää ilman webastoa. Kun tuun reissusta junalla asemalle ja hyppään siellä omaan autoon jatkaakseni vielä 60km kotiin, on aivan luksusta, kun asemalla odottaa sula ja lämmin auto.

Työkohteet sijaitsee paikoissa, joissa ei ole mahdollisuutta saada autoa töpseliin. Webasto sulattaa ja lämmittää.

Monella noin ei ole vaan työmatka 10 km ja auto aina samassa paikassa.

Niin? Monella on kuten minulla, eli pitkä työmatka ja myös kodin ulkopuolisia harrastuksia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/50 |
14.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Webasto on turha, sisälämmitin riittää oikein hyvin. Webasto löytyy hyvin harvasta autosta.

Lisäksi monet jutut täysin turhia.

Peruutustutka nyt on hyvä mutta ilman sitäkin pärjää.

Uusi auto juuri ostettiin ja vanhalla kestävällä autolla pärjäsi ihan yhtä hyvin.

Kestävyys on tärkein asia ja että kuuluvia osia vaihdettu eli se mitä autokaupat katsoo kun ostaa vanhan auton niin on huoltokirja.

Sekä ne kilometrit.

Parkkihalleissa tai ahtailla parkkipaikoilla tutkat sekä edessä että takana kannattaa ilman muuta olla. Uusissa autoissahan nuo alkaa kuulua vakiovarusteisiin jo kyllä.

Peruutuskameraa en itse koe tarvitsevani, mutta joidenkin mielestä sekin on tosi hyödyllinen.

Kyllä meidän auto on avaimeton, peilitkin kääntyy mutta ilman näitäkin ominaisuuksia pärjättäisiin hyvin. Ei niitä mitenkään kaivata.

Ilman peruutustutkaa myös pärjättäisiin vaikka sellainen onkin.

Jos jatkuvasti pyörität autoa ahtaissa tiloissa, niin kyllä siinä saa tosiaan kytätä niistä peileistä todella tarkkaan ettet kolhi autoasi mihinkään sitten. Nuo tutkat auttaa ihan olennaisesti, varsinkin jos haluaa nopeasti operoida autonsa kanssa. Lisäksi jos kävelijä sattuu yhtäkkiä tulemaan jossain parkkihallissa taakse, niin auto hälyttää heti. Samoin  jos auton takana on matala este, joka ei välttämättä näy mistään peileistä.

Joissain autoissa on nykyisin 360 asteen kamerajärjestelmä (mutta tuo on melko kallis lisävaruste yleensä).

Vierailija
44/50 |
14.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvin uskalsin XD. Ihan asiallisesti minuun suhtaudutaan kaarakaupoilla. Voi johtua siitäkin, että tiedän autoista sen verran kuin on tarvis. Mikään pro en ole mutta tajuan tarpeeksi.

Vierailija
45/50 |
14.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä värisen auton ap aikoo ostaa?

Vierailija
46/50 |
14.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hätäjarrutustoiminto kannattaa ottaa autoon jos uutta ostat. Ei pitäisi enää nykyisin olla kallis varuste.

Vierailija
47/50 |
14.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksiköhän naiset ei saa perustettua edes autoliikkeitä? Jonne palkkaisitte vain naisia?

Ai niin, kun se vaatisi ponnisteluja.

Eikös pelkkien naisten palkkaaminen olisi laitonta?

Vierailija
48/50 |
14.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy eri liikkeissä katselemasa ja koeajamassa eri autoja. Opit kyllä nopeasti hyvän ja huonon palvelun erot. Ostat sitten sieltä hyvän palvelun liikkeestä.

Vierailija
49/50 |
14.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskaltaa, kunhan itse teet ovesta astuessasi selväksi, että olet nyt täällä ja haluat palvelua. Naisia kun ei siellä aina oteta tosissaan. Tee sitä ennen tarkka lista, minkälaista autoa haet. Mm paljon saisi kuluttaa, haluatko auton johon saa halpoja varaosia(eli halvempi korjata), tietyillä autoilla on halvempi vakuutus eli kannattaa mahdollisia automerkkejä miettiä etukäteen, haluatko pientä ja näppärää vai onko autoon tarkotus mahtua esim isoja koiria yms. Kartoita päässäsi millaista haluat. Älä anna heidän kyykyttää ja tytötellä kysymällä minkäs värinen autoa tyttöä kiinnostaisi. Kun sinulla on tietynlainen ajatus siitä millanen auton pitäisi olla, ei siitä tekniikasta tarvitse niin ymmärtää. Käy koeajamassa yms. Jos löytyy sopiva, sano että haluat vielä että kaveri tulee tsekkaamaan(jos on olo, että haluat varmistuksen joltain enemmän autoista tietävästä). Jos menet suoraan vaikka kaverimiehen kanssa, niin sinua ei yritetä ottaa kuuloonkaan vaan kaikki kysymyksen suunnataan miehelle.

Tämä, tee näin. Ja vastaa hyvin tylysti jotain jos yrittävät tytötellä tms alentavaa, ja muutenkin ole vaan ylimielinen - niin hekin ovat.

Minulla kävi kans niin, että vaikka minä olin ostamassa autoa itselleni, hain ns premium luokan kärryä, niin kun menin mieheni kanssa kauppaan, myyjä puhui vain hälle vaikka ilmoitin heti alussa että MINÄ etsin autoa. Pari kertaa kuuntelin sitä kun kysymykseeni ei vastattu, kertoiltiin vain miehelleni jotain, niin sitten meni hermot ja ilmoitin tarpeettoman kovaan ääneen että minä en tarvi autoa tällaisesta liikkeestä missä asiakasta ei palvella ja lompsin pihalle taakseni katsomatta.

Mieheni varmaan selitteli jotain ja tuli pian perässä.

Vierailija
50/50 |
14.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko vielä niin että Webasto kuluttaa akkua eli ei sovellu jos ajomatkat on lyhkäisiä???

Vai onko tullut muutosta?

Mulla on kaksi akkua, toinen webastolle. Edelliseen autoon vaihdatutin tavallisen akun tilalle agm akun, koska webasto meinasi kuluttaa liikaa akkua. Mulla on kyllä pitkät työmatkat, niin ehtii lataamaan, mutta kovilla pakkasilla voi tulla ongelmia. Mutta ei hätää mitää, kun mulla on myös se sähköpiuhalla töpselistä toimiva lohkolämmitinkin.

Kaksi akkua kannattaa olla. Ja ainakin täällä Lapissa paljon liikkuvana vaikeaa tulisi ilman webastoa...itse monta kertaa kirskuttanut diisseliä käyntiin esmes lentoaseman parkissa... vaihoin autoa kesällä eikä siinä ollut webastoa, asennutan sen heti kun varaa.