Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko sua seurattu autolla? Mitä siinä voi tehdä?

Vierailija
14.02.2020 |

Kun olet esim. kävelemässä tai pyöräilemässä. Mahtaako tuommoiselle sekopäälle edes mitään, jos saa vaikka rekisterinumeron ylös? Entä, jos ei saa? Kannattaako niistä ilmoittaa poliisille?

Mulle kävi niin kerran kun olin kävelyllä. Auto hidasteli mun takanani vaikka kuinka pitkään, kunnes käännyin polulle, jonne ei pääse autolla. Ei tullut autosta ulos.

Kaverilleni sattui tässä hieman pelottavampi tapaus. Häntä muutenkin ahdistaa lähteä yksin ulos ja nyt sattui vielä tämä. Kuski oli hänelle huudellutkin ikkunasta ja vaikuttanut aggressiiviselta. Kaveri on kaunis hoikka nainen, mutta oli toki pimeää ja hänellä oli paksut talvivaatteet. Ei saanut rekkaria ylös, kun oli pimeää, hänellä on vähän huono näkö ja tilanteessa iski kai paniikki, mutta kertoi auton ja miehen tuntomerkit.

Me asutaan lähekkäin, joten ajattelin kulkea hänen mukanaan vähän aikaa etenkin iltaisin ja vähän kierrellä ja katsella itse, näkyykö tuota autoa ja kulkeeko tyyppi säännöllisesti näillä kulmilla. Pistää vihaksi, kun kaveriani on ahdisteltu elämänsä aikana muutenkin liikaa.

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
14.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On seurattu. Opiskeluaikoina luokkakaveri alkoi stalkkaamaan, ja usein seurasi koulupäivän päätyttyä autollaan kun palasin kävellen asuntolaan. Valitsin kulkemani reitin niin, että oli paljon muitakin jalankulkijoita ympärillä, ja muutama pätkä sellaisia ettei sinne autolla perään päässyt. Olivat elämäni pisimmät 7km päivittäin. Onneksi tyyppi asui vastakkaisessa suunnassa, aamuisin sain yleensä kävellä koululle rauhassa.

Vierailija
22/23 |
14.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On useasti. Näytä keskisormea. Osoittaa että et välitä, vaikka oikeasti olet pissat housussa. Yleensä hämmentyvät tällaisesta voimakkaasta ”vastaiskusta” :D Jos taas näytät pelokkaalta saavat siitä sairasta mielihyväää!

Juurikin tämä! Useasti ahdistelijat, raiskaajat yms pervot kyllästyvät toilailuihinsa jos nainen on luja ja ei pelkää. Se on välillä vaikeaa, mutta kokemusta itsellä on kummastakin toimintatavasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
14.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On useasti. Näytä keskisormea. Osoittaa että et välitä, vaikka oikeasti olet pissat housussa. Yleensä hämmentyvät tällaisesta voimakkaasta vastaiskusta :D Jos taas näytät pelokkaalta saavat siitä sairasta mielihyväää!

Juurikin tämä! Useasti ahdistelijat, raiskaajat yms pervot kyllästyvät toilailuihinsa jos nainen on luja ja ei pelkää. Se on välillä vaikeaa, mutta kokemusta itsellä on kummastakin toimintatavasta.

Vanha ketju, mutta on minua joskus seurattu. Olen kääntynyt, ottanut puhelimen käteen ja tarkistanut rekisterinumeron. Joskus on pitänyt viedä puhelin korvalle asti ja tuijottaa vihaisesti ennen kuin ovat tajunneet häipyä.